Investiguen a una conductora temerària que septuplicava la taxa d’alcoholèmia

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a una dona per un delicte de conducció temerària, i un altre d’alcoholèmia, que va posar en greu risc a altres conductors, els quals es van veure obligats a realitzar brusques maniobres evasives per a evitar un xoc frontal. En ser sotmesa al test d’alcoholèmia, va llançar un resultat d’1,9 mil·ligrams per litre en aire expirat, això és, set vegades més que la màxima permesa.

Al migdia d’aquest diumenge 1 de maig, la conductora d’un turisme es va eixir de la carretera CV-729 al seu pas per la localitat de Sanet i els Negrals, situada a la Comarca de la Marina Alta alacantina.

A l’arribada dels agents de la Guàrdia Civil de Trànsit, la conductora va ser sotmesa a un test d’alcoholèmia, llançant una taxa d’1,90 mil·ligrams per litre en aire espirat, septuplicant la taxa màxima permesa, que són 0,25 mg/l.

Els agents encarregats de la investigació van poder comprovar que moments abans d’eixir-se de la via, va conduir diversos quilòmetres de forma manifestament temerària, en sentit invers al de la circulació, posant en greu risc la seguretat i obligant als vehicles que es creuaven amb ella a realitzar brusques maniobres evasives per a evitar una col·lisió frontal.

Finalment es va produir un accident en eixir-se de la carretera per la qual circulava, envaint una rotonda a la qual es va incorporar en sentit contrari. Afortunadament, l’únic vehicle afectat va ser el de la conductora, que viatjava sola, i que no va patir lesions greus.

Van ser els testimonis els que, en veure l’escena, van avisar immediatament a la Guàrdia Civil a través de trucades al telèfon d’emergències 112, mentre gravaven un vídeo en el qual s’aprecien els fets.

La conducció sota la influència de begudes alcohòliques o substàncies estupefaents és un dels factors concurrents en gran part dels sinistres vials, sent una de les causes que directament contribueixen a l’augment de la mortalitat en les nostres carreteres.

La Guàrdia Civil agraeix la col·laboració ciutadana per a preservar la seguretat de la circulació. Quan es presencien conductes incíviques o perilloses, el més important és continuar col·laborant a preservar aquesta seguretat. Només quan siga possible, es recaptaran les dades de la mena de vehicle i la seua matrícula, per a facilitar la localització del presumpte responsable i evitar riscos majors.

La investigació ha sigut duta a terme per l’Equip d’Atestats de la Guàrdia Civil del Destacament de Trànsit de Benidorm. A la presumpta responsable, una dona de 52 anys, de nacionalitat espanyola, se li imputen dos delictes contra la seguretat del trànsit: un per conducció temerària, i un altre per conduir sota els efectes de begudes alcohòliques. Segons han constatat els agents, va circular en sentit contrari aproximadament durant dos quilòmetres i mig.

Aquestes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes de presó de 3 a 6 mesos o amb la de multa de 6 a 12 mesos, o amb la de treballs en benefici de la comunitat de 31 a 90 dies, i en qualsevol cas, amb la de privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors per temps superior a 1 i fins a 4 anys, segons l’article 379 del Codi Penal, per cadascun dels delictes contra la seguretat viària comeses.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.