Dos detinguts per intentar superar l’examen teòric de conduir de forma fraudulenta

 

Els agents de la Policia Nacional han detingut en El Saler (València) i Requena, en la comarca de la Plana d’Utiel (València), a dos hòmens de 42 i 56 anys, d’origen pakistanés, com a presumptes autors d’un delicte de falsedat documental, després de presentar-se a l’examen teòric d’obtenció del permís de conduir amb dispositius electrònics ocults baix de la roba, per a rebre ajuda externa i marcar les respostes correctes.

 

La investigació es va iniciar quan funcionaris de la Prefectura provincial de trànsit van alertar a la Policia que estes dos persones havien intentat en altres ocasions obtindre de manera il·lícita superar l’examen teòric de conducció. Els agents van comprovar que els hòmens, amb escassos
coneixements del castellà, van acudir a l’examen teòric amb dispositius electrònics de vídeo- escolta adossats al cos. A través d’este mig es comunicaven amb l’exterior per a rebre les respostes correctes de la prova.

 

Els examinats, abans de fer el test, es van col·locar un telèfon mòbil apegat dins de la samarreta, a la que prèviament li van fer un orifici coincident amb la càmera del mòbil. Les imatges captades eren enviades a un dispositiu emissor adherit al braç que les transmetia a una
persona que es trobava fora per a a continuació comunicar-los les respostes a través d’una orellera que portava el sospitós dins de l’orella.

 

Fins a 2.000 euros de pagament

L’orellera usada era tan diminut que no s’apreciava des de fora pel que van haver d’acudir a un centre mèdic, que una volta examinat li van extraure un cos estrany en el conducte auditiu extern.

 

Els investigadors advertixen que a voltes les persones que han ajudat els alumnes a superar la prova teòrica de manera fraudulenta, a pesar de la corresponent falta de coneixement en la llengua castellana, han arribat a percebre fins a 2.000 euros.

 

Els dos detinguts, un amb antecedents policials per conduir sense permís, van ser detinguts com a presumptes autors d’un delicte de falsedat documental. Un dels arrestats, ha passat a disposició judicial, mentres que l’altre ha quedat en llibertat no sense abans ser advertit de l’obligació legal de comparéixer quan fora requerit per a això.

Últimes notícies

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.