11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Diverses ambaixades d’Ucraïna a Europa reben ‘paquets sagnants’ amb ulls d’animals

Diferents ambaixades d’Ucraïna en diversos països d’Europa han rebut «paquets sagnants» amb ulls d’animals a l’interior com un acte de «terror i intimidació».

Segons avança Europa Press, les ambaixades d’Ucraïna en almenys cinc països europeus han rebut aquests paquets que contenien parts del cos d’alguns animals, principalment ulls.

Segons ha informat el Ministeri d’Exteriors d’Ucraïna, durant els últims dies, les institucions diplomàtiques ucraïneses a tot el món han sigut objecte d’actes de «terror i intimidació».

Pel que sembla, aquests «paquets sagnants» han arribat a les ambaixades d’Hongria, Països Baixos, Polònia, Croàcia i Itàlia, encara que també s’han registrat enviaments sospitosos en consolats de Polònia, República Txeca i Itàlia.

«Els paquets en si mateixos estaven banyats amb un líquid d’olor característica i tenien una certa pudor. Estem estudiant el significat d’aquests missatges», ha indicat el portaveu del Ministeri.

A Espanya, també s’han succeït aquests atacs amb «cartes bomba» i amenaces com la trobada en l’Ambaixada d’Ucraïna, on un treballador va resultar ferit lleu.

«Tenim motius per a pensar que s’ha iniciat una campanya ben planejada de terror i intimidació contra les ambaixades i consolats d’Ucraïna. Incapaç de detindre a Ucraïna en el front diplomàtic estan tractant d’intimidar-nos. Tanmateix, puc dir que això no donarà resultat. Continuarem treballant de manera efectiva per a aconseguir la victòria a Ucraïna», ha assenyalat el ministre d’Exteriors d’Ucraïna.

«Demanem a tots els governs estrangers que garantisquen la màxima protecció de les institucions diplomàtiques ucraïneses seguint la Convenció de Viena sobre Relacions Diplomàtiques».

Les forces ucraïneses estan cooperant amb les autoritats de tots aquests països per a investigar cada cas i analitzar les amenaces rebudes.

Últimes notícies

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.