9.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Vila-real adquireix màscares homologades per a l’atenció de persones sordes a l’Ajuntament

L’Ajuntament de Vila-real ha adquirit màscares transparents homologades per a l’atenció de persones sordes que estaran a la disposició del personal municipal, de manera que es garanteix l’accessibilitat i la comunicació amb este col·lectiu i una millor atenció per part de l’Administració.

A més, algunes d’estes màscares també s’han repartit en el centre de vacunació i en centres sanitaris de la ciutat.

Esta iniciativa s’ha realitzat en col·laboració amb la recentment creada Associació de Persones Sordes de Vila-real (Apesovil), segons ha explicat la regidora de Participació Ciutadana i Proximitat,

Miriam Caravaca, qui ha explicat que alguns dels departaments municipals que comptaran amb estes màscares especials seran Atenció i Tràmits, Policia Local i Serveis Socials, “ja que són serveis públics que estan més en contacte directe amb la ciutadania”.

“Les persones sordes s’han vist molt perjudicades per la pandèmia, ja que l’obligació de l’ús de màscara complica la seua comunicació en el dia a dia, perquè no poden llegir els llavis del seu interlocutor, i els dificulta la realització de gestions bàsiques”, assegura la regidora.

Per això, a més de dotar al personal municipal d’estes màscares també s’ha procedit al seu repartiment en altres espais com el punt de vacunació del Centre de Congressos, Fires i Trobades o els centres de salut de la ciutat. En total, s’han adquirit 70 elements de protecció fabricats amb un material transparent per a facilitar la comunicació amb les persones sordes.

Miriam Caravaca ha reiterat que un dels eixos del model de ciutat que impulsa l’actual equip de govern és treballar per la inclusió “per a no deixar a ningú arrere, sobretot en un moment com l’actual, en el qual són evidents els efectes negatius de la pandèmia a nivell social”.

D’altra banda, la regidora ha explicat que este dissabte 12 de juny, amb motiu del Dia Nacional de les Llengües de Signes, l’Ajuntament ha impulsat, en col·laboració amb Apesovil, una jornada en la plaça Major amb l’objectiu de visibilitzar al col·lectiu de persones sordes i donar a conéixer la labor de l’associació.

Entre les accions de la jornada destaca la iniciativa ‘Et regale un signe’, amb la qual el col·lectiu de persones sordes obsequiarà amb un signe als veïns i veïnes que s’acosten fins a la plaça Major.

Pau Blanco Benavent realitzarà un monòleg accessible, que serà traduït també a la llengua de signes, i l’actuació musical serà a càrrec d’Elia Goterris, qui interpretarà diversos temes, acompanyada pel seu fill Ferrán, que és cec, al piano.

A més, hi haurà jocs i es llegirà un manifest en favor de la integració del col·lectiu de persones sordes. Els actes començaran a les 10.00 hores i es prolongaran durant tota la jornada.

Últimes notícies

1-1 a Mestalla: Leo Román i la saga sostenen al Mallorca davant un València bolcat

Un València dominador va igualar amb Hugo Duro el punt inicial de Samu Costa, però es va topar amb el pal i amb un excel·lent Leo Román. El Mallorca va resistir i es va emportar un punt valuós.

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.