Mor Susana Dosamantes, cèlebre actriu mexicana i mare de Paulina Rubio

Paulina Rubio ha dit adeu a la seua mare. L’actriu mexicana Susana Dosamantes ha mort aquest dissabte en un hospital de Miami als 74 anys.

La seua filla ha confirmat la seua mort i la seua pesar pel que això significa per a ella aquesta trista notícia publicant una foto d’ella i un missatge en el seu compte d’Instagram: “Amb el cor a la mà i profund dolor els vull comunicar que la meua mare, la bella Susana Dosamantes, hui inicia un nou cicle, en total pau i envoltada de la seua família. El meu exemple de vida, un ésser de llum, una dona forta, hui s’incorpora a la vida eterna. Agraïm enormement als doctors, infermeres i tot el personal de l’hospital per cuidar professionalment al meu àngel”, ha escrit agraint la comprensió i demanant privacitat per a la família i amics en aquests moments tan difícils.


Encara que no s’ha revelat la causa de la mort, Dosamantes patia càncer de pàncrees. Li ho van diagnosticar fa només uns mesos, a l’abril, i des de llavors havia rebut tractament alguna cosa que, no obstant això, no hauria pogut acabar amb la malaltia.

Biografia

María del Perpetu Socors Guadalupe Susana Dosamantes Rul Riestra, com en realitat es deia, va nàixer a Guadalajara, Jalisco, el 9 de gener de 1948. Amb 20 anys va debutar al cinema en ‘Los recuerdos del porvenir’, dirigida per Arturo Ripstein en 1968.

Va aconseguir la fama amb algunes de les sèries més conegudes de la nació germana com a ‘Corazón Salvaje‘, estrenada en 1977, o la telenovel·la ‘Aprendiendo a Amar‘ que li van atorgar celebritat, a més, de ‘Rosaura Guzmán‘ i ‘Aprendiendo para vivir‘.

El totpoderós grup productor de Televisa va lamentar el seu decés ovacionant “el seu llegat actoral, ja que sempre estarà amb nosaltres” al qual es va unir a les condolences l’Associació Nacional d’Intèrprets de Mèxic per la seua àmplia trajectòria en la televisió i el teatre mexicans.


L’actriu va participar en 60 pel·lícules, 20 telenovel·les i com a presentadora de televisió. Considerada un sex symbol llatí dels 70, en els seus inicis va exercir de model amb la seua característica cabellera llarga negra i la seua figura elegant en programes de televisió. Va ser nomenada com el rostre més bell de Mèxic.

Va participar en films com ‘Siete evas para un Adán‘, ‘Kalimán‘, ‘El hombre increíble‘, ‘L’andariego‘ o ‘El día de los asesinos‘, alternant gèneres com el drama, comèdia, acció i terror. No obstant això, el que la va ajudar a pujar a la fama per al gran públic van ser les seues aparicions ochenteras en les telenovel·les i diversos programes de la pantalla petita. En els noranta va fer una aturada en la seua carrera quan va guanyar el premi TVyNovelas com a millor actriu antagònica.

Quant a la seua vida personal, va estar casada en tres ocasions. El primer matrimoni, que va coincidir amb l’inici de la seua carrera cinematogràfica va ser amb l’advocat espanyol Enrique Rubio González mort en 2011. Només va durar cinc anys, però d’ell van nàixer els seus dos fills, Paulina i Enrique, casat des de 2017 amb María Escrivá de Balaguer, neboda del fundador de l’Opus Dei. Dosamantes tornaria a passar per l’altar al costat del productor valencià establit a Miami, Carlos Vasalló amb qui va estar casada fins a 1988. Ho va intentar una vegada més amb l’empresari Luis Rivas que hui queda vidu de l’estrela del cinema i la televisió mexicana.

Fa huit anys van començar els seus problemes de salut i va anunciar que escriuria un llibre amb la seua profusa trajectòria. Un any després va ser operada d’un quist benigne al cap i en 2018 va celebrar el mig segle de la seua carrera.

Les xarxes socials s’acomiaden de la famosa actriu mexicana 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mosquera advertix abans de les semifinals: L’Atlètic li ho deixarà tot i nosaltres més

Cristhian Mosquera repassa la seua primera temporada en l'Arsenal, valora el repte de les semifinals de Champions davant l'Atlètic de Madrid i subratlla que l'equip està preparat per a barallar per Premier i Lliga de Campions fins al final.

Ábalos es prepara per a declarar en el Suprem acusat de corrupció pels contractes de màscares

José Luis Ábalos afronta esta setmana la seua primera declaració davant el Tribunal Suprem després de cinc mesos a la presó preventiva per presumpta corrupció en contractes de màscares durant la pandèmia.

Els agents de l’UCO defenen davant el Suprem la seua investigació a Ábalos

Una desena d'agents de l'UCO exposa en el Tribunal Suprem els informes que apunten al paper de José Luis Ábalos en la presumpta trama de comissions per contractes de màscares.

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.