L’exmarit de Mónica Oltra, condemnat a cinc anys de presó per abusar sexualment d’una menor tutelada

 

ACTUALITZAT 02/12/2019 a les 11.07 hores. L’exmarit de Mónica Oltra ha sigut condemnat este matí de dilluns a cinc anys de presó per abusar sexualment d’una menor tutelada, en el centre a on treballava com a educador.

 

L’exmarit de Mónica Oltra, acusat de presumptes abusos sexuals a una menor

Este matí de dijous, en la Ciutat de la Justícia de València, s’ha celebrat el juí de l’exmarit de l’actual vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra. L’acusat està sent jutjat per un presumpte delicte continuat d’abusos sexuals a una menor.

 

L’acusat, que treballava en un centre de menors com a educador, hauria abusat d’una interna de 14 anys mentres prestava els seus servicis en el torn de nit. L’exmarit de la vicepresidenta de la Generalitat ha negat els fets i només ha admés que li va fer massatges en el cap «per a que es relaxara» i es poguera dormir. La víctima, que ha declarat darrere d’un paraven, ha explicat que els abusos es van produir unes 10 voltes i que no va fer res per a evitar-los perquè es va quedar en «estat de xoc».

 

Els fets s’haurien produit entre finals de 2016 i gener de 2017, quan l’acusat era l’encarregat del torn de nit en el centre de menors. Ha explicat que portava 10 anys treballant en la instal·lació i que tenia una bona relació amb la víctima. A més, ha assegurat que la menor, moltes voltes, era castigada a anar-se’n a dormir a una habitació individual del centre per mal comportament i ell la supervisava.

 

«No m’imaginava que poguera fer açò en la vida»

La menor, per part seua, ha ratificat la «bona» relació que sempre ha mantingut amb l’acusat, a qui «li contava moltes coses» sobre la seua vida i li demanava consells. Ha indicat que a voltes li castigaven a dormir en l’habitació individual i que va estar allí un any o dos. L’acusat, ha assegurat la menor, anava per les nits i abusava d’ella, l’acariciava pensant que dormia i, a més, li agafava la mà i l’utilitzava per a masturbar-se. 

 

«Per a mi, era una bona persona i no m’imaginava que poguera fer açò en la vida», ha asseverat. La víctima ha afirmat que, al principi, no volia explicar-ho perquè no pensava que li anaren a creure i per por. Qui va donar la veu d’alarma va ser una treballadora social que coneix a la víctima des dels 7 anys i que s’encarregava de donar-li els diners de son pare, que estava en la presó. 

 

La Fiscalia demana cinc anys de presó i una indemnització per a la víctima de 6.000 euros, més els interessos legals. Per part seua, la defensa demana l’absolució en al·legar que no va haver-hi delicte. A més, es tracta de la quarta volta que s’intenta celebrar esta vista, ja que s’ha hagut de suspendre fins a tres ocasions anteriors davant l’absència de la víctima. 

 

Dos informes i un atestat

L’Institut de Medicina Legal (IML) assenyala, en un informe, que els fets narrats per la interna són creïbles. Esta versió explica que es tracta d’una xica «institucionalitzada» per vindre d’una família desestructurada i mostrar desconfiança, inseguretat, tindre un caràcter fort i una personalitat sense acabar de formar-se.

 

D’altra banda, la responsable de la secció de Menors de la Direcció d’Igualtat, a la que li van demanar que avaluara els abusos, ha indicat que durant els 45 minuts que van estar parlant, en cap moment li va comentar res d’abusos. Agents de la Policia han indicat que ells van atendre a una amiga seua com a víctima dels abusos.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Controlat l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi forestal declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos (València) ha quedat controlat este dilluns de bon matí després d’una nit d’intens treball dels serveis d’emergència.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’incendi de Tírig després de la tercera nit d’atac terrestre

Un total de 18 mitjans aeris s’han afegit ja a l’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha cremat 684 hectàrees i ha obligat a evacuar Catí, mentres es manté el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.

Xubascos molt forts amb pedra gran en l’interior de Castelló i València este dilluns

La Aemet ha activat un avís per ruixats i tempestes molt fortes o torrencials en l’interior de Castelló i València, amb pedra gran i ratxes de vent molt intenses, i perill també al litoral sud valencià.

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.