Detinguts els 3 germans que mataren al vigilant d’una plantació de cànem en Llíria

atropellament tarragona

Imatge d’arxiu d’un atropellament mortal  | València Diari

 

ACTUALITZAT 18/09/2019 12.15 hores. Un pas més en la resolució de l’homicidi que es va produir el dimecres 28 d’agost en la capital del Camp del Túria. Segons investigacions posteriors, els responsables de la mort del vigilant de seguretat d’un viver legal de cànem han sigut identificats com a tres germans de 17, 19 i 21 anys, membres del clan dels Xavi, de Paterna.

 

Tal com ha avançat ‘Levante’, la Guàrdia Civil va arribar a determinar que els sospitosos eren cinc xics jóvens que anaven en dos cotxes per a entrar en la plantació –destinada a l’ús tèxtil i alimentari– i tallar un volum considerable de plantes que carregaren en els cotxes.

 

En eixe moment, uns quants treballadors els van descobrir i, quan van acudir per a intentar parar-los, els lladres van pujar als cotxes per a escapar per un camí que no tenia eixida. Quan van recular, els treballadors de la plantació ja havien posat un cotxe entravessat en el camí, però els xics van accelerar i van envestir el cotxe que els obstaculitzava el pas, a més del vigilant de seguretat, que va quedar atrapat davall del cotxe dels assaltants.

 

En quedar-se sense un cotxe, els lladres van pujar a l’altre cotxe que portaven i van pegar a fugir fins que van arribar a un descampat prop de la CV-35, en el Barranc de l’Endolçà en Paterna, i li pegaren foc al vehicle que conduïen. L’endemà, dos dels implicats es van presentar en la comissaria de Paterna i van confessar que eren responsables de l’atropellament, que van qualificar d’accidental.

 

A diferència del cànem, el cànnabis conté THC, la sunbstància que li dona els efectes a la droga  | València Diari

 

La declaració dels detinguts

Segons van explicar a la policia els dos integrants del clan dels Xavi, els xics havien anat a comprar marihuana al lloc dels fets però, una volta allí, els van furtar els diners, cosa que els va fer vindre por i quan fugien, van atropellar per accident al vigilant. Tot i estes declaracions, la Guàrdia Civil desmentix els fets.

 

Segons la investigació de les càmeres de seguretat entre Llíria i la Coma –el barri de Paterna a on estan els Xavi– els dos xics que s’han entregat, de 19 i 21 anys, eren els conductors dels dos cotxes i van actuar conscients de què passava. A més, respecte de la versió de la compra de marihuana, pareix ser que va ser motivada per una confusió dels lladres, ja que a diferència del cànnabis, el cànem no conté THC, la substància que dona les propietats estupefaents de la droga.

 

A més, després de tres setmanes d’investigació per a acabar de reconstruir els fets, els agents han detingut a un tercer dels germans, de 17 anys, i ara només cal localitzar als dos integrants més del grup que li va provocar la mort al treballador del viver. Els dos majors d’edat han ingressat este dimarts en la presó, mentres que el menor ha quedat en llibertat, després de passar per la fiscalia de menors.

 

Víctima mortal mentres feia la seua faena

La mort de l’home atropellat el dimecres 28 d’agost de vesprada al costat d’un viver de cànem de Llíria, en la comarca del Camp del Túria (València) i va commocionar a molts companys de professió. El succés va passar cap a les 16.30 hores en eixa plantació, situada en el camí Barranc del Forat.

 

Com a conseqüència de l’atropellament, la víctima va quedar atrapada davall del cotxe i, per això, va necessitar la intervenció d’efectius del Consorci Provincial de Bombers, que es van desplaçar dels parcs de l’Eliana i Paterna. Amb tot, una volta van intervindre efectius sanitaris mobilitzats en el lloc dels fets, ja no van poder fer res per la seua vida. L’home, d’origen àrab, havia mort. El Jutjat d’Instrucció número 1 de Llíria va fer l’alçament del cadàver a les 21.00 hores, després de la intervenció del metge forense.

 

Pugen els robatoris en plantacions de cànem

Segons les investigacions, el més probable és que els lladres pensaren que no era cànem sinó cànnabis. La plantació de Llíria a on s’ha produït el succés, era una instal·lació legal de cànem, usat en la indústria cosmètica o en l’alimentació. Amb tot, últimament, s’han detectat un interés creixent dels lladres en plantacions d’este tipo.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.