14.6 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

L’exmarit de Mónica Oltra, condemnat a cinc anys de presó per abusar sexualment d’una menor tutelada

 

ACTUALITZAT 02/12/2019 a les 11.07 hores. L’exmarit de Mónica Oltra ha sigut condemnat este matí de dilluns a cinc anys de presó per abusar sexualment d’una menor tutelada, en el centre a on treballava com a educador.

 

L’exmarit de Mónica Oltra, acusat de presumptes abusos sexuals a una menor

Este matí de dijous, en la Ciutat de la Justícia de València, s’ha celebrat el juí de l’exmarit de l’actual vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra. L’acusat està sent jutjat per un presumpte delicte continuat d’abusos sexuals a una menor.

 

L’acusat, que treballava en un centre de menors com a educador, hauria abusat d’una interna de 14 anys mentres prestava els seus servicis en el torn de nit. L’exmarit de la vicepresidenta de la Generalitat ha negat els fets i només ha admés que li va fer massatges en el cap «per a que es relaxara» i es poguera dormir. La víctima, que ha declarat darrere d’un paraven, ha explicat que els abusos es van produir unes 10 voltes i que no va fer res per a evitar-los perquè es va quedar en «estat de xoc».

 

Els fets s’haurien produit entre finals de 2016 i gener de 2017, quan l’acusat era l’encarregat del torn de nit en el centre de menors. Ha explicat que portava 10 anys treballant en la instal·lació i que tenia una bona relació amb la víctima. A més, ha assegurat que la menor, moltes voltes, era castigada a anar-se’n a dormir a una habitació individual del centre per mal comportament i ell la supervisava.

 

«No m’imaginava que poguera fer açò en la vida»

La menor, per part seua, ha ratificat la «bona» relació que sempre ha mantingut amb l’acusat, a qui «li contava moltes coses» sobre la seua vida i li demanava consells. Ha indicat que a voltes li castigaven a dormir en l’habitació individual i que va estar allí un any o dos. L’acusat, ha assegurat la menor, anava per les nits i abusava d’ella, l’acariciava pensant que dormia i, a més, li agafava la mà i l’utilitzava per a masturbar-se. 

 

«Per a mi, era una bona persona i no m’imaginava que poguera fer açò en la vida», ha asseverat. La víctima ha afirmat que, al principi, no volia explicar-ho perquè no pensava que li anaren a creure i per por. Qui va donar la veu d’alarma va ser una treballadora social que coneix a la víctima des dels 7 anys i que s’encarregava de donar-li els diners de son pare, que estava en la presó. 

 

La Fiscalia demana cinc anys de presó i una indemnització per a la víctima de 6.000 euros, més els interessos legals. Per part seua, la defensa demana l’absolució en al·legar que no va haver-hi delicte. A més, es tracta de la quarta volta que s’intenta celebrar esta vista, ja que s’ha hagut de suspendre fins a tres ocasions anteriors davant l’absència de la víctima. 

 

Dos informes i un atestat

L’Institut de Medicina Legal (IML) assenyala, en un informe, que els fets narrats per la interna són creïbles. Esta versió explica que es tracta d’una xica «institucionalitzada» per vindre d’una família desestructurada i mostrar desconfiança, inseguretat, tindre un caràcter fort i una personalitat sense acabar de formar-se.

 

D’altra banda, la responsable de la secció de Menors de la Direcció d’Igualtat, a la que li van demanar que avaluara els abusos, ha indicat que durant els 45 minuts que van estar parlant, en cap moment li va comentar res d’abusos. Agents de la Policia han indicat que ells van atendre a una amiga seua com a víctima dels abusos.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Afectats de la dana esperen la dimissió de Mazón un any tard per a tancar un capítol

Col·lectius d'afectats s'han concentrat davant el Palau de la Generalitat i han expressat que la renúncia hauria d'arribar sense condicions. Apunten al funeral d'Estat i a la tensió generada com a detonants del gir, mentres Mazón compareixerà este dilluns.

El Barça recupera la pegada i venç 3-1 a un valent Elx

El Barcelona es va imposar 3-1 a l'Elx en Montjuïc després d'un inici fulgurant i un segon temps de transicions. Els de Sarabia van competir i van fregar l'empat.

El Barça recupera la pegada i venç 3-1 a un Elx valent

Un doble colp en 11 minuts i un obús de Rashford van segellar el 3-1 en Montjuïc davant un Elx valent que va discutir la possessió i va estrényer fins al final.

Afectats per la DANA demanen la dimissió de Mazón davant el Palau de la Generalitat

Desenes de persones, moltes d'elles familiars de víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024, s'han concentrat davant el Palau per a demanar la dimissió de Carlos Mazón. La protesta, improvisada, ha coincidit amb la conversa prevista entre Mazón i Alberto Núñez Feijóo en plena discussió interna del PP.

El Barça va recuperar la pegada: 3-1 davant un Elx que va competir fins al final

El Barcelona es va imposar 3-1 a l'Elx en Montjuïc amb dos urpades inicials i una canonada de Rashford després del descans. L'Elx va pressionar alt i va tindre opcions.

Álvaro Núñez defén la identitat de l’Elx malgrat el 3-1 davant el Barcelona

El defensa de l'Elx ha subratllat que l'equip manté la seua idea de joc malgrat la derrota per 3-1 davant el Barcelona i ha valorat la reacció després d'un inici advers.

La pegada del Barça tomba a un gran Elx (3-1)

El Barcelona va véncer 3-1 a l'Elx en l'Estadi Olímpic Lluís Companys gràcies a dos gols primerencs i un tercer a l'hora de joc. L'Elx va competir la possessió i va estrényer fins al final.

Mazón anunciarà demà la seua decisió després de parlar amb Feijóo

El president de la Generalitat informarà este dilluns davant els mitjans del resultat de les seues converses del diumenge amb Alberto Núñez Feijóo sobre el seu futur polític.