La Guàrdia Civil allibera una dona després d’estar segrestada més d’un any en la localitat d’Agost

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un matrimoni com a presumptes autors d’un delicte de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, en el marc de l’Operació Zenata. 

Segons han explicat fonts policials, la víctima, d’origen algerià, havia sigut enganyada pels seus compatriotes, que la van atraure fins a Espanya amb la promesa de proporcionar-li un lloc de treball que l’ajudarà a obtindre un permís de residència

La investigació es va iniciar arran del testimoni d’un ciutadà, que va acudir a la Guàrdia Civil per a explicar-los, que una dona estava tancada, en contra de la seua voluntat, des de feia més d’un any, en una casa de la localitat d’Agost, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). Segons el relat d’esta persona, la dona podria trobar-se en greu perill per a la seua salut i la seua seguretat

 

L’engany: obtindre un permís de residència en Espanya

Davant la gravetat dels fets, els agents de la Guàrdia Civil que presten servici de Seguretat Ciutadana en la localitat de Novelda, van posar en coneixement de l’Equip de Dona-Menor (EMUME) de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant l’ocorregut. 

Fruit de la investigació, la Guàrdia Civil va descobrir que els presumptes autors havien portat a la víctima baix engany, aprofitant-se de la seua situació de necessitat i precarietat, amb la promesa de proporcionar-li un contracte de treball en les faenes de casa, que li permetria sol·licitar el seu permís de residència en Espanya

Una volta al país, els presumptes autors li van retirar el passaport i la van allotjar en el garatge de la casa en la que residien. En unes condicions d’habitabilitat infrahumanes, van posar un llit i van improvisar un bany. L’estada no comptava amb cap classe de ventilació, i el cablejat de subministrament elèctric del domicili, al descobert, creuava l’estada penjant del sostre. 

 

La víctima treballava els set dies de la setmana

A demés, els propietaris de la casa obligaven a la donatreballar sense descans durant els set dies de la setmana, ocupada en les diferents faenes de casa, en la residència dels presumptes autors. El salari promés, mai es va arribar a materialitzar. 

En comptades ocasions, la víctima eixia a l’exterior, sempre acompanyada per a garantir-se que no optarà per escapar. 

A l’arribada dels agents, la víctima presentava un evident estat de desnutrició. En les seues declaracions, va afirmar que havia estat tancada durant més d’un any i que, a pesar d’haver patit uns quants desmais a causa de la falta d’aliment, li havien negat en tot moment ser atesa per un metge.

 

Ha perdut més de 20 quilograms

Així mateix, la dona va assegurar que l’escassetat de menjar era tal, que des que va ser privada de la seua llibertat, i després del seu alliberament, havia baixat de pes més de 20 quilograms. 

En un moment donat, la treballadora va conseguir comunicar-se a través d’Internet amb un familiar, al que li va explicar el que estava passant. Va ser este qui va iniciar els passos necessaris per a demanar auxili

Els presumptes autors són un matrimoni d’empresaris d’origen algerià que residix per temporades en Espanya. Durant l’últim any havien estat de forma continuada al nostre país amb motiu de l’estat d’alarma decretat, per a frenar l’avanç de la pandèmia

 

Acusats de diferents delictes

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 50 anys i una dona de 44 anys, als que se’ls imputen un delicte de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, un delicte de detenció il·legal i un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers

Els autors dels fets han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda, quedant en llibertat vigilada, amb càrrecs

La dona alliberada ha sigut posada en contacte amb una Organització No Governamental sense ànim de lucre, d’ajuda a les víctimes del tràfic de persones. En l’actualitat es troba residint en una casa d’acolliment en la que es recupera de l’ocorregut. 
 

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.