21 joves detinguts per la seua participació en altercats a València i zones limítrofes

Agents de la Policia Nacional han detingut els últims dies, en diferents dispositius, 21 homes d’entre 15 i 22 anys, de diferents orígens, principalment guineà, senegalés, colombià i espanyol, com a presumptes autors de diversos delictes de robatori amb violència, amenaces greus, baralla tumultuària i lesions greus, la majoria perpetrats a menors d’edat. 

Des del mes de desembre passat, la Comissaria Provincial de València va engegar un operatiu d’actuació contra grups juvenils, que especialment durant els caps de setmana, estaven protagonitzant altercats en zones cèntriques de València que derivaven en alteracions de l’ordre públic, danys en mobiliari urbà, robatoris amb violència i lesions, utilitzant armes blanques i altres objectes perillosos.

L’acció conjunta duta a terme entre unitats policials uniformades i les posteriors investigacions efectuades de manera coordinada entre diferents Brigades, Comissaries de Districte i Comissaries Locals sobre estos grups juvenils de caràcter violent, que en l’última quinzena de gener i la primera de febrer d’este any, van protagonitzar diversos robatoris violents als voltants de zones d’oci del districte valencià de Patraix i la localitat de Mislata, així com diverses agressions amb arma blanca als voltants de la Plaça de l’Ajuntament de la capital del Túria, van donar com a resultat la identificació i detenció de 21 joves.

Modus operandi

Actuaven en grups entre 10 i 15 persones, vestits amb passamuntanyes, calces de coll i màscares amb la intenció d’evitar ser reconeguts.

Es desplaçaven a zones d’esbarjo, discoteques, places o boques de metro on solen concentrar-se els adolescents, generalment en horari de vesprada-nit i mitjançant amenaces i violència acorralaven les víctimes, en la majoria dels casos menors d’edat, per robar-los les pertinences, generalment diners i terminals mòbils, prevalent-se de la superioritat numèrica.

Estes no dubtaven a fer ús d’armes blanques o d’un altre tipus d’objectes contundents i perillosos davant la mínima negativa a obeir les seues exigències, incrementant innecessàriament la força utilitzada.

Tres robatoris el mateix dia en hores successives a Mislata

En relació amb els fets ocorreguts el dia 11 de febrer, on un grup juvenil violent hauria assaltat diversos menors per sostraure’ls les seues pertinences, arribant a ferir en una cama amb arma blanca un d’ells.

Els agents van esbrinar que fins i tot un total de 14 menors haurien sigut víctimes de tres robatoris amb violència i intimidació, comeses de forma successiva als carrers Baix Vinalopó, Doctor Mora Sanz i Lepant de Mislata per un grup nombrós de joves violents.

Després de nombroses indagacions, els agents de la Brigada Local de Policia Judicial de Mislata, en coordinació amb la Comissària Provincial de València, van aconseguir identificar i aturar per estos fets sis joves, tres menors d’edat.

Del total dels 21 arrestats, tres són majors i la resta són menors. Després de passar a disposició judicial i a Fiscalia de Menors, s’ha decretat l’ingrés a la presó provisional dels tres adults, així com l’internament en un Centre de Menors de quatre, quedant la resta de menors amb mesura de llibertat vigilada.

Es continuen les investigacions d’altres il·lícits violents comesos per estos grups, no descartant més detencions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.