Una jove segrestada escapa i destapa una xarxa de tracta de dones en Torrent, Benaguasil, Sagunt i Girona

Quinze dones han sigut alliberades per la Guàrdia Civil després de destapar una xarxa de tracta de dones en la qual hi havien implicades almenys quinze persones, que han sigut detinguts. Un gran colp per a les xarxes de tracta de dones, que s'ha registrat amb colps en Torrent, Benaguasil, Sagunt i la Jonquera (Girona). La investigació va començar amb el segrest d'una de les xiques en un habitatge de Torrent, a l'Horta Oest, on era obligada a prostituir-se i una altra en la capital de Castella i Lleó. Una d'elles es va escapar i va aconseguir demanar ajuda, la qual cosa va fer que els agents obriren la investigació per a desmantellar el que semblava una xarxa de tracta de persones. Aquesta operació s'ha dut a terme per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil en col·laboració amb la policia de Romania, baix el suport de l'Europol. 

Va ser en el mes de març quan van començar les investigacions, ja que una de les víctimes va poder escapar i denunciar els fets. La banda organitzada esta integrada per homes i dones, i de moment hi ha almenys 15 detinguts. La dona va acudir a la caserna de la Guàrdia Civil i va alertar de la situació. La banda captava joves romaneses, totes elles molt joves i eren portades des de Romania fins a Espanya. Una vegada ací eren obligades a exercir la prostitució baix unes condicions d'esclavitud. 

L'organització s'assentava a València, concretament a Torrent, però tenia altres 'filials' en Sagunt, al Camp de Morvedre, i Benaguasil, al Camp de Túria. L'operatiu posat en marxa a primera hora del matí d'ahir va incloure registres en dos pisos de Torrent, una casa de Benaguasil i un altre habitatge de Sagunt. A última hora d'ahir els detinguts eren 15 persones en la seua immensa majoria homes. Les poques dones integrants de l'organització s'encarregaven de controlar les xiques i els homes d'explotar-les. Algunes ja havien sigut explotades sexualment temps enrere i actualment eren parella dels caps de la banda.

En Torrent, segons ha informat la Guàrdia Civil, les xiques eren obligades a mantindre relacions sexuals amb homes en dos dels pisos que tenia en el seu poder l'organització. Mentre que a Girona, les obligaven a prostituir-se en el carrer, en jornades de moltíssimes hores. Estaven coaccionades i amenaçades amb agressions físiques si no tenien un número mínim de clients al dia. En el cas de la Jonquera, els caps arreplegaven a les xiques en els pisos i les portaven a les àrees de servei freqüentades per camioners, principalment francesos que creuaven la frontera. A més dels quatre pisos registrats a Torrent, Sagunt i Benaguasil, els agents van inspeccionar tres habitatges més a Girona i un prostíbul a la Jonquera.

Els investigadors de l'UCO, que han comptat a la col·laboració d'agents de la Comandància de València i de la de Girona, preveuen que hi hagen més detencions, principalment en Romania, on a més s'estan registrant moltes propietats immobiliàries, que se suposa que haurien comprat els detinguts amb els diners aconseguits. Aquesta banda se sospita que també hauria actuat a França i Portugal. Se sap que moltes de les joves alliberades van ser explotades en aquestos països així com en prostíbuls de Castella i Lleó. A més dels delictes de tracta d'éssers humans amb fi d'explotació sexual i coaccions, se'ls acusa també de blanqueig de capitals, organització criminal i falsedat documental.

Últimes notícies

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.

El València Basket busca sentenciar la final davant Saragossa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena

El València Basket rep al Casademont Zaragoza amb l'opció de tancar la final de la Lliga Femenina Endesa i estrenar el seu palmarés en el Roig Arena després del triomf en el primer partit.

Elx i Getafe es juguen la salvació i el bitllet a Europa en el Martínez Valero

Elx i Getafe s'enfronten en un partit clau en el Martínez Valero: els il·licitans necessiten guanyar per a continuar depenent de si mateixos i els azulones busquen assegurar la seua plaça europea.

El Vila-real es juga la tercera plaça en un Vallecas bolcat amb el comiat de Trejo

El Vila-real visita a un Raig ja salvat per a defendre la tercera plaça de LaLiga, en un dol marcat per la festa de la permanència i l'adeu d'Óscar Trejo.

Luís Castro rebaixa la pressió abans del Llevant-Mallorca decisiu per la permanència

Luís Castro afronta el Llevant-Mallorca com un dol decisiu però insistix que val els mateixos tres punts que la resta i rehúye fer càbales sobre el descens.

València restaurarà la fusteria de les Torres de Serrans i tancarà el monument tres setmanes

L'Ajuntament de València escometrà la restauració de la fusteria de fusta i elements metàl·lics de les Torres de Serrans, la qual cosa obligarà a tancar el monument al públic durant tres setmanes entre maig i juny.