Huit detinguts en Castelló per més de 150 robatoris en edificis públics de 13 províncies

Huit persones han sigut detingudes en Castelló i altres dos estan sent investigades per la Guàrdia Civil com a presumptes autors de més de 150 robatoris amb força en 13 províncies. Es tracta d’un presumpte grup criminal assentat en Castelló i dedicat a robar en ajuntaments, col·legis, farmàcies, polideportius i edificis municipals.

 

Els detinguts estan acusats d’haver comés robatoris en Terol, Astúries, Osca, Saragossa, Guadalajara, Conca, Castelló, Lleó, València, Ciudad Real, Albacete, Burgos i Alacant. Els arrestos s’han produït quan el grup criminal es disposava a robar de nou en les localitats terolenques de Visiedo i Argente.

 

Tot el que els lladres robaven era posat a la venda, tant en el mercat il·legal com a través de missatgeria instantània, o fins i tot a través de pàgines de compra/venda d’efectes. Alguns components de la banda es dedicaven en exclusiva a això.

 

Tenien dos rutes establides

Tenien dos rutes establides per a cometre els delictes: una per a províncies d’interior i una altra pel mediterrani. D’esta manera, per als seus desplaçaments, els components de la banda utilitzaven vies secundàries poc transitades i en horari nocturn.

 

Per a cometre els fets delictius ocultaven el vehicle a dos quilòmetres de distància del lloc al que volien entrar, a on accedien a peu i forçant les portes i finestres. Per a dificultar la seua identificació per part dels investigadors, els lladres actuaven amb caputxes, guants i passamuntanyes.

 

Operació ‘Ziga-zaga’

Arran dels arrestos, s’han fet registres en domicilis de la ciutat de Castelló, a on s’han trobat numerosos objectes procedents dels robatoris comesos. D’esta manera, han sigut detingudes huit persones, dos estan sent investigades i s’han esclarit més de 150 robatoris en 13 províncies.

 

L’operació ha sigut duta a terme per agents de la Comandància de Terol i coordinada pel Jutjat d’Instrucció número 1 de Terol, en el marc de la denominada operació ‘Ziga-zaga’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU