Concentracions a Castelló, València i Alacant contra la LGTBfobia en memòria de Samuel

La societat valenciana i les associacions LGTBIQ + en tota la Comunitat se sumen hui a la crida per participar esta vesprada a les concentracions de repulsa i condemna per la mort de Samuel.

La matinada del passat dissabte 3 de juliol ha quedat gravada en la memòria de tots. Samuel Luiz, Un jove de la Corunya, era assassinat després d’una brutal pallissa que ha estat denunciada com un acte de violència homofòbica.

La ciutadania, a través de les xarxes socials, s’ha bolcat donant suport als seus familiars i amics, rebutjant este tipus d’actes. Amb el hashtag #JusticiaParaSamuel s’han incendiat les xarxes demanant justícia, castigant esta agressió i difonent el missatge per identificar els agressors. Diversos personatges públics del món de l’esport, la política o l’espectacle s’han sumat a l’ús d’esta etiqueta, donant major visibilitat al missatge.

Fins al moment, la Policia Nacional ha detingut 13 persones per la seua presumpta implicació en esta agressió mortal. Però així i tot la població no abaixa els braços. En diferents ciutats espanyoles s’ha convocat una concentració urgent contra la LGTBIfobia.

Lloc i hora de les concentracions en cadascuna de les províncies

 

Castelló. A les 19.00 a la plaça de la Pescateria

València. A les 20 hores a la plaça de l’Ajuntament.

Alacant. A les 20 hores Enfront de l’Ajuntament.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol

Llevant i Girona busquen oxigen en un dol que pot agitar la zona baixa

El Llevant, penúltim, s'aferra a l'impuls del triomf davant l'Alabés per a continuar viu. El Girona vol frenar el seu sot recent i no enlairar-se d'Europa.

La Generalitat assegura que 4 de cada 5 famílies de la DANA no han cobrat les ajudes de primera necessitat

El Consell critica la falta de pagaments estatals i el bloqueig de fons municipals, mentres defén que el Pla Endavant suma el 57% d'accions finalitzades o en curs.

Acció Cultural demana al TSJCV investigar a Mazón i que la resta del cas seguisca a Catarroja

L'acusació popular ha demanat al TSJCV investigar a Carlos Mazón, aforat, i que la instrucció de la resta d'investigats continue a Catarroja per a evitar demores.

Castelló repartirà 2.000 polseres detectores de substàncies per a previndre agressions sexistes en la Magdalena

Castelló distribuirà 2.000 polseres detectores, tapavasos i polseres de tela durant la Magdalena per a previndre agressions sexistes. Hi haurà quatre Punts Violeta i reforç policial.