Controlat l’incendi de vegetació que obliga a establir la situació 1 de risc forestal en Alfarp

 

ACTUALITZAT 01/02/2021 a les 21.10 hores: A primera hora de la vesprada s’ha retirat l’helicòpter V-2 amb unitat helitransportada de la Generalitat. En la zona continuen dos unitats de bombers forestals de l’Administració autonòmica, dos autobombes, dos brigades de Divalterra, un agent mediambiental i un cap de zona.

 

Els esforços dels efectius se centren en protegir les cases pròximes al lloc de l’incendi i a frenar l’avanç cap a la muntanya. El foc no ha cremat cap casa però sí ha afectat la vegetació d’alguna parcel·la.

 

El Consorci ha instal·lat un Lloc de Comandament Avançat en Alfarp per a coordinar totes les operacions d’extinció. En este sentit, el cos provincial ha remarcat que el fort vent és el protagonista de la jornada i ha advertit del perill que alimente els incendis que es puguen produir. De fet, fins a les 15.15 hores d’este dilluns, el Consorci ja ha rebut una desena d’avisos per diferents incendis de vegetació.

 

Declarat un incendi de vegetació en Alfarp

Efectius de bombers treballen este dilluns en l’extinció d’un incendi de vegetació declarat en Alfarp, en la Ribera Alta (València). El foc ha obligat el Centre de Coordinació d’Emergències a establir la situació 1 del Pla Especial Enfront del Risc d’Incendis Forestals (PEIF) per possible afectació a béns de naturalesa no forestal.

 

S’han mobilitzat fins al lloc dos dotacions del Consorci Provincial de Bombers de València, dos brigades de Divalterra, un helicòpter amb unitat helitransportada dels bombers de la Generalitat, un coordinador forestal i el cap de zona de Prevenció d’incendis, segons ha informat el ‘112 CV’ en el seu perfil de Twitter.

El nivell 1 del Pla Especial Enfront del Risc d’Incendis Forestals es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diferents incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal. Per a la seua extinció pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.

Sole Giménez defén l’artesania musical enfront de l’amenaça de la intel·ligència artificial

Sole Giménez torna amb Ésser humà, el seu primer disc de temes inèdits en quasi una dècada, i alerta sobre el risc que la intel·ligència artificial substituïsca la creació artesanal.

Pugen les temperatures en la Comunitat Valenciana amb possibles ruixats tempestuosos a l’interior nord

El temps en la Comunitat Valenciana es presenta amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i algun ruixat amb tempesta a la vesprada a l'interior nord, a més de bancs de boira costaners a primeres hores.

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.