7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Una jove segrestada escapa i destapa una xarxa de tracta de dones en Torrent, Benaguasil, Sagunt i Girona

Quinze dones han sigut alliberades per la Guàrdia Civil després de destapar una xarxa de tracta de dones en la qual hi havien implicades almenys quinze persones, que han sigut detinguts. Un gran colp per a les xarxes de tracta de dones, que s'ha registrat amb colps en Torrent, Benaguasil, Sagunt i la Jonquera (Girona). La investigació va començar amb el segrest d'una de les xiques en un habitatge de Torrent, a l'Horta Oest, on era obligada a prostituir-se i una altra en la capital de Castella i Lleó. Una d'elles es va escapar i va aconseguir demanar ajuda, la qual cosa va fer que els agents obriren la investigació per a desmantellar el que semblava una xarxa de tracta de persones. Aquesta operació s'ha dut a terme per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil en col·laboració amb la policia de Romania, baix el suport de l'Europol. 

Va ser en el mes de març quan van començar les investigacions, ja que una de les víctimes va poder escapar i denunciar els fets. La banda organitzada esta integrada per homes i dones, i de moment hi ha almenys 15 detinguts. La dona va acudir a la caserna de la Guàrdia Civil i va alertar de la situació. La banda captava joves romaneses, totes elles molt joves i eren portades des de Romania fins a Espanya. Una vegada ací eren obligades a exercir la prostitució baix unes condicions d'esclavitud. 

L'organització s'assentava a València, concretament a Torrent, però tenia altres 'filials' en Sagunt, al Camp de Morvedre, i Benaguasil, al Camp de Túria. L'operatiu posat en marxa a primera hora del matí d'ahir va incloure registres en dos pisos de Torrent, una casa de Benaguasil i un altre habitatge de Sagunt. A última hora d'ahir els detinguts eren 15 persones en la seua immensa majoria homes. Les poques dones integrants de l'organització s'encarregaven de controlar les xiques i els homes d'explotar-les. Algunes ja havien sigut explotades sexualment temps enrere i actualment eren parella dels caps de la banda.

En Torrent, segons ha informat la Guàrdia Civil, les xiques eren obligades a mantindre relacions sexuals amb homes en dos dels pisos que tenia en el seu poder l'organització. Mentre que a Girona, les obligaven a prostituir-se en el carrer, en jornades de moltíssimes hores. Estaven coaccionades i amenaçades amb agressions físiques si no tenien un número mínim de clients al dia. En el cas de la Jonquera, els caps arreplegaven a les xiques en els pisos i les portaven a les àrees de servei freqüentades per camioners, principalment francesos que creuaven la frontera. A més dels quatre pisos registrats a Torrent, Sagunt i Benaguasil, els agents van inspeccionar tres habitatges més a Girona i un prostíbul a la Jonquera.

Els investigadors de l'UCO, que han comptat a la col·laboració d'agents de la Comandància de València i de la de Girona, preveuen que hi hagen més detencions, principalment en Romania, on a més s'estan registrant moltes propietats immobiliàries, que se suposa que haurien comprat els detinguts amb els diners aconseguits. Aquesta banda se sospita que també hauria actuat a França i Portugal. Se sap que moltes de les joves alliberades van ser explotades en aquestos països així com en prostíbuls de Castella i Lleó. A més dels delictes de tracta d'éssers humans amb fi d'explotació sexual i coaccions, se'ls acusa també de blanqueig de capitals, organització criminal i falsedat documental.

Últimes notícies

Detingut a Cox un home buscat després d’ocultar-se diversos dies en una vivenda

La Guàrdia Civil ha detingut a Cox a un home de 40 anys amb una orde de busca, detenció i ingrés a la presó dictada a Orihuela. Va ser localitzat en una vivenda on s'ocultava des de feia diversos dies i el jutjat ha decretat el seu ingrés a la presó.

Kambwala retorna al grup del Vila-real cinc mesos després i Partey es reincorpora

Kambwala ha tornat a entrenar amb el Vila-real després de cinc mesos de baixa per una lesió muscular. Partey també s'ha exercitat després de quasi un mes fora.

Els llevaneus de la Generalitat actuen en huit rutes de Castelló per la borrasca Francis

En plena borrasca Francis, la Generalitat ja va activar el pla de serveis viaris hivernals i este dilluns se centra en huit de les 28 rutes de Castelló. València i Alacant romanen en prealerta per a desplegar mitjans si feren falta.

El PSPV alerta d’una escalada històrica de queixes per brutícia i soroll a València al tancament de 2025

El PSPV ha advertit d'un augment rècord de queixes veïnals per falta de neteja i contaminació acústica a València durant 2025 i acusa el govern municipal d'inacció.

Incertesa per a les empreses valencianes per la situació a Veneçuela

Cambra València considera que la intervenció dels EUA i la captura de Nicolás Maduro obri un període d'incertesa. Veneçuela és sèptim mercat client en la zona i dotzé proveïdor de la Comunitat.

Trobats més restes del vaixell afonat en Komodo, sense rastre dels dos xiquets valencians

Els equips de rescat van trobar nous fragments del KM Putri Sakinah, però seguixen sense localitzar als dos menors de 9 i 10 anys desapareguts. L'operatiu, amb 153 persones i 17 embarcacions, es va ampliar fins al dimecres en una zona de forts corrents.

Indonèsia examina la seua seguretat marítima després del naufragi amb víctimes espanyoles en Komodo

El naufragi d'un vaixell turístic al Parc Nacional de Komodo ha deixat dos valencians morts i dos menors desapareguts. El cas ha impulsat a Indonèsia a revisar la seguretat marítima, obrir una investigació i suspendre temporalment la navegació turística.

PSPV acusa el PP de prioritzar la sanitat privada sobre la salut dels valencians

El PSPV ha acusat el PP d'anteposar la sanitat privada i de falta de transparència en les derivacions. Rafa Simó ha denunciat 56 milions i promeses incomplides.