Si treballes el 24 de juny, deuràs hores a l’empresa?

 

Este dijous 24 de juny serà festiu en la Comunitat Valenciana, encara que amb diverses peculiaritats. Enguany, el dia de Sant Joan serà festiu amb caràcter retribuït i recuperable, per la qual cosa els treballadors que decidisquen no treballar eixe dia hauran de recuperar les hores.

 

Què significa “retribuït i recuperable?

 

Això es deu al fet que, enguany, la Generalitat ha optat per afegir esta data al calendari festiu de la Comunitat per la important tradició de les Fogueres de Sant Joan que existeix a Alacant.

En este sentit, la capital alacantina ha declarat festiu local el dia 23 de juny, de manera que els veïns d’Alacant podran gaudir de dos dies lliures per Sant Joan.

La mateixa decisió han pres els municipis de Palmera i Vallés a la província de València, on el dimecres 23 també serà festiu. No obstant això, tant en estes localitats com en la resta de la província, el festiu del 24 de juny haurà de recuperar-se.

Un festiu recuperable suposa l’existència d’un dia no laborable, però on cada empresa reclama i negocia amb els seus empleats com recuperar eixes hores de treball.

És a dir, en els festius recuperables, els treballadors no tenen obligació de prestar serveis, però hauran de recuperar eixes hores al llarg de l’any si decideixen gaudir d’aqueix dia de festa.

Els treballadors que lliuren este dia hauran de retornar estes hores a l’empresa, en una data a convindre amb el treballador, que complisca amb dos requisits: ha de ser dins de l’exercici de 2021, i no han d’afegir-se més dies de treball ni llevar-se de vacances o permisos, excepte pacte en contra.

 

El que has de saber si treballes o no el dia de Sant Joan

 

Si el treballador opta per assistir al seu lloc de treball el dia 24 de juny, es tindrà en compte com un dia de treball durant festiu, per la qual cosa es compensarà segons marque el conveni.

Si el treballador no presta els serveis efectius en un festiu recuperable, tindrà l’obligació, exceptuant convenis o acords, de recuperar les hores no realitzades si així ho exigeix l’empresa.

S’han de tindre en compte diferents situacions laborals, com per exemple, les empreses amb torns de treball.

En les quals, si el calendari marca el 24 de juny com a dia laboral, este haurà d’acudir, excepte especificació interna o conveni. No es consideraria com a treball en festiu, sinó com a dia ordinari, mancant existir bonificacions extra.

En 2021 queden diversos ponts i dies festius en la Comunitat Valenciana, entre ells el 9 d’Octubre o l’1 de novembre, festa de Tots els Sants, que allargaran el cap de setmana que alguns treballadors.
 

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.