Un home detingut per enganyar a la gent per a robar dins dels seus cotxes en Xàbia i Benitatxell

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a un home com a presumpte autor de 21 delictes contra el patrimoni: setze delictes de robatori amb força en interior de vehicle, un delicte de furt en interior de vehicle, un de robatori amb força en les coses, un altre de furt de cablejat de coure i dos d’estafa per ús fraudulent de targetes bancària. 

 

La investigació, que ha sigut duta a terme per la Guàrdia Civil de Xàbia, en la Marina Alta, es va iniciar després de detectar un augment significatiu de robatoris en interior de vehicles, a través d’una fractura de vidre, estacionats en aparcaments de diferents platges, cales i miradors, de les localitats de Xàbia i Benitatxell, en la mateixa comarca.

 

Després de l’anàlisi del mètode d’actuació, els agents van saber que l’autor, durant llargs períodes de temps, rondava amb el seu cotxe pels voltants i aparcaments de llocs concorreguts per visitants, sense arribar a estacionar. Una volta que fixava el seu objectiu, esperava que els ocupants abandonaren els seus cotxes i s’allunyaren. Posteriorment, trencava el vidre de la finestreta del cotxe i fugia amb tots els objectes de valor que hi haguera dins. 

 

Enganyava a la gent per a deixar els cotxes en zones amagades

A voltes, el mateix lladre aconsellava als turistes les zones més amagades de les localitats, arribant a acompanyar-los si era necessari. Tan prompte com aparcaven i desapareixien de la seua vista, feia el robatori amb absoluta tranquil·litat, garantint-se no ser descobert, en estar prou allunyat de la població. 

 

Quan entre els efectes robats trobava targetes bancàries, posteriorment les usava per a traure tots els diners possibles o pagar amb elles en els comerços pròxims, abans que els legítims propietaris bloquejaren els seus comptes. 

 

També furtava altres objectes com ara ordinadors portàtils, telèfons mòbils, càmeres de fotos i diners en efectiu. El valor dels efectes que va arribar a robar dins dels diferents turismes, sumat a les quantitats estafades de les targetes bancàries, ascendixen a més de 15.000 euros. 

 

En un moment donat, els investigadors van descobrir que, la mateixa persona, havia furtat d’altres cases en construcció gran quantitat de cablejat de coure. En la seua declaració, el denunciant va relatar als agents que, en dos setmanes, li havien robat fins a quatre ocasions el coure de diversos edificis. El valor del coure sostret ascendix a 15.500 euros

 

Una volta que els agents van tindre plenament identificat i localitzat al sospitós, van procedir a la seua detenció. Es tracta d’un home de 45 anys amb un ampli historial delictiu, resident en Benitatxell. 

Últimes notícies

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.