Dos detinguts per intentar superar l’examen teòric de conduir de forma fraudulenta

 

Els agents de la Policia Nacional han detingut en El Saler (València) i Requena, en la comarca de la Plana d’Utiel (València), a dos hòmens de 42 i 56 anys, d’origen pakistanés, com a presumptes autors d’un delicte de falsedat documental, després de presentar-se a l’examen teòric d’obtenció del permís de conduir amb dispositius electrònics ocults baix de la roba, per a rebre ajuda externa i marcar les respostes correctes.

 

La investigació es va iniciar quan funcionaris de la Prefectura provincial de trànsit van alertar a la Policia que estes dos persones havien intentat en altres ocasions obtindre de manera il·lícita superar l’examen teòric de conducció. Els agents van comprovar que els hòmens, amb escassos
coneixements del castellà, van acudir a l’examen teòric amb dispositius electrònics de vídeo- escolta adossats al cos. A través d’este mig es comunicaven amb l’exterior per a rebre les respostes correctes de la prova.

 

Els examinats, abans de fer el test, es van col·locar un telèfon mòbil apegat dins de la samarreta, a la que prèviament li van fer un orifici coincident amb la càmera del mòbil. Les imatges captades eren enviades a un dispositiu emissor adherit al braç que les transmetia a una
persona que es trobava fora per a a continuació comunicar-los les respostes a través d’una orellera que portava el sospitós dins de l’orella.

 

Fins a 2.000 euros de pagament

L’orellera usada era tan diminut que no s’apreciava des de fora pel que van haver d’acudir a un centre mèdic, que una volta examinat li van extraure un cos estrany en el conducte auditiu extern.

 

Els investigadors advertixen que a voltes les persones que han ajudat els alumnes a superar la prova teòrica de manera fraudulenta, a pesar de la corresponent falta de coneixement en la llengua castellana, han arribat a percebre fins a 2.000 euros.

 

Els dos detinguts, un amb antecedents policials per conduir sense permís, van ser detinguts com a presumptes autors d’un delicte de falsedat documental. Un dels arrestats, ha passat a disposició judicial, mentres que l’altre ha quedat en llibertat no sense abans ser advertit de l’obligació legal de comparéixer quan fora requerit per a això.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022