Mor d’infart cerebral, als 41, i deixa xiquet de 16 amb paràlisi cerebral i xiqueta de 6 en Castelló

Família Arraiz Quiñones

Una foto de família a on es pot vore José Miguel, mort d’un infart cerebral | Col·legi Sanchis Yago

 

Este dimecres de nit, en Castelló, ha mort José Miguel, treballador de 41 anys en una empresa taulellera de la Plana, i únic membre que sustentava la seua família, que compta amb una xiqueta de 6 anys i un fill, de 16, amb paràlisi cerebral des del naixement.

 

La família, originària de Veneçuela, però resident en Castelló des de feia 12 anys, ha rebut la solidaritat de molts veïns de la capital de la Plana, especialment els del col·legi Sanchis Yago —a on estudia Mia, la menuda de 6— per a ajudar-los a pagar l’enterrament, ja que, com diuen en el seu escrit de recaptació de donatius «ningú preveia [la mort] d’un home sa de 41 anys».

 

Família Arraiz Quiñones

La família Arraiz Quiñones al complet | Col·legi Sanchis Yago

 

La família Arraiz va vindre a València per a poder atendre al seu fill de la millor manera possible, ja que José Miguel fill necessita atenció les 24 hores del dia —atenció que ocupa la mare. El pare, que acaba de morir, era enginyer mecànic en el seu país i, quan va vindre a Castelló, va trobar faena en el taulell.

 

En paraules de l’escola, descriuen a la família com a «afectuosos generosos i bones persones» i a la menuda Mia com una xiqueta molt madura per a la seua edat. De fet, va ser la menuda de la qui va ajudar a son pare quan li va vindre l’infart cerebral la vesprada del dimarts. Segons pareix, Mia —amb només 6 anyets— va avisar als veïns i va tocar al 112 explicant que son pare es trobava malament.

 

I ahir, quan es van despedir del difunt, Mia «li va donar les gràcies per haver sigut tan bon pare i li va prometre treballar molt i ajudar per a ser molt bona i poder reunir-se amb ell en el cel». A més, també li va demanar que «li donara records al seu iaio».

 

El col·legi qualifica els fets com «un moment crític per a la família» i per això demana la col·laboració per a pagar el funeral —després d’haver-li extret els òrgans este dijous, ja que la família és donant— que se celebrarà este dissabte a les 11.00 en l’església de Sant Tomàs, segons informa el diari ‘Mediterráneo’. Sense dubte, una mostra de la generositat de la comunitat educativa de Castelló.

 

Web Ampa Sanchis Yago solidaritat Mia Arraiz

L’espai web que ha habilitat l’AMPA del Col·legi Sanchis Yago per a la recaptació solidària | AMPA Sanchis Yago

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU