15.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Les denúncies per violència de gènere en la Comunitat augmentaren un 11% en 2016

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, va destacar ahir que en 2016 es presentaren un total de 19.431 denúncies en els Jutjats de Violència sobre la Dona, els quals corresponen a 18.049 dones víctimes, la qual cosa significa un 11% més que en 2015. A més, va indicar que en els Centres Dona 24 Hores, el 64% de les 2.055 dones ateses per primera vegada durant eixe any presentaren denúncia. Un detall que baix el seu punt de vista significa que les dones «són més conscients i cada vegada callen menys».

 

La consellera també va voler recordar la viabilitat del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, i en este sentit, ha valorat la proposta de la Conselleria pel pressupost de 2018 que preveu destinar 12.800.000 euros d'ajudes, indemnitzacions i atenció a centres en les dones.

En matèria de sanitat, va assenyalar que de les 82.398 dones a les quals se'ls va realitzar el cribatge de violència de gènere des dels equips d'atenció primària, es va comprovar que 2.215 dones convivien amb una situació de maltractament sense saber-ho i presentaven una afectació directa a la salut.

Dos nous casos de violència a la Comunitat 

Unes xifres, que de cara a este 2017 que està a punt de finalitzar, no sembla que vagen a disminuir. I és que en estos dos últimes setmanes dos greus casos de violència de gènere s'han produït. Dos dones assassinades (a Elda i Alzira) de manera cruel i covard per part de les seues parelles. Una lluita en la qual queda molt de camí per recórrer.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.