La família de Jessica culpa a la Justícia del seu assassinat a Elda per part de la seua exparella

La família de la jove Jessica, assassinada a tirs a mans de la seua exparella el passat dimecres, van enterrar a la jove ahir, després d'una missa en Monforte del Cid, el poble on ella residia al separar-se d'Imanol. La família, molt afectada per tot el que ha succeït, està indignada amb la Justícia i les escasses mesures de seguretat que es van prendre per a evitar la tragèdia i consideren que es podria haver evitat. Certament, les víctimes de violència de gènere estan molt desprotegides al no posar-se en marxa mesures que realment protegisquen la víctima del seu agressor. Són estos uns pensaments que moltes persones compartixen i que la família ha posat de manifest. La primera parella de l'assassí, amb la qual Imanol va tindre una filla de deu anys, ha difós per xarxes socials un missatge expressant el seu condol i qüestionant el sistema legal espanyol en els casos de maltracte a les dones.

  

 

 

El pare de la jove va assegurar que la posada en llibertat d'Imanol després de ser detingut per vulnerar l'ordre d'allunyament dictada pel magistrat de Novelda li va donar la possibilitat sols un dia després d'assassinar-la a tirs davant del seu nét, de quatre anys a les portes de la seua escola a Elda. Responsabilitza així a la Justícia de tot el que ha passat per no haver decretat presó preventiva la jutgessa d'Elda que va dur el cas. Per altra banda, cal dir que Imanol Castillo, de 31 anys, estava citat este dijous passat un dia després de cometre el crim, en el Jutjat de Novelda amb competències en matèria de Violència de Gènere per haver maltractat Jessica.

 

 

Es tractava d'un judici ràpid per un presumpte delicte d'amenaces de mort després d'haver sigut denunciat set dies abans per la víctima. Es va decretar aleshores com a mesura cautelar l'ordre d'allunyament a menys de 300 metres i de comunicar-se amb ella a través de qualsevol mitjà. L'instructor va decretar que l'entrega del xiquet es fera a través d'una tercera persona, però el dimarts passat l'assassí va ser detingut per la Policia Nacional per personar-se en el bar on ella treballava i per haver-la cridat repetidament en els darrers dies. No va passar ni 24 hores retingut a la comissaria i va quedar en llibertat.

D'esta manera al dia següent va poder sense cap tipus d'impediment acudir a l'escola del seu fill menut i a l'eixida tirotejar fins la mort a la seua exparella Jessica. No és la primera vegada que un agressor comet un crim després d'haver violat una ordre d'allunyament. Una vulneració d'esta ordre podria suposar diversos mesos de presó però normalment no se sol detindre a l'agressor a no ser que existisquen «indicis molt greus».

Últimes notícies

La vaga docent aconseguix 13 dies amb nova negociació i protesta a València

La vaga indefinida del professorat de l'educació pública no universitària suma 13 dies amb una nova reunió negociadora i una manifestació a València que conclourà davant la Conselleria d'Educació.

El paper essencial dels cuidadors de persones majors en una societat cada vegada més envellida

Descobreix la importància de cuidar les persones majors i com el suport professional pot millorar la seva qualitat de vida.

Lleuger ascens de temperatures a l’interior i estabilitat en el litoral de la Comunitat

La Comunitat Valenciana manté cels poc nuvolosos o buidats, amb lleuger ascens de temperatures a l'interior, estabilitat en el litoral i vent fluix de component este en les hores centrals.

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.