La Comunitat Valenciana va registrar durant l’any passat 2016 un total de 379 nous casos d’infecció per VIH. La majoria de casos, un 85,5% eren homes d’entre 25 i 39 anys. D’ells, 28 corresponien a casos de SIDA una dècima part. La Conselleria de Sanitat ha llançat la campanya ‘Coneixem el problema. Posem-li condó’. Amb motiu de l’1 de desembre, Dia Mundial contra el VIH i la SIDA es busca amb este lema destacar la importància d’utilitzar. Durant el passat 2016, les infeccions per VIH van experimentar un lleuger augment entre els valencians amb 379 nous casos front als 317 de 2015; xifres que se sumen a altres 76 diagnòstics de la Comunitat que van contraure la infecció fora de la regió. El 10% de les infeccions per VIH són l’equivalent a 28 casos positius de la SIDA, corresponent a 20 en homes i 8 en dones. I uns altres 0,6 casos per cada 100.000 habitants; un 71,4% eren homes i la mitjana d’edat va ser 46 anys.
Menys d'1 minutde lectura
Els homes aclaparen un 85,5% de casos de VIH a la Comunitat i València és la província on es registren més casos
Per València Diari
Últimes notícies
Economia
Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada
Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.
Cultura
Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella
José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.
Economia
Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari
Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.
Economia
Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya
José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.
Oratge
La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus
La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.
Economia
Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols
Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.
Successos
Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana
Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.
Successos
Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan
Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.