Huit detinguts en Castelló per més de 150 robatoris en edificis públics de 13 províncies

Huit persones han sigut detingudes en Castelló i altres dos estan sent investigades per la Guàrdia Civil com a presumptes autors de més de 150 robatoris amb força en 13 províncies. Es tracta d’un presumpte grup criminal assentat en Castelló i dedicat a robar en ajuntaments, col·legis, farmàcies, polideportius i edificis municipals.

 

Els detinguts estan acusats d’haver comés robatoris en Terol, Astúries, Osca, Saragossa, Guadalajara, Conca, Castelló, Lleó, València, Ciudad Real, Albacete, Burgos i Alacant. Els arrestos s’han produït quan el grup criminal es disposava a robar de nou en les localitats terolenques de Visiedo i Argente.

 

Tot el que els lladres robaven era posat a la venda, tant en el mercat il·legal com a través de missatgeria instantània, o fins i tot a través de pàgines de compra/venda d’efectes. Alguns components de la banda es dedicaven en exclusiva a això.

 

Tenien dos rutes establides

Tenien dos rutes establides per a cometre els delictes: una per a províncies d’interior i una altra pel mediterrani. D’esta manera, per als seus desplaçaments, els components de la banda utilitzaven vies secundàries poc transitades i en horari nocturn.

 

Per a cometre els fets delictius ocultaven el vehicle a dos quilòmetres de distància del lloc al que volien entrar, a on accedien a peu i forçant les portes i finestres. Per a dificultar la seua identificació per part dels investigadors, els lladres actuaven amb caputxes, guants i passamuntanyes.

 

Operació ‘Ziga-zaga’

Arran dels arrestos, s’han fet registres en domicilis de la ciutat de Castelló, a on s’han trobat numerosos objectes procedents dels robatoris comesos. D’esta manera, han sigut detingudes huit persones, dos estan sent investigades i s’han esclarit més de 150 robatoris en 13 províncies.

 

L’operació ha sigut duta a terme per agents de la Comandància de Terol i coordinada pel Jutjat d’Instrucció número 1 de Terol, en el marc de la denominada operació ‘Ziga-zaga’.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detinguts dos jóvens per delictes d’odi en tirar a migrants dels seus patinets a Aldaia

Dos jóvens espanyols de 18 i 20 anys van ser detinguts a Aldaia per presumptes delictes d'odi, lesions i contra la seguretat viària després de tirar a migrants dels seus patinets i gravar les agressions en vídeo.

Detinguda una cuidadora per traficar amb drogues a la casa de l’anciana a la qual assistia

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 32 anys acusada de traficar amb diverses drogues en el domicili de l'anciana amb deterioració cognitiva a la qual cuidava.

El Vila-real busca ampliar la seua ratxa de quatre victòries seguides davant el Celta en La Ceràmica

El Vila-real rep al Celta en La Ceràmica en la jornada 32 de Lliga després d'encadenar quatre triomfs seguits a casa davant l'equip gallec, l'últim amb un 4-3 ple de gols i tensió fins al final.

Immobilitzen un autobús a València després de donar positiu en cocaïna el xofer que esperava a 25 turistes

La Policia Local de València immobilitza un autobús turístic el conductor del qual va donar positiu en cocaïna en un control rutinari quan es disposava a arreplegar a 25 turistes xinesos. El vehicle estava carregat d'equipatges i els viatgers van haver de continuar la seua ruta en taxis fins a Benicàssim.

La Plataforma de l’Ensenyament Públic recolza la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic recolza la convocatòria de vaga indefinida i noves mobilitzacions en l'educació pública valenciana i exigix a la Conselleria un canvi en la seua manera de negociar.

Jean Montero fa història en entrar en el millor quintet de l’Eurolliga

Jean Montero, escorta del València Basket, ha sigut triat en el millor quintet de l'Eurolliga i es convertix en el primer jugador del club a aconseguir este reconeixement.

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Iván Romero va firmar un doblet en el 2-0 del Llevant davant el Sevilla, un triomf que deixa als granotas a dos punts de la salvació i fica de ple als andalusos en la baralla pel descens.

Els cinc funcionaris citats planten la comissió de Les Naus a Alacant

Els tècnics citats no han comparegut en la segona sessió i l’oposició reclama més documentació sobre l’adjudicació de vivendes públiques