7.3 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Vila-real adquireix màscares homologades per a l’atenció de persones sordes a l’Ajuntament

L’Ajuntament de Vila-real ha adquirit màscares transparents homologades per a l’atenció de persones sordes que estaran a la disposició del personal municipal, de manera que es garanteix l’accessibilitat i la comunicació amb este col·lectiu i una millor atenció per part de l’Administració.

A més, algunes d’estes màscares també s’han repartit en el centre de vacunació i en centres sanitaris de la ciutat.

Esta iniciativa s’ha realitzat en col·laboració amb la recentment creada Associació de Persones Sordes de Vila-real (Apesovil), segons ha explicat la regidora de Participació Ciutadana i Proximitat,

Miriam Caravaca, qui ha explicat que alguns dels departaments municipals que comptaran amb estes màscares especials seran Atenció i Tràmits, Policia Local i Serveis Socials, “ja que són serveis públics que estan més en contacte directe amb la ciutadania”.

“Les persones sordes s’han vist molt perjudicades per la pandèmia, ja que l’obligació de l’ús de màscara complica la seua comunicació en el dia a dia, perquè no poden llegir els llavis del seu interlocutor, i els dificulta la realització de gestions bàsiques”, assegura la regidora.

Per això, a més de dotar al personal municipal d’estes màscares també s’ha procedit al seu repartiment en altres espais com el punt de vacunació del Centre de Congressos, Fires i Trobades o els centres de salut de la ciutat. En total, s’han adquirit 70 elements de protecció fabricats amb un material transparent per a facilitar la comunicació amb les persones sordes.

Miriam Caravaca ha reiterat que un dels eixos del model de ciutat que impulsa l’actual equip de govern és treballar per la inclusió “per a no deixar a ningú arrere, sobretot en un moment com l’actual, en el qual són evidents els efectes negatius de la pandèmia a nivell social”.

D’altra banda, la regidora ha explicat que este dissabte 12 de juny, amb motiu del Dia Nacional de les Llengües de Signes, l’Ajuntament ha impulsat, en col·laboració amb Apesovil, una jornada en la plaça Major amb l’objectiu de visibilitzar al col·lectiu de persones sordes i donar a conéixer la labor de l’associació.

Entre les accions de la jornada destaca la iniciativa ‘Et regale un signe’, amb la qual el col·lectiu de persones sordes obsequiarà amb un signe als veïns i veïnes que s’acosten fins a la plaça Major.

Pau Blanco Benavent realitzarà un monòleg accessible, que serà traduït també a la llengua de signes, i l’actuació musical serà a càrrec d’Elia Goterris, qui interpretarà diversos temes, acompanyada pel seu fill Ferrán, que és cec, al piano.

A més, hi haurà jocs i es llegirà un manifest en favor de la integració del col·lectiu de persones sordes. Els actes començaran a les 10.00 hores i es prolongaran durant tota la jornada.

Últimes notícies

La neu complica la circulació a l’interior de Castelló

El temporal deixa neu i gel en L'Alt Maestrat i Els Ports i obliga a extremar la precaució en N-232, CV-14, CV-12 i CV-15, amb restriccions al trànsit pesat.

La Comunitat Valenciana va liderar l’ocupació en 2025 amb un 3,69%

La Comunitat Valenciana va liderar el creixement de l'ocupació en 2025 amb un 3,69% d'afiliació i l'atur va baixar en quasi totes les autonomies. Madrid va superar a Catalunya en nombre d'afiliats.

Comunitat Valenciana, quarta en consignació del Xiquet per habitant amb 26,17 euros

La Comunitat Valenciana se situa quarta en consignació per habitant per al Sorteig del Xiquet 2026 amb 26,17 euros i una consignació total de 139.157.600 euros. El gasto mitjà per persona puja quasi tres euros enfront de 2025.

Indonèsia examina la seua seguretat marítima després del naufragi d’un vaixell turístic amb valencians

L'enfonsament del KM Putri Sakinah, amb dos valencians morts i dos menors desapareguts, ha reactivat el debat sobre la seguretat marítima a Indonèsia. La Policia investiga i les autoritats han limitat la navegació turística pel mal temps.

L’edifici incendiat de Campanar avança: pis pilot acabat després de sis mesos d’obres

Sis mesos després de l'inici de la rehabilitació integral, el bloc de Campanar ja compta amb un pis pilot. Les obres, a càrrec de Dragatges i amb més de 20 milions de pressupost, avancen mentres la causa judicial va quedar arxivada provisionalment.

Desarticulen una banda per 58 furts i 40.000 € en supermercats de nou províncies

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup dedicat a furts en supermercats de nou províncies, amb 58 sostraccions i més de 40.000 euros sostrets. Quatre integrants han ingressat a la presó provisional.

La massa d’aire àrtic deixa mínimes de -7,1 graus en el nord de la Comunitat Valenciana

La irrupció d'aire àrtic ha deixat un brusc descens de les mínimes a l'interior de Castelló, amb -7,1 graus a Castellfort i valors negatius en diverses localitats. Aemet demana precaució per possible gel en carretera.

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.