Cinc pasteres amb 57 persones a bord arriben durant la matinada a les costes d’Alacant

Efectius de Salvament Marítim i de la Guàrdia Civil han interceptat durant la matinada del diumenge cinc pasteres en aigües de les localitats alacantines de Santa Pola, Benidorm, Pilar de la Horadada i l’Alfàs del Pi, amb 57 migrants a bord en total, segons van informar fonts de la Creu Roja.

La primera de les embarcacions ha estat localitzada en la Cala Ximo de Benidorm a la 1.07 hores, amb 11 persones a bord d’esta, tots ells homes majors d’edat i origen algerià i en aparent bon estat de salut.

Una hora després, a les 2.13 hores, els efectius de rescat han rebut un avís que alertava de l’arribada d’una altra pastera, en este cas a la platja Vistamar de Pilar de la Horadada. La Guàrdia Civil ha localitzat cap a les 3.20 hores als 12 homes que viatjaven en l’embarcació, tots algerians i en bon estat de salut.

A les 4.13 hores, efectius de Salvament Marítim han localitzat una nova pastera en la costa de Santa Pola, amb 14 persones a bord d’origen algerià i una d’elles un menor de 17 anys.

Finalment, a les 7.12 hores ha estat interceptada una altra embarcació en el Racó de l’Albir, a l’Alfàs del Pi, en este cas amb 14 persones a bord.

Creu Roja informa que també ha estat localitzada una cinquena embarcació a la Platja Higuerica, a Pilar de la Horadada, amb 6 persones a bord, encara que no disposa de més dades ja que la informació en este cas «encara és confusa».

Totes les persones arribades en les embarcacions durant la matinada han estat ateses en el port d’Alacant per a avaluar el seu estat de salut i realitzar-los proves PCR per a detectar possibles casos de coronavirus, tal com contempla el protocol sanitari en estos casos.

Últimes notícies

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.