16.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

21 joves detinguts per la seua participació en altercats a València i zones limítrofes

Agents de la Policia Nacional han detingut els últims dies, en diferents dispositius, 21 homes d’entre 15 i 22 anys, de diferents orígens, principalment guineà, senegalés, colombià i espanyol, com a presumptes autors de diversos delictes de robatori amb violència, amenaces greus, baralla tumultuària i lesions greus, la majoria perpetrats a menors d’edat. 

Des del mes de desembre passat, la Comissaria Provincial de València va engegar un operatiu d’actuació contra grups juvenils, que especialment durant els caps de setmana, estaven protagonitzant altercats en zones cèntriques de València que derivaven en alteracions de l’ordre públic, danys en mobiliari urbà, robatoris amb violència i lesions, utilitzant armes blanques i altres objectes perillosos.

L’acció conjunta duta a terme entre unitats policials uniformades i les posteriors investigacions efectuades de manera coordinada entre diferents Brigades, Comissaries de Districte i Comissaries Locals sobre estos grups juvenils de caràcter violent, que en l’última quinzena de gener i la primera de febrer d’este any, van protagonitzar diversos robatoris violents als voltants de zones d’oci del districte valencià de Patraix i la localitat de Mislata, així com diverses agressions amb arma blanca als voltants de la Plaça de l’Ajuntament de la capital del Túria, van donar com a resultat la identificació i detenció de 21 joves.

Modus operandi

Actuaven en grups entre 10 i 15 persones, vestits amb passamuntanyes, calces de coll i màscares amb la intenció d’evitar ser reconeguts.

Es desplaçaven a zones d’esbarjo, discoteques, places o boques de metro on solen concentrar-se els adolescents, generalment en horari de vesprada-nit i mitjançant amenaces i violència acorralaven les víctimes, en la majoria dels casos menors d’edat, per robar-los les pertinences, generalment diners i terminals mòbils, prevalent-se de la superioritat numèrica.

Estes no dubtaven a fer ús d’armes blanques o d’un altre tipus d’objectes contundents i perillosos davant la mínima negativa a obeir les seues exigències, incrementant innecessàriament la força utilitzada.

Tres robatoris el mateix dia en hores successives a Mislata

En relació amb els fets ocorreguts el dia 11 de febrer, on un grup juvenil violent hauria assaltat diversos menors per sostraure’ls les seues pertinences, arribant a ferir en una cama amb arma blanca un d’ells.

Els agents van esbrinar que fins i tot un total de 14 menors haurien sigut víctimes de tres robatoris amb violència i intimidació, comeses de forma successiva als carrers Baix Vinalopó, Doctor Mora Sanz i Lepant de Mislata per un grup nombrós de joves violents.

Després de nombroses indagacions, els agents de la Brigada Local de Policia Judicial de Mislata, en coordinació amb la Comissària Provincial de València, van aconseguir identificar i aturar per estos fets sis joves, tres menors d’edat.

Del total dels 21 arrestats, tres són majors i la resta són menors. Després de passar a disposició judicial i a Fiscalia de Menors, s’ha decretat l’ingrés a la presó provisional dels tres adults, així com l’internament en un Centre de Menors de quatre, quedant la resta de menors amb mesura de llibertat vigilada.

Es continuen les investigacions d’altres il·lícits violents comesos per estos grups, no descartant més detencions.

Últimes notícies

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.