Extingeixen un incendi en un bar i un altre elèctric en el centre comercial d’Alacant

 

Els bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament d’Alacant (SPEIS) van acudir la passada tard a extingir un incendi originat en un bar, situat al carrer Bazán, on van ser ateses dos persones per crisis d’ansietat i traslladades a un centre hospitalari.

Així com de matinada es va extingir un incendi elèctric en un soterrani del Centre Comercial del Boulevard  situat en l’avinguda de l’Estació.

El primer foc es va originar al voltant de les 20.25 hores, i l’SPEIS va desplaçar fins al lloc de l’emergència el tren complet amb Bombes Urbanes Pesades i el vehicle escala, així com nou d’efectius, i dos patrulles de la Policia Local que van tallar els accessos al trànsit i van coordinar l’emergència.

Els efectius del SPEIS van accedir al local que estava totalment inundat de fum, i van començar a intervindre en l’extinció de les flames que estaven localitzades en conducte d’extracció de fums de la cuina del restaurant, i afectava també el fals sostre i als conductes d’aire condicionat.

Els bombers van realitzar l’extinció amb diverses línies d’aigua, i les flames també van afectar a tot el cablejat, a la zona del termo d’aigua i lloc de neveres del bar aconseguint evitar que s’incendiara tot el bar.

A més, dos treballadors van ser ateses per crisis d’ansietat pels serveis sanitaris i traslladats a un centre hospitalari.

Les tasques d’extinció s’han allargat més d’una hora i mitja, i amb posterioritat es van realitzar la ventilació amb els grups de pressió positiva, quedant afectat el local.

Els efectius del SPEIS van revisar també els pisos superiors de l’edifici afectat, l’ull de l’escala i els locals adjacents, i en el bar es va tallar una fugida d’aigua provocada per l’incendi del local.

El restaurant ha quedat tancat sense llum ni aigua a conseqüència de l’incendi.

 

Extinció d’un incendi elèctric

 

Per la seua part amb posterioritat i de matinada al voltant de les 4,40 hores, es va alertar a través del 112 als Bombers del SPEIS, d’un incendi en observar veïns de la zona fum del soterrani del Centre Comercial del Boulevard situat en l’avinguda de l’Estació.

Immediatament tres dotacions del SPEIS es van desplaçar al lloc, comprovant que es tracta d’una zona del soterrani per a entrar es força la porta, aconseguint accedir i localitzant el fum en el quadre elèctric.

Els bombers van procedir a apagar i intervindre amb extintors a un incendi de caràcter elèctric, i amb posterioritat es van fer les tasques de ventilació amb els grups de pressió positiva, i es va procedir al tall del subministrament elèctric del soterrani.

La ràpida intervenció dels serveis d’extinció, han permés que el foc no es propagara per tot el Centre Comercial, i el soterrani ha quedat afectat.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU