Desarticulat un grup criminal internacional per estafar a empreses

 

L’Equip de Delictes Tecnològics de la Guàrdia Civil de Llíria, en el marc de l’operació WILLIBON, ha procedit a la desarticulació d’un grup criminal, d’àmbit internacional, dedicat a estafar a les empreses utilitzant el mètode “Man in the middle”.

La investigació es va iniciar el mes d’octubre de 2020. El motiu va ser degut a 2 denúncies en les quals 2 empreses valencianes figuraven com perjudicades. El mètode era la realització d’una sèrie de transferències mitjançant engany, adquirint, els autors, la quantitat de més de 58.000 euros.

Este grup criminal es dedicava a interceptar les comunicacions de les companyies utilitzant un “malware”. D’esta manera, aconseguien el monitoratge dels correus electrònics, obtenint informació empresarial com a operacions empresarials actuals, capçaleres, logotips i altra informació vital per al posterior atac informàtic.

Els autors, una vegada que tenien sota el seu control els correus electrònics de les empreses, modificaven el contingut dels missatges, dins del marc d’una operació financera actual, i concloïen canviant els números de compte dels beneficiaris de les transaccions.

Estos números de compte eren les anomenades “mules econòmiques”; persones que faciliten les seues dades personals, o el de les seues empreses, per a l’obertura de comptes bancaris, les quals són utilitzades pel grup criminal a canvi d’un benefici econòmic.

Posteriorment, sempre en menys de 24 hores, des de la seua il·legal obtenció en estos comptes bancaris il·lícits, procedien a l’extracció de l’efectiu, evitant, d’esta manera, el bloqueig dels comptes ressenyats i, per descomptat, dificultant el rastreig per part de les forces de l’ordre públic.

A més, els autors van aconseguir obtindre, de manera il·lícita, més de mig milió d’euros a través d’altres 16 empreses que han sigut perjudicades per l’activitat d’este grup criminal.

L’Equip de Delictes Tecnològics de la Guàrdia Civil de Llíria, a través d’unes exhaustives indagacions, van localitzar 11 comptes bancaris de diverses entitats financeres, utilitzades per al blanqueig de l’efectiu obtingut il·legalment, 5 empreses pantalles (companyies constituïdes, però sense activitat) i diverses “mules econòmiques”.

Igualment, els agents, van realitzar un registre en un domicili de la localitat dels Molars, Sevilla, intervenint una gran quantitat de documentació i efectes relacionats amb els delictes investigats.

Els autors dels fets utilitzaven targetes SIM, a nom de tercers, per a la comunicació entre ells.

Per a esta mena d’il·lícits es requereix un alt grau de coneixements i especialització en l’àmbit informàtic. Així mateix, afegir que, en esta xarxa criminal, existia una estructura definida, jerarquitzada, amb rols i funcions específiques per a la consecució dels delictes.

Cal destacar, que esta organització criminal, té una vinculació directa amb fets molt similars comesos l’any 2020, on apareixen perjudicades companyies del Líban, Alemanya, Bèlgica i Espanya.

La present operació va culminar amb la detenció de 3 homes, de 39, 50 i 52 anys de nacionalitat espanyola, com a presumptes autors de delictes d’estafa, falsedat documental, accés il·lícit a dades o programes informàtics i pertinença a grup criminal.

S’han intervingut 2 terminals de telefonia mòbil, 7 targetes SIM, targetes prepagament, documentació de constitució d’empreses a noms de “mules econòmiques”, documentació bancària i 4000 euros en efectiu.

Cal ressaltar que gràcies a l’experiència, coneixements i constància de l’Equip de Delictes Tecnològics de la Guàrdia Civil de Llíria, es van poder dur a terme totes les accions per a la desarticulació d’este grup criminal que actuava internacionalment. Gràcies a esta intervenció, els supòsits culpables estan sent investigats i, d’esta manera, s’ha evitat que continuaren delinquint en més països veïns.

Les diligències instruïdes, fins al moment, no descartant noves actuacions, han sigut entregades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 7 de Llíria.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.