Un home detingut per enganyar a la gent per a robar dins dels seus cotxes en Xàbia i Benitatxell

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home com a presumpte autor de 21 delictes contra el patrimoni: setze delictes de robatori amb força en interior de vehicle, un delicte de furt en interior de vehicle, un de robatori amb força en les coses, un altre de furt de cablejat de coure i dos d’estafa per ús fraudulent de targetes bancària. 

 

La investigació, que ha sigut duta a terme per la Guàrdia Civil de Xàbia, en la Marina Alta, es va iniciar després de detectar un augment significatiu de robatoris en interior de vehicles, a través d’una fractura de vidre, estacionats en aparcaments de diferents platges, cales i miradors, de les localitats de Xàbia i Benitatxell, en la mateixa comarca.

 

Després de l’anàlisi del mètode d’actuació, els agents van saber que l’autor, durant llargs períodes de temps, rondava amb el seu cotxe pels voltants i aparcaments de llocs concorreguts per visitants, sense arribar a estacionar. Una volta que fixava el seu objectiu, esperava que els ocupants abandonaren els seus cotxes i s’allunyaren. Posteriorment, trencava el vidre de la finestreta del cotxe i fugia amb tots els objectes de valor que hi haguera dins. 

 

Enganyava a la gent per a deixar els cotxes en zones amagades

A voltes, el mateix lladre aconsellava als turistes les zones més amagades de les localitats, arribant a acompanyar-los si era necessari. Tan prompte com aparcaven i desapareixien de la seua vista, feia el robatori amb absoluta tranquil·litat, garantint-se no ser descobert, en estar prou allunyat de la població. 

 

Quan entre els efectes robats trobava targetes bancàries, posteriorment les usava per a traure tots els diners possibles o pagar amb elles en els comerços pròxims, abans que els legítims propietaris bloquejaren els seus comptes. 

 

També furtava altres objectes com ara ordinadors portàtils, telèfons mòbils, càmeres de fotos i diners en efectiu. El valor dels efectes que va arribar a robar dins dels diferents turismes, sumat a les quantitats estafades de les targetes bancàries, ascendixen a més de 15.000 euros. 

 

En un moment donat, els investigadors van descobrir que, la mateixa persona, havia furtat d’altres cases en construcció gran quantitat de cablejat de coure. En la seua declaració, el denunciant va relatar als agents que, en dos setmanes, li havien robat fins a quatre ocasions el coure de diversos edificis. El valor del coure sostret ascendix a 15.500 euros

 

Una volta que els agents van tindre plenament identificat i localitzat al sospitós, van procedir a la seua detenció. Es tracta d’un home de 45 anys amb un ampli historial delictiu, resident en Benitatxell. 

Últimes notícies

El Valencia CF inicia la pretemporada dijous amb sis amistosos i pendent de fitxatges

El Valencia CF començarà dijous la pretemporada a Paterna amb proves mèdiques i sis amistosos programats, mentres espera tancar diversos fitxatges com Justin de Haas, Aliou Dieng o Ryunosuke Sato.

Pérez Llorca carrega contra Mascarell i critica les noves imputacions de càrrecs socialistes

Un jutjat de València ha obert procediment abreujat contra el secretari d Organització del PSPV, Vicent Mascarell, i Pérez Llorca aprofita per a criticar la successió d imputacions de càrrecs socialistes i les decisions de Diana Morant.

Mestalla s’acomiadarà del Valencia CF en la jornada 37 davant l’Elx

El Valencia CF ha confirmat que no ha demanat a LaLiga acabar la campanya 2026-27 a Mestalla i que l’últim partit oficial a l’estadi serà en la jornada 37 davant l’Elche, fet que li dona una setmana més per al trasllat al Nou Mestalla.

Beques reforçades i matrícules gratis per a qui aprove primer de carrera a la Comunitat Valenciana

El Consell ha detallat a la Universitat Jaume I les línies del seu pla fins 2030 per enfortir el sistema universitari i investigador, amb més beques i incentius a l’esforç acadèmic. També prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per estabilitzar i modernitzar el sistema.

La nova llei de ciència i el Pla 2030 blindaran el futur de les universitats valencianes

La Generalitat ha detallat a l’UJI la seua estratègia per a donar estabilitat al sistema universitari valencià, impulsar la investigació i reforçar les beques i la cultura de l’esforç.

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.