Vila-real adquireix màscares homologades per a l’atenció de persones sordes a l’Ajuntament

L’Ajuntament de Vila-real ha adquirit màscares transparents homologades per a l’atenció de persones sordes que estaran a la disposició del personal municipal, de manera que es garanteix l’accessibilitat i la comunicació amb este col·lectiu i una millor atenció per part de l’Administració.

A més, algunes d’estes màscares també s’han repartit en el centre de vacunació i en centres sanitaris de la ciutat.

Esta iniciativa s’ha realitzat en col·laboració amb la recentment creada Associació de Persones Sordes de Vila-real (Apesovil), segons ha explicat la regidora de Participació Ciutadana i Proximitat,

Miriam Caravaca, qui ha explicat que alguns dels departaments municipals que comptaran amb estes màscares especials seran Atenció i Tràmits, Policia Local i Serveis Socials, “ja que són serveis públics que estan més en contacte directe amb la ciutadania”.

“Les persones sordes s’han vist molt perjudicades per la pandèmia, ja que l’obligació de l’ús de màscara complica la seua comunicació en el dia a dia, perquè no poden llegir els llavis del seu interlocutor, i els dificulta la realització de gestions bàsiques”, assegura la regidora.

Per això, a més de dotar al personal municipal d’estes màscares també s’ha procedit al seu repartiment en altres espais com el punt de vacunació del Centre de Congressos, Fires i Trobades o els centres de salut de la ciutat. En total, s’han adquirit 70 elements de protecció fabricats amb un material transparent per a facilitar la comunicació amb les persones sordes.

Miriam Caravaca ha reiterat que un dels eixos del model de ciutat que impulsa l’actual equip de govern és treballar per la inclusió “per a no deixar a ningú arrere, sobretot en un moment com l’actual, en el qual són evidents els efectes negatius de la pandèmia a nivell social”.

D’altra banda, la regidora ha explicat que este dissabte 12 de juny, amb motiu del Dia Nacional de les Llengües de Signes, l’Ajuntament ha impulsat, en col·laboració amb Apesovil, una jornada en la plaça Major amb l’objectiu de visibilitzar al col·lectiu de persones sordes i donar a conéixer la labor de l’associació.

Entre les accions de la jornada destaca la iniciativa ‘Et regale un signe’, amb la qual el col·lectiu de persones sordes obsequiarà amb un signe als veïns i veïnes que s’acosten fins a la plaça Major.

Pau Blanco Benavent realitzarà un monòleg accessible, que serà traduït també a la llengua de signes, i l’actuació musical serà a càrrec d’Elia Goterris, qui interpretarà diversos temes, acompanyada pel seu fill Ferrán, que és cec, al piano.

A més, hi haurà jocs i es llegirà un manifest en favor de la integració del col·lectiu de persones sordes. Els actes començaran a les 10.00 hores i es prolongaran durant tota la jornada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.