8.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Detingut per obligar a una xiqueta de 15 a passar-li fotos i vídeos sexuals en Novelda

Detingut

El xic demanava a la víctima arxius de contingut sexual | Guàrdia Civil

 

Efectius de la Guàrdia Civil d’Alacant han detingut en València a un xic de 19 anys acusat d’abusar d’una xiqueta de 15, a la qui li demanava fotografies i vídeos de contingut sexual a través del telèfon mòbil.

 

Va ser la mare de la víctima la que el passat 27 de desembre va acudir a les dependències de la Guàrdia Civil de Novelda, en la comarca del Vinalopó Mitja (Alacant), per a denunciar que des de feia quatre mesos la seua filla estava sent víctima d’un possible delicte d’abusos sexuals. Va comentar que un xic, major d’edat i del qui la seua filla desconeixia qualsevol dada identificativa, l’havia obligada en diferents ocasions a enviar-li fotografies i vídeos de contingut sexual.

 

Els agents van fer diferents gestions per a tractar d’esclarir este delicte i descobrir la identitat completa de l’autor, a través de sol·licituds d’informació enviades a diferents companyies telefòniques. Igualment, el telèfon mòbil de la víctima es va analitzar de manera detallada per a recuperar gran part dels arxius de contingut sexual, imprescindibles per a acreditar els fets imputats.

 

Finalment, el matí del dia 10 de gener, agents de l’Equip d’Investigació de la Guàrdia Civil de Novelda es van desplaçar fins a la ciutat de València, a on residia el presumpte autor dels abusos, per a detindre-lo. Tot i això, la detenció no va resultar fàcil per als agents. En la mateixa casa es van trobar amb un familiar directe del denunciat que es va ficar pel mig de forma violenta entre els agents i el detingut per a que no se l’emportaren.

 

Dos detinguts

L’actuació de la Guàrdia Civil va acabar amb la detenció de dos persones: una, la del presumpte autor del delicte d’abús sexual i, una altra, la del familiar directe, per un suposat delicte de desobediència greu a agents de l’autoritat.

 

El mòbil del detingut també va ser intervingut per ser peça important en durant les investigacions, en el cas de què hi haguera més víctimes que no hagen denunciat.

 

Després de la posada a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 9 dels de València, l’home detingut com a presumpte autor d’un delicte d’abús sexual a menor va quedar en llibertat a espera de juí. Respecte al familiar, va ser posat en llibertat pels agents després la declaració en presència del seu advocat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.