Investiguen a una conductora temerària que septuplicava la taxa d’alcoholèmia

La Guàrdia Civil d’Alacant ha investigat a una dona per un delicte de conducció temerària, i un altre d’alcoholèmia, que va posar en greu risc a altres conductors, els quals es van veure obligats a realitzar brusques maniobres evasives per a evitar un xoc frontal. En ser sotmesa al test d’alcoholèmia, va llançar un resultat d’1,9 mil·ligrams per litre en aire expirat, això és, set vegades més que la màxima permesa.

Al migdia d’aquest diumenge 1 de maig, la conductora d’un turisme es va eixir de la carretera CV-729 al seu pas per la localitat de Sanet i els Negrals, situada a la Comarca de la Marina Alta alacantina.

A l’arribada dels agents de la Guàrdia Civil de Trànsit, la conductora va ser sotmesa a un test d’alcoholèmia, llançant una taxa d’1,90 mil·ligrams per litre en aire espirat, septuplicant la taxa màxima permesa, que són 0,25 mg/l.

Els agents encarregats de la investigació van poder comprovar que moments abans d’eixir-se de la via, va conduir diversos quilòmetres de forma manifestament temerària, en sentit invers al de la circulació, posant en greu risc la seguretat i obligant als vehicles que es creuaven amb ella a realitzar brusques maniobres evasives per a evitar una col·lisió frontal.

Finalment es va produir un accident en eixir-se de la carretera per la qual circulava, envaint una rotonda a la qual es va incorporar en sentit contrari. Afortunadament, l’únic vehicle afectat va ser el de la conductora, que viatjava sola, i que no va patir lesions greus.

Van ser els testimonis els que, en veure l’escena, van avisar immediatament a la Guàrdia Civil a través de trucades al telèfon d’emergències 112, mentre gravaven un vídeo en el qual s’aprecien els fets.

La conducció sota la influència de begudes alcohòliques o substàncies estupefaents és un dels factors concurrents en gran part dels sinistres vials, sent una de les causes que directament contribueixen a l’augment de la mortalitat en les nostres carreteres.

La Guàrdia Civil agraeix la col·laboració ciutadana per a preservar la seguretat de la circulació. Quan es presencien conductes incíviques o perilloses, el més important és continuar col·laborant a preservar aquesta seguretat. Només quan siga possible, es recaptaran les dades de la mena de vehicle i la seua matrícula, per a facilitar la localització del presumpte responsable i evitar riscos majors.

La investigació ha sigut duta a terme per l’Equip d’Atestats de la Guàrdia Civil del Destacament de Trànsit de Benidorm. A la presumpta responsable, una dona de 52 anys, de nacionalitat espanyola, se li imputen dos delictes contra la seguretat del trànsit: un per conducció temerària, i un altre per conduir sota els efectes de begudes alcohòliques. Segons han constatat els agents, va circular en sentit contrari aproximadament durant dos quilòmetres i mig.

Aquestes conductes poden ser castigades segons el Codi Penal amb penes de presó de 3 a 6 mesos o amb la de multa de 6 a 12 mesos, o amb la de treballs en benefici de la comunitat de 31 a 90 dies, i en qualsevol cas, amb la de privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors per temps superior a 1 i fins a 4 anys, segons l’article 379 del Codi Penal, per cadascun dels delictes contra la seguretat viària comeses.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.