La Comunitat Valenciana va registrar durant l’any passat 2016 un total de 379 nous casos d’infecció per VIH. La majoria de casos, un 85,5% eren homes d’entre 25 i 39 anys. D’ells, 28 corresponien a casos de SIDA una dècima part. La Conselleria de Sanitat ha llançat la campanya ‘Coneixem el problema. Posem-li condó’. Amb motiu de l’1 de desembre, Dia Mundial contra el VIH i la SIDA es busca amb este lema destacar la importància d’utilitzar. Durant el passat 2016, les infeccions per VIH van experimentar un lleuger augment entre els valencians amb 379 nous casos front als 317 de 2015; xifres que se sumen a altres 76 diagnòstics de la Comunitat que van contraure la infecció fora de la regió. El 10% de les infeccions per VIH són l’equivalent a 28 casos positius de la SIDA, corresponent a 20 en homes i 8 en dones. I uns altres 0,6 casos per cada 100.000 habitants; un 71,4% eren homes i la mitjana d’edat va ser 46 anys.
Menys d'1 minutde lectura
Els homes aclaparen un 85,5% de casos de VIH a la Comunitat i València és la província on es registren més casos
Per València Diari
Últimes notícies
Comunitat Valenciana
Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat
L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.
Comunitat Valenciana
Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric
La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.
Comunitat Valenciana
‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany
La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.
Comunitat Valenciana
Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana
L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.
Comunitat Valenciana
Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola
Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.
Comunitat Valenciana
Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva
El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.
Comunitat Valenciana
Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat
La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.
Comunitat Valenciana
El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa
El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.







