Esclarixen cinc delictes de robatori en cases en la Marina Baixa i l’interior d’Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant en dos operacions diferents ha detingut als autors de diferents robatoris en cases de la província.

 

D’una banda, agents d’Altea, en la Marina Baixa (Alacant), continuen investigant per a identificar i detindre a un tercer implicat en els fets. Els altres dos hòmens han sigut detinguts i posats a disposició judicial per la comissió de quatre delictes de robatori amb força.

 

En segon lloc, la Guàrdia Civil de Novelda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), va detindre a l’autor del robatori en una casa mentres els habitants dormien i a demés, a una dona per un delicte d’encobriment dels objectes sostrets.

 

Investigació per robatoris en la serra d’Altea

La denúncia interposada per un veí de la localitat després de patir un robatori en la seua propietat, va donar lloc a l’inici de les investigacions dirigides per la Guàrdia Civil d’Altea. A partir d’este fet, els investigadors van detectar un lleuger repunt des de principi d’any de robatoris en cases situades allí.

 

Les línies d’investigació es van centrar en primer lloc en una anàlisi exhaustiva de les denúncies presentades pels perjudicats, per a descobrir els nexes comuns entre els diferents fets. Ràpidament van determinar una zona concreta en la que es produïen els robatoris i el modus operandi, sent este el trencament de la tanca perimetral i la fractura de portes i finestres, colpejant-les amb un objecte contundent.

 

A l’hora d’actuar s’organitzaven perfectament i cadascun tenia funcions molt definides. D’altra banda per a identificar i localitzar als autors es va posar en marxa un dispositiu de vigilància entorn de les zones a on s’havien produïts els fets.

 

Un dels robatoris va tindre lloc en una casa en la que el propietari actualment viu en l’estranger. La persona que s’encarregava del manteniment de la casa es va adonar que diferents individus havien accedit trencant algunes finestres i portes inclosa la del garatge.

 

Quan l’encarregat va entrar en la casa, després de l’assalt, va observar com hi havia gran quantitat d’objectes amuntonats molt prop de les finestres i portes, el que li va fer pensar que havia sorprés als autors i que probablement tornarien per a perpetrar el robatori. Davant esta sospita va instal·lar una càmera de vídeo al jardí.

 

Este mateix dia, el dispositiu va captar com tres persones van assaltar de nou la casa robant objectes decoratius de valor, algunes ferramentes i joies. La visualització de la càmera va ser clau per a identificar a dos dels autors, amb antecedents per delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic.

 

Finalment, i gràcies a tota la informació recopilada pels investigadors, s’ha procedit a la detenció de dos dels implicats, de 47 i 51 anys i de nacionalitat espanyola, per la seua presumpta autoria en quatre delictes de robatori amb força. Després de passar a disposició judicial han quedat en llibertat amb càrrecs. La investigació seguix oberta per a la identificació i detenció del tercer implicat.

 

Assalt d’una casa en Novelda

Un veí de la localitat de Monforte del Cid, en la mateixa comarca, va presentar una denúncia en la que manifestava que havia patit un robatori en sa casa durant la matinada, mentres ell i la seua família estaven dormint.

 

Segons la seua declaració, un home havia irromput en la casa per una de les finestres. Alertat pels crits del seu fill que dormia en el saló va córrer fins al lloc i va observar com una persona jove eixia de la casa cap al carrer, robant-li un telèfon mòbil.

 

Els agents van dur a terme àrdues investigacions i es va determinar que una dona de la localitat murciana de Molina de Segura podia estar implicada en els fets. Una volta identificada, es va localitzar entre les seues pertinences el telèfon mòbil del denunciant, assegurant que li ho havia entregat un jove que no coneixia.

 

Per tals fets, els agents han procedit a la detenció de la dona de 47 anys i de nacionalitat equatoriana per un delicte d’encobriment d’efectes sostrets. La pràctica de noves perquisicions i la descripció física de l’individu feta pel denunciant i la detinguda va permetre als agents la identificació i localització del suposat autor dels fets.

 

El jove implicat, que es trobava en situació irregular en Espanya, compta amb un ampli historial d’antecedents policials des de que fa un any va arribar al país, sent detingut en altres ocasions per robatori amb violència i intimidació, robatori amb força en les coses i robatori de cotxes.

 

A la vista dels fets, la Guàrdia Civil va procedir a la seua detenció. Es tracta d’un xic de 25 anys de nacionalitat algeriana, al que se li atribuix un delicte de robatori amb força dins de cases.

 

Els dos detinguts han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia de Molina de Segura (Múrcia) que ha decretat la llibertat amb càrrecs. El telèfon mòbil sostret ha sigut retornat al seu legítim propietari.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.