Diverses ambaixades d’Ucraïna a Europa reben ‘paquets sagnants’ amb ulls d’animals

Diferents ambaixades d’Ucraïna en diversos països d’Europa han rebut «paquets sagnants» amb ulls d’animals a l’interior com un acte de «terror i intimidació».

Segons avança Europa Press, les ambaixades d’Ucraïna en almenys cinc països europeus han rebut aquests paquets que contenien parts del cos d’alguns animals, principalment ulls.

Segons ha informat el Ministeri d’Exteriors d’Ucraïna, durant els últims dies, les institucions diplomàtiques ucraïneses a tot el món han sigut objecte d’actes de «terror i intimidació».

Pel que sembla, aquests «paquets sagnants» han arribat a les ambaixades d’Hongria, Països Baixos, Polònia, Croàcia i Itàlia, encara que també s’han registrat enviaments sospitosos en consolats de Polònia, República Txeca i Itàlia.

«Els paquets en si mateixos estaven banyats amb un líquid d’olor característica i tenien una certa pudor. Estem estudiant el significat d’aquests missatges», ha indicat el portaveu del Ministeri.

A Espanya, també s’han succeït aquests atacs amb «cartes bomba» i amenaces com la trobada en l’Ambaixada d’Ucraïna, on un treballador va resultar ferit lleu.

«Tenim motius per a pensar que s’ha iniciat una campanya ben planejada de terror i intimidació contra les ambaixades i consolats d’Ucraïna. Incapaç de detindre a Ucraïna en el front diplomàtic estan tractant d’intimidar-nos. Tanmateix, puc dir que això no donarà resultat. Continuarem treballant de manera efectiva per a aconseguir la victòria a Ucraïna», ha assenyalat el ministre d’Exteriors d’Ucraïna.

«Demanem a tots els governs estrangers que garantisquen la màxima protecció de les institucions diplomàtiques ucraïneses seguint la Convenció de Viena sobre Relacions Diplomàtiques».

Les forces ucraïneses estan cooperant amb les autoritats de tots aquests països per a investigar cada cas i analitzar les amenaces rebudes.

Últimes notícies

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.