9.1 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Detingut per obligar a una xiqueta de 15 a passar-li fotos i vídeos sexuals en Novelda

Detingut

El xic demanava a la víctima arxius de contingut sexual | Guàrdia Civil

 

Efectius de la Guàrdia Civil d’Alacant han detingut en València a un xic de 19 anys acusat d’abusar d’una xiqueta de 15, a la qui li demanava fotografies i vídeos de contingut sexual a través del telèfon mòbil.

 

Va ser la mare de la víctima la que el passat 27 de desembre va acudir a les dependències de la Guàrdia Civil de Novelda, en la comarca del Vinalopó Mitja (Alacant), per a denunciar que des de feia quatre mesos la seua filla estava sent víctima d’un possible delicte d’abusos sexuals. Va comentar que un xic, major d’edat i del qui la seua filla desconeixia qualsevol dada identificativa, l’havia obligada en diferents ocasions a enviar-li fotografies i vídeos de contingut sexual.

 

Els agents van fer diferents gestions per a tractar d’esclarir este delicte i descobrir la identitat completa de l’autor, a través de sol·licituds d’informació enviades a diferents companyies telefòniques. Igualment, el telèfon mòbil de la víctima es va analitzar de manera detallada per a recuperar gran part dels arxius de contingut sexual, imprescindibles per a acreditar els fets imputats.

 

Finalment, el matí del dia 10 de gener, agents de l’Equip d’Investigació de la Guàrdia Civil de Novelda es van desplaçar fins a la ciutat de València, a on residia el presumpte autor dels abusos, per a detindre-lo. Tot i això, la detenció no va resultar fàcil per als agents. En la mateixa casa es van trobar amb un familiar directe del denunciat que es va ficar pel mig de forma violenta entre els agents i el detingut per a que no se l’emportaren.

 

Dos detinguts

L’actuació de la Guàrdia Civil va acabar amb la detenció de dos persones: una, la del presumpte autor del delicte d’abús sexual i, una altra, la del familiar directe, per un suposat delicte de desobediència greu a agents de l’autoritat.

 

El mòbil del detingut també va ser intervingut per ser peça important en durant les investigacions, en el cas de què hi haguera més víctimes que no hagen denunciat.

 

Després de la posada a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció número 9 dels de València, l’home detingut com a presumpte autor d’un delicte d’abús sexual a menor va quedar en llibertat a espera de juí. Respecte al familiar, va ser posat en llibertat pels agents després la declaració en presència del seu advocat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.