9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

21 joves detinguts per la seua participació en altercats a València i zones limítrofes

Agents de la Policia Nacional han detingut els últims dies, en diferents dispositius, 21 homes d’entre 15 i 22 anys, de diferents orígens, principalment guineà, senegalés, colombià i espanyol, com a presumptes autors de diversos delictes de robatori amb violència, amenaces greus, baralla tumultuària i lesions greus, la majoria perpetrats a menors d’edat. 

Des del mes de desembre passat, la Comissaria Provincial de València va engegar un operatiu d’actuació contra grups juvenils, que especialment durant els caps de setmana, estaven protagonitzant altercats en zones cèntriques de València que derivaven en alteracions de l’ordre públic, danys en mobiliari urbà, robatoris amb violència i lesions, utilitzant armes blanques i altres objectes perillosos.

L’acció conjunta duta a terme entre unitats policials uniformades i les posteriors investigacions efectuades de manera coordinada entre diferents Brigades, Comissaries de Districte i Comissaries Locals sobre estos grups juvenils de caràcter violent, que en l’última quinzena de gener i la primera de febrer d’este any, van protagonitzar diversos robatoris violents als voltants de zones d’oci del districte valencià de Patraix i la localitat de Mislata, així com diverses agressions amb arma blanca als voltants de la Plaça de l’Ajuntament de la capital del Túria, van donar com a resultat la identificació i detenció de 21 joves.

Modus operandi

Actuaven en grups entre 10 i 15 persones, vestits amb passamuntanyes, calces de coll i màscares amb la intenció d’evitar ser reconeguts.

Es desplaçaven a zones d’esbarjo, discoteques, places o boques de metro on solen concentrar-se els adolescents, generalment en horari de vesprada-nit i mitjançant amenaces i violència acorralaven les víctimes, en la majoria dels casos menors d’edat, per robar-los les pertinences, generalment diners i terminals mòbils, prevalent-se de la superioritat numèrica.

Estes no dubtaven a fer ús d’armes blanques o d’un altre tipus d’objectes contundents i perillosos davant la mínima negativa a obeir les seues exigències, incrementant innecessàriament la força utilitzada.

Tres robatoris el mateix dia en hores successives a Mislata

En relació amb els fets ocorreguts el dia 11 de febrer, on un grup juvenil violent hauria assaltat diversos menors per sostraure’ls les seues pertinences, arribant a ferir en una cama amb arma blanca un d’ells.

Els agents van esbrinar que fins i tot un total de 14 menors haurien sigut víctimes de tres robatoris amb violència i intimidació, comeses de forma successiva als carrers Baix Vinalopó, Doctor Mora Sanz i Lepant de Mislata per un grup nombrós de joves violents.

Després de nombroses indagacions, els agents de la Brigada Local de Policia Judicial de Mislata, en coordinació amb la Comissària Provincial de València, van aconseguir identificar i aturar per estos fets sis joves, tres menors d’edat.

Del total dels 21 arrestats, tres són majors i la resta són menors. Després de passar a disposició judicial i a Fiscalia de Menors, s’ha decretat l’ingrés a la presó provisional dels tres adults, així com l’internament en un Centre de Menors de quatre, quedant la resta de menors amb mesura de llibertat vigilada.

Es continuen les investigacions d’altres il·lícits violents comesos per estos grups, no descartant més detencions.

Últimes notícies

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández