8.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Cinc pasteres amb 57 persones a bord arriben durant la matinada a les costes d’Alacant

Efectius de Salvament Marítim i de la Guàrdia Civil han interceptat durant la matinada del diumenge cinc pasteres en aigües de les localitats alacantines de Santa Pola, Benidorm, Pilar de la Horadada i l’Alfàs del Pi, amb 57 migrants a bord en total, segons van informar fonts de la Creu Roja.

La primera de les embarcacions ha estat localitzada en la Cala Ximo de Benidorm a la 1.07 hores, amb 11 persones a bord d’esta, tots ells homes majors d’edat i origen algerià i en aparent bon estat de salut.

Una hora després, a les 2.13 hores, els efectius de rescat han rebut un avís que alertava de l’arribada d’una altra pastera, en este cas a la platja Vistamar de Pilar de la Horadada. La Guàrdia Civil ha localitzat cap a les 3.20 hores als 12 homes que viatjaven en l’embarcació, tots algerians i en bon estat de salut.

A les 4.13 hores, efectius de Salvament Marítim han localitzat una nova pastera en la costa de Santa Pola, amb 14 persones a bord d’origen algerià i una d’elles un menor de 17 anys.

Finalment, a les 7.12 hores ha estat interceptada una altra embarcació en el Racó de l’Albir, a l’Alfàs del Pi, en este cas amb 14 persones a bord.

Creu Roja informa que també ha estat localitzada una cinquena embarcació a la Platja Higuerica, a Pilar de la Horadada, amb 6 persones a bord, encara que no disposa de més dades ja que la informació en este cas «encara és confusa».

Totes les persones arribades en les embarcacions durant la matinada han estat ateses en el port d’Alacant per a avaluar el seu estat de salut i realitzar-los proves PCR per a detectar possibles casos de coronavirus, tal com contempla el protocol sanitari en estos casos.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.