17.4 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Mor Susana Dosamantes, cèlebre actriu mexicana i mare de Paulina Rubio

Paulina Rubio ha dit adeu a la seua mare. L’actriu mexicana Susana Dosamantes ha mort aquest dissabte en un hospital de Miami als 74 anys.

La seua filla ha confirmat la seua mort i la seua pesar pel que això significa per a ella aquesta trista notícia publicant una foto d’ella i un missatge en el seu compte d’Instagram: “Amb el cor a la mà i profund dolor els vull comunicar que la meua mare, la bella Susana Dosamantes, hui inicia un nou cicle, en total pau i envoltada de la seua família. El meu exemple de vida, un ésser de llum, una dona forta, hui s’incorpora a la vida eterna. Agraïm enormement als doctors, infermeres i tot el personal de l’hospital per cuidar professionalment al meu àngel”, ha escrit agraint la comprensió i demanant privacitat per a la família i amics en aquests moments tan difícils.


Encara que no s’ha revelat la causa de la mort, Dosamantes patia càncer de pàncrees. Li ho van diagnosticar fa només uns mesos, a l’abril, i des de llavors havia rebut tractament alguna cosa que, no obstant això, no hauria pogut acabar amb la malaltia.

Biografia

María del Perpetu Socors Guadalupe Susana Dosamantes Rul Riestra, com en realitat es deia, va nàixer a Guadalajara, Jalisco, el 9 de gener de 1948. Amb 20 anys va debutar al cinema en ‘Los recuerdos del porvenir’, dirigida per Arturo Ripstein en 1968.

Va aconseguir la fama amb algunes de les sèries més conegudes de la nació germana com a ‘Corazón Salvaje‘, estrenada en 1977, o la telenovel·la ‘Aprendiendo a Amar‘ que li van atorgar celebritat, a més, de ‘Rosaura Guzmán‘ i ‘Aprendiendo para vivir‘.

El totpoderós grup productor de Televisa va lamentar el seu decés ovacionant “el seu llegat actoral, ja que sempre estarà amb nosaltres” al qual es va unir a les condolences l’Associació Nacional d’Intèrprets de Mèxic per la seua àmplia trajectòria en la televisió i el teatre mexicans.


L’actriu va participar en 60 pel·lícules, 20 telenovel·les i com a presentadora de televisió. Considerada un sex symbol llatí dels 70, en els seus inicis va exercir de model amb la seua característica cabellera llarga negra i la seua figura elegant en programes de televisió. Va ser nomenada com el rostre més bell de Mèxic.

Va participar en films com ‘Siete evas para un Adán‘, ‘Kalimán‘, ‘El hombre increíble‘, ‘L’andariego‘ o ‘El día de los asesinos‘, alternant gèneres com el drama, comèdia, acció i terror. No obstant això, el que la va ajudar a pujar a la fama per al gran públic van ser les seues aparicions ochenteras en les telenovel·les i diversos programes de la pantalla petita. En els noranta va fer una aturada en la seua carrera quan va guanyar el premi TVyNovelas com a millor actriu antagònica.

Quant a la seua vida personal, va estar casada en tres ocasions. El primer matrimoni, que va coincidir amb l’inici de la seua carrera cinematogràfica va ser amb l’advocat espanyol Enrique Rubio González mort en 2011. Només va durar cinc anys, però d’ell van nàixer els seus dos fills, Paulina i Enrique, casat des de 2017 amb María Escrivá de Balaguer, neboda del fundador de l’Opus Dei. Dosamantes tornaria a passar per l’altar al costat del productor valencià establit a Miami, Carlos Vasalló amb qui va estar casada fins a 1988. Ho va intentar una vegada més amb l’empresari Luis Rivas que hui queda vidu de l’estrela del cinema i la televisió mexicana.

Fa huit anys van començar els seus problemes de salut i va anunciar que escriuria un llibre amb la seua profusa trajectòria. Un any després va ser operada d’un quist benigne al cap i en 2018 va celebrar el mig segle de la seua carrera.

Les xarxes socials s’acomiaden de la famosa actriu mexicana 

Últimes notícies

Vila-real i Alabés, xoc de dinàmiques oposades en La Ceràmica

Vila-real i Alabés arriben al dol en moments oposats: els locals miren a la zona alta i els visitants conviuen amb la pressió del descens. El partit es disputa el dissabte a les 16.15 en La Ceràmica.

El nou model de finançament autonòmic suma 3.670 milions per a la Comunitat Valenciana en 2027

La Comunitat Valenciana rebria 3.670 milions més en 2027 si s'aprova el nou model, quasi un 18% addicional, amb un fons climàtic que prioritza el Mediterrani.

Robles exigix disculpes a Feijóo per afirmar que l’UME no va estar en la DANA de València

Robles ha exigit a Feijóo que demane disculpes a l'Exèrcit i a la UME per afirmar que no van estar durant la DANA a València. Ha assenyalat que el líder del PP va admetre un error de dates davant la jutgessa, però ha sostingut que ha d'anar més enllà i rectificar de fons.

Feijóo ha assegurat que afronta tranquil la seua declaració davant la jutgessa per la gestió de la dana

Feijóo ha assegurat que afronta tranquil el seu deure i que declararà per videoconferència des del Congrés com a testimoni. La jutgessa centrarà la seua declaració en els missatges del 29 d'octubre amb Carlos Mazón, aportats per ell a la causa

Carlos Álvarez reafirma que és feliç en el Llevant i confia a seguir mentres negocia la seua renovació

El migcampista del Llevant va reiterar el seu desig de continuar en el club i es va mostrar tranquil amb les converses per a ampliar el seu contracte de 2027 a 2029. Va delegar la negociació en els seus agents per a centrar-se en l'objectiu de seguir en Primera.

El Consell destinarà 12,1 milions a ampliar i reformar el centre de salut de Requena

La Generalitat invertirà 12,1 milions en una reforma integral i ampliació del centre de salut de Requena. El pla preveu un annex, reordenació per àrees i un termini de 20 mesos.

Arriben a Madrid els cinc presos espanyols alliberats a Veneçuela

Els cinc presos espanyols alliberats a Veneçuela han aterrat a Madrid en un vol des de Bogotà. Exteriors confirma la seua arribada i celebra el retrobament amb les seues famílies.

AVA i La Va unir rebutgen l’acord amb Mercosur pel seu alt cost per a l’agricultura valenciana

Les organitzacions agràries valencianes han criticat l'aprovació de l'acord UE-Mercosur en el COREPER II i acusen el Govern de donar suport a un pacte sense garanties. Alerten de competència deslleial, salvaguardes més febles i riscos per a productors i consumidors.