14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

21 joves detinguts per la seua participació en altercats a València i zones limítrofes

Agents de la Policia Nacional han detingut els últims dies, en diferents dispositius, 21 homes d’entre 15 i 22 anys, de diferents orígens, principalment guineà, senegalés, colombià i espanyol, com a presumptes autors de diversos delictes de robatori amb violència, amenaces greus, baralla tumultuària i lesions greus, la majoria perpetrats a menors d’edat. 

Des del mes de desembre passat, la Comissaria Provincial de València va engegar un operatiu d’actuació contra grups juvenils, que especialment durant els caps de setmana, estaven protagonitzant altercats en zones cèntriques de València que derivaven en alteracions de l’ordre públic, danys en mobiliari urbà, robatoris amb violència i lesions, utilitzant armes blanques i altres objectes perillosos.

L’acció conjunta duta a terme entre unitats policials uniformades i les posteriors investigacions efectuades de manera coordinada entre diferents Brigades, Comissaries de Districte i Comissaries Locals sobre estos grups juvenils de caràcter violent, que en l’última quinzena de gener i la primera de febrer d’este any, van protagonitzar diversos robatoris violents als voltants de zones d’oci del districte valencià de Patraix i la localitat de Mislata, així com diverses agressions amb arma blanca als voltants de la Plaça de l’Ajuntament de la capital del Túria, van donar com a resultat la identificació i detenció de 21 joves.

Modus operandi

Actuaven en grups entre 10 i 15 persones, vestits amb passamuntanyes, calces de coll i màscares amb la intenció d’evitar ser reconeguts.

Es desplaçaven a zones d’esbarjo, discoteques, places o boques de metro on solen concentrar-se els adolescents, generalment en horari de vesprada-nit i mitjançant amenaces i violència acorralaven les víctimes, en la majoria dels casos menors d’edat, per robar-los les pertinences, generalment diners i terminals mòbils, prevalent-se de la superioritat numèrica.

Estes no dubtaven a fer ús d’armes blanques o d’un altre tipus d’objectes contundents i perillosos davant la mínima negativa a obeir les seues exigències, incrementant innecessàriament la força utilitzada.

Tres robatoris el mateix dia en hores successives a Mislata

En relació amb els fets ocorreguts el dia 11 de febrer, on un grup juvenil violent hauria assaltat diversos menors per sostraure’ls les seues pertinences, arribant a ferir en una cama amb arma blanca un d’ells.

Els agents van esbrinar que fins i tot un total de 14 menors haurien sigut víctimes de tres robatoris amb violència i intimidació, comeses de forma successiva als carrers Baix Vinalopó, Doctor Mora Sanz i Lepant de Mislata per un grup nombrós de joves violents.

Després de nombroses indagacions, els agents de la Brigada Local de Policia Judicial de Mislata, en coordinació amb la Comissària Provincial de València, van aconseguir identificar i aturar per estos fets sis joves, tres menors d’edat.

Del total dels 21 arrestats, tres són majors i la resta són menors. Després de passar a disposició judicial i a Fiscalia de Menors, s’ha decretat l’ingrés a la presó provisional dels tres adults, així com l’internament en un Centre de Menors de quatre, quedant la resta de menors amb mesura de llibertat vigilada.

Es continuen les investigacions d’altres il·lícits violents comesos per estos grups, no descartant més detencions.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts