18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Mor Susana Dosamantes, cèlebre actriu mexicana i mare de Paulina Rubio

Paulina Rubio ha dit adeu a la seua mare. L’actriu mexicana Susana Dosamantes ha mort aquest dissabte en un hospital de Miami als 74 anys.

La seua filla ha confirmat la seua mort i la seua pesar pel que això significa per a ella aquesta trista notícia publicant una foto d’ella i un missatge en el seu compte d’Instagram: “Amb el cor a la mà i profund dolor els vull comunicar que la meua mare, la bella Susana Dosamantes, hui inicia un nou cicle, en total pau i envoltada de la seua família. El meu exemple de vida, un ésser de llum, una dona forta, hui s’incorpora a la vida eterna. Agraïm enormement als doctors, infermeres i tot el personal de l’hospital per cuidar professionalment al meu àngel”, ha escrit agraint la comprensió i demanant privacitat per a la família i amics en aquests moments tan difícils.


Encara que no s’ha revelat la causa de la mort, Dosamantes patia càncer de pàncrees. Li ho van diagnosticar fa només uns mesos, a l’abril, i des de llavors havia rebut tractament alguna cosa que, no obstant això, no hauria pogut acabar amb la malaltia.

Biografia

María del Perpetu Socors Guadalupe Susana Dosamantes Rul Riestra, com en realitat es deia, va nàixer a Guadalajara, Jalisco, el 9 de gener de 1948. Amb 20 anys va debutar al cinema en ‘Los recuerdos del porvenir’, dirigida per Arturo Ripstein en 1968.

Va aconseguir la fama amb algunes de les sèries més conegudes de la nació germana com a ‘Corazón Salvaje‘, estrenada en 1977, o la telenovel·la ‘Aprendiendo a Amar‘ que li van atorgar celebritat, a més, de ‘Rosaura Guzmán‘ i ‘Aprendiendo para vivir‘.

El totpoderós grup productor de Televisa va lamentar el seu decés ovacionant “el seu llegat actoral, ja que sempre estarà amb nosaltres” al qual es va unir a les condolences l’Associació Nacional d’Intèrprets de Mèxic per la seua àmplia trajectòria en la televisió i el teatre mexicans.


L’actriu va participar en 60 pel·lícules, 20 telenovel·les i com a presentadora de televisió. Considerada un sex symbol llatí dels 70, en els seus inicis va exercir de model amb la seua característica cabellera llarga negra i la seua figura elegant en programes de televisió. Va ser nomenada com el rostre més bell de Mèxic.

Va participar en films com ‘Siete evas para un Adán‘, ‘Kalimán‘, ‘El hombre increíble‘, ‘L’andariego‘ o ‘El día de los asesinos‘, alternant gèneres com el drama, comèdia, acció i terror. No obstant això, el que la va ajudar a pujar a la fama per al gran públic van ser les seues aparicions ochenteras en les telenovel·les i diversos programes de la pantalla petita. En els noranta va fer una aturada en la seua carrera quan va guanyar el premi TVyNovelas com a millor actriu antagònica.

Quant a la seua vida personal, va estar casada en tres ocasions. El primer matrimoni, que va coincidir amb l’inici de la seua carrera cinematogràfica va ser amb l’advocat espanyol Enrique Rubio González mort en 2011. Només va durar cinc anys, però d’ell van nàixer els seus dos fills, Paulina i Enrique, casat des de 2017 amb María Escrivá de Balaguer, neboda del fundador de l’Opus Dei. Dosamantes tornaria a passar per l’altar al costat del productor valencià establit a Miami, Carlos Vasalló amb qui va estar casada fins a 1988. Ho va intentar una vegada més amb l’empresari Luis Rivas que hui queda vidu de l’estrela del cinema i la televisió mexicana.

Fa huit anys van començar els seus problemes de salut i va anunciar que escriuria un llibre amb la seua profusa trajectòria. Un any després va ser operada d’un quist benigne al cap i en 2018 va celebrar el mig segle de la seua carrera.

Les xarxes socials s’acomiaden de la famosa actriu mexicana 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La UMH desenrotlla un prototip que automatitza l’unflat en angioplàsties

Intara, creat amb suport del Parc Científic de la UMH per la start-up Valux Medical, regula de manera automàtica la pressió de la pilota en angioplàsties i entra en validació. El dispositiu, basat en IA, apunta a reduir la variabilitat del procediment i a millorar la seguretat del pacient.

Kibet firma la millor marca mundial de l’any en el 10K de Castelló; Schrub i Megan Keith baten rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any 2026. Yann Schrub i Megan Keith van firmar rècords d'Europa; Caroline Makandi va guanyar en dones

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.