7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Una jove segrestada escapa i destapa una xarxa de tracta de dones en Torrent, Benaguasil, Sagunt i Girona

Quinze dones han sigut alliberades per la Guàrdia Civil després de destapar una xarxa de tracta de dones en la qual hi havien implicades almenys quinze persones, que han sigut detinguts. Un gran colp per a les xarxes de tracta de dones, que s'ha registrat amb colps en Torrent, Benaguasil, Sagunt i la Jonquera (Girona). La investigació va començar amb el segrest d'una de les xiques en un habitatge de Torrent, a l'Horta Oest, on era obligada a prostituir-se i una altra en la capital de Castella i Lleó. Una d'elles es va escapar i va aconseguir demanar ajuda, la qual cosa va fer que els agents obriren la investigació per a desmantellar el que semblava una xarxa de tracta de persones. Aquesta operació s'ha dut a terme per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil en col·laboració amb la policia de Romania, baix el suport de l'Europol. 

Va ser en el mes de març quan van començar les investigacions, ja que una de les víctimes va poder escapar i denunciar els fets. La banda organitzada esta integrada per homes i dones, i de moment hi ha almenys 15 detinguts. La dona va acudir a la caserna de la Guàrdia Civil i va alertar de la situació. La banda captava joves romaneses, totes elles molt joves i eren portades des de Romania fins a Espanya. Una vegada ací eren obligades a exercir la prostitució baix unes condicions d'esclavitud. 

L'organització s'assentava a València, concretament a Torrent, però tenia altres 'filials' en Sagunt, al Camp de Morvedre, i Benaguasil, al Camp de Túria. L'operatiu posat en marxa a primera hora del matí d'ahir va incloure registres en dos pisos de Torrent, una casa de Benaguasil i un altre habitatge de Sagunt. A última hora d'ahir els detinguts eren 15 persones en la seua immensa majoria homes. Les poques dones integrants de l'organització s'encarregaven de controlar les xiques i els homes d'explotar-les. Algunes ja havien sigut explotades sexualment temps enrere i actualment eren parella dels caps de la banda.

En Torrent, segons ha informat la Guàrdia Civil, les xiques eren obligades a mantindre relacions sexuals amb homes en dos dels pisos que tenia en el seu poder l'organització. Mentre que a Girona, les obligaven a prostituir-se en el carrer, en jornades de moltíssimes hores. Estaven coaccionades i amenaçades amb agressions físiques si no tenien un número mínim de clients al dia. En el cas de la Jonquera, els caps arreplegaven a les xiques en els pisos i les portaven a les àrees de servei freqüentades per camioners, principalment francesos que creuaven la frontera. A més dels quatre pisos registrats a Torrent, Sagunt i Benaguasil, els agents van inspeccionar tres habitatges més a Girona i un prostíbul a la Jonquera.

Els investigadors de l'UCO, que han comptat a la col·laboració d'agents de la Comandància de València i de la de Girona, preveuen que hi hagen més detencions, principalment en Romania, on a més s'estan registrant moltes propietats immobiliàries, que se suposa que haurien comprat els detinguts amb els diners aconseguits. Aquesta banda se sospita que també hauria actuat a França i Portugal. Se sap que moltes de les joves alliberades van ser explotades en aquestos països així com en prostíbuls de Castella i Lleó. A més dels delictes de tracta d'éssers humans amb fi d'explotació sexual i coaccions, se'ls acusa també de blanqueig de capitals, organització criminal i falsedat documental.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.