La família de Jessica culpa a la Justícia del seu assassinat a Elda per part de la seua exparella

La família de la jove Jessica, assassinada a tirs a mans de la seua exparella el passat dimecres, van enterrar a la jove ahir, després d'una missa en Monforte del Cid, el poble on ella residia al separar-se d'Imanol. La família, molt afectada per tot el que ha succeït, està indignada amb la Justícia i les escasses mesures de seguretat que es van prendre per a evitar la tragèdia i consideren que es podria haver evitat. Certament, les víctimes de violència de gènere estan molt desprotegides al no posar-se en marxa mesures que realment protegisquen la víctima del seu agressor. Són estos uns pensaments que moltes persones compartixen i que la família ha posat de manifest. La primera parella de l'assassí, amb la qual Imanol va tindre una filla de deu anys, ha difós per xarxes socials un missatge expressant el seu condol i qüestionant el sistema legal espanyol en els casos de maltracte a les dones.

  

 

 

El pare de la jove va assegurar que la posada en llibertat d'Imanol després de ser detingut per vulnerar l'ordre d'allunyament dictada pel magistrat de Novelda li va donar la possibilitat sols un dia després d'assassinar-la a tirs davant del seu nét, de quatre anys a les portes de la seua escola a Elda. Responsabilitza així a la Justícia de tot el que ha passat per no haver decretat presó preventiva la jutgessa d'Elda que va dur el cas. Per altra banda, cal dir que Imanol Castillo, de 31 anys, estava citat este dijous passat un dia després de cometre el crim, en el Jutjat de Novelda amb competències en matèria de Violència de Gènere per haver maltractat Jessica.

 

 

Es tractava d'un judici ràpid per un presumpte delicte d'amenaces de mort després d'haver sigut denunciat set dies abans per la víctima. Es va decretar aleshores com a mesura cautelar l'ordre d'allunyament a menys de 300 metres i de comunicar-se amb ella a través de qualsevol mitjà. L'instructor va decretar que l'entrega del xiquet es fera a través d'una tercera persona, però el dimarts passat l'assassí va ser detingut per la Policia Nacional per personar-se en el bar on ella treballava i per haver-la cridat repetidament en els darrers dies. No va passar ni 24 hores retingut a la comissaria i va quedar en llibertat.

D'esta manera al dia següent va poder sense cap tipus d'impediment acudir a l'escola del seu fill menut i a l'eixida tirotejar fins la mort a la seua exparella Jessica. No és la primera vegada que un agressor comet un crim després d'haver violat una ordre d'allunyament. Una vulneració d'esta ordre podria suposar diversos mesos de presó però normalment no se sol detindre a l'agressor a no ser que existisquen «indicis molt greus».

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU