Huit detinguts en Castelló per més de 150 robatoris en edificis públics de 13 províncies

Huit persones han sigut detingudes en Castelló i altres dos estan sent investigades per la Guàrdia Civil com a presumptes autors de més de 150 robatoris amb força en 13 províncies. Es tracta d’un presumpte grup criminal assentat en Castelló i dedicat a robar en ajuntaments, col·legis, farmàcies, polideportius i edificis municipals.

 

Els detinguts estan acusats d’haver comés robatoris en Terol, Astúries, Osca, Saragossa, Guadalajara, Conca, Castelló, Lleó, València, Ciudad Real, Albacete, Burgos i Alacant. Els arrestos s’han produït quan el grup criminal es disposava a robar de nou en les localitats terolenques de Visiedo i Argente.

 

Tot el que els lladres robaven era posat a la venda, tant en el mercat il·legal com a través de missatgeria instantània, o fins i tot a través de pàgines de compra/venda d’efectes. Alguns components de la banda es dedicaven en exclusiva a això.

 

Tenien dos rutes establides

Tenien dos rutes establides per a cometre els delictes: una per a províncies d’interior i una altra pel mediterrani. D’esta manera, per als seus desplaçaments, els components de la banda utilitzaven vies secundàries poc transitades i en horari nocturn.

 

Per a cometre els fets delictius ocultaven el vehicle a dos quilòmetres de distància del lloc al que volien entrar, a on accedien a peu i forçant les portes i finestres. Per a dificultar la seua identificació per part dels investigadors, els lladres actuaven amb caputxes, guants i passamuntanyes.

 

Operació ‘Ziga-zaga’

Arran dels arrestos, s’han fet registres en domicilis de la ciutat de Castelló, a on s’han trobat numerosos objectes procedents dels robatoris comesos. D’esta manera, han sigut detingudes huit persones, dos estan sent investigades i s’han esclarit més de 150 robatoris en 13 províncies.

 

L’operació ha sigut duta a terme per agents de la Comandància de Terol i coordinada pel Jutjat d’Instrucció número 1 de Terol, en el marc de la denominada operació ‘Ziga-zaga’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.

El València encadena quatre anys sense guanyar a la Reial Societat a Anoeta

El València afronta la seua visita de lliga a la Reial Societat a Anoeta amb una ratxa de quatre anys sense véncer, marcada per dos empats i dos derrotes a Sant Sebastià.

Arcadi España urgix a la Generalitat a pujar el salari dels professors i no usar el finançament com a excusa

Arcadi España reclama a la Generalitat que deixe d'usar el finançament com a argument per a no respondre a les demandes salarials del professorat i li insta a dialogar per a resoldre la vaga.

Quatre anys de presó per intentar matar a un perruquer amb un ganivet i un cúter a Benicarló

L'Audiència de Castelló imposa quatre anys de presó a un home que va intentar matar a un perruquer a Benicarló amb un ganivet i un cúter i l'obliga a indemnitzar-li per les greus seqüeles oculars.