Demanen presó per amenaçar a futbolistes de la categoria de juvenil en Museros

Piernas de dos futbolistas durante un partido

Insults racistes en un partit de futbol en Museros | Pixabay

 

La Fiscalia Provincial de València demana tres anys i nou mesos de presó per a un jugador de futbol i quatre aficionats que van insultar i van amenaçar a l’equip contrari per la seua raça a crits de: «Mico, et matarem, d’ací no ixes viu…».

 

Els fets van passar el 10 de desembre de 2017 en el Poliesportiu Municipal de Museros, en l’Horta Nord (València), entre l’At. Museros i La Creu CF Pobla de Farnals, en la categoria de juvenil. Durant el partit, un dels acusats participava com a jugador en La Creu CF i la resta (dos d’ells coneguts com ‘Els Bessons’), van acudir com a espectadors i es van situar amb un grup d’amics darrere de la porteria de l’equip visitant.

 

En l’equip amfitrió, el Museros, jugaven diferents jóvens d’altres nacionalitats i races, en concret raça negra, hispanoamericana i àrab. Ja en partits anteriors hi havia hagut problemes amb els afeccionats de la Creu per insults racistes.

 

Demanen presó i una indemnització

Després del gol que va marcar un jugador de l’At. Museros, l’acta explica que els acusats «davall l’anonimat (…) creant un clima de violència cap als jugadors de races no blanca», a proferir «de manera constant, enfellonida i agressius insults i amenaces» com a«negre de merda, moro, pu+++ americans, ves-te’n al teu país, mico, UH UH UH (imitació onomatopeica del so del simi), et matarem, em cague en els teus morts, hui no ixes viu, quan isquem et matarem», segons Fiscalia. Els acusats acompanyaven els insults amb gestos d’imitació del simi i esputs dirigits cap als ofesos.

 

Al costat de la pena de presó, el ministeri públic reclama el pagament de 3.300 euros, inhabilitació especial per a exercici de l’esport professional durant nou anys i prohibició d’acudir al camp de futbol, durant cinc anys.

 

D’eixa manera apareix en l’escrit, signat per la secció de delictes d’Odi de la Fiscalia de València que està dirigida per Susana Gisbert, en el que s’acusa a estes cinc persones d’un delicte comés en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantides per la Constitució.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.