8.8 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Vanessa, la dona amb paràlisi cerebral a la que tiraran del seu pis de lloguer en Barcelona

Els sindicats asseguren que els ajuntaments catalans no vetllen pels drets dels funcionaris amb discapacitats

La seua lesió obliga a Vanessa a anar en cadira de rodes | Cedida

 

Vanessa Fuentes afronta uns mesos d’incertesa des de què el propietari del seu pis de lloguer li va confirmar que haurà d’abandonar-lo pròximament. Esta psicòloga de 38 anys va nàixer amb paràlisi cerebral i viu amb sa tieta paterna de 69 anys en el barri de l’Eixample de Barcelona. 

 

La seua família fa 53 anys que ocupa esta casa de renda limitada. Van ser els seus iaios, que van criar a Vanessa durant els seus primers anys, els qui van firmar el contracte. El problema amb el que es troba ara és que com no va ser adoptada, segons arreplega ‘La Vanguardia’, no pot optar a una nova subrogació d’eixe contracte que acaba el pròxim 10 de juliol del 2020, una volta acabe l’última pròrroga de dos anys, concedida a sa tia Joana. 

 

Una dura vida al costat dels seus iaios

Problemes en el part, van obligar a sotmetre a sa seua mare a una cesària d’urgència. Li va faltar oxigen durant uns minuts, fet que provocar una lesió cerebral greu que li va suposar una afectació motora severa, concretament del 95%, que l’obliga a moure’s en cadira de rodes i necessitar l’assistència d’una altra persona en les faenes més bàsiques.  

 

Sos pares eren molt jóvens i van haver de ser Amparo i Salvador els qui assumiren el rol parental i maternal amb ella. Tot i les seues dificultats, amb 18 anys va conseguir traure’s el graduat escolar i, uns anys després, el seu títol universitari.

 

Dificultats econòmiques per a assumir un altre lloguer

La immobiliària Nordeste de Construcciones, arrendatària del pis, argumenta que, tot i conéixer la situació especial de Vanessa, no poden fer res al respecte. Confirmen que només fan el que marca la llei, que Vanessa i sa tia  Joana ja no tenen cap dret sobre el pis i que els han explicat la situació amb temps per a que puguen buscar una nova casa. 

 

Neboda i tia veuen molt difícil trobar un pis assequible i que es puga adaptar plenament a les seues necessitats, no només per bàsiques, sinó amb espai per a que Vanessa tinga el seu despatx. Actualment, el seu lloguer superava per poc els 500 euros i no es poden permetre una quota molt més alta amb el que guanyen.

 

Vanessa té una xicoteta pensió de 600 que complementa amb un màxim de 2.500 euros anuals per les seues col·laboracions, si no la vol perdre. Amb només això, i la jubilació de Joana, es fa difícil pagar un pis a més d’altres servicis,  com una persona que les ajude amb la seua vida diària. 

 

També et pot interessar…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.