Demanen presó per amenaçar a futbolistes de la categoria de juvenil en Museros

Piernas de dos futbolistas durante un partido

Insults racistes en un partit de futbol en Museros | Pixabay

 

La Fiscalia Provincial de València demana tres anys i nou mesos de presó per a un jugador de futbol i quatre aficionats que van insultar i van amenaçar a l’equip contrari per la seua raça a crits de: «Mico, et matarem, d’ací no ixes viu…».

 

Els fets van passar el 10 de desembre de 2017 en el Poliesportiu Municipal de Museros, en l’Horta Nord (València), entre l’At. Museros i La Creu CF Pobla de Farnals, en la categoria de juvenil. Durant el partit, un dels acusats participava com a jugador en La Creu CF i la resta (dos d’ells coneguts com ‘Els Bessons’), van acudir com a espectadors i es van situar amb un grup d’amics darrere de la porteria de l’equip visitant.

 

En l’equip amfitrió, el Museros, jugaven diferents jóvens d’altres nacionalitats i races, en concret raça negra, hispanoamericana i àrab. Ja en partits anteriors hi havia hagut problemes amb els afeccionats de la Creu per insults racistes.

 

Demanen presó i una indemnització

Després del gol que va marcar un jugador de l’At. Museros, l’acta explica que els acusats «davall l’anonimat (…) creant un clima de violència cap als jugadors de races no blanca», a proferir «de manera constant, enfellonida i agressius insults i amenaces» com a«negre de merda, moro, pu+++ americans, ves-te’n al teu país, mico, UH UH UH (imitació onomatopeica del so del simi), et matarem, em cague en els teus morts, hui no ixes viu, quan isquem et matarem», segons Fiscalia. Els acusats acompanyaven els insults amb gestos d’imitació del simi i esputs dirigits cap als ofesos.

 

Al costat de la pena de presó, el ministeri públic reclama el pagament de 3.300 euros, inhabilitació especial per a exercici de l’esport professional durant nou anys i prohibició d’acudir al camp de futbol, durant cinc anys.

 

D’eixa manera apareix en l’escrit, signat per la secció de delictes d’Odi de la Fiscalia de València que està dirigida per Susana Gisbert, en el que s’acusa a estes cinc persones d’un delicte comés en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantides per la Constitució.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.