14 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

18 persones denunciades per banyar-se en el riu en Sagunt

Riu Palància al seu pas per Sagunt (València)

L’Ajuntament recorda que està prohibit el bany en el riu | Ajuntament de Sagunt

 

Un total de 18 persones han sigut proposades per a sanció este cap de setmana en ser sorpreses donant-se un bany en el riu Palància al seu pas per la ciutat de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), en ple estat d’alarma pel coronavirus.

 

D’esta manera ho ha explicat l’alcalde, Darío Moreno, este dilluns en una compareixença, segons arreplega l’Ajuntament en un comunicat. En total, este cap de setmana s’han interposat 38 denúncies en Sagunt, «un increment substancial respecte a setmanes anteriors» que ha «sorprés per a malament» al consistori i li ha portat a fer faenes de control extra.

 

L’Ajuntament ha destacat «el cas de 18 banyistes en el riu, una cosa totalment prohibida igual que en la platja, que han sigut sancionats», per a recordar a la ciutadania que «les activitats permeses únicament es limiten a la pràctica deportiva».

 

Creixement dels contagis en el Departament de Sagunt

En este sentit, s’ha detectat un «increment substancial de casos» d’incompliments. «Això és preocupant i volem fer una crida especial a la responsabilitat per a evitar contagis, més encara en una situació en la que la setmana passada es va incrementar en el Departament de Salut de Sagunt un 22% el número de contagis», ha indicat.

 

Segons les dades de la Conselleria de Sanitat, actualitzades este dilluns, en el Departament de Sagunt s’han registrat 483 casos positius de coronavirus des de què començà la pandèmia i 37 persones han perdut la vida.

 

La Policia Local ha reforçat la vigilància en zones de major afluència de veïns i veïnes per a controlar que es respecten les franges horàries, les mesures de seguretat i el distanciament social.

 

Concretament, s’ha reforçat la vigilància en la platja intensificant la presència de policies en quads, la zona del riu al seu pas per zona urbana i desembocadura, la zona del Castell de Sagunt i, a demés, s’està patrullant a peu per zones del mercat del Port de Sagunt, la plaça del Cronista Chabret, el Camí Reial i el carrer dels Horts.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.