Una jove segrestada escapa i destapa una xarxa de tracta de dones en Torrent, Benaguasil, Sagunt i Girona

Quinze dones han sigut alliberades per la Guàrdia Civil després de destapar una xarxa de tracta de dones en la qual hi havien implicades almenys quinze persones, que han sigut detinguts. Un gran colp per a les xarxes de tracta de dones, que s'ha registrat amb colps en Torrent, Benaguasil, Sagunt i la Jonquera (Girona). La investigació va començar amb el segrest d'una de les xiques en un habitatge de Torrent, a l'Horta Oest, on era obligada a prostituir-se i una altra en la capital de Castella i Lleó. Una d'elles es va escapar i va aconseguir demanar ajuda, la qual cosa va fer que els agents obriren la investigació per a desmantellar el que semblava una xarxa de tracta de persones. Aquesta operació s'ha dut a terme per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil en col·laboració amb la policia de Romania, baix el suport de l'Europol. 

Va ser en el mes de març quan van començar les investigacions, ja que una de les víctimes va poder escapar i denunciar els fets. La banda organitzada esta integrada per homes i dones, i de moment hi ha almenys 15 detinguts. La dona va acudir a la caserna de la Guàrdia Civil i va alertar de la situació. La banda captava joves romaneses, totes elles molt joves i eren portades des de Romania fins a Espanya. Una vegada ací eren obligades a exercir la prostitució baix unes condicions d'esclavitud. 

L'organització s'assentava a València, concretament a Torrent, però tenia altres 'filials' en Sagunt, al Camp de Morvedre, i Benaguasil, al Camp de Túria. L'operatiu posat en marxa a primera hora del matí d'ahir va incloure registres en dos pisos de Torrent, una casa de Benaguasil i un altre habitatge de Sagunt. A última hora d'ahir els detinguts eren 15 persones en la seua immensa majoria homes. Les poques dones integrants de l'organització s'encarregaven de controlar les xiques i els homes d'explotar-les. Algunes ja havien sigut explotades sexualment temps enrere i actualment eren parella dels caps de la banda.

En Torrent, segons ha informat la Guàrdia Civil, les xiques eren obligades a mantindre relacions sexuals amb homes en dos dels pisos que tenia en el seu poder l'organització. Mentre que a Girona, les obligaven a prostituir-se en el carrer, en jornades de moltíssimes hores. Estaven coaccionades i amenaçades amb agressions físiques si no tenien un número mínim de clients al dia. En el cas de la Jonquera, els caps arreplegaven a les xiques en els pisos i les portaven a les àrees de servei freqüentades per camioners, principalment francesos que creuaven la frontera. A més dels quatre pisos registrats a Torrent, Sagunt i Benaguasil, els agents van inspeccionar tres habitatges més a Girona i un prostíbul a la Jonquera.

Els investigadors de l'UCO, que han comptat a la col·laboració d'agents de la Comandància de València i de la de Girona, preveuen que hi hagen més detencions, principalment en Romania, on a més s'estan registrant moltes propietats immobiliàries, que se suposa que haurien comprat els detinguts amb els diners aconseguits. Aquesta banda se sospita que també hauria actuat a França i Portugal. Se sap que moltes de les joves alliberades van ser explotades en aquestos països així com en prostíbuls de Castella i Lleó. A més dels delictes de tracta d'éssers humans amb fi d'explotació sexual i coaccions, se'ls acusa també de blanqueig de capitals, organització criminal i falsedat documental.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.