Els homes aclaparen un 85,5% de casos de VIH a la Comunitat i València és la província on es registren més casos

La Comunitat Valenciana va registrar durant l’any passat 2016 un total de 379 nous casos d’infecció per VIH. La majoria de casos, un 85,5% eren homes d’entre 25 i 39 anys. D’ells, 28 corresponien a casos de SIDA una dècima part. La Conselleria de Sanitat ha llançat la campanya ‘Coneixem el problema. Posem-li condó’. Amb motiu de l’1 de desembre, Dia Mundial contra el VIH i la SIDA  es busca amb este lema destacar la importància d’utilitzar. Durant el passat 2016, les infeccions per VIH van experimentar un lleuger augment entre els valencians amb 379 nous casos front als 317 de 2015; xifres que se sumen a altres 76 diagnòstics de la Comunitat que van contraure la infecció fora de la regió. El 10% de les infeccions per VIH són l’equivalent a 28 casos positius de la SIDA, corresponent a 20 en homes i 8 en dones. I uns altres 0,6 casos per cada 100.000 habitants; un 71,4% eren homes i la mitjana d’edat va ser 46 anys.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.