21 joves detinguts per la seua participació en altercats a València i zones limítrofes

Agents de la Policia Nacional han detingut els últims dies, en diferents dispositius, 21 homes d’entre 15 i 22 anys, de diferents orígens, principalment guineà, senegalés, colombià i espanyol, com a presumptes autors de diversos delictes de robatori amb violència, amenaces greus, baralla tumultuària i lesions greus, la majoria perpetrats a menors d’edat. 

Des del mes de desembre passat, la Comissaria Provincial de València va engegar un operatiu d’actuació contra grups juvenils, que especialment durant els caps de setmana, estaven protagonitzant altercats en zones cèntriques de València que derivaven en alteracions de l’ordre públic, danys en mobiliari urbà, robatoris amb violència i lesions, utilitzant armes blanques i altres objectes perillosos.

L’acció conjunta duta a terme entre unitats policials uniformades i les posteriors investigacions efectuades de manera coordinada entre diferents Brigades, Comissaries de Districte i Comissaries Locals sobre estos grups juvenils de caràcter violent, que en l’última quinzena de gener i la primera de febrer d’este any, van protagonitzar diversos robatoris violents als voltants de zones d’oci del districte valencià de Patraix i la localitat de Mislata, així com diverses agressions amb arma blanca als voltants de la Plaça de l’Ajuntament de la capital del Túria, van donar com a resultat la identificació i detenció de 21 joves.

Modus operandi

Actuaven en grups entre 10 i 15 persones, vestits amb passamuntanyes, calces de coll i màscares amb la intenció d’evitar ser reconeguts.

Es desplaçaven a zones d’esbarjo, discoteques, places o boques de metro on solen concentrar-se els adolescents, generalment en horari de vesprada-nit i mitjançant amenaces i violència acorralaven les víctimes, en la majoria dels casos menors d’edat, per robar-los les pertinences, generalment diners i terminals mòbils, prevalent-se de la superioritat numèrica.

Estes no dubtaven a fer ús d’armes blanques o d’un altre tipus d’objectes contundents i perillosos davant la mínima negativa a obeir les seues exigències, incrementant innecessàriament la força utilitzada.

Tres robatoris el mateix dia en hores successives a Mislata

En relació amb els fets ocorreguts el dia 11 de febrer, on un grup juvenil violent hauria assaltat diversos menors per sostraure’ls les seues pertinences, arribant a ferir en una cama amb arma blanca un d’ells.

Els agents van esbrinar que fins i tot un total de 14 menors haurien sigut víctimes de tres robatoris amb violència i intimidació, comeses de forma successiva als carrers Baix Vinalopó, Doctor Mora Sanz i Lepant de Mislata per un grup nombrós de joves violents.

Després de nombroses indagacions, els agents de la Brigada Local de Policia Judicial de Mislata, en coordinació amb la Comissària Provincial de València, van aconseguir identificar i aturar per estos fets sis joves, tres menors d’edat.

Del total dels 21 arrestats, tres són majors i la resta són menors. Després de passar a disposició judicial i a Fiscalia de Menors, s’ha decretat l’ingrés a la presó provisional dels tres adults, així com l’internament en un Centre de Menors de quatre, quedant la resta de menors amb mesura de llibertat vigilada.

Es continuen les investigacions d’altres il·lícits violents comesos per estos grups, no descartant més detencions.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.