Diverses ambaixades d’Ucraïna a Europa reben ‘paquets sagnants’ amb ulls d’animals

Diferents ambaixades d’Ucraïna en diversos països d’Europa han rebut «paquets sagnants» amb ulls d’animals a l’interior com un acte de «terror i intimidació».

Segons avança Europa Press, les ambaixades d’Ucraïna en almenys cinc països europeus han rebut aquests paquets que contenien parts del cos d’alguns animals, principalment ulls.

Segons ha informat el Ministeri d’Exteriors d’Ucraïna, durant els últims dies, les institucions diplomàtiques ucraïneses a tot el món han sigut objecte d’actes de «terror i intimidació».

Pel que sembla, aquests «paquets sagnants» han arribat a les ambaixades d’Hongria, Països Baixos, Polònia, Croàcia i Itàlia, encara que també s’han registrat enviaments sospitosos en consolats de Polònia, República Txeca i Itàlia.

«Els paquets en si mateixos estaven banyats amb un líquid d’olor característica i tenien una certa pudor. Estem estudiant el significat d’aquests missatges», ha indicat el portaveu del Ministeri.

A Espanya, també s’han succeït aquests atacs amb «cartes bomba» i amenaces com la trobada en l’Ambaixada d’Ucraïna, on un treballador va resultar ferit lleu.

«Tenim motius per a pensar que s’ha iniciat una campanya ben planejada de terror i intimidació contra les ambaixades i consolats d’Ucraïna. Incapaç de detindre a Ucraïna en el front diplomàtic estan tractant d’intimidar-nos. Tanmateix, puc dir que això no donarà resultat. Continuarem treballant de manera efectiva per a aconseguir la victòria a Ucraïna», ha assenyalat el ministre d’Exteriors d’Ucraïna.

«Demanem a tots els governs estrangers que garantisquen la màxima protecció de les institucions diplomàtiques ucraïneses seguint la Convenció de Viena sobre Relacions Diplomàtiques».

Les forces ucraïneses estan cooperant amb les autoritats de tots aquests països per a investigar cada cas i analitzar les amenaces rebudes.

Últimes notícies

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.

Oratge estable diumenge amb cel ras i descens de les temperatures a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge de cel poc nuvolós o ras, amb màximes a la baixa a l’interior de València i sense canvis en la resta, i vent fluix de direcció variable amb predomini de llevant a la vesprada.

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.