Esclarixen cinc delictes de robatori en cases en la Marina Baixa i l’interior d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant en dos operacions diferents ha detingut als autors de diferents robatoris en cases de la província.

 

D’una banda, agents d’Altea, en la Marina Baixa (Alacant), continuen investigant per a identificar i detindre a un tercer implicat en els fets. Els altres dos hòmens han sigut detinguts i posats a disposició judicial per la comissió de quatre delictes de robatori amb força.

 

En segon lloc, la Guàrdia Civil de Novelda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), va detindre a l’autor del robatori en una casa mentres els habitants dormien i a demés, a una dona per un delicte d’encobriment dels objectes sostrets.

 

Investigació per robatoris en la serra d’Altea

La denúncia interposada per un veí de la localitat després de patir un robatori en la seua propietat, va donar lloc a l’inici de les investigacions dirigides per la Guàrdia Civil d’Altea. A partir d’este fet, els investigadors van detectar un lleuger repunt des de principi d’any de robatoris en cases situades allí.

 

Les línies d’investigació es van centrar en primer lloc en una anàlisi exhaustiva de les denúncies presentades pels perjudicats, per a descobrir els nexes comuns entre els diferents fets. Ràpidament van determinar una zona concreta en la que es produïen els robatoris i el modus operandi, sent este el trencament de la tanca perimetral i la fractura de portes i finestres, colpejant-les amb un objecte contundent.

 

A l’hora d’actuar s’organitzaven perfectament i cadascun tenia funcions molt definides. D’altra banda per a identificar i localitzar als autors es va posar en marxa un dispositiu de vigilància entorn de les zones a on s’havien produïts els fets.

 

Un dels robatoris va tindre lloc en una casa en la que el propietari actualment viu en l’estranger. La persona que s’encarregava del manteniment de la casa es va adonar que diferents individus havien accedit trencant algunes finestres i portes inclosa la del garatge.

 

Quan l’encarregat va entrar en la casa, després de l’assalt, va observar com hi havia gran quantitat d’objectes amuntonats molt prop de les finestres i portes, el que li va fer pensar que havia sorprés als autors i que probablement tornarien per a perpetrar el robatori. Davant esta sospita va instal·lar una càmera de vídeo al jardí.

 

Este mateix dia, el dispositiu va captar com tres persones van assaltar de nou la casa robant objectes decoratius de valor, algunes ferramentes i joies. La visualització de la càmera va ser clau per a identificar a dos dels autors, amb antecedents per delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic.

 

Finalment, i gràcies a tota la informació recopilada pels investigadors, s’ha procedit a la detenció de dos dels implicats, de 47 i 51 anys i de nacionalitat espanyola, per la seua presumpta autoria en quatre delictes de robatori amb força. Després de passar a disposició judicial han quedat en llibertat amb càrrecs. La investigació seguix oberta per a la identificació i detenció del tercer implicat.

 

Assalt d’una casa en Novelda

Un veí de la localitat de Monforte del Cid, en la mateixa comarca, va presentar una denúncia en la que manifestava que havia patit un robatori en sa casa durant la matinada, mentres ell i la seua família estaven dormint.

 

Segons la seua declaració, un home havia irromput en la casa per una de les finestres. Alertat pels crits del seu fill que dormia en el saló va córrer fins al lloc i va observar com una persona jove eixia de la casa cap al carrer, robant-li un telèfon mòbil.

 

Els agents van dur a terme àrdues investigacions i es va determinar que una dona de la localitat murciana de Molina de Segura podia estar implicada en els fets. Una volta identificada, es va localitzar entre les seues pertinences el telèfon mòbil del denunciant, assegurant que li ho havia entregat un jove que no coneixia.

 

Per tals fets, els agents han procedit a la detenció de la dona de 47 anys i de nacionalitat equatoriana per un delicte d’encobriment d’efectes sostrets. La pràctica de noves perquisicions i la descripció física de l’individu feta pel denunciant i la detinguda va permetre als agents la identificació i localització del suposat autor dels fets.

 

El jove implicat, que es trobava en situació irregular en Espanya, compta amb un ampli historial d’antecedents policials des de que fa un any va arribar al país, sent detingut en altres ocasions per robatori amb violència i intimidació, robatori amb força en les coses i robatori de cotxes.

 

A la vista dels fets, la Guàrdia Civil va procedir a la seua detenció. Es tracta d’un xic de 25 anys de nacionalitat algeriana, al que se li atribuix un delicte de robatori amb força dins de cases.

 

Els dos detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Molina de Segura (Múrcia) que ha decretat la llibertat amb càrrecs. El telèfon mòbil sostret ha sigut retornat al seu legítim propietari.

Últimes notícies

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.