La família de Jessica culpa a la Justícia del seu assassinat a Elda per part de la seua exparella

La família de la jove Jessica, assassinada a tirs a mans de la seua exparella el passat dimecres, van enterrar a la jove ahir, després d'una missa en Monforte del Cid, el poble on ella residia al separar-se d'Imanol. La família, molt afectada per tot el que ha succeït, està indignada amb la Justícia i les escasses mesures de seguretat que es van prendre per a evitar la tragèdia i consideren que es podria haver evitat. Certament, les víctimes de violència de gènere estan molt desprotegides al no posar-se en marxa mesures que realment protegisquen la víctima del seu agressor. Són estos uns pensaments que moltes persones compartixen i que la família ha posat de manifest. La primera parella de l'assassí, amb la qual Imanol va tindre una filla de deu anys, ha difós per xarxes socials un missatge expressant el seu condol i qüestionant el sistema legal espanyol en els casos de maltracte a les dones.

  

 

 

El pare de la jove va assegurar que la posada en llibertat d'Imanol després de ser detingut per vulnerar l'ordre d'allunyament dictada pel magistrat de Novelda li va donar la possibilitat sols un dia després d'assassinar-la a tirs davant del seu nét, de quatre anys a les portes de la seua escola a Elda. Responsabilitza així a la Justícia de tot el que ha passat per no haver decretat presó preventiva la jutgessa d'Elda que va dur el cas. Per altra banda, cal dir que Imanol Castillo, de 31 anys, estava citat este dijous passat un dia després de cometre el crim, en el Jutjat de Novelda amb competències en matèria de Violència de Gènere per haver maltractat Jessica.

 

 

Es tractava d'un judici ràpid per un presumpte delicte d'amenaces de mort després d'haver sigut denunciat set dies abans per la víctima. Es va decretar aleshores com a mesura cautelar l'ordre d'allunyament a menys de 300 metres i de comunicar-se amb ella a través de qualsevol mitjà. L'instructor va decretar que l'entrega del xiquet es fera a través d'una tercera persona, però el dimarts passat l'assassí va ser detingut per la Policia Nacional per personar-se en el bar on ella treballava i per haver-la cridat repetidament en els darrers dies. No va passar ni 24 hores retingut a la comissaria i va quedar en llibertat.

D'esta manera al dia següent va poder sense cap tipus d'impediment acudir a l'escola del seu fill menut i a l'eixida tirotejar fins la mort a la seua exparella Jessica. No és la primera vegada que un agressor comet un crim després d'haver violat una ordre d'allunyament. Una vulneració d'esta ordre podria suposar diversos mesos de presó però normalment no se sol detindre a l'agressor a no ser que existisquen «indicis molt greus».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.