18 persones denunciades per banyar-se en el riu en Sagunt

Riu Palància al seu pas per Sagunt (València)

L’Ajuntament recorda que està prohibit el bany en el riu | Ajuntament de Sagunt

 

Un total de 18 persones han sigut proposades per a sanció este cap de setmana en ser sorpreses donant-se un bany en el riu Palància al seu pas per la ciutat de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), en ple estat d’alarma pel coronavirus.

 

D’esta manera ho ha explicat l’alcalde, Darío Moreno, este dilluns en una compareixença, segons arreplega l’Ajuntament en un comunicat. En total, este cap de setmana s’han interposat 38 denúncies en Sagunt, «un increment substancial respecte a setmanes anteriors» que ha «sorprés per a malament» al consistori i li ha portat a fer faenes de control extra.

 

L’Ajuntament ha destacat «el cas de 18 banyistes en el riu, una cosa totalment prohibida igual que en la platja, que han sigut sancionats», per a recordar a la ciutadania que «les activitats permeses únicament es limiten a la pràctica deportiva».

 

Creixement dels contagis en el Departament de Sagunt

En este sentit, s’ha detectat un «increment substancial de casos» d’incompliments. «Això és preocupant i volem fer una crida especial a la responsabilitat per a evitar contagis, més encara en una situació en la que la setmana passada es va incrementar en el Departament de Salut de Sagunt un 22% el número de contagis», ha indicat.

 

Segons les dades de la Conselleria de Sanitat, actualitzades este dilluns, en el Departament de Sagunt s’han registrat 483 casos positius de coronavirus des de què començà la pandèmia i 37 persones han perdut la vida.

 

La Policia Local ha reforçat la vigilància en zones de major afluència de veïns i veïnes per a controlar que es respecten les franges horàries, les mesures de seguretat i el distanciament social.

 

Concretament, s’ha reforçat la vigilància en la platja intensificant la presència de policies en quads, la zona del riu al seu pas per zona urbana i desembocadura, la zona del Castell de Sagunt i, a demés, s’està patrullant a peu per zones del mercat del Port de Sagunt, la plaça del Cronista Chabret, el Camí Reial i el carrer dels Horts.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.