La defensa de l’exmarit d’Oltra demana la repetició del juí

Abuso menores

L’exmarit de Mónica Oltra va ser condemnat a 5 anys de presó per abusar d’una menor | València Diari

 

La defensa de l’exmarit de la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, un educador condemnat a cinc anys per abusos sexuals sobre una menor, ha demanat al Tribunal Superior de Justícia que l’absolga o que obligue a repetir el juí davant la indefensió patida per l’acusat a causa de la «falta de diligència» de la Conselleria d’Igualtat i de la Fiscalia.

 

Esta «falta de diligència», diu el recurs, és responsabilitat de la Conselleria d’Igualtat, de la que és titular Mónica Oltra, encara casada en el moment dels fets denunciats amb Luis R. Però sobretot de la fiscalia, perquè la primera va enviar a la segona dos proves exculpatòries que mai es van ficar en mans del tribunal que va condemnar a Luis R.

 

Per a la defensa, són desconegudes les raons per les que la fiscalia, que el seu deure és promoure l’acció de la justícia en defensa de la legalitat i, per tant, defensar tant la culpabilitat com, en el seu cas, l’arxivament d’una causa, va condemnar a l’oblit estes dos proves fonamentals.  També és responsable, encara que en menor mesura, la Conselleria, perquè tampoc va actuar davant la passivitat del Ministeri Públic i va permetre que el seu informe fora oblidat, considera la defensa.

 

L’advocada de l’acusat, Ana Cal, es referix en el seu recurs a un informe de l’Institut Espill, especialitzat en avaluacions en processos judicials per abusos sexuals a menors. Este no donava credibilitat a la versió acusatòria de la jove i a un altre de la Direcció Territorial de la Conselleria d’Igualtat que, tenint en compte el text de l’Espill i també les entrevistes que va fer amb la menor, la psicòloga del centre a on estava acollida i l’acusat va concloure que el relat de la xica no era fiable.

 

Segons la defensa, el TSJ ha d’admetre estes dos proves i després celebrar una vista pública sobre elles per a més tard absoldre al condemnat, o bé ordenar la repetició del juí incorporant estes noves proves a la causa davant una sala de magistrats no contaminats per l’anterior sentència.

 

L’Audiència Provincial de València va condemnar el passat 2 de desembre a cinc anys de presó a Luis R., un educador del Centre d’Acollida ‘Niño Jesús’ de València acusat d’haver abusat d’una menor de 14 anys que estava baix la seua tutela.

 

El tribunal va conéixer durant la celebració del juí la valoració per part d’una perit forense que va considerar creïble la versió de la jove. Esta versió no la defenen els funcionaris socials que van tindre contacte amb ella, entre ells una psicòloga de la Direcció Territorial.

 

Referent als dos informes ara coneguts, Mónica Oltra ha anunciat que el seu departament treballa en una nova instrucció perquè qualsevol informe, prova o document que tinga «connectivitat» amb un cas que s’estiga jutjant, s’envie d’ofici, sense necessitat de requeriment, a la Fiscalia i al Jutjat que tinga obertes les diligències.

 

Oltra ha admés en la roda de premsa posterior al ple del Consell que, en este cas concret, hi ha informes que no van arribar al tribunal. Tot i això, ha rebutjat pronunciar-se sobre si l’acusat s’ha pogut vore perjudicat:«òbviament les estratègies de defensa no les comentaré ací i menys en este cas, com vosté comprendrà».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.