9.4 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

L’exmarit de Mónica Oltra, condemnat a cinc anys de presó per abusar sexualment d’una menor tutelada

LOTERÍA DE NAVIDAD

Comprueba tu décimo (premios provisionales)

Información provisional ofrecida por SELAE. Los premios definitivos se confirmarán con el listado oficial.

 

ACTUALITZAT 02/12/2019 a les 11.07 hores. L’exmarit de Mónica Oltra ha sigut condemnat este matí de dilluns a cinc anys de presó per abusar sexualment d’una menor tutelada, en el centre a on treballava com a educador.

 

L’exmarit de Mónica Oltra, acusat de presumptes abusos sexuals a una menor

Este matí de dijous, en la Ciutat de la Justícia de València, s’ha celebrat el juí de l’exmarit de l’actual vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra. L’acusat està sent jutjat per un presumpte delicte continuat d’abusos sexuals a una menor.

 

L’acusat, que treballava en un centre de menors com a educador, hauria abusat d’una interna de 14 anys mentres prestava els seus servicis en el torn de nit. L’exmarit de la vicepresidenta de la Generalitat ha negat els fets i només ha admés que li va fer massatges en el cap «per a que es relaxara» i es poguera dormir. La víctima, que ha declarat darrere d’un paraven, ha explicat que els abusos es van produir unes 10 voltes i que no va fer res per a evitar-los perquè es va quedar en «estat de xoc».

 

Els fets s’haurien produit entre finals de 2016 i gener de 2017, quan l’acusat era l’encarregat del torn de nit en el centre de menors. Ha explicat que portava 10 anys treballant en la instal·lació i que tenia una bona relació amb la víctima. A més, ha assegurat que la menor, moltes voltes, era castigada a anar-se’n a dormir a una habitació individual del centre per mal comportament i ell la supervisava.

 

«No m’imaginava que poguera fer açò en la vida»

La menor, per part seua, ha ratificat la «bona» relació que sempre ha mantingut amb l’acusat, a qui «li contava moltes coses» sobre la seua vida i li demanava consells. Ha indicat que a voltes li castigaven a dormir en l’habitació individual i que va estar allí un any o dos. L’acusat, ha assegurat la menor, anava per les nits i abusava d’ella, l’acariciava pensant que dormia i, a més, li agafava la mà i l’utilitzava per a masturbar-se. 

 

«Per a mi, era una bona persona i no m’imaginava que poguera fer açò en la vida», ha asseverat. La víctima ha afirmat que, al principi, no volia explicar-ho perquè no pensava que li anaren a creure i per por. Qui va donar la veu d’alarma va ser una treballadora social que coneix a la víctima des dels 7 anys i que s’encarregava de donar-li els diners de son pare, que estava en la presó. 

 

La Fiscalia demana cinc anys de presó i una indemnització per a la víctima de 6.000 euros, més els interessos legals. Per part seua, la defensa demana l’absolució en al·legar que no va haver-hi delicte. A més, es tracta de la quarta volta que s’intenta celebrar esta vista, ja que s’ha hagut de suspendre fins a tres ocasions anteriors davant l’absència de la víctima. 

 

Dos informes i un atestat

L’Institut de Medicina Legal (IML) assenyala, en un informe, que els fets narrats per la interna són creïbles. Esta versió explica que es tracta d’una xica «institucionalitzada» per vindre d’una família desestructurada i mostrar desconfiança, inseguretat, tindre un caràcter fort i una personalitat sense acabar de formar-se.

 

D’altra banda, la responsable de la secció de Menors de la Direcció d’Igualtat, a la que li van demanar que avaluara els abusos, ha indicat que durant els 45 minuts que van estar parlant, en cap moment li va comentar res d’abusos. Agents de la Policia han indicat que ells van atendre a una amiga seua com a víctima dels abusos.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.