16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Diverses ambaixades d’Ucraïna a Europa reben ‘paquets sagnants’ amb ulls d’animals

Diferents ambaixades d’Ucraïna en diversos països d’Europa han rebut «paquets sagnants» amb ulls d’animals a l’interior com un acte de «terror i intimidació».

Segons avança Europa Press, les ambaixades d’Ucraïna en almenys cinc països europeus han rebut aquests paquets que contenien parts del cos d’alguns animals, principalment ulls.

Segons ha informat el Ministeri d’Exteriors d’Ucraïna, durant els últims dies, les institucions diplomàtiques ucraïneses a tot el món han sigut objecte d’actes de «terror i intimidació».

Pel que sembla, aquests «paquets sagnants» han arribat a les ambaixades d’Hongria, Països Baixos, Polònia, Croàcia i Itàlia, encara que també s’han registrat enviaments sospitosos en consolats de Polònia, República Txeca i Itàlia.

«Els paquets en si mateixos estaven banyats amb un líquid d’olor característica i tenien una certa pudor. Estem estudiant el significat d’aquests missatges», ha indicat el portaveu del Ministeri.

A Espanya, també s’han succeït aquests atacs amb «cartes bomba» i amenaces com la trobada en l’Ambaixada d’Ucraïna, on un treballador va resultar ferit lleu.

«Tenim motius per a pensar que s’ha iniciat una campanya ben planejada de terror i intimidació contra les ambaixades i consolats d’Ucraïna. Incapaç de detindre a Ucraïna en el front diplomàtic estan tractant d’intimidar-nos. Tanmateix, puc dir que això no donarà resultat. Continuarem treballant de manera efectiva per a aconseguir la victòria a Ucraïna», ha assenyalat el ministre d’Exteriors d’Ucraïna.

«Demanem a tots els governs estrangers que garantisquen la màxima protecció de les institucions diplomàtiques ucraïneses seguint la Convenció de Viena sobre Relacions Diplomàtiques».

Les forces ucraïneses estan cooperant amb les autoritats de tots aquests països per a investigar cada cas i analitzar les amenaces rebudes.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.