12.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Les denúncies per violència de gènere en la Comunitat augmentaren un 11% en 2016

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, va destacar ahir que en 2016 es presentaren un total de 19.431 denúncies en els Jutjats de Violència sobre la Dona, els quals corresponen a 18.049 dones víctimes, la qual cosa significa un 11% més que en 2015. A més, va indicar que en els Centres Dona 24 Hores, el 64% de les 2.055 dones ateses per primera vegada durant eixe any presentaren denúncia. Un detall que baix el seu punt de vista significa que les dones «són més conscients i cada vegada callen menys».

 

La consellera també va voler recordar la viabilitat del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, i en este sentit, ha valorat la proposta de la Conselleria pel pressupost de 2018 que preveu destinar 12.800.000 euros d'ajudes, indemnitzacions i atenció a centres en les dones.

En matèria de sanitat, va assenyalar que de les 82.398 dones a les quals se'ls va realitzar el cribatge de violència de gènere des dels equips d'atenció primària, es va comprovar que 2.215 dones convivien amb una situació de maltractament sense saber-ho i presentaven una afectació directa a la salut.

Dos nous casos de violència a la Comunitat 

Unes xifres, que de cara a este 2017 que està a punt de finalitzar, no sembla que vagen a disminuir. I és que en estos dos últimes setmanes dos greus casos de violència de gènere s'han produït. Dos dones assassinades (a Elda i Alzira) de manera cruel i covard per part de les seues parelles. Una lluita en la qual queda molt de camí per recórrer.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.