Marta Calvo: els investigadors descarten que el presumpte assassí l’esquarterara


L’Audiència de València ha celebrat aquest dimecres la dotzena sessió del judici contra Jorge Ignacio Palma, acusat d’assassinar a tres dones -Marta Calvo, Arliene Ramos i Lady Marcela Vargas- i abusar sexualment d’altres huit introduint-los pedres de cocaïna de gran puresa en els genitals sense el seu consentiment.

El cos de la primera jove, desapareguda des del 7 de novembre de 2019 en la localitat valenciana de Manuel, encara no ha sigut trobat, però el seu cas va ajudar a destapar una reguera de fets similars imputats a Palma.

El processament es va entregar a la Guàrdia Civil el 4 de desembre i va confessar que l’havia esquarterada en nou trossos en el plat de dutxa de la seua casa -després d’observar que havia mort per consum de drogues- i havia distribuït les seues restes per contenidors de la zona.

A més, va relatar que va llançar posteriorment en nou bosses de fem dobles a contenidors d’Alzira i Silla, després que, segons ell, es despertara després d’una nit amb ella de ‘festa blanca’ a la seua casa de la localitat de Manuel i se la trobara morta.

No obstant això, tant el cap del grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil de la Comandància de València com l’instructor i el secretari de les diligències de la Unitat Central Operativa (UCO) de l’Institut Armat es van mostrar contundents davant el jurat sobre el resultat de les seues investigacions. «La versió que se li va morir d’una sobredosi no se sosté«, va remarcar l’instructor.

«No em val que diga que es va espantar, la seua explicació només es produeix quan darrere hi ha una acció homicida. No hi ha més. És així«, va respondre el sergent de la Guàrdia Civil precisament davant les preguntes de la lletrada de la defensa de l’acusat.

Els investigadors no donen credibilitat a l’esquarterament

Els investigadors tampoc donen credibilitat a l’esquarterament de la jove. «Va fer els primers passos per a esquarterar-la, però no va arribar a fer-ho«, va indicar el tinent cap del grup d’Homicidis de l’UCO, argumentant que hi ha «una sèrie de fets que confirmen el seu relat«, com la compra de les eines –una serra de fusta, ampla amb mànec de fusta i tall dentat, i una altra serra de metall, guants i bosses de fem –que tenen acreditat per les imatges dels establiments i els tiquets– o els productes, com el pot d’amoníac trobat davall de l’aigüera sense obrir –del desembossador ni rastre–. Però l’instructor va remarcar que «hi havia més elements que la desmenteixen que els que la confirmaven«.

Un relat que els especialistes en escenes del crim de la Guàrdia Civil han posat en dubte davant el jurat popular. “En els últims anys he estat en cinc escenes de desmembraments, sempre queda alguna resta, és impossible netejar-lo tot, hi ha fluids que no es poden llevar, i encara que els neteges a la vista, l’olor haguera sigut captat pel gos”, ha explicat un dels agents que van inspeccionar l’habitatge del processament, que a més ha recordat que va participar en la investigació d’un crim comés a Madrid en el qual es van trobar restes de l’esquarterament fins cinc anys després.

La cerca de qualsevol resta biològica, fins i tot amb els guies canins, va ser infructuosa: pràcticament van arrancar la dutxa per a inspeccionar fins a les canonades. Tampoc van trobar rastre de químics, malgrat que les càmeres de seguretat i la geolocalització del seu mòbil situen a Palma en diverses botigues en les quals va comprar serres, guants, bosses i productes de neteja.

Els agents que han atestat davant el tribunal han coincidit a assenyalar que és “impossible» desmembrar un cos sense deixar rastre i “difícil” traslladar-lo en bosses de fems en el maleter d’un cotxe sense que pugues trobar-se proves.

Segons l’acusat, sis dels sacs van anar a parar a contenidors d’Alzira i tres a Silla, per la qual cosa es van remoure sense èxit uns 16.800 metres cúbics de fem en l’abocador de Dos Aguas, un ardu treball que van haver de realitzar durant nou mesos, fins i tot durant el confinament, una vintena d’agents de la Benemèrita per a garbellar el fem que va arribar a aquest espai en les dates posteriors a la desaparició de Calvo.

De fet, un agent d’Homicidis ha assenyalat que, pel procés que se segueix i que ell mateix va observar en les plantes de residus a les quals haurien arribat les restes de la jove, és «impossible» que no s’haguera detectat la presència d’un cos humà o de parts d’ell.

Fugida acusat

Tampoc és creïble per als guàrdies civils que van declarar el relat que va fer l’acusat després de 21 dies de fugida, sense que comptara amb cap ajuda, assegurant que menjava fruites dels arbres i dormia en cases abandonades o a la intempèrie. «És incert perquè estava endreçat, net i amb la roba en perfecte estat, excepte una mica de fang en les sabatilles. Era impossible que estiguera deambulant per ací com va dir«, va aclarir l’instructor. Igual que els va cridar l’atenció l’estat de la carta de la seua confessió, datada el 13 de novembre, «impol·luta i plastificada«.

Ansia depredadora acusat

Finalment, els investigadors van confirmar l’ànsia depredadora de l’acusat, qui lluny d’estar preocupat després de, segons ell, trobar-se morta a Marta, aqueix mateix matí, entre les 12 i les 15 hores, va cridar a altres tres dones per a contractar els seus serveis sexuals, a la recerca de més víctimes.

I va contactar amb una quarta el diumenge a la nit, res més anar-se la seua mare a Palma després de passar el cap de setmana del seu aniversari amb ella, a la qual es mostra molt unit, però a la qual curiosament no va anar a recollir a l’aeroport el divendres, a la seua arribada. Tenia altres assumptes dels quals ocupar-se.

Últimes notícies

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.