Una jove segrestada escapa i destapa una xarxa de tracta de dones en Torrent, Benaguasil, Sagunt i Girona

Quinze dones han sigut alliberades per la Guàrdia Civil després de destapar una xarxa de tracta de dones en la qual hi havien implicades almenys quinze persones, que han sigut detinguts. Un gran colp per a les xarxes de tracta de dones, que s'ha registrat amb colps en Torrent, Benaguasil, Sagunt i la Jonquera (Girona). La investigació va començar amb el segrest d'una de les xiques en un habitatge de Torrent, a l'Horta Oest, on era obligada a prostituir-se i una altra en la capital de Castella i Lleó. Una d'elles es va escapar i va aconseguir demanar ajuda, la qual cosa va fer que els agents obriren la investigació per a desmantellar el que semblava una xarxa de tracta de persones. Aquesta operació s'ha dut a terme per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil en col·laboració amb la policia de Romania, baix el suport de l'Europol. 

Va ser en el mes de març quan van començar les investigacions, ja que una de les víctimes va poder escapar i denunciar els fets. La banda organitzada esta integrada per homes i dones, i de moment hi ha almenys 15 detinguts. La dona va acudir a la caserna de la Guàrdia Civil i va alertar de la situació. La banda captava joves romaneses, totes elles molt joves i eren portades des de Romania fins a Espanya. Una vegada ací eren obligades a exercir la prostitució baix unes condicions d'esclavitud. 

L'organització s'assentava a València, concretament a Torrent, però tenia altres 'filials' en Sagunt, al Camp de Morvedre, i Benaguasil, al Camp de Túria. L'operatiu posat en marxa a primera hora del matí d'ahir va incloure registres en dos pisos de Torrent, una casa de Benaguasil i un altre habitatge de Sagunt. A última hora d'ahir els detinguts eren 15 persones en la seua immensa majoria homes. Les poques dones integrants de l'organització s'encarregaven de controlar les xiques i els homes d'explotar-les. Algunes ja havien sigut explotades sexualment temps enrere i actualment eren parella dels caps de la banda.

En Torrent, segons ha informat la Guàrdia Civil, les xiques eren obligades a mantindre relacions sexuals amb homes en dos dels pisos que tenia en el seu poder l'organització. Mentre que a Girona, les obligaven a prostituir-se en el carrer, en jornades de moltíssimes hores. Estaven coaccionades i amenaçades amb agressions físiques si no tenien un número mínim de clients al dia. En el cas de la Jonquera, els caps arreplegaven a les xiques en els pisos i les portaven a les àrees de servei freqüentades per camioners, principalment francesos que creuaven la frontera. A més dels quatre pisos registrats a Torrent, Sagunt i Benaguasil, els agents van inspeccionar tres habitatges més a Girona i un prostíbul a la Jonquera.

Els investigadors de l'UCO, que han comptat a la col·laboració d'agents de la Comandància de València i de la de Girona, preveuen que hi hagen més detencions, principalment en Romania, on a més s'estan registrant moltes propietats immobiliàries, que se suposa que haurien comprat els detinguts amb els diners aconseguits. Aquesta banda se sospita que també hauria actuat a França i Portugal. Se sap que moltes de les joves alliberades van ser explotades en aquestos països així com en prostíbuls de Castella i Lleó. A més dels delictes de tracta d'éssers humans amb fi d'explotació sexual i coaccions, se'ls acusa també de blanqueig de capitals, organització criminal i falsedat documental.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.