Cinc pasteres amb 57 persones a bord arriben durant la matinada a les costes d’Alacant

Efectius de Salvament Marítim i de la Guàrdia Civil han interceptat durant la matinada del diumenge cinc pasteres en aigües de les localitats alacantines de Santa Pola, Benidorm, Pilar de la Horadada i l’Alfàs del Pi, amb 57 migrants a bord en total, segons van informar fonts de la Creu Roja.

La primera de les embarcacions ha estat localitzada en la Cala Ximo de Benidorm a la 1.07 hores, amb 11 persones a bord d’esta, tots ells homes majors d’edat i origen algerià i en aparent bon estat de salut.

Una hora després, a les 2.13 hores, els efectius de rescat han rebut un avís que alertava de l’arribada d’una altra pastera, en este cas a la platja Vistamar de Pilar de la Horadada. La Guàrdia Civil ha localitzat cap a les 3.20 hores als 12 homes que viatjaven en l’embarcació, tots algerians i en bon estat de salut.

A les 4.13 hores, efectius de Salvament Marítim han localitzat una nova pastera en la costa de Santa Pola, amb 14 persones a bord d’origen algerià i una d’elles un menor de 17 anys.

Finalment, a les 7.12 hores ha estat interceptada una altra embarcació en el Racó de l’Albir, a l’Alfàs del Pi, en este cas amb 14 persones a bord.

Creu Roja informa que també ha estat localitzada una cinquena embarcació a la Platja Higuerica, a Pilar de la Horadada, amb 6 persones a bord, encara que no disposa de més dades ja que la informació en este cas «encara és confusa».

Totes les persones arribades en les embarcacions durant la matinada han estat ateses en el port d’Alacant per a avaluar el seu estat de salut i realitzar-los proves PCR per a detectar possibles casos de coronavirus, tal com contempla el protocol sanitari en estos casos.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.