Vila-real adquireix màscares homologades per a l’atenció de persones sordes a l’Ajuntament

L’Ajuntament de Vila-real ha adquirit màscares transparents homologades per a l’atenció de persones sordes que estaran a la disposició del personal municipal, de manera que es garanteix l’accessibilitat i la comunicació amb este col·lectiu i una millor atenció per part de l’Administració.

A més, algunes d’estes màscares també s’han repartit en el centre de vacunació i en centres sanitaris de la ciutat.

Anuncios

Esta iniciativa s’ha realitzat en col·laboració amb la recentment creada Associació de Persones Sordes de Vila-real (Apesovil), segons ha explicat la regidora de Participació Ciutadana i Proximitat,

Miriam Caravaca, qui ha explicat que alguns dels departaments municipals que comptaran amb estes màscares especials seran Atenció i Tràmits, Policia Local i Serveis Socials, “ja que són serveis públics que estan més en contacte directe amb la ciutadania”.

“Les persones sordes s’han vist molt perjudicades per la pandèmia, ja que l’obligació de l’ús de màscara complica la seua comunicació en el dia a dia, perquè no poden llegir els llavis del seu interlocutor, i els dificulta la realització de gestions bàsiques”, assegura la regidora.

Per això, a més de dotar al personal municipal d’estes màscares també s’ha procedit al seu repartiment en altres espais com el punt de vacunació del Centre de Congressos, Fires i Trobades o els centres de salut de la ciutat. En total, s’han adquirit 70 elements de protecció fabricats amb un material transparent per a facilitar la comunicació amb les persones sordes.

Miriam Caravaca ha reiterat que un dels eixos del model de ciutat que impulsa l’actual equip de govern és treballar per la inclusió “per a no deixar a ningú arrere, sobretot en un moment com l’actual, en el qual són evidents els efectes negatius de la pandèmia a nivell social”.

D’altra banda, la regidora ha explicat que este dissabte 12 de juny, amb motiu del Dia Nacional de les Llengües de Signes, l’Ajuntament ha impulsat, en col·laboració amb Apesovil, una jornada en la plaça Major amb l’objectiu de visibilitzar al col·lectiu de persones sordes i donar a conéixer la labor de l’associació.

Entre les accions de la jornada destaca la iniciativa ‘Et regale un signe’, amb la qual el col·lectiu de persones sordes obsequiarà amb un signe als veïns i veïnes que s’acosten fins a la plaça Major.

Pau Blanco Benavent realitzarà un monòleg accessible, que serà traduït també a la llengua de signes, i l’actuació musical serà a càrrec d’Elia Goterris, qui interpretarà diversos temes, acompanyada pel seu fill Ferrán, que és cec, al piano.

A més, hi haurà jocs i es llegirà un manifest en favor de la integració del col·lectiu de persones sordes. Els actes començaran a les 10.00 hores i es prolongaran durant tota la jornada.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.