Esclarixen cinc delictes de robatori en cases en la Marina Baixa i l’interior d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant en dos operacions diferents ha detingut als autors de diferents robatoris en cases de la província.

 

D’una banda, agents d’Altea, en la Marina Baixa (Alacant), continuen investigant per a identificar i detindre a un tercer implicat en els fets. Els altres dos hòmens han sigut detinguts i posats a disposició judicial per la comissió de quatre delictes de robatori amb força.

 

En segon lloc, la Guàrdia Civil de Novelda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), va detindre a l’autor del robatori en una casa mentres els habitants dormien i a demés, a una dona per un delicte d’encobriment dels objectes sostrets.

 

Investigació per robatoris en la serra d’Altea

La denúncia interposada per un veí de la localitat després de patir un robatori en la seua propietat, va donar lloc a l’inici de les investigacions dirigides per la Guàrdia Civil d’Altea. A partir d’este fet, els investigadors van detectar un lleuger repunt des de principi d’any de robatoris en cases situades allí.

 

Les línies d’investigació es van centrar en primer lloc en una anàlisi exhaustiva de les denúncies presentades pels perjudicats, per a descobrir els nexes comuns entre els diferents fets. Ràpidament van determinar una zona concreta en la que es produïen els robatoris i el modus operandi, sent este el trencament de la tanca perimetral i la fractura de portes i finestres, colpejant-les amb un objecte contundent.

 

A l’hora d’actuar s’organitzaven perfectament i cadascun tenia funcions molt definides. D’altra banda per a identificar i localitzar als autors es va posar en marxa un dispositiu de vigilància entorn de les zones a on s’havien produïts els fets.

 

Un dels robatoris va tindre lloc en una casa en la que el propietari actualment viu en l’estranger. La persona que s’encarregava del manteniment de la casa es va adonar que diferents individus havien accedit trencant algunes finestres i portes inclosa la del garatge.

 

Quan l’encarregat va entrar en la casa, després de l’assalt, va observar com hi havia gran quantitat d’objectes amuntonats molt prop de les finestres i portes, el que li va fer pensar que havia sorprés als autors i que probablement tornarien per a perpetrar el robatori. Davant esta sospita va instal·lar una càmera de vídeo al jardí.

 

Este mateix dia, el dispositiu va captar com tres persones van assaltar de nou la casa robant objectes decoratius de valor, algunes ferramentes i joies. La visualització de la càmera va ser clau per a identificar a dos dels autors, amb antecedents per delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic.

 

Finalment, i gràcies a tota la informació recopilada pels investigadors, s’ha procedit a la detenció de dos dels implicats, de 47 i 51 anys i de nacionalitat espanyola, per la seua presumpta autoria en quatre delictes de robatori amb força. Després de passar a disposició judicial han quedat en llibertat amb càrrecs. La investigació seguix oberta per a la identificació i detenció del tercer implicat.

 

Assalt d’una casa en Novelda

Un veí de la localitat de Monforte del Cid, en la mateixa comarca, va presentar una denúncia en la que manifestava que havia patit un robatori en sa casa durant la matinada, mentres ell i la seua família estaven dormint.

 

Segons la seua declaració, un home havia irromput en la casa per una de les finestres. Alertat pels crits del seu fill que dormia en el saló va córrer fins al lloc i va observar com una persona jove eixia de la casa cap al carrer, robant-li un telèfon mòbil.

 

Els agents van dur a terme àrdues investigacions i es va determinar que una dona de la localitat murciana de Molina de Segura podia estar implicada en els fets. Una volta identificada, es va localitzar entre les seues pertinences el telèfon mòbil del denunciant, assegurant que li ho havia entregat un jove que no coneixia.

 

Per tals fets, els agents han procedit a la detenció de la dona de 47 anys i de nacionalitat equatoriana per un delicte d’encobriment d’efectes sostrets. La pràctica de noves perquisicions i la descripció física de l’individu feta pel denunciant i la detinguda va permetre als agents la identificació i localització del suposat autor dels fets.

 

El jove implicat, que es trobava en situació irregular en Espanya, compta amb un ampli historial d’antecedents policials des de que fa un any va arribar al país, sent detingut en altres ocasions per robatori amb violència i intimidació, robatori amb força en les coses i robatori de cotxes.

 

A la vista dels fets, la Guàrdia Civil va procedir a la seua detenció. Es tracta d’un xic de 25 anys de nacionalitat algeriana, al que se li atribuix un delicte de robatori amb força dins de cases.

 

Els dos detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Molina de Segura (Múrcia) que ha decretat la llibertat amb càrrecs. El telèfon mòbil sostret ha sigut retornat al seu legítim propietari.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.