Vanessa, la dona amb paràlisi cerebral a la que tiraran del seu pis de lloguer en Barcelona

Els sindicats asseguren que els ajuntaments catalans no vetllen pels drets dels funcionaris amb discapacitats

La seua lesió obliga a Vanessa a anar en cadira de rodes | Cedida

 

Vanessa Fuentes afronta uns mesos d’incertesa des de què el propietari del seu pis de lloguer li va confirmar que haurà d’abandonar-lo pròximament. Esta psicòloga de 38 anys va nàixer amb paràlisi cerebral i viu amb sa tieta paterna de 69 anys en el barri de l’Eixample de Barcelona. 

 

La seua família fa 53 anys que ocupa esta casa de renda limitada. Van ser els seus iaios, que van criar a Vanessa durant els seus primers anys, els qui van firmar el contracte. El problema amb el que es troba ara és que com no va ser adoptada, segons arreplega ‘La Vanguardia’, no pot optar a una nova subrogació d’eixe contracte que acaba el pròxim 10 de juliol del 2020, una volta acabe l’última pròrroga de dos anys, concedida a sa tia Joana. 

 

Una dura vida al costat dels seus iaios

Problemes en el part, van obligar a sotmetre a sa seua mare a una cesària d’urgència. Li va faltar oxigen durant uns minuts, fet que provocar una lesió cerebral greu que li va suposar una afectació motora severa, concretament del 95%, que l’obliga a moure’s en cadira de rodes i necessitar l’assistència d’una altra persona en les faenes més bàsiques.  

 

Sos pares eren molt jóvens i van haver de ser Amparo i Salvador els qui assumiren el rol parental i maternal amb ella. Tot i les seues dificultats, amb 18 anys va conseguir traure’s el graduat escolar i, uns anys després, el seu títol universitari.

 

Dificultats econòmiques per a assumir un altre lloguer

La immobiliària Nordeste de Construcciones, arrendatària del pis, argumenta que, tot i conéixer la situació especial de Vanessa, no poden fer res al respecte. Confirmen que només fan el que marca la llei, que Vanessa i sa tia  Joana ja no tenen cap dret sobre el pis i que els han explicat la situació amb temps per a que puguen buscar una nova casa. 

 

Neboda i tia veuen molt difícil trobar un pis assequible i que es puga adaptar plenament a les seues necessitats, no només per bàsiques, sinó amb espai per a que Vanessa tinga el seu despatx. Actualment, el seu lloguer superava per poc els 500 euros i no es poden permetre una quota molt més alta amb el que guanyen.

 

Vanessa té una xicoteta pensió de 600 que complementa amb un màxim de 2.500 euros anuals per les seues col·laboracions, si no la vol perdre. Amb només això, i la jubilació de Joana, es fa difícil pagar un pis a més d’altres servicis,  com una persona que les ajude amb la seua vida diària. 

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.

Morant se suma als Moros i Cristians d’Elda i enaltix una festa igualitària i multitudinària

La ministra Diana Morant participa en els Moros i Cristians d'Elda, recentment declarats d'interés turístic internacional, i els reivindica com una festa igualitària, multitudinària i bolcada en la música i la tradició.