Anuncios

Les denúncies per violència de gènere en la Comunitat augmentaren un 11% en 2016

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, va destacar ahir que en 2016 es presentaren un total de 19.431 denúncies en els Jutjats de Violència sobre la Dona, els quals corresponen a 18.049 dones víctimes, la qual cosa significa un 11% més que en 2015. A més, va indicar que en els Centres Dona 24 Hores, el 64% de les 2.055 dones ateses per primera vegada durant eixe any presentaren denúncia. Un detall que baix el seu punt de vista significa que les dones «són més conscients i cada vegada callen menys».

 

La consellera també va voler recordar la viabilitat del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, i en este sentit, ha valorat la proposta de la Conselleria pel pressupost de 2018 que preveu destinar 12.800.000 euros d'ajudes, indemnitzacions i atenció a centres en les dones.

Anuncios

En matèria de sanitat, va assenyalar que de les 82.398 dones a les quals se'ls va realitzar el cribatge de violència de gènere des dels equips d'atenció primària, es va comprovar que 2.215 dones convivien amb una situació de maltractament sense saber-ho i presentaven una afectació directa a la salut.

Dos nous casos de violència a la Comunitat 

Unes xifres, que de cara a este 2017 que està a punt de finalitzar, no sembla que vagen a disminuir. I és que en estos dos últimes setmanes dos greus casos de violència de gènere s'han produït. Dos dones assassinades (a Elda i Alzira) de manera cruel i covard per part de les seues parelles. Una lluita en la qual queda molt de camí per recórrer.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.

Diana Morant crida a obrir el PSPV perquè la societat decidisca projecte i candidatures

Diana Morant proposa obrir el PSPV a 100.000 activistes del canvi perquè la ciutadania participe en el projecte polític i en l'elecció de lideratges i candidatures.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Baskonia a l’aguait

El València Basket rep al Kosner Baskonia en un dol directe per la segona plaça de la Lliga Endesa, clau per a assegurar el factor pista i evitar al Reial Madrid en semifinals.

La primera pacient ingressada per sospita de hantavirus a Espanya continua estable a Alacant

La primera persona ingressada a Espanya per sospita de hantavirus, una dona de 32 anys, continua a l'hospital de Sant Joan d'Alacant amb un quadre lleu i tos sota estricte aïllament.

La Generalitat reforça el servici d’avisos per fauna silvestre davant l’augment d’incidències

La Generalitat ha reforçat el servici d'atenció d'avisos per fauna silvestre que es gestiona a través del 112, davant l'augment d'intervencions i el context de risc sanitari per pesta porcina africana.

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada després del tancament per la pluja

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada a les 17.00 després de la suspensió cautelar de les activitats per la pluja i reprendrà part de la seua programació cultural.

València organitza un gran dispositiu a la Malva-rosa per a seguir l’eclipsi solar d’agost

L'Ajuntament de València prepara un ampli dispositiu de mobilitat, seguretat, emergències i neteja per a l'eclipsi solar del 12 d'agost, que s'observarà de manera total des de la platja de la Malva-rosa.

Les tempestes es desplacen cap al nord i mantenen l’avís groc en quasi tota la Comunitat Valenciana

Les tempestes que afecten a Alacant es desplacen cap al nord amb intensitat forta i graníssol, mantenint activat l'avís groc per pluges en quasi tota la Comunitat Valenciana.
Anuncios