Un home detingut per enganyar a la gent per a robar dins dels seus cotxes en Xàbia i Benitatxell

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home com a presumpte autor de 21 delictes contra el patrimoni: setze delictes de robatori amb força en interior de vehicle, un delicte de furt en interior de vehicle, un de robatori amb força en les coses, un altre de furt de cablejat de coure i dos d’estafa per ús fraudulent de targetes bancària. 

 

La investigació, que ha sigut duta a terme per la Guàrdia Civil de Xàbia, en la Marina Alta, es va iniciar després de detectar un augment significatiu de robatoris en interior de vehicles, a través d’una fractura de vidre, estacionats en aparcaments de diferents platges, cales i miradors, de les localitats de Xàbia i Benitatxell, en la mateixa comarca.

 

Després de l’anàlisi del mètode d’actuació, els agents van saber que l’autor, durant llargs períodes de temps, rondava amb el seu cotxe pels voltants i aparcaments de llocs concorreguts per visitants, sense arribar a estacionar. Una volta que fixava el seu objectiu, esperava que els ocupants abandonaren els seus cotxes i s’allunyaren. Posteriorment, trencava el vidre de la finestreta del cotxe i fugia amb tots els objectes de valor que hi haguera dins. 

 

Enganyava a la gent per a deixar els cotxes en zones amagades

A voltes, el mateix lladre aconsellava als turistes les zones més amagades de les localitats, arribant a acompanyar-los si era necessari. Tan prompte com aparcaven i desapareixien de la seua vista, feia el robatori amb absoluta tranquil·litat, garantint-se no ser descobert, en estar prou allunyat de la població. 

 

Quan entre els efectes robats trobava targetes bancàries, posteriorment les usava per a traure tots els diners possibles o pagar amb elles en els comerços pròxims, abans que els legítims propietaris bloquejaren els seus comptes. 

 

També furtava altres objectes com ara ordinadors portàtils, telèfons mòbils, càmeres de fotos i diners en efectiu. El valor dels efectes que va arribar a robar dins dels diferents turismes, sumat a les quantitats estafades de les targetes bancàries, ascendixen a més de 15.000 euros. 

 

En un moment donat, els investigadors van descobrir que, la mateixa persona, havia furtat d’altres cases en construcció gran quantitat de cablejat de coure. En la seua declaració, el denunciant va relatar als agents que, en dos setmanes, li havien robat fins a quatre ocasions el coure de diversos edificis. El valor del coure sostret ascendix a 15.500 euros

 

Una volta que els agents van tindre plenament identificat i localitzat al sospitós, van procedir a la seua detenció. Es tracta d’un home de 45 anys amb un ampli historial delictiu, resident en Benitatxell. 

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.