Arriba la superlluna de sang esta propera matinada

L’última lluna de sang fins el 2022 | EFE

 

La matinada d’aquest dilluns 21 de gener hi haurà un eclipsi total de Lluna. És la primera gran cita astronòmica de l’any. El podrem veure a la Comunitat, tot i que les millors condicions es trobaran cap a l’oest d’Espanya. Aquest eclipsi coincidix amb la primera d’una sèrie de tres llunes plenes de perigeu o superllunes. El satèl·lit es veurà tenyit de roig i esdevindrà una ‘superlluna de sang’.

El fenomen començarà a les 3:36 de dilluns i acabarà durant l’alba

Per observar l’eclipsi caldrà matinar molt o, qui ho desitge i puga fer-ho, no dormir esta nit. El nostre planeta començarà a fer ombra la Lluna a partir les 4 de la matinada. La fase d’eclipsi total començarà a les 5:41 i el màxim serà a les 6:12 hores. A Catalunya s’observarà a una altura de 20º respecte l’horitzó, mentre que a les Canàries es podrà veure millor, a una alçada de 35º.

 

 

El final de fase de totalitat serà a les 6:43; per tant, la totalitat es podrà veure completa i a les fosques, tot i que la Lluna estarà molt baixa sobre l’horitzó. Més tard de les 8 del matí de dilluns el nostre satèl·lit s’haurà post i no podrem viure la última fase.

 

Durant la fase principal del fenomen, la Lluna es veurà tenyida de roig.  S’anomena lluna de sang. Per tant, el d’aquest dilluns a la matinada serà un episodi que es podria batejar com a superlluna de sang.

 

Un eclipsi menys espectacular que el de l’estiu passat

L’eclipsi total de lluna que es va poder viure el juliol passat | Aleix Roig- Astrocat

 

Aquest eclipsi no serà tan ampli com el de l’estiu de l’any passat perquè el pol sud de la Lluna no arribarà a tocar el centre de l’ombra de la Terra. Però, com sempre, serà un espectacle molt sorprenent. Esperem que les nuvolades de la borrasca de diumenge, que estaran marxant Mediterrani endins.

 

 

Si el temps no ens ho permet, sempre ho podem seguir online. Hi ha diversos centres astronòmics que emetran el fenomen. Recomanem el següent portal:

 

 

L’eclipsi total coincidix amb la primera superlluna de l’any

La lluna plena de demà serà una lluna plena de perigeu, perquè estarà situada en el punt de l’òrbita més pròxim a la Terra. Serà la primera d’una sèrie de tres. La segona arribarà el 19 de febrer, i la tercera, el 21 de març. D’aquestes llunes plenes de perigeu en diem superllunes. Destaquem el fenomen del mes de febrer perquè serà el perigeu més curt de tots.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martínez Mus defén el treball amb taxis i VTC i remarca que la prioritat són els ciutadans

Vicente Martínez Mus subratlla que la Generalitat treballa amb taxis i VTC per a aprovar un decret llei de mobilitat centrat en les necessitats dels ciutadans, encara que veu impossible satisfer al cent per cent als dos sectors.

Pérez Llorca afronta a Les Corts una nova sessió de control amb crítiques de PSPV i Compromís i una pregunta de Vox sobre immigració

El president respondrà dimecres a qüestions sobre la seua gestió al capdavant de la Generalitat i sobre l’impacte econòmic de la immigració en els serveis públics

Les Arts estrena ‘Les filles de Bernarda’, una nova coproducció de dansa amb Taiat Dansa

Les Arts estrena el 17 d’abril ‘Les filles de Bernarda’, una proposta de dansa, música en viu i documental dins de Dansa València.

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

Els bombers continuen treballant en l’incendi de Tibi, ja controlat, després de cremar entre 8 i 10 hectàrees al Maigmó.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.