Investiguen a una conductora temerària que septuplicava la taxa d’alcoholèmia

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a una dona per un delicte de conducció temerària, i un altre d’alcoholèmia, que va posar en greu risc a altres conductors, els quals es van veure obligats a realitzar brusques maniobres evasives per a evitar un xoc frontal. En ser sotmesa al test d’alcoholèmia, va llançar un resultat d’1,9 mil·ligrams per litre en aire expirat, això és, set vegades més que la màxima permesa.

Al migdia d’aquest diumenge 1 de maig, la conductora d’un turisme es va eixir de la carretera CV-729 al seu pas per la localitat de Sanet i els Negrals, situada a la Comarca de la Marina Alta alacantina.

A l’arribada dels agents de la Guàrdia Civil de Trànsit, la conductora va ser sotmesa a un test d’alcoholèmia, llançant una taxa d’1,90 mil·ligrams per litre en aire espirat, septuplicant la taxa màxima permesa, que són 0,25 mg/l.

Els agents encarregats de la investigació van poder comprovar que moments abans d’eixir-se de la via, va conduir diversos quilòmetres de forma manifestament temerària, en sentit invers al de la circulació, posant en greu risc la seguretat i obligant als vehicles que es creuaven amb ella a realitzar brusques maniobres evasives per a evitar una col·lisió frontal.

Finalment es va produir un accident en eixir-se de la carretera per la qual circulava, envaint una rotonda a la qual es va incorporar en sentit contrari. Afortunadament, l’únic vehicle afectat va ser el de la conductora, que viatjava sola, i que no va patir lesions greus.

Van ser els testimonis els que, en veure l’escena, van avisar immediatament a la Guàrdia Civil a través de trucades al telèfon d’emergències 112, mentre gravaven un vídeo en el qual s’aprecien els fets.

La conducció sota la influència de begudes alcohòliques o substàncies estupefaents és un dels factors concurrents en gran part dels sinistres vials, sent una de les causes que directament contribueixen a l’augment de la mortalitat en les nostres carreteres.

La Guàrdia Civil agraeix la col·laboració ciutadana per a preservar la seguretat de la circulació. Quan es presencien conductes incíviques o perilloses, el més important és continuar col·laborant a preservar aquesta seguretat. Només quan siga possible, es recaptaran les dades de la mena de vehicle i la seua matrícula, per a facilitar la localització del presumpte responsable i evitar riscos majors.

La investigació ha sigut duta a terme per l’Equip d’Atestats de la Guàrdia Civil del Destacament de Trànsit de Benidorm. A la presumpta responsable, una dona de 52 anys, de nacionalitat espanyola, se li imputen dos delictes contra la seguretat del trànsit: un per conducció temerària, i un altre per conduir sota els efectes de begudes alcohòliques. Segons han constatat els agents, va circular en sentit contrari aproximadament durant dos quilòmetres i mig.

Aquestes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes de presó de 3 a 6 mesos o amb la de multa de 6 a 12 mesos, o amb la de treballs en benefici de la comunitat de 31 a 90 dies, i en qualsevol cas, amb la de privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors per temps superior a 1 i fins a 4 anys, segons l’article 379 del Codi Penal, per cadascun dels delictes contra la seguretat viària comeses.

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.