Demanen presó per amenaçar a futbolistes de la categoria de juvenil en Museros

Piernas de dos futbolistas durante un partido

Insults racistes en un partit de futbol en Museros | Pixabay

 

La Fiscalia Provincial de València demana tres anys i nou mesos de presó per a un jugador de futbol i quatre aficionats que van insultar i van amenaçar a l’equip contrari per la seua raça a crits de: «Mico, et matarem, d’ací no ixes viu…».

 

Els fets van passar el 10 de desembre de 2017 en el Poliesportiu Municipal de Museros, en l’Horta Nord (València), entre l’At. Museros i La Creu CF Pobla de Farnals, en la categoria de juvenil. Durant el partit, un dels acusats participava com a jugador en La Creu CF i la resta (dos d’ells coneguts com ‘Els Bessons’), van acudir com a espectadors i es van situar amb un grup d’amics darrere de la porteria de l’equip visitant.

 

En l’equip amfitrió, el Museros, jugaven diferents jóvens d’altres nacionalitats i races, en concret raça negra, hispanoamericana i àrab. Ja en partits anteriors hi havia hagut problemes amb els afeccionats de la Creu per insults racistes.

 

Demanen presó i una indemnització

Després del gol que va marcar un jugador de l’At. Museros, l’acta explica que els acusats «davall l’anonimat (…) creant un clima de violència cap als jugadors de races no blanca», a proferir «de manera constant, enfellonida i agressius insults i amenaces» com a«negre de merda, moro, pu+++ americans, ves-te’n al teu país, mico, UH UH UH (imitació onomatopeica del so del simi), et matarem, em cague en els teus morts, hui no ixes viu, quan isquem et matarem», segons Fiscalia. Els acusats acompanyaven els insults amb gestos d’imitació del simi i esputs dirigits cap als ofesos.

 

Al costat de la pena de presó, el ministeri públic reclama el pagament de 3.300 euros, inhabilitació especial per a exercici de l’esport professional durant nou anys i prohibició d’acudir al camp de futbol, durant cinc anys.

 

D’eixa manera apareix en l’escrit, signat per la secció de delictes d’Odi de la Fiscalia de València que està dirigida per Susana Gisbert, en el que s’acusa a estes cinc persones d’un delicte comés en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantides per la Constitució.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Inici de setmana amb temps estable, pujada de màximes i vent molt fort en el nord de la Comunitat Valenciana

La setmana entre març i abril arranca en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, màximes a l'alça, mínimes encara fredes en zones de l'interior i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València.

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.