Abandonen a sis cadells de gat amb el morro lligat en Torrent

 

El Servici de Protecció Animal (Seproa) de la Policia Local de Torrent, en la comarca de l’Horta (València), es troba investigant un greu cas de maltractament i ha sol·licitat la col·laboració de la ciutadania per a trobar als autors i portar-los davant els tribunals.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, este divendres a la vesprada, sis gatets van ser trobats abandonats al jardí de l’Auditori de Torrent amb el morro lligat, de manera que no podien respirar. Això va provocar que quatre cadells moriren abans de ser trobats.

 

El responsable del Seproa, José Luis Fluixà, ha explicat que un veí va vore als gatets i va avisar a la protectora d’animals ADAT cap a les 20.00 hores d’este passat divendres.

 

Salvaren a dos gatets

Immediatament, les voluntàries d’esta associació van dur a terme un rescat d’urgència i van conseguir salvar a dos dels gats, que han quedat en la seua custòdia i, de moment, es troben bé. Els altres quatre van morir asfixiats. Els animals tenen aproximadament un mes d’edat i són de raça comuna.

 

La protectora ADAT va avisar al Seproa, des d’on s’ha obert una investigació. «En estos casos és molt important la col·laboració ciutadana. Algú pot haver vist alguna cosa que ens ajude a arribar fins als autors», explica Fluixà. La protectora ha condemnat els fets, com la resta de col·lectius animalistes de la ciutat de Torrent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els 120 decibels d’una mascletà: riscos i per què convé mantindre distància

Les mascletaes poden registrar pics pròxims a 120 dB en el punt de tret. La distància reduïx l'impacte: uns 30 m per a adults i més per a xiquets.

Les víctimes de la DANA demanen al TSJCV ignorar l’aforament de Carlos Mazón i mantindre la investigació a Catarroja

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que permeta investigar-lo en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca reivindica els seus 100 dies amb normalitat i mesures en marxa

El president ha defés que en els seus primers cent dies s'ha recuperat una normalitat necessària i s'ha donat estabilitat al Consell. Ha assegurat que més de la mitat dels seus compromisos d'investidura ja estan en marxa, amb baixada d'impostos, reforç de l'atenció primària, estratègia contra el càncer i suport a la reconstrucció després de la DANA.

Aemet ha establit l’avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 20 l/m² en una hora

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per pluges en punts d'Alacant, Castelló i València, amb llindars de 20 l/m² en una hora i fins a 60 en 12 segons zona i horari.

Pérez Llorca demana enteniment a Extremadura i Aragó per a un govern de dretes

Juanfran Pérez Llorca ha instat les forces de la dreta a entendre's a Extremadura i Aragó per a articular govern, en considerar que les urnes van apuntar a eixa majoria. Ha demanat acords ràpids i ha admés que no és el més indicat per a donar consells, malgrat que en la Comunitat Valenciana governa amb suport de Vox.

Les víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja sense aplicar el seu aforament

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la dana 29-O ha sol·licitat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que la investigació seguisca en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’intentar aombrar el Pla Viu i anuncia més control

El president defén que el Pla Viu ja beneficia a desenes de municipis i situa la vivenda com una emergència. Avanza una llei del sòl i més control en adjudicacions.

El Roig Arena complix sis mesos amb 930.000 assistents i 182 esdeveniments

El recinte multiusos de València ha tancat el seu primer mig any amb 182 esdeveniments i 930.000 assistents. El balanç combina esport, concerts i cites corporatives.