14 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Vila-real adquireix màscares homologades per a l’atenció de persones sordes a l’Ajuntament

L’Ajuntament de Vila-real ha adquirit màscares transparents homologades per a l’atenció de persones sordes que estaran a la disposició del personal municipal, de manera que es garanteix l’accessibilitat i la comunicació amb este col·lectiu i una millor atenció per part de l’Administració.

A més, algunes d’estes màscares també s’han repartit en el centre de vacunació i en centres sanitaris de la ciutat.

Esta iniciativa s’ha realitzat en col·laboració amb la recentment creada Associació de Persones Sordes de Vila-real (Apesovil), segons ha explicat la regidora de Participació Ciutadana i Proximitat,

Miriam Caravaca, qui ha explicat que alguns dels departaments municipals que comptaran amb estes màscares especials seran Atenció i Tràmits, Policia Local i Serveis Socials, “ja que són serveis públics que estan més en contacte directe amb la ciutadania”.

“Les persones sordes s’han vist molt perjudicades per la pandèmia, ja que l’obligació de l’ús de màscara complica la seua comunicació en el dia a dia, perquè no poden llegir els llavis del seu interlocutor, i els dificulta la realització de gestions bàsiques”, assegura la regidora.

Per això, a més de dotar al personal municipal d’estes màscares també s’ha procedit al seu repartiment en altres espais com el punt de vacunació del Centre de Congressos, Fires i Trobades o els centres de salut de la ciutat. En total, s’han adquirit 70 elements de protecció fabricats amb un material transparent per a facilitar la comunicació amb les persones sordes.

Miriam Caravaca ha reiterat que un dels eixos del model de ciutat que impulsa l’actual equip de govern és treballar per la inclusió “per a no deixar a ningú arrere, sobretot en un moment com l’actual, en el qual són evidents els efectes negatius de la pandèmia a nivell social”.

D’altra banda, la regidora ha explicat que este dissabte 12 de juny, amb motiu del Dia Nacional de les Llengües de Signes, l’Ajuntament ha impulsat, en col·laboració amb Apesovil, una jornada en la plaça Major amb l’objectiu de visibilitzar al col·lectiu de persones sordes i donar a conéixer la labor de l’associació.

Entre les accions de la jornada destaca la iniciativa ‘Et regale un signe’, amb la qual el col·lectiu de persones sordes obsequiarà amb un signe als veïns i veïnes que s’acosten fins a la plaça Major.

Pau Blanco Benavent realitzarà un monòleg accessible, que serà traduït també a la llengua de signes, i l’actuació musical serà a càrrec d’Elia Goterris, qui interpretarà diversos temes, acompanyada pel seu fill Ferrán, que és cec, al piano.

A més, hi haurà jocs i es llegirà un manifest en favor de la integració del col·lectiu de persones sordes. Els actes començaran a les 10.00 hores i es prolongaran durant tota la jornada.

Últimes notícies

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.