Un maltractador lamenta davant de la policia basca no haver degollat a la seua dona

«Jo no he comés cap error, en tot cas, l'error és no haver-li tallat el cap a la meua dona», és l'advertiment que un arrestat per violència masclista, condemnat ara a tres anys i cinc mesos de presó, va fer en els calabossos a l'Ertzaintza després de ser detingut per intentar agredir a la seua companya.

Segons la sentència del cas, els fets van succeir la nit del 8 de novembre de 2016, en el domicili familiar d'Irun (Guipúscoa), quan el processat va començar a «humiliar i acoquinar» a la seua parella amb expressions com: «no servixes per res», «'xivata'» i «so puta», al mateix temps que amenaçava amb matar-la i «tallar-li el coll».

 

 

En un intent de posar fi a esta situació, la perjudicada «es va refugiar en la seua habitació», tot i que l'home «no va deposar la seua actitud» i «va començar a colpejar violentament la porta» del dormitori «fins a aconseguir desencaixar-la del marc».

Una patrulla de l'Ertzaintza va acudir al domicili, va detenir al processat i el va traslladar a la comissaria, on, una vegada en els calabossos, va prosseguir amb «el seu comportament intimidatori». «Jo no he comés cap error. En tot cas, l'error és no haver-li tallat el cap a la meua dona. Si em posen a disposició judicial demà matí mateix la vaig a matar, si no posen totes les mesures per a evitar-ho», va advertir l'home als agents que ho custodiaven.

Poc després, quan els ertzaines anaven a prendre-li declaració, l'inculpat, «amb seriosa intenció intimidant», els va etzibar: «No vull declarar, no necessite advocat, vosaltres aneu a sentenciar a mort a la meua dona». Esta situació va motivar que eixe mateix dia es dictara una ordre de protecció en favor de la víctima que prohibia a l'home residir en el domicili familiar, així com aproximar-se o comunicar-se amb ella.

 

Malgrat açò, només ser posat en llibertat provisional i quan encara es trobava en la sala multi usos del jutjat, l'inculpat va afirmar que, en el moment en el qual li llevaren les esposes i poguera eixir d'eixes dependències, pensava «tallar el coll» a la seua companya. «De la presó eixiré, però d'on va a anar ella no; que el segon error del jutge ha sigut no enviar-me a presó», va afirmar l'acusat.

La resolució judicial aclarix que a més d'este episodi concret de violència masclista, la dona va ser víctima «de violència psicològica de manera habitual» durant els set anys de relació que havia mantingut amb l'inculpat, qui l'havia «sotmés» d'esta manera «amb ànim d'infringir la seua tranquil·litat, creant un clima d'angoixa i por pel seu tracte violent», «sotmetent-la a la seua voluntat i menyspreant-la assíduament» amb diferents insults i amenaces de mort.

Durant el juí per estos fets, l'encausat es va mostrar conforme amb la pena que va sol·licitar per a ell la Fiscalia, per la qual cosa ara ha sigut condemnat a penes que sumen tres anys i cinc mesos de presó i 36 dies de treballs en benefici de la comunitat com a responsable d'un delicte de maltractament habitual, un altre de maltractament no habitual, un delicte lleu de vexacions injustes i un delicte continuat d'amenaces.

 

 

Últimes notícies

Rubén Burgos demana centrar-se en el present davant el Saragossa en la Copa de la Reina

Rubén Burgos reclama màxima concentració en el present per a afrontar la semifinal de la Copa de la Reina davant el Casademont Zaragoza, rival que ha dominat al València Basket esta temporada, mentres el vestuari confia en la seua experiència i en el suport de l'afició.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència Provincial de Castelló ha imposat penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una secta de Vistabella del Maestrat per abusos sexuals continuats a menors.

La comissió de les VPP d’Alacant arrancarà amb tècnics de Contractació, Patrimoni i Urbanisme

La comissió municipal sobre possibles irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan a Alacant començarà a l'abril amb les declaracions de funcionaris i alts càrrecs de Patrimoni, Contractació i Urbanisme, abans de citar als responsables polítics.

CaixaBank confirma els seus objectius a l’alça fins a 2027 malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank manté els objectius revisats a l'alça del seu pla 2025-2027 després d'un benefici rècord i anuncia un dividend superior, mentres afronta una vaga sindical per la pressió comercial.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió d’acció real d’Embullats

Disney rodara durant huit mesos la version de accion real d'Embullats en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana, amb Ciutat de la Llum com un dels principals focus de produccion.

Arcadi España assumix Hisenda i admet que aprovar nous Pressupostos serà una tasca molt difícil

Arcadi España pren les regnes d'Hisenda amb el repte de tirar avant nous Pressupostos, mentres Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera amb un missatge de meritocràcia i reforç de l'Estat del Benestar.

El Oceanogràfic inaugura una galeria interactiva sobre l’Àrtic amb il·lustradors afectats per la dana

El Oceanogràfic de València estrena una galeria interactiva a l'aire lliure en la zona de l'Àrtic, creada al costat d'il·lustradors locals afectats per la dana de 2024, que combina art, divulgació científica i joc per a explicar la fragilitat dels ecosistemes polars.

El fred del cap de setmana donarà pas a un temps primaveral fins al Divendres Sant en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana fred i desapacible pel vent, abans d'un ambient clarament primaveral fins al Divendres Sant, amb temperatures suaus i poques núvols.