Mor d’infart cerebral, als 41, i deixa xiquet de 16 amb paràlisi cerebral i xiqueta de 6 en Castelló

Família Arraiz Quiñones

Una foto de família a on es pot vore José Miguel, mort d’un infart cerebral | Col·legi Sanchis Yago

 

Este dimecres de nit, en Castelló, ha mort José Miguel, treballador de 41 anys en una empresa taulellera de la Plana, i únic membre que sustentava la seua família, que compta amb una xiqueta de 6 anys i un fill, de 16, amb paràlisi cerebral des del naixement.

 

La família, originària de Veneçuela, però resident en Castelló des de feia 12 anys, ha rebut la solidaritat de molts veïns de la capital de la Plana, especialment els del col·legi Sanchis Yago —a on estudia Mia, la menuda de 6— per a ajudar-los a pagar l’enterrament, ja que, com diuen en el seu escrit de recaptació de donatius «ningú preveia [la mort] d’un home sa de 41 anys».

 

Família Arraiz Quiñones

La família Arraiz Quiñones al complet | Col·legi Sanchis Yago

 

La família Arraiz va vindre a València per a poder atendre al seu fill de la millor manera possible, ja que José Miguel fill necessita atenció les 24 hores del dia —atenció que ocupa la mare. El pare, que acaba de morir, era enginyer mecànic en el seu país i, quan va vindre a Castelló, va trobar faena en el taulell.

 

En paraules de l’escola, descriuen a la família com a «afectuosos generosos i bones persones» i a la menuda Mia com una xiqueta molt madura per a la seua edat. De fet, va ser la menuda de la qui va ajudar a son pare quan li va vindre l’infart cerebral la vesprada del dimarts. Segons pareix, Mia —amb només 6 anyets— va avisar als veïns i va tocar al 112 explicant que son pare es trobava malament.

 

I ahir, quan es van despedir del difunt, Mia «li va donar les gràcies per haver sigut tan bon pare i li va prometre treballar molt i ajudar per a ser molt bona i poder reunir-se amb ell en el cel». A més, també li va demanar que «li donara records al seu iaio».

 

El col·legi qualifica els fets com «un moment crític per a la família» i per això demana la col·laboració per a pagar el funeral —després d’haver-li extret els òrgans este dijous, ja que la família és donant— que se celebrarà este dissabte a les 11.00 en l’església de Sant Tomàs, segons informa el diari ‘Mediterráneo’. Sense dubte, una mostra de la generositat de la comunitat educativa de Castelló.

 

Web Ampa Sanchis Yago solidaritat Mia Arraiz

L’espai web que ha habilitat l’AMPA del Col·legi Sanchis Yago per a la recaptació solidària | AMPA Sanchis Yago

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU