9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Si treballes el 24 de juny, deuràs hores a l’empresa?

 

Este dijous 24 de juny serà festiu en la Comunitat Valenciana, encara que amb diverses peculiaritats. Enguany, el dia de Sant Joan serà festiu amb caràcter retribuït i recuperable, per la qual cosa els treballadors que decidisquen no treballar eixe dia hauran de recuperar les hores.

 

Què significa “retribuït i recuperable?

 

Això es deu al fet que, enguany, la Generalitat ha optat per afegir esta data al calendari festiu de la Comunitat per la important tradició de les Fogueres de Sant Joan que existeix a Alacant.

En este sentit, la capital alacantina ha declarat festiu local el dia 23 de juny, de manera que els veïns d’Alacant podran gaudir de dos dies lliures per Sant Joan.

La mateixa decisió han pres els municipis de Palmera i Vallés a la província de València, on el dimecres 23 també serà festiu. No obstant això, tant en estes localitats com en la resta de la província, el festiu del 24 de juny haurà de recuperar-se.

Un festiu recuperable suposa l’existència d’un dia no laborable, però on cada empresa reclama i negocia amb els seus empleats com recuperar eixes hores de treball.

És a dir, en els festius recuperables, els treballadors no tenen obligació de prestar serveis, però hauran de recuperar eixes hores al llarg de l’any si decideixen gaudir d’aqueix dia de festa.

Els treballadors que lliuren este dia hauran de retornar estes hores a l’empresa, en una data a convindre amb el treballador, que complisca amb dos requisits: ha de ser dins de l’exercici de 2021, i no han d’afegir-se més dies de treball ni llevar-se de vacances o permisos, excepte pacte en contra.

 

El que has de saber si treballes o no el dia de Sant Joan

 

Si el treballador opta per assistir al seu lloc de treball el dia 24 de juny, es tindrà en compte com un dia de treball durant festiu, per la qual cosa es compensarà segons marque el conveni.

Si el treballador no presta els serveis efectius en un festiu recuperable, tindrà l’obligació, exceptuant convenis o acords, de recuperar les hores no realitzades si així ho exigeix l’empresa.

S’han de tindre en compte diferents situacions laborals, com per exemple, les empreses amb torns de treball.

En les quals, si el calendari marca el 24 de juny com a dia laboral, este haurà d’acudir, excepte especificació interna o conveni. No es consideraria com a treball en festiu, sinó com a dia ordinari, mancant existir bonificacions extra.

En 2021 queden diversos ponts i dies festius en la Comunitat Valenciana, entre ells el 9 d’Octubre o l’1 de novembre, festa de Tots els Sants, que allargaran el cap de setmana que alguns treballadors.
 

Últimes notícies

Com triar correctament recanvis d’automòbil: la precisió de recanvis cotxe per matricula i la selecció per VIN

Substituir peces del cotxe és fàcil amb el codi VIN. Aprèn a cercar recanvis amb exactitud i evitar errors comuns.

Els bombers mobilitzen llevaneus per la nevada a l’interior nord de Castelló

El Consorci Provincial ha mobilitzat una dotació i dos unitats forestals amb equips llevaneu-saler per a actuar entre Torremiró i Fredes davant la nevada. Aemet manté avisos per neu a l'interior i temporal marítim en la costa.

Set detinguts per robatori de coure en polígons de la Vall d’Albaida valorat en 231.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a set persones per una sèrie de robatoris de cablejat a Montaverner, L'Olleria i Ontinyent, amb un perjuí de 231.000 euros. Se'ls atribuïxen cinc delictes de robatori amb força i un de pertinença a organització criminal.

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.