Esclarixen cinc delictes de robatori en cases en la Marina Baixa i l’interior d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant en dos operacions diferents ha detingut als autors de diferents robatoris en cases de la província.

 

D’una banda, agents d’Altea, en la Marina Baixa (Alacant), continuen investigant per a identificar i detindre a un tercer implicat en els fets. Els altres dos hòmens han sigut detinguts i posats a disposició judicial per la comissió de quatre delictes de robatori amb força.

 

En segon lloc, la Guàrdia Civil de Novelda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), va detindre a l’autor del robatori en una casa mentres els habitants dormien i a demés, a una dona per un delicte d’encobriment dels objectes sostrets.

 

Investigació per robatoris en la serra d’Altea

La denúncia interposada per un veí de la localitat després de patir un robatori en la seua propietat, va donar lloc a l’inici de les investigacions dirigides per la Guàrdia Civil d’Altea. A partir d’este fet, els investigadors van detectar un lleuger repunt des de principi d’any de robatoris en cases situades allí.

 

Les línies d’investigació es van centrar en primer lloc en una anàlisi exhaustiva de les denúncies presentades pels perjudicats, per a descobrir els nexes comuns entre els diferents fets. Ràpidament van determinar una zona concreta en la que es produïen els robatoris i el modus operandi, sent este el trencament de la tanca perimetral i la fractura de portes i finestres, colpejant-les amb un objecte contundent.

 

A l’hora d’actuar s’organitzaven perfectament i cadascun tenia funcions molt definides. D’altra banda per a identificar i localitzar als autors es va posar en marxa un dispositiu de vigilància entorn de les zones a on s’havien produïts els fets.

 

Un dels robatoris va tindre lloc en una casa en la que el propietari actualment viu en l’estranger. La persona que s’encarregava del manteniment de la casa es va adonar que diferents individus havien accedit trencant algunes finestres i portes inclosa la del garatge.

 

Quan l’encarregat va entrar en la casa, després de l’assalt, va observar com hi havia gran quantitat d’objectes amuntonats molt prop de les finestres i portes, el que li va fer pensar que havia sorprés als autors i que probablement tornarien per a perpetrar el robatori. Davant esta sospita va instal·lar una càmera de vídeo al jardí.

 

Este mateix dia, el dispositiu va captar com tres persones van assaltar de nou la casa robant objectes decoratius de valor, algunes ferramentes i joies. La visualització de la càmera va ser clau per a identificar a dos dels autors, amb antecedents per delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic.

 

Finalment, i gràcies a tota la informació recopilada pels investigadors, s’ha procedit a la detenció de dos dels implicats, de 47 i 51 anys i de nacionalitat espanyola, per la seua presumpta autoria en quatre delictes de robatori amb força. Després de passar a disposició judicial han quedat en llibertat amb càrrecs. La investigació seguix oberta per a la identificació i detenció del tercer implicat.

 

Assalt d’una casa en Novelda

Un veí de la localitat de Monforte del Cid, en la mateixa comarca, va presentar una denúncia en la que manifestava que havia patit un robatori en sa casa durant la matinada, mentres ell i la seua família estaven dormint.

 

Segons la seua declaració, un home havia irromput en la casa per una de les finestres. Alertat pels crits del seu fill que dormia en el saló va córrer fins al lloc i va observar com una persona jove eixia de la casa cap al carrer, robant-li un telèfon mòbil.

 

Els agents van dur a terme àrdues investigacions i es va determinar que una dona de la localitat murciana de Molina de Segura podia estar implicada en els fets. Una volta identificada, es va localitzar entre les seues pertinences el telèfon mòbil del denunciant, assegurant que li ho havia entregat un jove que no coneixia.

 

Per tals fets, els agents han procedit a la detenció de la dona de 47 anys i de nacionalitat equatoriana per un delicte d’encobriment d’efectes sostrets. La pràctica de noves perquisicions i la descripció física de l’individu feta pel denunciant i la detinguda va permetre als agents la identificació i localització del suposat autor dels fets.

 

El jove implicat, que es trobava en situació irregular en Espanya, compta amb un ampli historial d’antecedents policials des de que fa un any va arribar al país, sent detingut en altres ocasions per robatori amb violència i intimidació, robatori amb força en les coses i robatori de cotxes.

 

A la vista dels fets, la Guàrdia Civil va procedir a la seua detenció. Es tracta d’un xic de 25 anys de nacionalitat algeriana, al que se li atribuix un delicte de robatori amb força dins de cases.

 

Els dos detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Molina de Segura (Múrcia) que ha decretat la llibertat amb càrrecs. El telèfon mòbil sostret ha sigut retornat al seu legítim propietari.

Últimes notícies

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.