Si treballes el 24 de juny, deuràs hores a l’empresa?

 

Este dijous 24 de juny serà festiu en la Comunitat Valenciana, encara que amb diverses peculiaritats. Enguany, el dia de Sant Joan serà festiu amb caràcter retribuït i recuperable, per la qual cosa els treballadors que decidisquen no treballar eixe dia hauran de recuperar les hores.

 

Què significa «retribuït i recuperable?

 

Això es deu al fet que, enguany, la Generalitat ha optat per afegir esta data al calendari festiu de la Comunitat per la important tradició de les Fogueres de Sant Joan que existeix a Alacant.

En este sentit, la capital alacantina ha declarat festiu local el dia 23 de juny, de manera que els veïns d’Alacant podran gaudir de dos dies lliures per Sant Joan.

La mateixa decisió han pres els municipis de Palmera i Vallés a la província de València, on el dimecres 23 també serà festiu. No obstant això, tant en estes localitats com en la resta de la província, el festiu del 24 de juny haurà de recuperar-se.

Un festiu recuperable suposa l’existència d’un dia no laborable, però on cada empresa reclama i negocia amb els seus empleats com recuperar eixes hores de treball.

És a dir, en els festius recuperables, els treballadors no tenen obligació de prestar serveis, però hauran de recuperar eixes hores al llarg de l’any si decideixen gaudir d’aqueix dia de festa.

Els treballadors que lliuren este dia hauran de retornar estes hores a l’empresa, en una data a convindre amb el treballador, que complisca amb dos requisits: ha de ser dins de l’exercici de 2021, i no han d’afegir-se més dies de treball ni llevar-se de vacances o permisos, excepte pacte en contra.

 

El que has de saber si treballes o no el dia de Sant Joan

 

Si el treballador opta per assistir al seu lloc de treball el dia 24 de juny, es tindrà en compte com un dia de treball durant festiu, per la qual cosa es compensarà segons marque el conveni.

Si el treballador no presta els serveis efectius en un festiu recuperable, tindrà l’obligació, exceptuant convenis o acords, de recuperar les hores no realitzades si així ho exigeix l’empresa.

S’han de tindre en compte diferents situacions laborals, com per exemple, les empreses amb torns de treball.

En les quals, si el calendari marca el 24 de juny com a dia laboral, este haurà d’acudir, excepte especificació interna o conveni. No es consideraria com a treball en festiu, sinó com a dia ordinari, mancant existir bonificacions extra.

En 2021 queden diversos ponts i dies festius en la Comunitat Valenciana, entre ells el 9 d’Octubre o l’1 de novembre, festa de Tots els Sants, que allargaran el cap de setmana que alguns treballadors.
 

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.