Abandonen a sis cadells de gat amb el morro lligat en Torrent

 

El Servici de Protecció Animal (Seproa) de la Policia Local de Torrent, en la comarca de l’Horta (València), es troba investigant un greu cas de maltractament i ha sol·licitat la col·laboració de la ciutadania per a trobar als autors i portar-los davant els tribunals.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, este divendres a la vesprada, sis gatets van ser trobats abandonats al jardí de l’Auditori de Torrent amb el morro lligat, de manera que no podien respirar. Això va provocar que quatre cadells moriren abans de ser trobats.

 

El responsable del Seproa, José Luis Fluixà, ha explicat que un veí va vore als gatets i va avisar a la protectora d’animals ADAT cap a les 20.00 hores d’este passat divendres.

 

Salvaren a dos gatets

Immediatament, les voluntàries d’esta associació van dur a terme un rescat d’urgència i van conseguir salvar a dos dels gats, que han quedat en la seua custòdia i, de moment, es troben bé. Els altres quatre van morir asfixiats. Els animals tenen aproximadament un mes d’edat i són de raça comuna.

 

La protectora ADAT va avisar al Seproa, des d’on s’ha obert una investigació. «En estos casos és molt important la col·laboració ciutadana. Algú pot haver vist alguna cosa que ens ajude a arribar fins als autors», explica Fluixà. La protectora ha condemnat els fets, com la resta de col·lectius animalistes de la ciutat de Torrent.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.