La Guàrdia Civil allibera una dona després d’estar segrestada més d’un any en la localitat d’Agost

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un matrimoni com a presumptes autors d’un delicte de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, en el marc de l’Operació Zenata. 

Segons han explicat fonts policials, la víctima, d’origen algerià, havia sigut enganyada pels seus compatriotes, que la van atraure fins a Espanya amb la promesa de proporcionar-li un lloc de treball que l’ajudarà a obtindre un permís de residència

La investigació es va iniciar arran del testimoni d’un ciutadà, que va acudir a la Guàrdia Civil per a explicar-los, que una dona estava tancada, en contra de la seua voluntat, des de feia més d’un any, en una casa de la localitat d’Agost, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). Segons el relat d’esta persona, la dona podria trobar-se en greu perill per a la seua salut i la seua seguretat

 

L’engany: obtindre un permís de residència en Espanya

Davant la gravetat dels fets, els agents de la Guàrdia Civil que presten servici de Seguretat Ciutadana en la localitat de Novelda, van posar en coneixement de l’Equip de Dona-Menor (EMUME) de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant l’ocorregut. 

Fruit de la investigació, la Guàrdia Civil va descobrir que els presumptes autors havien portat a la víctima baix engany, aprofitant-se de la seua situació de necessitat i precarietat, amb la promesa de proporcionar-li un contracte de treball en les faenes de casa, que li permetria sol·licitar el seu permís de residència en Espanya

Una volta al país, els presumptes autors li van retirar el passaport i la van allotjar en el garatge de la casa en la que residien. En unes condicions d’habitabilitat infrahumanes, van posar un llit i van improvisar un bany. L’estada no comptava amb cap classe de ventilació, i el cablejat de subministrament elèctric del domicili, al descobert, creuava l’estada penjant del sostre. 

 

La víctima treballava els set dies de la setmana

A demés, els propietaris de la casa obligaven a la donatreballar sense descans durant els set dies de la setmana, ocupada en les diferents faenes de casa, en la residència dels presumptes autors. El salari promés, mai es va arribar a materialitzar. 

En comptades ocasions, la víctima eixia a l’exterior, sempre acompanyada per a garantir-se que no optarà per escapar. 

A l’arribada dels agents, la víctima presentava un evident estat de desnutrició. En les seues declaracions, va afirmar que havia estat tancada durant més d’un any i que, a pesar d’haver patit uns quants desmais a causa de la falta d’aliment, li havien negat en tot moment ser atesa per un metge.

 

Ha perdut més de 20 quilograms

Així mateix, la dona va assegurar que l’escassetat de menjar era tal, que des que va ser privada de la seua llibertat, i després del seu alliberament, havia baixat de pes més de 20 quilograms. 

En un moment donat, la treballadora va conseguir comunicar-se a través d’Internet amb un familiar, al que li va explicar el que estava passant. Va ser este qui va iniciar els passos necessaris per a demanar auxili

Els presumptes autors són un matrimoni d’empresaris d’origen algerià que residix per temporades en Espanya. Durant l’últim any havien estat de forma continuada al nostre país amb motiu de l’estat d’alarma decretat, per a frenar l’avanç de la pandèmia

 

Acusats de diferents delictes

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 50 anys i una dona de 44 anys, als que se’ls imputen un delicte de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, un delicte de detenció il·legal i un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers

Els autors dels fets han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda, quedant en llibertat vigilada, amb càrrecs

La dona alliberada ha sigut posada en contacte amb una Organització No Governamental sense ànim de lucre, d’ajuda a les víctimes del tràfic de persones. En l’actualitat es troba residint en una casa d’acolliment en la que es recupera de l’ocorregut. 
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.