Vanessa, la dona amb paràlisi cerebral a la que tiraran del seu pis de lloguer en Barcelona

Els sindicats asseguren que els ajuntaments catalans no vetllen pels drets dels funcionaris amb discapacitats

La seua lesió obliga a Vanessa a anar en cadira de rodes | Cedida

 

Vanessa Fuentes afronta uns mesos d’incertesa des de què el propietari del seu pis de lloguer li va confirmar que haurà d’abandonar-lo pròximament. Esta psicòloga de 38 anys va nàixer amb paràlisi cerebral i viu amb sa tieta paterna de 69 anys en el barri de l’Eixample de Barcelona. 

 

La seua família fa 53 anys que ocupa esta casa de renda limitada. Van ser els seus iaios, que van criar a Vanessa durant els seus primers anys, els qui van firmar el contracte. El problema amb el que es troba ara és que com no va ser adoptada, segons arreplega ‘La Vanguardia’, no pot optar a una nova subrogació d’eixe contracte que acaba el pròxim 10 de juliol del 2020, una volta acabe l’última pròrroga de dos anys, concedida a sa tia Joana. 

 

Una dura vida al costat dels seus iaios

Problemes en el part, van obligar a sotmetre a sa seua mare a una cesària d’urgència. Li va faltar oxigen durant uns minuts, fet que provocar una lesió cerebral greu que li va suposar una afectació motora severa, concretament del 95%, que l’obliga a moure’s en cadira de rodes i necessitar l’assistència d’una altra persona en les faenes més bàsiques.  

 

Sos pares eren molt jóvens i van haver de ser Amparo i Salvador els qui assumiren el rol parental i maternal amb ella. Tot i les seues dificultats, amb 18 anys va conseguir traure’s el graduat escolar i, uns anys després, el seu títol universitari.

 

Dificultats econòmiques per a assumir un altre lloguer

La immobiliària Nordeste de Construcciones, arrendatària del pis, argumenta que, tot i conéixer la situació especial de Vanessa, no poden fer res al respecte. Confirmen que només fan el que marca la llei, que Vanessa i sa tia  Joana ja no tenen cap dret sobre el pis i que els han explicat la situació amb temps per a que puguen buscar una nova casa. 

 

Neboda i tia veuen molt difícil trobar un pis assequible i que es puga adaptar plenament a les seues necessitats, no només per bàsiques, sinó amb espai per a que Vanessa tinga el seu despatx. Actualment, el seu lloguer superava per poc els 500 euros i no es poden permetre una quota molt més alta amb el que guanyen.

 

Vanessa té una xicoteta pensió de 600 que complementa amb un màxim de 2.500 euros anuals per les seues col·laboracions, si no la vol perdre. Amb només això, i la jubilació de Joana, es fa difícil pagar un pis a més d’altres servicis,  com una persona que les ajude amb la seua vida diària. 

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.