17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La defensa de l’exmarit d’Oltra demana la repetició del juí

Abuso menores

L’exmarit de Mónica Oltra va ser condemnat a 5 anys de presó per abusar d’una menor | València Diari

 

La defensa de l’exmarit de la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, un educador condemnat a cinc anys per abusos sexuals sobre una menor, ha demanat al Tribunal Superior de Justícia que l’absolga o que obligue a repetir el juí davant la indefensió patida per l’acusat a causa de la «falta de diligència» de la Conselleria d’Igualtat i de la Fiscalia.

 

Esta «falta de diligència», diu el recurs, és responsabilitat de la Conselleria d’Igualtat, de la que és titular Mónica Oltra, encara casada en el moment dels fets denunciats amb Luis R. Però sobretot de la fiscalia, perquè la primera va enviar a la segona dos proves exculpatòries que mai es van ficar en mans del tribunal que va condemnar a Luis R.

 

Per a la defensa, són desconegudes les raons per les que la fiscalia, que el seu deure és promoure l’acció de la justícia en defensa de la legalitat i, per tant, defensar tant la culpabilitat com, en el seu cas, l’arxivament d’una causa, va condemnar a l’oblit estes dos proves fonamentals.  També és responsable, encara que en menor mesura, la Conselleria, perquè tampoc va actuar davant la passivitat del Ministeri Públic i va permetre que el seu informe fora oblidat, considera la defensa.

 

L’advocada de l’acusat, Ana Cal, es referix en el seu recurs a un informe de l’Institut Espill, especialitzat en avaluacions en processos judicials per abusos sexuals a menors. Este no donava credibilitat a la versió acusatòria de la jove i a un altre de la Direcció Territorial de la Conselleria d’Igualtat que, tenint en compte el text de l’Espill i també les entrevistes que va fer amb la menor, la psicòloga del centre a on estava acollida i l’acusat va concloure que el relat de la xica no era fiable.

 

Segons la defensa, el TSJ ha d’admetre estes dos proves i després celebrar una vista pública sobre elles per a més tard absoldre al condemnat, o bé ordenar la repetició del juí incorporant estes noves proves a la causa davant una sala de magistrats no contaminats per l’anterior sentència.

 

L’Audiència Provincial de València va condemnar el passat 2 de desembre a cinc anys de presó a Luis R., un educador del Centre d’Acollida ‘Niño Jesús’ de València acusat d’haver abusat d’una menor de 14 anys que estava baix la seua tutela.

 

El tribunal va conéixer durant la celebració del juí la valoració per part d’una perit forense que va considerar creïble la versió de la jove. Esta versió no la defenen els funcionaris socials que van tindre contacte amb ella, entre ells una psicòloga de la Direcció Territorial.

 

Referent als dos informes ara coneguts, Mónica Oltra ha anunciat que el seu departament treballa en una nova instrucció perquè qualsevol informe, prova o document que tinga «connectivitat» amb un cas que s’estiga jutjant, s’envie d’ofici, sense necessitat de requeriment, a la Fiscalia i al Jutjat que tinga obertes les diligències.

 

Oltra ha admés en la roda de premsa posterior al ple del Consell que, en este cas concret, hi ha informes que no van arribar al tribunal. Tot i això, ha rebutjat pronunciar-se sobre si l’acusat s’ha pogut vore perjudicat:«òbviament les estratègies de defensa no les comentaré ací i menys en este cas, com vosté comprendrà».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xilxes acomiada a la dona i a la xiqueta assassinades; l’exmarit a la presó provisional

El municipi ha donat l'últim adeu a María José, de 48 anys, i a la seua filla Noemí, de 12. L'exmarit i pare està a la presó provisional per homicidi/assassinat i trencament de condemna.

Lliga de Campions i salvació, cara a cara en La Ceràmica: Vila-real-València

Vila-real i València se citen el diumenge en La Ceràmica amb metes oposades: els locals barallen per la Lliga de Campions i els visitants per allunyar-se del descens.

Morant acusa el PP d’aplaudir les polítiques ‘indignes’ de Pérez Llorca

Diana Morant ha denunciat que 160 càrrecs del PP han recolzat en la Interparlamentària les polítiques 'indignes i irresponsables' de Juanfran Pérez Llorca i ha exigit canvis.

Un guàrdia civil fora de servici deté a un conductor embriac després d’un xoc en la V-30

Un guàrdia civil anara de servici ha detingut a un conductor embriac que va fugir després de xocar amb una moto en la V-30, a Xirivella. L'home, de 30 anys, es va negar a les proves i va ser arrestat per tres delictes contra la seguretat viària i un de resistència.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una moto a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945 al seu pas per Los Montesinos després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Les víctimes viatjaven en la moto.

L’Elx encadena la seua pitjor ratxa del curs: huit jornades sense guanyar

La derrota a Bilbao (2-1) ha estés a huit les jornades sense victòria de l'Elx, la pitjor ratxa del curs. Només ha guanyat dos dels seus últims 18 partits.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després d’un infart i estable en UCI

Javier Mansilla, de 45 anys, roman conscient i estable en l'UCI després de patir un infart. El primer tinent d'alcalde assumix funcions per a assegurar la continuïtat.

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després de patir un infart

L'alcalde de Manises, Javier Mansilla, està hospitalitzat després de patir un infart de miocardi este divendres. Arriben missatges de suport des del PSPV-PSOE i la Generalitat.