Si treballes el 24 de juny, deuràs hores a l’empresa?

 

Este dijous 24 de juny serà festiu en la Comunitat Valenciana, encara que amb diverses peculiaritats. Enguany, el dia de Sant Joan serà festiu amb caràcter retribuït i recuperable, per la qual cosa els treballadors que decidisquen no treballar eixe dia hauran de recuperar les hores.

 

Què significa «retribuït i recuperable?

 

Això es deu al fet que, enguany, la Generalitat ha optat per afegir esta data al calendari festiu de la Comunitat per la important tradició de les Fogueres de Sant Joan que existeix a Alacant.

En este sentit, la capital alacantina ha declarat festiu local el dia 23 de juny, de manera que els veïns d’Alacant podran gaudir de dos dies lliures per Sant Joan.

La mateixa decisió han pres els municipis de Palmera i Vallés a la província de València, on el dimecres 23 també serà festiu. No obstant això, tant en estes localitats com en la resta de la província, el festiu del 24 de juny haurà de recuperar-se.

Un festiu recuperable suposa l’existència d’un dia no laborable, però on cada empresa reclama i negocia amb els seus empleats com recuperar eixes hores de treball.

És a dir, en els festius recuperables, els treballadors no tenen obligació de prestar serveis, però hauran de recuperar eixes hores al llarg de l’any si decideixen gaudir d’aqueix dia de festa.

Els treballadors que lliuren este dia hauran de retornar estes hores a l’empresa, en una data a convindre amb el treballador, que complisca amb dos requisits: ha de ser dins de l’exercici de 2021, i no han d’afegir-se més dies de treball ni llevar-se de vacances o permisos, excepte pacte en contra.

 

El que has de saber si treballes o no el dia de Sant Joan

 

Si el treballador opta per assistir al seu lloc de treball el dia 24 de juny, es tindrà en compte com un dia de treball durant festiu, per la qual cosa es compensarà segons marque el conveni.

Si el treballador no presta els serveis efectius en un festiu recuperable, tindrà l’obligació, exceptuant convenis o acords, de recuperar les hores no realitzades si així ho exigeix l’empresa.

S’han de tindre en compte diferents situacions laborals, com per exemple, les empreses amb torns de treball.

En les quals, si el calendari marca el 24 de juny com a dia laboral, este haurà d’acudir, excepte especificació interna o conveni. No es consideraria com a treball en festiu, sinó com a dia ordinari, mancant existir bonificacions extra.

En 2021 queden diversos ponts i dies festius en la Comunitat Valenciana, entre ells el 9 d’Octubre o l’1 de novembre, festa de Tots els Sants, que allargaran el cap de setmana que alguns treballadors.
 

Últimes notícies

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.

Bejís es refà de la brutal tempesta que ha deixat 186 l/m² en poques hores

Bejís es recupera de la tempesta torrencial que este dissabte ha deixat 186 l/m², amb greus inundacions, danys en ponts i caiguda d’arbres. El temporal també ha afectat altres punts de Castelló i diverses localitats de la província de València.

Deting per amenaçar amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal de València

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 39 anys per amenaçar de mort amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal, després d’una discussió per incomplir una norma del recinte.

Detinguts un pare i el seu fill per repartir cocaïna a domicili en moto a Elx

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 56 anys i el seu fill de 30 per repartir cocaïna a domicili amb un ciclomotor des d’un pis del barri de Carrús, on s’han intervingut 95 grams de droga i més de 5.600 euros en metàl·lic.

El Rototom encén motors a Benicàssim com a gran cita reggae d’Europa

El Rototom Sunsplash ha iniciat a Benicàssim una setmana de música reggae, convivència i activitats socials, culturals i de benestar, amb especial atenció al calor i a la sostenibilitat. El festival reforça espais com el Foro Social i àrees familiars perquè el públic visca unes vacacions diferents.

Diumenge amb ruixats al nord de la Comunitat Valenciana i temperatures a la baixa

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un ambient poc nuvolós, amb ruixats i tronades a la vesprada al terç nord i temperatures màximes lleugerament més baixes.