Un home detingut per enganyar a la gent per a robar dins dels seus cotxes en Xàbia i Benitatxell

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home com a presumpte autor de 21 delictes contra el patrimoni: setze delictes de robatori amb força en interior de vehicle, un delicte de furt en interior de vehicle, un de robatori amb força en les coses, un altre de furt de cablejat de coure i dos d’estafa per ús fraudulent de targetes bancària. 

 

La investigació, que ha sigut duta a terme per la Guàrdia Civil de Xàbia, en la Marina Alta, es va iniciar després de detectar un augment significatiu de robatoris en interior de vehicles, a través d’una fractura de vidre, estacionats en aparcaments de diferents platges, cales i miradors, de les localitats de Xàbia i Benitatxell, en la mateixa comarca.

 

Després de l’anàlisi del mètode d’actuació, els agents van saber que l’autor, durant llargs períodes de temps, rondava amb el seu cotxe pels voltants i aparcaments de llocs concorreguts per visitants, sense arribar a estacionar. Una volta que fixava el seu objectiu, esperava que els ocupants abandonaren els seus cotxes i s’allunyaren. Posteriorment, trencava el vidre de la finestreta del cotxe i fugia amb tots els objectes de valor que hi haguera dins. 

 

Enganyava a la gent per a deixar els cotxes en zones amagades

A voltes, el mateix lladre aconsellava als turistes les zones més amagades de les localitats, arribant a acompanyar-los si era necessari. Tan prompte com aparcaven i desapareixien de la seua vista, feia el robatori amb absoluta tranquil·litat, garantint-se no ser descobert, en estar prou allunyat de la població. 

 

Quan entre els efectes robats trobava targetes bancàries, posteriorment les usava per a traure tots els diners possibles o pagar amb elles en els comerços pròxims, abans que els legítims propietaris bloquejaren els seus comptes. 

 

També furtava altres objectes com ara ordinadors portàtils, telèfons mòbils, càmeres de fotos i diners en efectiu. El valor dels efectes que va arribar a robar dins dels diferents turismes, sumat a les quantitats estafades de les targetes bancàries, ascendixen a més de 15.000 euros. 

 

En un moment donat, els investigadors van descobrir que, la mateixa persona, havia furtat d’altres cases en construcció gran quantitat de cablejat de coure. En la seua declaració, el denunciant va relatar als agents que, en dos setmanes, li havien robat fins a quatre ocasions el coure de diversos edificis. El valor del coure sostret ascendix a 15.500 euros

 

Una volta que els agents van tindre plenament identificat i localitzat al sospitós, van procedir a la seua detenció. Es tracta d’un home de 45 anys amb un ampli historial delictiu, resident en Benitatxell. 

Últimes notícies

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.

Rubén Burgos demana centrar-se en el present davant el Saragossa en la Copa de la Reina

Rubén Burgos reclama màxima concentració en el present per a afrontar la semifinal de la Copa de la Reina davant el Casademont Zaragoza, rival que ha dominat al València Basket esta temporada, mentres el vestuari confia en la seua experiència i en el suport de l'afició.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència Provincial de Castelló ha imposat penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una secta de Vistabella del Maestrat per abusos sexuals continuats a menors.

La comissió de les VPP d’Alacant arrancarà amb tècnics de Contractació, Patrimoni i Urbanisme

La comissió municipal sobre possibles irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan a Alacant començarà a l'abril amb les declaracions de funcionaris i alts càrrecs de Patrimoni, Contractació i Urbanisme, abans de citar als responsables polítics.

CaixaBank confirma els seus objectius a l’alça fins a 2027 malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank manté els objectius revisats a l'alça del seu pla 2025-2027 després d'un benefici rècord i anuncia un dividend superior, mentres afronta una vaga sindical per la pressió comercial.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió d’acció real d’Embullats

Disney rodara durant huit mesos la version de accion real d'Embullats en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana, amb Ciutat de la Llum com un dels principals focus de produccion.

Arcadi España assumix Hisenda i admet que aprovar nous Pressupostos serà una tasca molt difícil

Arcadi España pren les regnes d'Hisenda amb el repte de tirar avant nous Pressupostos, mentres Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera amb un missatge de meritocràcia i reforç de l'Estat del Benestar.

El Oceanogràfic inaugura una galeria interactiva sobre l’Àrtic amb il·lustradors afectats per la dana

El Oceanogràfic de València estrena una galeria interactiva a l'aire lliure en la zona de l'Àrtic, creada al costat d'il·lustradors locals afectats per la dana de 2024, que combina art, divulgació científica i joc per a explicar la fragilitat dels ecosistemes polars.