Controlat l’incendi de vegetació que obliga a establir la situació 1 de risc forestal en Alfarp

 

ACTUALITZAT 01/02/2021 a les 21.10 hores: A primera hora de la vesprada s’ha retirat l’helicòpter V-2 amb unitat helitransportada de la Generalitat. En la zona continuen dos unitats de bombers forestals de l’Administració autonòmica, dos autobombes, dos brigades de Divalterra, un agent mediambiental i un cap de zona.

 

Els esforços dels efectius se centren en protegir les cases pròximes al lloc de l’incendi i a frenar l’avanç cap a la muntanya. El foc no ha cremat cap casa però sí ha afectat la vegetació d’alguna parcel·la.

 

El Consorci ha instal·lat un Lloc de Comandament Avançat en Alfarp per a coordinar totes les operacions d’extinció. En este sentit, el cos provincial ha remarcat que el fort vent és el protagonista de la jornada i ha advertit del perill que alimente els incendis que es puguen produir. De fet, fins a les 15.15 hores d’este dilluns, el Consorci ja ha rebut una desena d’avisos per diferents incendis de vegetació.

 

Declarat un incendi de vegetació en Alfarp

Efectius de bombers treballen este dilluns en l’extinció d’un incendi de vegetació declarat en Alfarp, en la Ribera Alta (València). El foc ha obligat el Centre de Coordinació d’Emergències a establir la situació 1 del Pla Especial Enfront del Risc d’Incendis Forestals (PEIF) per possible afectació a béns de naturalesa no forestal.

 

S’han mobilitzat fins al lloc dos dotacions del Consorci Provincial de Bombers de València, dos brigades de Divalterra, un helicòpter amb unitat helitransportada dels bombers de la Generalitat, un coordinador forestal i el cap de zona de Prevenció d’incendis, segons ha informat el ‘112 CV’ en el seu perfil de Twitter.

El nivell 1 del Pla Especial Enfront del Risc d’Incendis Forestals es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diferents incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal. Per a la seua extinció pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

 

Últimes notícies

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.

22 anys de presó per agredir sexualment durant una dècada les seues dos fillastres menors a Altea

Un home de 46 anys ha sigut condemnat per l'Audiència d'Alacant a 22 anys de presó per haver agredit sexualment de manera continuada les seues dos fillastres, que tenien 11 i 9 anys quan van començar els fets a Altea.

Feijóo es reunirà amb militants del PP en un dinar este dissabte a Sueca

Alberto Núñez Feijóo presidirà este dissabte un dinar amb militants del PP a Sueca, organitzat pel president provincial Vicent Mompó, després de la junta directiva del partit a València.

Més policia este estiu a les zones turístiques i platges de València

La Policia Nacional reforçarà entre l’1 de juliol i el 31 d’agost la presència d’agents a les platges i principals punts turístics de València, així com en estacions, aeroport, port i estació d’autobusos.

El nou decret del taxi i les VTC genera rebuig però el Consell defensa que prima l’interés general

El vicepresident segon Vicente Martínez Mus admet el malestar del taxi i les VTC amb el nou decret autonòmic però assegura que la norma prioritza l’interés general i la millora del servici públic.

Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer Vicente Martínez Mus assegura que la petició del PSPV perquè declare al jutjat de Catarroja pel dia de la DANA respon a un interés polític i defensa que el xat del Consell no aporta dades noves. El dirigent sosté que el Consell va actuar segons la informació disponible en cada moment i nega un suposat apagó informatiu.