Dos detinguts per intentar superar l’examen teòric de conduir de forma fraudulenta

 

Els agents de la Policia Nacional han detingut en El Saler (València) i Requena, en la comarca de la Plana d’Utiel (València), a dos hòmens de 42 i 56 anys, d’origen pakistanés, com a presumptes autors d’un delicte de falsedat documental, després de presentar-se a l’examen teòric d’obtenció del permís de conduir amb dispositius electrònics ocults baix de la roba, per a rebre ajuda externa i marcar les respostes correctes.

 

La investigació es va iniciar quan funcionaris de la Prefectura provincial de trànsit van alertar a la Policia que estes dos persones havien intentat en altres ocasions obtindre de manera il·lícita superar l’examen teòric de conducció. Els agents van comprovar que els hòmens, amb escassos
coneixements del castellà, van acudir a l’examen teòric amb dispositius electrònics de vídeo- escolta adossats al cos. A través d’este mig es comunicaven amb l’exterior per a rebre les respostes correctes de la prova.

 

Els examinats, abans de fer el test, es van col·locar un telèfon mòbil apegat dins de la samarreta, a la que prèviament li van fer un orifici coincident amb la càmera del mòbil. Les imatges captades eren enviades a un dispositiu emissor adherit al braç que les transmetia a una
persona que es trobava fora per a a continuació comunicar-los les respostes a través d’una orellera que portava el sospitós dins de l’orella.

 

Fins a 2.000 euros de pagament

L’orellera usada era tan diminut que no s’apreciava des de fora pel que van haver d’acudir a un centre mèdic, que una volta examinat li van extraure un cos estrany en el conducte auditiu extern.

 

Els investigadors advertixen que a voltes les persones que han ajudat els alumnes a superar la prova teòrica de manera fraudulenta, a pesar de la corresponent falta de coneixement en la llengua castellana, han arribat a percebre fins a 2.000 euros.

 

Els dos detinguts, un amb antecedents policials per conduir sense permís, van ser detinguts com a presumptes autors d’un delicte de falsedat documental. Un dels arrestats, ha passat a disposició judicial, mentres que l’altre ha quedat en llibertat no sense abans ser advertit de l’obligació legal de comparéixer quan fora requerit per a això.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.