La defensa de l’exmarit d’Oltra demana la repetició del juí

Abuso menores

L’exmarit de Mónica Oltra va ser condemnat a 5 anys de presó per abusar d’una menor | València Diari

 

La defensa de l’exmarit de la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, un educador condemnat a cinc anys per abusos sexuals sobre una menor, ha demanat al Tribunal Superior de Justícia que l’absolga o que obligue a repetir el juí davant la indefensió patida per l’acusat a causa de la «falta de diligència» de la Conselleria d’Igualtat i de la Fiscalia.

 

Esta «falta de diligència», diu el recurs, és responsabilitat de la Conselleria d’Igualtat, de la que és titular Mónica Oltra, encara casada en el moment dels fets denunciats amb Luis R. Però sobretot de la fiscalia, perquè la primera va enviar a la segona dos proves exculpatòries que mai es van ficar en mans del tribunal que va condemnar a Luis R.

 

Per a la defensa, són desconegudes les raons per les que la fiscalia, que el seu deure és promoure l’acció de la justícia en defensa de la legalitat i, per tant, defensar tant la culpabilitat com, en el seu cas, l’arxivament d’una causa, va condemnar a l’oblit estes dos proves fonamentals.  També és responsable, encara que en menor mesura, la Conselleria, perquè tampoc va actuar davant la passivitat del Ministeri Públic i va permetre que el seu informe fora oblidat, considera la defensa.

 

L’advocada de l’acusat, Ana Cal, es referix en el seu recurs a un informe de l’Institut Espill, especialitzat en avaluacions en processos judicials per abusos sexuals a menors. Este no donava credibilitat a la versió acusatòria de la jove i a un altre de la Direcció Territorial de la Conselleria d’Igualtat que, tenint en compte el text de l’Espill i també les entrevistes que va fer amb la menor, la psicòloga del centre a on estava acollida i l’acusat va concloure que el relat de la xica no era fiable.

 

Segons la defensa, el TSJ ha d’admetre estes dos proves i després celebrar una vista pública sobre elles per a més tard absoldre al condemnat, o bé ordenar la repetició del juí incorporant estes noves proves a la causa davant una sala de magistrats no contaminats per l’anterior sentència.

 

L’Audiència Provincial de València va condemnar el passat 2 de desembre a cinc anys de presó a Luis R., un educador del Centre d’Acollida ‘Niño Jesús’ de València acusat d’haver abusat d’una menor de 14 anys que estava baix la seua tutela.

 

El tribunal va conéixer durant la celebració del juí la valoració per part d’una perit forense que va considerar creïble la versió de la jove. Esta versió no la defenen els funcionaris socials que van tindre contacte amb ella, entre ells una psicòloga de la Direcció Territorial.

 

Referent als dos informes ara coneguts, Mónica Oltra ha anunciat que el seu departament treballa en una nova instrucció perquè qualsevol informe, prova o document que tinga «connectivitat» amb un cas que s’estiga jutjant, s’envie d’ofici, sense necessitat de requeriment, a la Fiscalia i al Jutjat que tinga obertes les diligències.

 

Oltra ha admés en la roda de premsa posterior al ple del Consell que, en este cas concret, hi ha informes que no van arribar al tribunal. Tot i això, ha rebutjat pronunciar-se sobre si l’acusat s’ha pogut vore perjudicat:«òbviament les estratègies de defensa no les comentaré ací i menys en este cas, com vosté comprendrà».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.