Si treballes el 24 de juny, deuràs hores a l’empresa?

 

Este dijous 24 de juny serà festiu en la Comunitat Valenciana, encara que amb diverses peculiaritats. Enguany, el dia de Sant Joan serà festiu amb caràcter retribuït i recuperable, per la qual cosa els treballadors que decidisquen no treballar eixe dia hauran de recuperar les hores.

 

Què significa “retribuït i recuperable?

 

Això es deu al fet que, enguany, la Generalitat ha optat per afegir esta data al calendari festiu de la Comunitat per la important tradició de les Fogueres de Sant Joan que existeix a Alacant.

En este sentit, la capital alacantina ha declarat festiu local el dia 23 de juny, de manera que els veïns d’Alacant podran gaudir de dos dies lliures per Sant Joan.

La mateixa decisió han pres els municipis de Palmera i Vallés a la província de València, on el dimecres 23 també serà festiu. No obstant això, tant en estes localitats com en la resta de la província, el festiu del 24 de juny haurà de recuperar-se.

Un festiu recuperable suposa l’existència d’un dia no laborable, però on cada empresa reclama i negocia amb els seus empleats com recuperar eixes hores de treball.

És a dir, en els festius recuperables, els treballadors no tenen obligació de prestar serveis, però hauran de recuperar eixes hores al llarg de l’any si decideixen gaudir d’aqueix dia de festa.

Els treballadors que lliuren este dia hauran de retornar estes hores a l’empresa, en una data a convindre amb el treballador, que complisca amb dos requisits: ha de ser dins de l’exercici de 2021, i no han d’afegir-se més dies de treball ni llevar-se de vacances o permisos, excepte pacte en contra.

 

El que has de saber si treballes o no el dia de Sant Joan

 

Si el treballador opta per assistir al seu lloc de treball el dia 24 de juny, es tindrà en compte com un dia de treball durant festiu, per la qual cosa es compensarà segons marque el conveni.

Si el treballador no presta els serveis efectius en un festiu recuperable, tindrà l’obligació, exceptuant convenis o acords, de recuperar les hores no realitzades si així ho exigeix l’empresa.

S’han de tindre en compte diferents situacions laborals, com per exemple, les empreses amb torns de treball.

En les quals, si el calendari marca el 24 de juny com a dia laboral, este haurà d’acudir, excepte especificació interna o conveni. No es consideraria com a treball en festiu, sinó com a dia ordinari, mancant existir bonificacions extra.

En 2021 queden diversos ponts i dies festius en la Comunitat Valenciana, entre ells el 9 d’Octubre o l’1 de novembre, festa de Tots els Sants, que allargaran el cap de setmana que alguns treballadors.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.