14.5 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Les denúncies per violència de gènere en la Comunitat augmentaren un 11% en 2016

La vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, va destacar ahir que en 2016 es presentaren un total de 19.431 denúncies en els Jutjats de Violència sobre la Dona, els quals corresponen a 18.049 dones víctimes, la qual cosa significa un 11% més que en 2015. A més, va indicar que en els Centres Dona 24 Hores, el 64% de les 2.055 dones ateses per primera vegada durant eixe any presentaren denúncia. Un detall que baix el seu punt de vista significa que les dones «són més conscients i cada vegada callen menys».

 

La consellera també va voler recordar la viabilitat del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, i en este sentit, ha valorat la proposta de la Conselleria pel pressupost de 2018 que preveu destinar 12.800.000 euros d'ajudes, indemnitzacions i atenció a centres en les dones.

En matèria de sanitat, va assenyalar que de les 82.398 dones a les quals se'ls va realitzar el cribatge de violència de gènere des dels equips d'atenció primària, es va comprovar que 2.215 dones convivien amb una situació de maltractament sense saber-ho i presentaven una afectació directa a la salut.

Dos nous casos de violència a la Comunitat 

Unes xifres, que de cara a este 2017 que està a punt de finalitzar, no sembla que vagen a disminuir. I és que en estos dos últimes setmanes dos greus casos de violència de gènere s'han produït. Dos dones assassinades (a Elda i Alzira) de manera cruel i covard per part de les seues parelles. Una lluita en la qual queda molt de camí per recórrer.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.