Huit detinguts en Castelló per més de 150 robatoris en edificis públics de 13 províncies

Huit persones han sigut detingudes en Castelló i altres dos estan sent investigades per la Guàrdia Civil com a presumptes autors de més de 150 robatoris amb força en 13 províncies. Es tracta d’un presumpte grup criminal assentat en Castelló i dedicat a robar en ajuntaments, col·legis, farmàcies, polideportius i edificis municipals.

 

Els detinguts estan acusats d’haver comés robatoris en Terol, Astúries, Osca, Saragossa, Guadalajara, Conca, Castelló, Lleó, València, Ciudad Real, Albacete, Burgos i Alacant. Els arrestos s’han produït quan el grup criminal es disposava a robar de nou en les localitats terolenques de Visiedo i Argente.

 

Tot el que els lladres robaven era posat a la venda, tant en el mercat il·legal com a través de missatgeria instantània, o fins i tot a través de pàgines de compra/venda d’efectes. Alguns components de la banda es dedicaven en exclusiva a això.

 

Tenien dos rutes establides

Tenien dos rutes establides per a cometre els delictes: una per a províncies d’interior i una altra pel mediterrani. D’esta manera, per als seus desplaçaments, els components de la banda utilitzaven vies secundàries poc transitades i en horari nocturn.

 

Per a cometre els fets delictius ocultaven el vehicle a dos quilòmetres de distància del lloc al que volien entrar, a on accedien a peu i forçant les portes i finestres. Per a dificultar la seua identificació per part dels investigadors, els lladres actuaven amb caputxes, guants i passamuntanyes.

 

Operació ‘Ziga-zaga’

Arran dels arrestos, s’han fet registres en domicilis de la ciutat de Castelló, a on s’han trobat numerosos objectes procedents dels robatoris comesos. D’esta manera, han sigut detingudes huit persones, dos estan sent investigades i s’han esclarit més de 150 robatoris en 13 províncies.

 

L’operació ha sigut duta a terme per agents de la Comandància de Terol i coordinada pel Jutjat d’Instrucció número 1 de Terol, en el marc de la denominada operació ‘Ziga-zaga’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU