La Guàrdia Civil allibera una dona després d’estar segrestada més d’un any en la localitat d’Agost

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un matrimoni com a presumptes autors d’un delicte de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, en el marc de l’Operació Zenata. 

Segons han explicat fonts policials, la víctima, d’origen algerià, havia sigut enganyada pels seus compatriotes, que la van atraure fins a Espanya amb la promesa de proporcionar-li un lloc de treball que l’ajudarà a obtindre un permís de residència

La investigació es va iniciar arran del testimoni d’un ciutadà, que va acudir a la Guàrdia Civil per a explicar-los, que una dona estava tancada, en contra de la seua voluntat, des de feia més d’un any, en una casa de la localitat d’Agost, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). Segons el relat d’esta persona, la dona podria trobar-se en greu perill per a la seua salut i la seua seguretat

 

L’engany: obtindre un permís de residència en Espanya

Davant la gravetat dels fets, els agents de la Guàrdia Civil que presten servici de Seguretat Ciutadana en la localitat de Novelda, van posar en coneixement de l’Equip de Dona-Menor (EMUME) de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant l’ocorregut. 

Fruit de la investigació, la Guàrdia Civil va descobrir que els presumptes autors havien portat a la víctima baix engany, aprofitant-se de la seua situació de necessitat i precarietat, amb la promesa de proporcionar-li un contracte de treball en les faenes de casa, que li permetria sol·licitar el seu permís de residència en Espanya

Una volta al país, els presumptes autors li van retirar el passaport i la van allotjar en el garatge de la casa en la que residien. En unes condicions d’habitabilitat infrahumanes, van posar un llit i van improvisar un bany. L’estada no comptava amb cap classe de ventilació, i el cablejat de subministrament elèctric del domicili, al descobert, creuava l’estada penjant del sostre. 

 

La víctima treballava els set dies de la setmana

A demés, els propietaris de la casa obligaven a la donatreballar sense descans durant els set dies de la setmana, ocupada en les diferents faenes de casa, en la residència dels presumptes autors. El salari promés, mai es va arribar a materialitzar. 

En comptades ocasions, la víctima eixia a l’exterior, sempre acompanyada per a garantir-se que no optarà per escapar. 

A l’arribada dels agents, la víctima presentava un evident estat de desnutrició. En les seues declaracions, va afirmar que havia estat tancada durant més d’un any i que, a pesar d’haver patit uns quants desmais a causa de la falta d’aliment, li havien negat en tot moment ser atesa per un metge.

 

Ha perdut més de 20 quilograms

Així mateix, la dona va assegurar que l’escassetat de menjar era tal, que des que va ser privada de la seua llibertat, i després del seu alliberament, havia baixat de pes més de 20 quilograms. 

En un moment donat, la treballadora va conseguir comunicar-se a través d’Internet amb un familiar, al que li va explicar el que estava passant. Va ser este qui va iniciar els passos necessaris per a demanar auxili

Els presumptes autors són un matrimoni d’empresaris d’origen algerià que residix per temporades en Espanya. Durant l’últim any havien estat de forma continuada al nostre país amb motiu de l’estat d’alarma decretat, per a frenar l’avanç de la pandèmia

 

Acusats de diferents delictes

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 50 anys i una dona de 44 anys, als que se’ls imputen un delicte de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, un delicte de detenció il·legal i un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers

Els autors dels fets han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda, quedant en llibertat vigilada, amb càrrecs

La dona alliberada ha sigut posada en contacte amb una Organització No Governamental sense ànim de lucre, d’ajuda a les víctimes del tràfic de persones. En l’actualitat es troba residint en una casa d’acolliment en la que es recupera de l’ocorregut. 
 

Últimes notícies

Els noms inspirats en la Lluna arrasen enfront del Sol entre les espanyoles

Més de 19.000 dones a Espanya porten noms relacionats amb la Lluna, enfront de poc més de 2.000 que es diuen Sol, segons les dades de l'INE.

Abril arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats i vent fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia abril amb cels poc nuvolosos, lleugers canvis de temperatura i vent del nord que bufarà amb força en la mitat nord, especialment en zones de Castelló.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.