21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Cinc pasteres amb 57 persones a bord arriben durant la matinada a les costes d’Alacant

Efectius de Salvament Marítim i de la Guàrdia Civil han interceptat durant la matinada del diumenge cinc pasteres en aigües de les localitats alacantines de Santa Pola, Benidorm, Pilar de la Horadada i l’Alfàs del Pi, amb 57 migrants a bord en total, segons van informar fonts de la Creu Roja.

La primera de les embarcacions ha estat localitzada en la Cala Ximo de Benidorm a la 1.07 hores, amb 11 persones a bord d’esta, tots ells homes majors d’edat i origen algerià i en aparent bon estat de salut.

Una hora després, a les 2.13 hores, els efectius de rescat han rebut un avís que alertava de l’arribada d’una altra pastera, en este cas a la platja Vistamar de Pilar de la Horadada. La Guàrdia Civil ha localitzat cap a les 3.20 hores als 12 homes que viatjaven en l’embarcació, tots algerians i en bon estat de salut.

A les 4.13 hores, efectius de Salvament Marítim han localitzat una nova pastera en la costa de Santa Pola, amb 14 persones a bord d’origen algerià i una d’elles un menor de 17 anys.

Finalment, a les 7.12 hores ha estat interceptada una altra embarcació en el Racó de l’Albir, a l’Alfàs del Pi, en este cas amb 14 persones a bord.

Creu Roja informa que també ha estat localitzada una cinquena embarcació a la Platja Higuerica, a Pilar de la Horadada, amb 6 persones a bord, encara que no disposa de més dades ja que la informació en este cas «encara és confusa».

Totes les persones arribades en les embarcacions durant la matinada han estat ateses en el port d’Alacant per a avaluar el seu estat de salut i realitzar-los proves PCR per a detectar possibles casos de coronavirus, tal com contempla el protocol sanitari en estos casos.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.