15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Vanessa, la dona amb paràlisi cerebral a la que tiraran del seu pis de lloguer en Barcelona

Els sindicats asseguren que els ajuntaments catalans no vetllen pels drets dels funcionaris amb discapacitats

La seua lesió obliga a Vanessa a anar en cadira de rodes | Cedida

 

Vanessa Fuentes afronta uns mesos d’incertesa des de què el propietari del seu pis de lloguer li va confirmar que haurà d’abandonar-lo pròximament. Esta psicòloga de 38 anys va nàixer amb paràlisi cerebral i viu amb sa tieta paterna de 69 anys en el barri de l’Eixample de Barcelona. 

 

La seua família fa 53 anys que ocupa esta casa de renda limitada. Van ser els seus iaios, que van criar a Vanessa durant els seus primers anys, els qui van firmar el contracte. El problema amb el que es troba ara és que com no va ser adoptada, segons arreplega ‘La Vanguardia’, no pot optar a una nova subrogació d’eixe contracte que acaba el pròxim 10 de juliol del 2020, una volta acabe l’última pròrroga de dos anys, concedida a sa tia Joana. 

 

Una dura vida al costat dels seus iaios

Problemes en el part, van obligar a sotmetre a sa seua mare a una cesària d’urgència. Li va faltar oxigen durant uns minuts, fet que provocar una lesió cerebral greu que li va suposar una afectació motora severa, concretament del 95%, que l’obliga a moure’s en cadira de rodes i necessitar l’assistència d’una altra persona en les faenes més bàsiques.  

 

Sos pares eren molt jóvens i van haver de ser Amparo i Salvador els qui assumiren el rol parental i maternal amb ella. Tot i les seues dificultats, amb 18 anys va conseguir traure’s el graduat escolar i, uns anys després, el seu títol universitari.

 

Dificultats econòmiques per a assumir un altre lloguer

La immobiliària Nordeste de Construcciones, arrendatària del pis, argumenta que, tot i conéixer la situació especial de Vanessa, no poden fer res al respecte. Confirmen que només fan el que marca la llei, que Vanessa i sa tia  Joana ja no tenen cap dret sobre el pis i que els han explicat la situació amb temps per a que puguen buscar una nova casa. 

 

Neboda i tia veuen molt difícil trobar un pis assequible i que es puga adaptar plenament a les seues necessitats, no només per bàsiques, sinó amb espai per a que Vanessa tinga el seu despatx. Actualment, el seu lloguer superava per poc els 500 euros i no es poden permetre una quota molt més alta amb el que guanyen.

 

Vanessa té una xicoteta pensió de 600 que complementa amb un màxim de 2.500 euros anuals per les seues col·laboracions, si no la vol perdre. Amb només això, i la jubilació de Joana, es fa difícil pagar un pis a més d’altres servicis,  com una persona que les ajude amb la seua vida diària. 

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Morant defén que el Govern ha triplicat la inversió ferroviària i prioritza la Rodalia valenciana

Morant ha assegurat que l'Executiu ha passat de 'els mil i escaig milions' en 2018 a 'més de 5.000 milions', amb 1.700 milions per a Rodalia en la Comunitat. Ha advertit de molèsties per obres i ha demanat reflexió davant els efectes del temporal a les platges.

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.