11.9 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Demanen presó per amenaçar a futbolistes de la categoria de juvenil en Museros

Piernas de dos futbolistas durante un partido

Insults racistes en un partit de futbol en Museros | Pixabay

 

La Fiscalia Provincial de València demana tres anys i nou mesos de presó per a un jugador de futbol i quatre aficionats que van insultar i van amenaçar a l’equip contrari per la seua raça a crits de: «Mico, et matarem, d’ací no ixes viu…».

 

Els fets van passar el 10 de desembre de 2017 en el Poliesportiu Municipal de Museros, en l’Horta Nord (València), entre l’At. Museros i La Creu CF Pobla de Farnals, en la categoria de juvenil. Durant el partit, un dels acusats participava com a jugador en La Creu CF i la resta (dos d’ells coneguts com ‘Els Bessons’), van acudir com a espectadors i es van situar amb un grup d’amics darrere de la porteria de l’equip visitant.

 

En l’equip amfitrió, el Museros, jugaven diferents jóvens d’altres nacionalitats i races, en concret raça negra, hispanoamericana i àrab. Ja en partits anteriors hi havia hagut problemes amb els afeccionats de la Creu per insults racistes.

 

Demanen presó i una indemnització

Després del gol que va marcar un jugador de l’At. Museros, l’acta explica que els acusats «davall l’anonimat (…) creant un clima de violència cap als jugadors de races no blanca», a proferir «de manera constant, enfellonida i agressius insults i amenaces» com a«negre de merda, moro, pu+++ americans, ves-te’n al teu país, mico, UH UH UH (imitació onomatopeica del so del simi), et matarem, em cague en els teus morts, hui no ixes viu, quan isquem et matarem», segons Fiscalia. Els acusats acompanyaven els insults amb gestos d’imitació del simi i esputs dirigits cap als ofesos.

 

Al costat de la pena de presó, el ministeri públic reclama el pagament de 3.300 euros, inhabilitació especial per a exercici de l’esport professional durant nou anys i prohibició d’acudir al camp de futbol, durant cinc anys.

 

D’eixa manera apareix en l’escrit, signat per la secció de delictes d’Odi de la Fiscalia de València que està dirigida per Susana Gisbert, en el que s’acusa a estes cinc persones d’un delicte comés en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantides per la Constitució.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València examina l’estat anímic del Raig a Vallecas

El Raig busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.

La Generalitat recupera dos terços de les vies, passarel·les i ponts danyats per la DANA

Dos terços de les 58 actuacions municipals ja estan acabades i la Generalitat entra en la fase final de reconstrucció. El pla prioritza la resiliència enfront d'inundacions.

El xiquet rescatat de l’aigua a Oliva roman ingressat en La Fe amb pronòstic reservat

El menor de 10 anys va ser trobat de nit a 400 metres del port d'Oliva, inconscient en l'aigua, i va aconseguir ser reanimat. Continua en La Fe amb pronòstic reservat.

Els CIPS van notificar 440 nous casos de VIH en la Comunitat Valenciana en 2024

Els centres d'informació i prevenció de la sida van atendre prop de 18.000 consultes i més de 8.000 proves en 2024, amb 440 casos autòctons i 156 importats. El perfil predominant va ser d'hòmens de 25 a 29 anys i la transmissió es va concentrar en pràctiques sexuals sense preservatiu.