Demanen presó per amenaçar a futbolistes de la categoria de juvenil en Museros

Piernas de dos futbolistas durante un partido

Insults racistes en un partit de futbol en Museros | Pixabay

 

La Fiscalia Provincial de València demana tres anys i nou mesos de presó per a un jugador de futbol i quatre aficionats que van insultar i van amenaçar a l’equip contrari per la seua raça a crits de: «Mico, et matarem, d’ací no ixes viu…».

 

Els fets van passar el 10 de desembre de 2017 en el Poliesportiu Municipal de Museros, en l’Horta Nord (València), entre l’At. Museros i La Creu CF Pobla de Farnals, en la categoria de juvenil. Durant el partit, un dels acusats participava com a jugador en La Creu CF i la resta (dos d’ells coneguts com ‘Els Bessons’), van acudir com a espectadors i es van situar amb un grup d’amics darrere de la porteria de l’equip visitant.

 

En l’equip amfitrió, el Museros, jugaven diferents jóvens d’altres nacionalitats i races, en concret raça negra, hispanoamericana i àrab. Ja en partits anteriors hi havia hagut problemes amb els afeccionats de la Creu per insults racistes.

 

Demanen presó i una indemnització

Després del gol que va marcar un jugador de l’At. Museros, l’acta explica que els acusats «davall l’anonimat (…) creant un clima de violència cap als jugadors de races no blanca», a proferir «de manera constant, enfellonida i agressius insults i amenaces» com a«negre de merda, moro, pu+++ americans, ves-te’n al teu país, mico, UH UH UH (imitació onomatopeica del so del simi), et matarem, em cague en els teus morts, hui no ixes viu, quan isquem et matarem», segons Fiscalia. Els acusats acompanyaven els insults amb gestos d’imitació del simi i esputs dirigits cap als ofesos.

 

Al costat de la pena de presó, el ministeri públic reclama el pagament de 3.300 euros, inhabilitació especial per a exercici de l’esport professional durant nou anys i prohibició d’acudir al camp de futbol, durant cinc anys.

 

D’eixa manera apareix en l’escrit, signat per la secció de delictes d’Odi de la Fiscalia de València que està dirigida per Susana Gisbert, en el que s’acusa a estes cinc persones d’un delicte comés en ocasió de l’exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantides per la Constitució.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.

Papi Robles recolza el retorn de Mónica Oltra i confia a recuperar l’alcaldia de València en 2027

La portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles, celebra el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política i la veu com la millor opció per a recuperar l'alcaldia en 2027.