La defensa de l’exmarit d’Oltra demana la repetició del juí

Abuso menores

L’exmarit de Mónica Oltra va ser condemnat a 5 anys de presó per abusar d’una menor | València Diari

 

La defensa de l’exmarit de la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, un educador condemnat a cinc anys per abusos sexuals sobre una menor, ha demanat al Tribunal Superior de Justícia que l’absolga o que obligue a repetir el juí davant la indefensió patida per l’acusat a causa de la «falta de diligència» de la Conselleria d’Igualtat i de la Fiscalia.

 

Esta «falta de diligència», diu el recurs, és responsabilitat de la Conselleria d’Igualtat, de la que és titular Mónica Oltra, encara casada en el moment dels fets denunciats amb Luis R. Però sobretot de la fiscalia, perquè la primera va enviar a la segona dos proves exculpatòries que mai es van ficar en mans del tribunal que va condemnar a Luis R.

 

Per a la defensa, són desconegudes les raons per les que la fiscalia, que el seu deure és promoure l’acció de la justícia en defensa de la legalitat i, per tant, defensar tant la culpabilitat com, en el seu cas, l’arxivament d’una causa, va condemnar a l’oblit estes dos proves fonamentals.  També és responsable, encara que en menor mesura, la Conselleria, perquè tampoc va actuar davant la passivitat del Ministeri Públic i va permetre que el seu informe fora oblidat, considera la defensa.

 

L’advocada de l’acusat, Ana Cal, es referix en el seu recurs a un informe de l’Institut Espill, especialitzat en avaluacions en processos judicials per abusos sexuals a menors. Este no donava credibilitat a la versió acusatòria de la jove i a un altre de la Direcció Territorial de la Conselleria d’Igualtat que, tenint en compte el text de l’Espill i també les entrevistes que va fer amb la menor, la psicòloga del centre a on estava acollida i l’acusat va concloure que el relat de la xica no era fiable.

 

Segons la defensa, el TSJ ha d’admetre estes dos proves i després celebrar una vista pública sobre elles per a més tard absoldre al condemnat, o bé ordenar la repetició del juí incorporant estes noves proves a la causa davant una sala de magistrats no contaminats per l’anterior sentència.

 

L’Audiència Provincial de València va condemnar el passat 2 de desembre a cinc anys de presó a Luis R., un educador del Centre d’Acollida ‘Niño Jesús’ de València acusat d’haver abusat d’una menor de 14 anys que estava baix la seua tutela.

 

El tribunal va conéixer durant la celebració del juí la valoració per part d’una perit forense que va considerar creïble la versió de la jove. Esta versió no la defenen els funcionaris socials que van tindre contacte amb ella, entre ells una psicòloga de la Direcció Territorial.

 

Referent als dos informes ara coneguts, Mónica Oltra ha anunciat que el seu departament treballa en una nova instrucció perquè qualsevol informe, prova o document que tinga «connectivitat» amb un cas que s’estiga jutjant, s’envie d’ofici, sense necessitat de requeriment, a la Fiscalia i al Jutjat que tinga obertes les diligències.

 

Oltra ha admés en la roda de premsa posterior al ple del Consell que, en este cas concret, hi ha informes que no van arribar al tribunal. Tot i això, ha rebutjat pronunciar-se sobre si l’acusat s’ha pogut vore perjudicat:«òbviament les estratègies de defensa no les comentaré ací i menys en este cas, com vosté comprendrà».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El FIB reafirma el seu accent britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs en la segona jornada

El Festival Internacional de Benicàssim afronta este divendres la segona jornada amb The Kooks i Kaiser Chiefs com a grans reclams d’un cartell que combina indie, rock, electrònica i nova escena estatal fins a les cinc del matí.

Tres investigats per la seua possible relació amb incendis forestals a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha identificat i investigat tres hòmens per la seua presumpta implicació en diversos incendis forestals a la província de Castelló, en el marc del Pla Especial de Prevenció i Actuació en Incendis Forestals.

Els col·legis valencians reben 16 milions per a climatitzar 1.616 centres abans del pròxim curs

La Generalitat ha transferit 16 milions d’euros a 1.616 centres educatius valencians per a millorar de manera urgent la climatització abans de l’inici del curs 2026-2027, amb ajudes d’entre 5.000 i 25.000 euros per centre.

Franz Ferdinand encén un FIB amb 40.000 assistents i majoria de públic nacional

El FIB ha obert la seua 30a edició a Benicàssim amb uns 40.000 assistents, majoria de públic nacional, calor intensa i un multitudinari concert de Franz Ferdinand.

Avisos per calor extrema este divendres a València i Alacant amb màximes de fins a 40 graus

Aemet ha activat per a la vesprada de divendres avisos grocs a les províncies de València i Alacant per temperatures màximes que poden arribar als 40 graus en zones de l’interior.

Una dona i un home detinguts per una trama d’estafes amb falsos lloguers de vivendes en internet

La Guàrdia Civil ha detingut una dona de 25 anys i un home de 39 anys per una presumpta trama d’estafes amb anuncis falsos de lloguer de vivendes en internet, amb almenys setze casos consumats i un perjudici superior als 20.000 euros en diverses ciutats, entre elles València.

Román i Nek Romero tallen oreja en l’inici de la Fira de Juliol de València

Els toreros valencians Román i Nek Romero han tallat una oreja cadascun en la primera corrida mixta de la Fira de Juliol de València, mentre que la novillera Olga Casado ha quedat inèdita amb un lot dèbil.

Desmantellen tres plantacions de marihuana a Aldaia i rescaten 30 animals maltractats

La Policia Nacional ha desmantellat tres plantacions de marihuana al barri del Cayo d'Aldaia i ha rescatat 30 animals maltractats, amb cinc persones detingudes per delictes contra la salut pública, frau elèctric i maltractament animal.