18 persones denunciades per banyar-se en el riu en Sagunt

Riu Palància al seu pas per Sagunt (València)

L’Ajuntament recorda que està prohibit el bany en el riu | Ajuntament de Sagunt

 

Un total de 18 persones han sigut proposades per a sanció este cap de setmana en ser sorpreses donant-se un bany en el riu Palància al seu pas per la ciutat de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), en ple estat d’alarma pel coronavirus.

 

D’esta manera ho ha explicat l’alcalde, Darío Moreno, este dilluns en una compareixença, segons arreplega l’Ajuntament en un comunicat. En total, este cap de setmana s’han interposat 38 denúncies en Sagunt, «un increment substancial respecte a setmanes anteriors» que ha «sorprés per a malament» al consistori i li ha portat a fer faenes de control extra.

 

L’Ajuntament ha destacat «el cas de 18 banyistes en el riu, una cosa totalment prohibida igual que en la platja, que han sigut sancionats», per a recordar a la ciutadania que «les activitats permeses únicament es limiten a la pràctica deportiva».

 

Creixement dels contagis en el Departament de Sagunt

En este sentit, s’ha detectat un «increment substancial de casos» d’incompliments. «Això és preocupant i volem fer una crida especial a la responsabilitat per a evitar contagis, més encara en una situació en la que la setmana passada es va incrementar en el Departament de Salut de Sagunt un 22% el número de contagis», ha indicat.

 

Segons les dades de la Conselleria de Sanitat, actualitzades este dilluns, en el Departament de Sagunt s’han registrat 483 casos positius de coronavirus des de què començà la pandèmia i 37 persones han perdut la vida.

 

La Policia Local ha reforçat la vigilància en zones de major afluència de veïns i veïnes per a controlar que es respecten les franges horàries, les mesures de seguretat i el distanciament social.

 

Concretament, s’ha reforçat la vigilància en la platja intensificant la presència de policies en quads, la zona del riu al seu pas per zona urbana i desembocadura, la zona del Castell de Sagunt i, a demés, s’està patrullant a peu per zones del mercat del Port de Sagunt, la plaça del Cronista Chabret, el Camí Reial i el carrer dels Horts.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.