Investiguen a una conductora temerària que septuplicava la taxa d’alcoholèmia

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a una dona per un delicte de conducció temerària, i un altre d’alcoholèmia, que va posar en greu risc a altres conductors, els quals es van veure obligats a realitzar brusques maniobres evasives per a evitar un xoc frontal. En ser sotmesa al test d’alcoholèmia, va llançar un resultat d’1,9 mil·ligrams per litre en aire expirat, això és, set vegades més que la màxima permesa.

Al migdia d’aquest diumenge 1 de maig, la conductora d’un turisme es va eixir de la carretera CV-729 al seu pas per la localitat de Sanet i els Negrals, situada a la Comarca de la Marina Alta alacantina.

A l’arribada dels agents de la Guàrdia Civil de Trànsit, la conductora va ser sotmesa a un test d’alcoholèmia, llançant una taxa d’1,90 mil·ligrams per litre en aire espirat, septuplicant la taxa màxima permesa, que són 0,25 mg/l.

Els agents encarregats de la investigació van poder comprovar que moments abans d’eixir-se de la via, va conduir diversos quilòmetres de forma manifestament temerària, en sentit invers al de la circulació, posant en greu risc la seguretat i obligant als vehicles que es creuaven amb ella a realitzar brusques maniobres evasives per a evitar una col·lisió frontal.

Finalment es va produir un accident en eixir-se de la carretera per la qual circulava, envaint una rotonda a la qual es va incorporar en sentit contrari. Afortunadament, l’únic vehicle afectat va ser el de la conductora, que viatjava sola, i que no va patir lesions greus.

Van ser els testimonis els que, en veure l’escena, van avisar immediatament a la Guàrdia Civil a través de trucades al telèfon d’emergències 112, mentre gravaven un vídeo en el qual s’aprecien els fets.

La conducció sota la influència de begudes alcohòliques o substàncies estupefaents és un dels factors concurrents en gran part dels sinistres vials, sent una de les causes que directament contribueixen a l’augment de la mortalitat en les nostres carreteres.

La Guàrdia Civil agraeix la col·laboració ciutadana per a preservar la seguretat de la circulació. Quan es presencien conductes incíviques o perilloses, el més important és continuar col·laborant a preservar aquesta seguretat. Només quan siga possible, es recaptaran les dades de la mena de vehicle i la seua matrícula, per a facilitar la localització del presumpte responsable i evitar riscos majors.

La investigació ha sigut duta a terme per l’Equip d’Atestats de la Guàrdia Civil del Destacament de Trànsit de Benidorm. A la presumpta responsable, una dona de 52 anys, de nacionalitat espanyola, se li imputen dos delictes contra la seguretat del trànsit: un per conducció temerària, i un altre per conduir sota els efectes de begudes alcohòliques. Segons han constatat els agents, va circular en sentit contrari aproximadament durant dos quilòmetres i mig.

Aquestes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes de presó de 3 a 6 mesos o amb la de multa de 6 a 12 mesos, o amb la de treballs en benefici de la comunitat de 31 a 90 dies, i en qualsevol cas, amb la de privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors per temps superior a 1 i fins a 4 anys, segons l’article 379 del Codi Penal, per cadascun dels delictes contra la seguretat viària comeses.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.