Huit detinguts en Castelló per més de 150 robatoris en edificis públics de 13 províncies

Huit persones han sigut detingudes en Castelló i altres dos estan sent investigades per la Guàrdia Civil com a presumptes autors de més de 150 robatoris amb força en 13 províncies. Es tracta d’un presumpte grup criminal assentat en Castelló i dedicat a robar en ajuntaments, col·legis, farmàcies, polideportius i edificis municipals.

 

Els detinguts estan acusats d’haver comés robatoris en Terol, Astúries, Osca, Saragossa, Guadalajara, Conca, Castelló, Lleó, València, Ciudad Real, Albacete, Burgos i Alacant. Els arrestos s’han produït quan el grup criminal es disposava a robar de nou en les localitats terolenques de Visiedo i Argente.

 

Tot el que els lladres robaven era posat a la venda, tant en el mercat il·legal com a través de missatgeria instantània, o fins i tot a través de pàgines de compra/venda d’efectes. Alguns components de la banda es dedicaven en exclusiva a això.

 

Tenien dos rutes establides

Tenien dos rutes establides per a cometre els delictes: una per a províncies d’interior i una altra pel mediterrani. D’esta manera, per als seus desplaçaments, els components de la banda utilitzaven vies secundàries poc transitades i en horari nocturn.

 

Per a cometre els fets delictius ocultaven el vehicle a dos quilòmetres de distància del lloc al que volien entrar, a on accedien a peu i forçant les portes i finestres. Per a dificultar la seua identificació per part dels investigadors, els lladres actuaven amb caputxes, guants i passamuntanyes.

 

Operació ‘Ziga-zaga’

Arran dels arrestos, s’han fet registres en domicilis de la ciutat de Castelló, a on s’han trobat numerosos objectes procedents dels robatoris comesos. D’esta manera, han sigut detingudes huit persones, dos estan sent investigades i s’han esclarit més de 150 robatoris en 13 províncies.

 

L’operació ha sigut duta a terme per agents de la Comandància de Terol i coordinada pel Jutjat d’Instrucció número 1 de Terol, en el marc de la denominada operació ‘Ziga-zaga’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els noms inspirats en la Lluna arrasen enfront del Sol entre les espanyoles

Més de 19.000 dones a Espanya porten noms relacionats amb la Lluna, enfront de poc més de 2.000 que es diuen Sol, segons les dades de l'INE.

Abril arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats i vent fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia abril amb cels poc nuvolosos, lleugers canvis de temperatura i vent del nord que bufarà amb força en la mitat nord, especialment en zones de Castelló.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.