14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

18 persones denunciades per banyar-se en el riu en Sagunt

Riu Palància al seu pas per Sagunt (València)

L’Ajuntament recorda que està prohibit el bany en el riu | Ajuntament de Sagunt

 

Un total de 18 persones han sigut proposades per a sanció este cap de setmana en ser sorpreses donant-se un bany en el riu Palància al seu pas per la ciutat de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), en ple estat d’alarma pel coronavirus.

 

D’esta manera ho ha explicat l’alcalde, Darío Moreno, este dilluns en una compareixença, segons arreplega l’Ajuntament en un comunicat. En total, este cap de setmana s’han interposat 38 denúncies en Sagunt, «un increment substancial respecte a setmanes anteriors» que ha «sorprés per a malament» al consistori i li ha portat a fer faenes de control extra.

 

L’Ajuntament ha destacat «el cas de 18 banyistes en el riu, una cosa totalment prohibida igual que en la platja, que han sigut sancionats», per a recordar a la ciutadania que «les activitats permeses únicament es limiten a la pràctica deportiva».

 

Creixement dels contagis en el Departament de Sagunt

En este sentit, s’ha detectat un «increment substancial de casos» d’incompliments. «Això és preocupant i volem fer una crida especial a la responsabilitat per a evitar contagis, més encara en una situació en la que la setmana passada es va incrementar en el Departament de Salut de Sagunt un 22% el número de contagis», ha indicat.

 

Segons les dades de la Conselleria de Sanitat, actualitzades este dilluns, en el Departament de Sagunt s’han registrat 483 casos positius de coronavirus des de què començà la pandèmia i 37 persones han perdut la vida.

 

La Policia Local ha reforçat la vigilància en zones de major afluència de veïns i veïnes per a controlar que es respecten les franges horàries, les mesures de seguretat i el distanciament social.

 

Concretament, s’ha reforçat la vigilància en la platja intensificant la presència de policies en quads, la zona del riu al seu pas per zona urbana i desembocadura, la zona del Castell de Sagunt i, a demés, s’està patrullant a peu per zones del mercat del Port de Sagunt, la plaça del Cronista Chabret, el Camí Reial i el carrer dels Horts.

Últimes notícies

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.