La Comunitat Valenciana va registrar durant l’any passat 2016 un total de 379 nous casos d’infecció per VIH. La majoria de casos, un 85,5% eren homes d’entre 25 i 39 anys. D’ells, 28 corresponien a casos de SIDA una dècima part. La Conselleria de Sanitat ha llançat la campanya ‘Coneixem el problema. Posem-li condó’. Amb motiu de l’1 de desembre, Dia Mundial contra el VIH i la SIDA es busca amb este lema destacar la importància d’utilitzar. Durant el passat 2016, les infeccions per VIH van experimentar un lleuger augment entre els valencians amb 379 nous casos front als 317 de 2015; xifres que se sumen a altres 76 diagnòstics de la Comunitat que van contraure la infecció fora de la regió. El 10% de les infeccions per VIH són l’equivalent a 28 casos positius de la SIDA, corresponent a 20 en homes i 8 en dones. I uns altres 0,6 casos per cada 100.000 habitants; un 71,4% eren homes i la mitjana d’edat va ser 46 anys.
Menys d'1 minutde lectura
Els homes aclaparen un 85,5% de casos de VIH a la Comunitat i València és la província on es registren més casos
Per València Diari
Últimes notícies
Successos
Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada
Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.
Política
Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política
Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.
Política
Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política
Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.
Esports
Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic
Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.
Esports
Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop
Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.
Cultura
Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril
El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.
Successos
Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró
Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.
Economia
El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València
El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.








