La família de Jessica culpa a la Justícia del seu assassinat a Elda per part de la seua exparella

La família de la jove Jessica, assassinada a tirs a mans de la seua exparella el passat dimecres, van enterrar a la jove ahir, després d'una missa en Monforte del Cid, el poble on ella residia al separar-se d'Imanol. La família, molt afectada per tot el que ha succeït, està indignada amb la Justícia i les escasses mesures de seguretat que es van prendre per a evitar la tragèdia i consideren que es podria haver evitat. Certament, les víctimes de violència de gènere estan molt desprotegides al no posar-se en marxa mesures que realment protegisquen la víctima del seu agressor. Són estos uns pensaments que moltes persones compartixen i que la família ha posat de manifest. La primera parella de l'assassí, amb la qual Imanol va tindre una filla de deu anys, ha difós per xarxes socials un missatge expressant el seu condol i qüestionant el sistema legal espanyol en els casos de maltracte a les dones.

  

 

 

El pare de la jove va assegurar que la posada en llibertat d'Imanol després de ser detingut per vulnerar l'ordre d'allunyament dictada pel magistrat de Novelda li va donar la possibilitat sols un dia després d'assassinar-la a tirs davant del seu nét, de quatre anys a les portes de la seua escola a Elda. Responsabilitza així a la Justícia de tot el que ha passat per no haver decretat presó preventiva la jutgessa d'Elda que va dur el cas. Per altra banda, cal dir que Imanol Castillo, de 31 anys, estava citat este dijous passat un dia després de cometre el crim, en el Jutjat de Novelda amb competències en matèria de Violència de Gènere per haver maltractat Jessica.

 

 

Es tractava d'un judici ràpid per un presumpte delicte d'amenaces de mort després d'haver sigut denunciat set dies abans per la víctima. Es va decretar aleshores com a mesura cautelar l'ordre d'allunyament a menys de 300 metres i de comunicar-se amb ella a través de qualsevol mitjà. L'instructor va decretar que l'entrega del xiquet es fera a través d'una tercera persona, però el dimarts passat l'assassí va ser detingut per la Policia Nacional per personar-se en el bar on ella treballava i per haver-la cridat repetidament en els darrers dies. No va passar ni 24 hores retingut a la comissaria i va quedar en llibertat.

D'esta manera al dia següent va poder sense cap tipus d'impediment acudir a l'escola del seu fill menut i a l'eixida tirotejar fins la mort a la seua exparella Jessica. No és la primera vegada que un agressor comet un crim després d'haver violat una ordre d'allunyament. Una vulneració d'esta ordre podria suposar diversos mesos de presó però normalment no se sol detindre a l'agressor a no ser que existisquen «indicis molt greus».

Últimes notícies

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.