Esclarixen cinc delictes de robatori en cases en la Marina Baixa i l’interior d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant en dos operacions diferents ha detingut als autors de diferents robatoris en cases de la província.

 

D’una banda, agents d’Altea, en la Marina Baixa (Alacant), continuen investigant per a identificar i detindre a un tercer implicat en els fets. Els altres dos hòmens han sigut detinguts i posats a disposició judicial per la comissió de quatre delictes de robatori amb força.

 

En segon lloc, la Guàrdia Civil de Novelda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), va detindre a l’autor del robatori en una casa mentres els habitants dormien i a demés, a una dona per un delicte d’encobriment dels objectes sostrets.

 

Investigació per robatoris en la serra d’Altea

La denúncia interposada per un veí de la localitat després de patir un robatori en la seua propietat, va donar lloc a l’inici de les investigacions dirigides per la Guàrdia Civil d’Altea. A partir d’este fet, els investigadors van detectar un lleuger repunt des de principi d’any de robatoris en cases situades allí.

 

Les línies d’investigació es van centrar en primer lloc en una anàlisi exhaustiva de les denúncies presentades pels perjudicats, per a descobrir els nexes comuns entre els diferents fets. Ràpidament van determinar una zona concreta en la que es produïen els robatoris i el modus operandi, sent este el trencament de la tanca perimetral i la fractura de portes i finestres, colpejant-les amb un objecte contundent.

 

A l’hora d’actuar s’organitzaven perfectament i cadascun tenia funcions molt definides. D’altra banda per a identificar i localitzar als autors es va posar en marxa un dispositiu de vigilància entorn de les zones a on s’havien produïts els fets.

 

Un dels robatoris va tindre lloc en una casa en la que el propietari actualment viu en l’estranger. La persona que s’encarregava del manteniment de la casa es va adonar que diferents individus havien accedit trencant algunes finestres i portes inclosa la del garatge.

 

Quan l’encarregat va entrar en la casa, després de l’assalt, va observar com hi havia gran quantitat d’objectes amuntonats molt prop de les finestres i portes, el que li va fer pensar que havia sorprés als autors i que probablement tornarien per a perpetrar el robatori. Davant esta sospita va instal·lar una càmera de vídeo al jardí.

 

Este mateix dia, el dispositiu va captar com tres persones van assaltar de nou la casa robant objectes decoratius de valor, algunes ferramentes i joies. La visualització de la càmera va ser clau per a identificar a dos dels autors, amb antecedents per delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic.

 

Finalment, i gràcies a tota la informació recopilada pels investigadors, s’ha procedit a la detenció de dos dels implicats, de 47 i 51 anys i de nacionalitat espanyola, per la seua presumpta autoria en quatre delictes de robatori amb força. Després de passar a disposició judicial han quedat en llibertat amb càrrecs. La investigació seguix oberta per a la identificació i detenció del tercer implicat.

 

Assalt d’una casa en Novelda

Un veí de la localitat de Monforte del Cid, en la mateixa comarca, va presentar una denúncia en la que manifestava que havia patit un robatori en sa casa durant la matinada, mentres ell i la seua família estaven dormint.

 

Segons la seua declaració, un home havia irromput en la casa per una de les finestres. Alertat pels crits del seu fill que dormia en el saló va córrer fins al lloc i va observar com una persona jove eixia de la casa cap al carrer, robant-li un telèfon mòbil.

 

Els agents van dur a terme àrdues investigacions i es va determinar que una dona de la localitat murciana de Molina de Segura podia estar implicada en els fets. Una volta identificada, es va localitzar entre les seues pertinences el telèfon mòbil del denunciant, assegurant que li ho havia entregat un jove que no coneixia.

 

Per tals fets, els agents han procedit a la detenció de la dona de 47 anys i de nacionalitat equatoriana per un delicte d’encobriment d’efectes sostrets. La pràctica de noves perquisicions i la descripció física de l’individu feta pel denunciant i la detinguda va permetre als agents la identificació i localització del suposat autor dels fets.

 

El jove implicat, que es trobava en situació irregular en Espanya, compta amb un ampli historial d’antecedents policials des de que fa un any va arribar al país, sent detingut en altres ocasions per robatori amb violència i intimidació, robatori amb força en les coses i robatori de cotxes.

 

A la vista dels fets, la Guàrdia Civil va procedir a la seua detenció. Es tracta d’un xic de 25 anys de nacionalitat algeriana, al que se li atribuix un delicte de robatori amb força dins de cases.

 

Els dos detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Molina de Segura (Múrcia) que ha decretat la llibertat amb càrrecs. El telèfon mòbil sostret ha sigut retornat al seu legítim propietari.

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.