8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Concentracions a Castelló, València i Alacant contra la LGTBfobia en memòria de Samuel

La societat valenciana i les associacions LGTBIQ + en tota la Comunitat se sumen hui a la crida per participar esta vesprada a les concentracions de repulsa i condemna per la mort de Samuel.

La matinada del passat dissabte 3 de juliol ha quedat gravada en la memòria de tots. Samuel Luiz, Un jove de la Corunya, era assassinat després d’una brutal pallissa que ha estat denunciada com un acte de violència homofòbica.

La ciutadania, a través de les xarxes socials, s’ha bolcat donant suport als seus familiars i amics, rebutjant este tipus d’actes. Amb el hashtag #JusticiaParaSamuel s’han incendiat les xarxes demanant justícia, castigant esta agressió i difonent el missatge per identificar els agressors. Diversos personatges públics del món de l’esport, la política o l’espectacle s’han sumat a l’ús d’esta etiqueta, donant major visibilitat al missatge.

Fins al moment, la Policia Nacional ha detingut 13 persones per la seua presumpta implicació en esta agressió mortal. Però així i tot la població no abaixa els braços. En diferents ciutats espanyoles s’ha convocat una concentració urgent contra la LGTBIfobia.

Lloc i hora de les concentracions en cadascuna de les províncies

 

Castelló. A les 19.00 a la plaça de la Pescateria

València. A les 20 hores a la plaça de l’Ajuntament.

Alacant. A les 20 hores Enfront de l’Ajuntament.

Últimes notícies

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.