Un maltractador lamenta davant de la policia basca no haver degollat a la seua dona

«Jo no he comés cap error, en tot cas, l'error és no haver-li tallat el cap a la meua dona», és l'advertiment que un arrestat per violència masclista, condemnat ara a tres anys i cinc mesos de presó, va fer en els calabossos a l'Ertzaintza després de ser detingut per intentar agredir a la seua companya.

Segons la sentència del cas, els fets van succeir la nit del 8 de novembre de 2016, en el domicili familiar d'Irun (Guipúscoa), quan el processat va començar a «humiliar i acoquinar» a la seua parella amb expressions com: «no servixes per res», «'xivata'» i «so puta», al mateix temps que amenaçava amb matar-la i «tallar-li el coll».

 

 

En un intent de posar fi a esta situació, la perjudicada «es va refugiar en la seua habitació», tot i que l'home «no va deposar la seua actitud» i «va començar a colpejar violentament la porta» del dormitori «fins a aconseguir desencaixar-la del marc».

Una patrulla de l'Ertzaintza va acudir al domicili, va detenir al processat i el va traslladar a la comissaria, on, una vegada en els calabossos, va prosseguir amb «el seu comportament intimidatori». «Jo no he comés cap error. En tot cas, l'error és no haver-li tallat el cap a la meua dona. Si em posen a disposició judicial demà matí mateix la vaig a matar, si no posen totes les mesures per a evitar-ho», va advertir l'home als agents que ho custodiaven.

Poc després, quan els ertzaines anaven a prendre-li declaració, l'inculpat, «amb seriosa intenció intimidant», els va etzibar: «No vull declarar, no necessite advocat, vosaltres aneu a sentenciar a mort a la meua dona». Esta situació va motivar que eixe mateix dia es dictara una ordre de protecció en favor de la víctima que prohibia a l'home residir en el domicili familiar, així com aproximar-se o comunicar-se amb ella.

 

Malgrat açò, només ser posat en llibertat provisional i quan encara es trobava en la sala multi usos del jutjat, l'inculpat va afirmar que, en el moment en el qual li llevaren les esposes i poguera eixir d'eixes dependències, pensava «tallar el coll» a la seua companya. «De la presó eixiré, però d'on va a anar ella no; que el segon error del jutge ha sigut no enviar-me a presó», va afirmar l'acusat.

La resolució judicial aclarix que a més d'este episodi concret de violència masclista, la dona va ser víctima «de violència psicològica de manera habitual» durant els set anys de relació que havia mantingut amb l'inculpat, qui l'havia «sotmés» d'esta manera «amb ànim d'infringir la seua tranquil·litat, creant un clima d'angoixa i por pel seu tracte violent», «sotmetent-la a la seua voluntat i menyspreant-la assíduament» amb diferents insults i amenaces de mort.

Durant el juí per estos fets, l'encausat es va mostrar conforme amb la pena que va sol·licitar per a ell la Fiscalia, per la qual cosa ara ha sigut condemnat a penes que sumen tres anys i cinc mesos de presó i 36 dies de treballs en benefici de la comunitat com a responsable d'un delicte de maltractament habitual, un altre de maltractament no habitual, un delicte lleu de vexacions injustes i un delicte continuat d'amenaces.

 

 

Últimes notícies

Nova guia web de València per a seguir l’eclipsi solar del 12 d’agost amb tota seguretat

La web municipal de València ha obert un espai específic amb horaris, punts d’observació, consells de seguretat, transport i activitats per a gaudir de l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Una nova formulació valenciana promet protecció davant la radiació ionitzant

L’Institut d’Investigació Sanitària La Fe i la Universitat de València han desenvolupat una formulació innovadora que combina compostos bioactius per a protegir l’organisme davant la radiació ionitzant i reduir-ne els danys després de l’exposició.

Rescatats amb helicòpter quatre senderistes deshidratats al barranc de l’Encantà

Quatre senderistes han sigut evacuats amb l’helicòpter del Consorci Provincial de Bombers al barranc de l’Encantà, entre Planes i l’embassament de Beniarrés, després de patir esgotament i deshidratació en una zona de difícil accés i amb altes temperatures.

Quatre detinguts per una onada de robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i Cuenca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens, tots de nacionalitat romanesa, acusats d’onze robatoris en empreses de la Comunitat Valenciana i de Cuenca mitjançant el mètode del butró. En els registres a València s’han recuperat un arma de foc, joies, diners en efectiu i ferramentes robades.

Detingut a Oriola un membre d’una banda que atracava joieries a França

La Policia Nacional, els Mossos i la Gendarmerie han desmantellat una organització transfronterera que assaltava joieries a França, amb operatius a Barcelona, Tarragona, Oriola i Suècia.

L’equip de la UPV arrasa a la Formula Student Austria i manté el lideratge mundial

L’FSUPV Team de la Universitat Politècnica de València ha guanyat la Formula Student Austria 2026, revalida el títol i consolida el seu lideratge mundial en la categoria de combustió.

A presó un jove per una onada de robatoris a la AP-7 en Castelló

Un home de 27 anys ha ingressat a presó acusat d’una quinzena de robatoris en vehicles a àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, després d’embestir un cotxe de la Guàrdia Civil en la seua fugida. La investigació ha permés recuperar més de 3.400 euros, joies i documentació falsificada.

Desmantellat a Sant Vicent del Raspeig un entramat de vehicles robats amb un detingut

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys a Sant Vicent del Raspeig acusat de gestionar un entramat de vehicles robats, després de recuperar un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets al port d’Águilas.
FILMOTECA D'ESTIU