16.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Controlat l’incendi de vegetació que obliga a establir la situació 1 de risc forestal en Alfarp

 

ACTUALITZAT 01/02/2021 a les 21.10 hores: A primera hora de la vesprada s’ha retirat l’helicòpter V-2 amb unitat helitransportada de la Generalitat. En la zona continuen dos unitats de bombers forestals de l’Administració autonòmica, dos autobombes, dos brigades de Divalterra, un agent mediambiental i un cap de zona.

 

Els esforços dels efectius se centren en protegir les cases pròximes al lloc de l’incendi i a frenar l’avanç cap a la muntanya. El foc no ha cremat cap casa però sí ha afectat la vegetació d’alguna parcel·la.

 

El Consorci ha instal·lat un Lloc de Comandament Avançat en Alfarp per a coordinar totes les operacions d’extinció. En este sentit, el cos provincial ha remarcat que el fort vent és el protagonista de la jornada i ha advertit del perill que alimente els incendis que es puguen produir. De fet, fins a les 15.15 hores d’este dilluns, el Consorci ja ha rebut una desena d’avisos per diferents incendis de vegetació.

 

Declarat un incendi de vegetació en Alfarp

Efectius de bombers treballen este dilluns en l’extinció d’un incendi de vegetació declarat en Alfarp, en la Ribera Alta (València). El foc ha obligat el Centre de Coordinació d’Emergències a establir la situació 1 del Pla Especial Enfront del Risc d’Incendis Forestals (PEIF) per possible afectació a béns de naturalesa no forestal.

 

S’han mobilitzat fins al lloc dos dotacions del Consorci Provincial de Bombers de València, dos brigades de Divalterra, un helicòpter amb unitat helitransportada dels bombers de la Generalitat, un coordinador forestal i el cap de zona de Prevenció d’incendis, segons ha informat el ‘112 CV’ en el seu perfil de Twitter.

El nivell 1 del Pla Especial Enfront del Risc d’Incendis Forestals es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diferents incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal. Per a la seua extinció pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

 

Últimes notícies

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.