13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Controlat l’incendi de vegetació que obliga a establir la situació 1 de risc forestal en Alfarp

 

ACTUALITZAT 01/02/2021 a les 21.10 hores: A primera hora de la vesprada s’ha retirat l’helicòpter V-2 amb unitat helitransportada de la Generalitat. En la zona continuen dos unitats de bombers forestals de l’Administració autonòmica, dos autobombes, dos brigades de Divalterra, un agent mediambiental i un cap de zona.

 

Els esforços dels efectius se centren en protegir les cases pròximes al lloc de l’incendi i a frenar l’avanç cap a la muntanya. El foc no ha cremat cap casa però sí ha afectat la vegetació d’alguna parcel·la.

 

El Consorci ha instal·lat un Lloc de Comandament Avançat en Alfarp per a coordinar totes les operacions d’extinció. En este sentit, el cos provincial ha remarcat que el fort vent és el protagonista de la jornada i ha advertit del perill que alimente els incendis que es puguen produir. De fet, fins a les 15.15 hores d’este dilluns, el Consorci ja ha rebut una desena d’avisos per diferents incendis de vegetació.

 

Declarat un incendi de vegetació en Alfarp

Efectius de bombers treballen este dilluns en l’extinció d’un incendi de vegetació declarat en Alfarp, en la Ribera Alta (València). El foc ha obligat el Centre de Coordinació d’Emergències a establir la situació 1 del Pla Especial Enfront del Risc d’Incendis Forestals (PEIF) per possible afectació a béns de naturalesa no forestal.

 

S’han mobilitzat fins al lloc dos dotacions del Consorci Provincial de Bombers de València, dos brigades de Divalterra, un helicòpter amb unitat helitransportada dels bombers de la Generalitat, un coordinador forestal i el cap de zona de Prevenció d’incendis, segons ha informat el ‘112 CV’ en el seu perfil de Twitter.

El nivell 1 del Pla Especial Enfront del Risc d’Incendis Forestals es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diferents incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal. Per a la seua extinció pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

 

Últimes notícies

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.