15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Les denúncies per violència de gènere en la Comunitat augmentaren un 11% en 2016

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, va destacar ahir que en 2016 es presentaren un total de 19.431 denúncies en els Jutjats de Violència sobre la Dona, els quals corresponen a 18.049 dones víctimes, la qual cosa significa un 11% més que en 2015. A més, va indicar que en els Centres Dona 24 Hores, el 64% de les 2.055 dones ateses per primera vegada durant eixe any presentaren denúncia. Un detall que baix el seu punt de vista significa que les dones «són més conscients i cada vegada callen menys».

 

La consellera també va voler recordar la viabilitat del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, i en este sentit, ha valorat la proposta de la Conselleria pel pressupost de 2018 que preveu destinar 12.800.000 euros d'ajudes, indemnitzacions i atenció a centres en les dones.

En matèria de sanitat, va assenyalar que de les 82.398 dones a les quals se'ls va realitzar el cribatge de violència de gènere des dels equips d'atenció primària, es va comprovar que 2.215 dones convivien amb una situació de maltractament sense saber-ho i presentaven una afectació directa a la salut.

Dos nous casos de violència a la Comunitat 

Unes xifres, que de cara a este 2017 que està a punt de finalitzar, no sembla que vagen a disminuir. I és que en estos dos últimes setmanes dos greus casos de violència de gènere s'han produït. Dos dones assassinades (a Elda i Alzira) de manera cruel i covard per part de les seues parelles. Una lluita en la qual queda molt de camí per recórrer.

Últimes notícies

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.

Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president valencià ha demanat a l'Executiu que detall per què, després de l'accident de Adamuz, s'han aplicat límits en un tram de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana.

La Generalitat intensifica la negociació per a obrir vols de llarga distància als Estats Units i explora la Xina i el Japó

La Generalitat ha accelerat les converses amb aerolínies per a aconseguir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana, amb prioritat als Estats Units i amb vista a la Xina i el Japó. També ha defés una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises per a sostindre el creixement.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec i ha detingut a quatre sospitosos. La banda sueca Dalen va exigir 800.000 corones i va enviar vídeos amb colps

L’ex secretari de Presidència nega que informara a Mazón sobre un confinament per la DANA

L'ex secretari de Presidència ha negat que informara a Carlos Mazón sobre la consulta de Salomé Pradas per a confinar la província durant la DANA. L'Advocacia va veure encaix legal, però no va haver-hi sol·licitud formal d'informe.

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.