La família de Jessica culpa a la Justícia del seu assassinat a Elda per part de la seua exparella

La família de la jove Jessica, assassinada a tirs a mans de la seua exparella el passat dimecres, van enterrar a la jove ahir, després d'una missa en Monforte del Cid, el poble on ella residia al separar-se d'Imanol. La família, molt afectada per tot el que ha succeït, està indignada amb la Justícia i les escasses mesures de seguretat que es van prendre per a evitar la tragèdia i consideren que es podria haver evitat. Certament, les víctimes de violència de gènere estan molt desprotegides al no posar-se en marxa mesures que realment protegisquen la víctima del seu agressor. Són estos uns pensaments que moltes persones compartixen i que la família ha posat de manifest. La primera parella de l'assassí, amb la qual Imanol va tindre una filla de deu anys, ha difós per xarxes socials un missatge expressant el seu condol i qüestionant el sistema legal espanyol en els casos de maltracte a les dones.

  

 

 

El pare de la jove va assegurar que la posada en llibertat d'Imanol després de ser detingut per vulnerar l'ordre d'allunyament dictada pel magistrat de Novelda li va donar la possibilitat sols un dia després d'assassinar-la a tirs davant del seu nét, de quatre anys a les portes de la seua escola a Elda. Responsabilitza així a la Justícia de tot el que ha passat per no haver decretat presó preventiva la jutgessa d'Elda que va dur el cas. Per altra banda, cal dir que Imanol Castillo, de 31 anys, estava citat este dijous passat un dia després de cometre el crim, en el Jutjat de Novelda amb competències en matèria de Violència de Gènere per haver maltractat Jessica.

 

 

Es tractava d'un judici ràpid per un presumpte delicte d'amenaces de mort després d'haver sigut denunciat set dies abans per la víctima. Es va decretar aleshores com a mesura cautelar l'ordre d'allunyament a menys de 300 metres i de comunicar-se amb ella a través de qualsevol mitjà. L'instructor va decretar que l'entrega del xiquet es fera a través d'una tercera persona, però el dimarts passat l'assassí va ser detingut per la Policia Nacional per personar-se en el bar on ella treballava i per haver-la cridat repetidament en els darrers dies. No va passar ni 24 hores retingut a la comissaria i va quedar en llibertat.

D'esta manera al dia següent va poder sense cap tipus d'impediment acudir a l'escola del seu fill menut i a l'eixida tirotejar fins la mort a la seua exparella Jessica. No és la primera vegada que un agressor comet un crim després d'haver violat una ordre d'allunyament. Una vulneració d'esta ordre podria suposar diversos mesos de presó però normalment no se sol detindre a l'agressor a no ser que existisquen «indicis molt greus».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.