La Guàrdia Civil allibera una dona després d’estar segrestada més d’un any en la localitat d’Agost

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un matrimoni com a presumptes autors d’un delicte de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, en el marc de l’Operació Zenata. 

Segons han explicat fonts policials, la víctima, d’origen algerià, havia sigut enganyada pels seus compatriotes, que la van atraure fins a Espanya amb la promesa de proporcionar-li un lloc de treball que l’ajudarà a obtindre un permís de residència

La investigació es va iniciar arran del testimoni d’un ciutadà, que va acudir a la Guàrdia Civil per a explicar-los, que una dona estava tancada, en contra de la seua voluntat, des de feia més d’un any, en una casa de la localitat d’Agost, en la comarca de l’Alacantí (Alacant). Segons el relat d’esta persona, la dona podria trobar-se en greu perill per a la seua salut i la seua seguretat

 

L’engany: obtindre un permís de residència en Espanya

Davant la gravetat dels fets, els agents de la Guàrdia Civil que presten servici de Seguretat Ciutadana en la localitat de Novelda, van posar en coneixement de l’Equip de Dona-Menor (EMUME) de la Policia Judicial de la Guàrdia Civil d’Alacant l’ocorregut. 

Fruit de la investigació, la Guàrdia Civil va descobrir que els presumptes autors havien portat a la víctima baix engany, aprofitant-se de la seua situació de necessitat i precarietat, amb la promesa de proporcionar-li un contracte de treball en les faenes de casa, que li permetria sol·licitar el seu permís de residència en Espanya

Una volta al país, els presumptes autors li van retirar el passaport i la van allotjar en el garatge de la casa en la que residien. En unes condicions d’habitabilitat infrahumanes, van posar un llit i van improvisar un bany. L’estada no comptava amb cap classe de ventilació, i el cablejat de subministrament elèctric del domicili, al descobert, creuava l’estada penjant del sostre. 

 

La víctima treballava els set dies de la setmana

A demés, els propietaris de la casa obligaven a la donatreballar sense descans durant els set dies de la setmana, ocupada en les diferents faenes de casa, en la residència dels presumptes autors. El salari promés, mai es va arribar a materialitzar. 

En comptades ocasions, la víctima eixia a l’exterior, sempre acompanyada per a garantir-se que no optarà per escapar. 

A l’arribada dels agents, la víctima presentava un evident estat de desnutrició. En les seues declaracions, va afirmar que havia estat tancada durant més d’un any i que, a pesar d’haver patit uns quants desmais a causa de la falta d’aliment, li havien negat en tot moment ser atesa per un metge.

 

Ha perdut més de 20 quilograms

Així mateix, la dona va assegurar que l’escassetat de menjar era tal, que des que va ser privada de la seua llibertat, i després del seu alliberament, havia baixat de pes més de 20 quilograms. 

En un moment donat, la treballadora va conseguir comunicar-se a través d’Internet amb un familiar, al que li va explicar el que estava passant. Va ser este qui va iniciar els passos necessaris per a demanar auxili

Els presumptes autors són un matrimoni d’empresaris d’origen algerià que residix per temporades en Espanya. Durant l’últim any havien estat de forma continuada al nostre país amb motiu de l’estat d’alarma decretat, per a frenar l’avanç de la pandèmia

 

Acusats de diferents delictes

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 50 anys i una dona de 44 anys, als que se’ls imputen un delicte de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació laboral, un delicte de detenció il·legal i un delicte contra els drets dels ciutadans estrangers

Els autors dels fets han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda, quedant en llibertat vigilada, amb càrrecs

La dona alliberada ha sigut posada en contacte amb una Organització No Governamental sense ànim de lucre, d’ajuda a les víctimes del tràfic de persones. En l’actualitat es troba residint en una casa d’acolliment en la que es recupera de l’ocorregut. 
 

Últimes notícies

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.