La defensa de l’exmarit d’Oltra demana la repetició del juí

Abuso menores

L’exmarit de Mónica Oltra va ser condemnat a 5 anys de presó per abusar d’una menor | València Diari

 

La defensa de l’exmarit de la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, un educador condemnat a cinc anys per abusos sexuals sobre una menor, ha demanat al Tribunal Superior de Justícia que l’absolga o que obligue a repetir el juí davant la indefensió patida per l’acusat a causa de la «falta de diligència» de la Conselleria d’Igualtat i de la Fiscalia.

 

Esta «falta de diligència», diu el recurs, és responsabilitat de la Conselleria d’Igualtat, de la que és titular Mónica Oltra, encara casada en el moment dels fets denunciats amb Luis R. Però sobretot de la fiscalia, perquè la primera va enviar a la segona dos proves exculpatòries que mai es van ficar en mans del tribunal que va condemnar a Luis R.

 

Per a la defensa, són desconegudes les raons per les que la fiscalia, que el seu deure és promoure l’acció de la justícia en defensa de la legalitat i, per tant, defensar tant la culpabilitat com, en el seu cas, l’arxivament d’una causa, va condemnar a l’oblit estes dos proves fonamentals.  També és responsable, encara que en menor mesura, la Conselleria, perquè tampoc va actuar davant la passivitat del Ministeri Públic i va permetre que el seu informe fora oblidat, considera la defensa.

 

L’advocada de l’acusat, Ana Cal, es referix en el seu recurs a un informe de l’Institut Espill, especialitzat en avaluacions en processos judicials per abusos sexuals a menors. Este no donava credibilitat a la versió acusatòria de la jove i a un altre de la Direcció Territorial de la Conselleria d’Igualtat que, tenint en compte el text de l’Espill i també les entrevistes que va fer amb la menor, la psicòloga del centre a on estava acollida i l’acusat va concloure que el relat de la xica no era fiable.

 

Segons la defensa, el TSJ ha d’admetre estes dos proves i després celebrar una vista pública sobre elles per a més tard absoldre al condemnat, o bé ordenar la repetició del juí incorporant estes noves proves a la causa davant una sala de magistrats no contaminats per l’anterior sentència.

 

L’Audiència Provincial de València va condemnar el passat 2 de desembre a cinc anys de presó a Luis R., un educador del Centre d’Acollida ‘Niño Jesús’ de València acusat d’haver abusat d’una menor de 14 anys que estava baix la seua tutela.

 

El tribunal va conéixer durant la celebració del juí la valoració per part d’una perit forense que va considerar creïble la versió de la jove. Esta versió no la defenen els funcionaris socials que van tindre contacte amb ella, entre ells una psicòloga de la Direcció Territorial.

 

Referent als dos informes ara coneguts, Mónica Oltra ha anunciat que el seu departament treballa en una nova instrucció perquè qualsevol informe, prova o document que tinga «connectivitat» amb un cas que s’estiga jutjant, s’envie d’ofici, sense necessitat de requeriment, a la Fiscalia i al Jutjat que tinga obertes les diligències.

 

Oltra ha admés en la roda de premsa posterior al ple del Consell que, en este cas concret, hi ha informes que no van arribar al tribunal. Tot i això, ha rebutjat pronunciar-se sobre si l’acusat s’ha pogut vore perjudicat:«òbviament les estratègies de defensa no les comentaré ací i menys en este cas, com vosté comprendrà».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.

El Tribunal Suprem manté els quasi 8 anys de presó per a Marcos Benavent, el conegut ‘yonqui del dinero’

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna de set anys i 10 mesos de presó per a l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent en el primer juí del cas Imelsa, i només li ha reduït una part de les costes. També ha ajustat la pena a l’empresari José Antonio Toledo.