Un home detingut per enganyar a la gent per a robar dins dels seus cotxes en Xàbia i Benitatxell

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home com a presumpte autor de 21 delictes contra el patrimoni: setze delictes de robatori amb força en interior de vehicle, un delicte de furt en interior de vehicle, un de robatori amb força en les coses, un altre de furt de cablejat de coure i dos d’estafa per ús fraudulent de targetes bancària. 

 

La investigació, que ha sigut duta a terme per la Guàrdia Civil de Xàbia, en la Marina Alta, es va iniciar després de detectar un augment significatiu de robatoris en interior de vehicles, a través d’una fractura de vidre, estacionats en aparcaments de diferents platges, cales i miradors, de les localitats de Xàbia i Benitatxell, en la mateixa comarca.

 

Després de l’anàlisi del mètode d’actuació, els agents van saber que l’autor, durant llargs períodes de temps, rondava amb el seu cotxe pels voltants i aparcaments de llocs concorreguts per visitants, sense arribar a estacionar. Una volta que fixava el seu objectiu, esperava que els ocupants abandonaren els seus cotxes i s’allunyaren. Posteriorment, trencava el vidre de la finestreta del cotxe i fugia amb tots els objectes de valor que hi haguera dins. 

 

Enganyava a la gent per a deixar els cotxes en zones amagades

A voltes, el mateix lladre aconsellava als turistes les zones més amagades de les localitats, arribant a acompanyar-los si era necessari. Tan prompte com aparcaven i desapareixien de la seua vista, feia el robatori amb absoluta tranquil·litat, garantint-se no ser descobert, en estar prou allunyat de la població. 

 

Quan entre els efectes robats trobava targetes bancàries, posteriorment les usava per a traure tots els diners possibles o pagar amb elles en els comerços pròxims, abans que els legítims propietaris bloquejaren els seus comptes. 

 

També furtava altres objectes com ara ordinadors portàtils, telèfons mòbils, càmeres de fotos i diners en efectiu. El valor dels efectes que va arribar a robar dins dels diferents turismes, sumat a les quantitats estafades de les targetes bancàries, ascendixen a més de 15.000 euros. 

 

En un moment donat, els investigadors van descobrir que, la mateixa persona, havia furtat d’altres cases en construcció gran quantitat de cablejat de coure. En la seua declaració, el denunciant va relatar als agents que, en dos setmanes, li havien robat fins a quatre ocasions el coure de diversos edificis. El valor del coure sostret ascendix a 15.500 euros

 

Una volta que els agents van tindre plenament identificat i localitzat al sospitós, van procedir a la seua detenció. Es tracta d’un home de 45 anys amb un ampli historial delictiu, resident en Benitatxell. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.