Controlat l’incendi de vegetació que obliga a establir la situació 1 de risc forestal en Alfarp

 

ACTUALITZAT 01/02/2021 a les 21.10 hores: A primera hora de la vesprada s’ha retirat l’helicòpter V-2 amb unitat helitransportada de la Generalitat. En la zona continuen dos unitats de bombers forestals de l’Administració autonòmica, dos autobombes, dos brigades de Divalterra, un agent mediambiental i un cap de zona.

 

Els esforços dels efectius se centren en protegir les cases pròximes al lloc de l’incendi i a frenar l’avanç cap a la muntanya. El foc no ha cremat cap casa però sí ha afectat la vegetació d’alguna parcel·la.

 

El Consorci ha instal·lat un Lloc de Comandament Avançat en Alfarp per a coordinar totes les operacions d’extinció. En este sentit, el cos provincial ha remarcat que el fort vent és el protagonista de la jornada i ha advertit del perill que alimente els incendis que es puguen produir. De fet, fins a les 15.15 hores d’este dilluns, el Consorci ja ha rebut una desena d’avisos per diferents incendis de vegetació.

 

Declarat un incendi de vegetació en Alfarp

Efectius de bombers treballen este dilluns en l’extinció d’un incendi de vegetació declarat en Alfarp, en la Ribera Alta (València). El foc ha obligat el Centre de Coordinació d’Emergències a establir la situació 1 del Pla Especial Enfront del Risc d’Incendis Forestals (PEIF) per possible afectació a béns de naturalesa no forestal.

 

S’han mobilitzat fins al lloc dos dotacions del Consorci Provincial de Bombers de València, dos brigades de Divalterra, un helicòpter amb unitat helitransportada dels bombers de la Generalitat, un coordinador forestal i el cap de zona de Prevenció d’incendis, segons ha informat el ‘112 CV’ en el seu perfil de Twitter.

El nivell 1 del Pla Especial Enfront del Risc d’Incendis Forestals es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diferents incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal. Per a la seua extinció pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

 

Últimes notícies

Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.

La Generalitat vol mantindre els contractes d’emergència mentre duren les seqüeles de les catàstrofes

El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, reclama contractes d’emergència més àgils i flexibilitat per a ajuntaments i afectats per la dana, així com una nova alerta negra per a catàstrofes.

Cinc detinguts a l’Alacantí per explotar repartidors en una empresa de paqueteria

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que explotava repartidors estrangers en situació irregular a Elda, Petrer, Monòver i Sax, amb jornades abusives i sous precaris.

Més de 9.000 docents ja coneixen la seua comissió de servici per al curs 2026-27

Educació ha avançat un mes la resolució provisional de les comissions de servici per al curs 2026-2027, amb 9.042 destinacions assignades, la majoria a la província de València.

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i més rutes internacionals

L’aeroport de Castelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 148.009 passatgers, un 9 % més que l’any anterior, i amb la xifra més alta de rutes regulars des que funciona la infraestructura.

Xavi Albert agafa el timó del Valencia Basket masculí per a dos temporades

El Valencia Basket ha confirmat Xavi Albert com a entrenador principal de la primera plantilla masculina per a les dos pròximes temporades, després de l’eixida de Pedro Martínez al Real Madrid.

Cinc detinguts en desmantellar quatre punts de venda de droga a Sueca i Riola

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones i ha desarticulat quatre punts de venda de cocaïna i marihuana a Sueca i Riola, on la droga es venia fins i tot a menors.

Arresten a Novelda un fugitíu alemany reclamat amb dos ordres europees de detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys sobre el qual pesaven dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l’ordre públic. El tribunal ha ordenat la seua llibertat amb mesures cautelars i ha intervingut la furgoneta en què circulava, també reclamada per Alemanya.