La Guàrdia Civil allibera una dona després d’estar segrestada més d’un any en la localitat d’Agost

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un matrimoni com a presumptes autors d’un delicte de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, en el marc de l’Operació Zenata. 

Segons han explicat fonts policials, la víctima, d’origen algerià, havia sigut enganyada pels seus compatriotes, que la van atraure fins a Espanya amb la promesa de proporcionar-li un lloc de treball que l’ajudarà a obtindre un permís de residència

La investigació es va iniciar arran del testimoni d’un ciutadà, que va acudir a la Guàrdia Civil per a explicar-los, que una dona estava tancada, en contra de la seua voluntat, des de feia més d’un any, en una casa de la localitat d’Agost, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). Segons el relat d’esta persona, la dona podria trobar-se en greu perill per a la seua salut i la seua seguretat

 

L’engany: obtindre un permís de residència en Espanya

Davant la gravetat dels fets, els agents de la Guàrdia Civil que presten servici de Seguretat Ciutadana en la localitat de Novelda, van posar en coneixement de l’Equip de Dona-Menor (EMUME) de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant l’ocorregut. 

Fruit de la investigació, la Guàrdia Civil va descobrir que els presumptes autors havien portat a la víctima baix engany, aprofitant-se de la seua situació de necessitat i precarietat, amb la promesa de proporcionar-li un contracte de treball en les faenes de casa, que li permetria sol·licitar el seu permís de residència en Espanya

Una volta al país, els presumptes autors li van retirar el passaport i la van allotjar en el garatge de la casa en la que residien. En unes condicions d’habitabilitat infrahumanes, van posar un llit i van improvisar un bany. L’estada no comptava amb cap classe de ventilació, i el cablejat de subministrament elèctric del domicili, al descobert, creuava l’estada penjant del sostre. 

 

La víctima treballava els set dies de la setmana

A demés, els propietaris de la casa obligaven a la donatreballar sense descans durant els set dies de la setmana, ocupada en les diferents faenes de casa, en la residència dels presumptes autors. El salari promés, mai es va arribar a materialitzar. 

En comptades ocasions, la víctima eixia a l’exterior, sempre acompanyada per a garantir-se que no optarà per escapar. 

A l’arribada dels agents, la víctima presentava un evident estat de desnutrició. En les seues declaracions, va afirmar que havia estat tancada durant més d’un any i que, a pesar d’haver patit uns quants desmais a causa de la falta d’aliment, li havien negat en tot moment ser atesa per un metge.

 

Ha perdut més de 20 quilograms

Així mateix, la dona va assegurar que l’escassetat de menjar era tal, que des que va ser privada de la seua llibertat, i després del seu alliberament, havia baixat de pes més de 20 quilograms. 

En un moment donat, la treballadora va conseguir comunicar-se a través d’Internet amb un familiar, al que li va explicar el que estava passant. Va ser este qui va iniciar els passos necessaris per a demanar auxili

Els presumptes autors són un matrimoni d’empresaris d’origen algerià que residix per temporades en Espanya. Durant l’últim any havien estat de forma continuada al nostre país amb motiu de l’estat d’alarma decretat, per a frenar l’avanç de la pandèmia

 

Acusats de diferents delictes

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 50 anys i una dona de 44 anys, als que se’ls imputen un delicte de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, un delicte de detenció il·legal i un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers

Els autors dels fets han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda, quedant en llibertat vigilada, amb càrrecs

La dona alliberada ha sigut posada en contacte amb una Organització No Governamental sense ànim de lucre, d’ajuda a les víctimes del tràfic de persones. En l’actualitat es troba residint en una casa d’acolliment en la que es recupera de l’ocorregut. 
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.