Mor Susana Dosamantes, cèlebre actriu mexicana i mare de Paulina Rubio

Paulina Rubio ha dit adeu a la seua mare. L’actriu mexicana Susana Dosamantes ha mort aquest dissabte en un hospital de Miami als 74 anys.

La seua filla ha confirmat la seua mort i la seua pesar pel que això significa per a ella aquesta trista notícia publicant una foto d’ella i un missatge en el seu compte d’Instagram: “Amb el cor a la mà i profund dolor els vull comunicar que la meua mare, la bella Susana Dosamantes, hui inicia un nou cicle, en total pau i envoltada de la seua família. El meu exemple de vida, un ésser de llum, una dona forta, hui s’incorpora a la vida eterna. Agraïm enormement als doctors, infermeres i tot el personal de l’hospital per cuidar professionalment al meu àngel”, ha escrit agraint la comprensió i demanant privacitat per a la família i amics en aquests moments tan difícils.


Encara que no s’ha revelat la causa de la mort, Dosamantes patia càncer de pàncrees. Li ho van diagnosticar fa només uns mesos, a l’abril, i des de llavors havia rebut tractament alguna cosa que, no obstant això, no hauria pogut acabar amb la malaltia.

Biografia

María del Perpetu Socors Guadalupe Susana Dosamantes Rul Riestra, com en realitat es deia, va nàixer a Guadalajara, Jalisco, el 9 de gener de 1948. Amb 20 anys va debutar al cinema en ‘Los recuerdos del porvenir’, dirigida per Arturo Ripstein en 1968.

Va aconseguir la fama amb algunes de les sèries més conegudes de la nació germana com a ‘Corazón Salvaje‘, estrenada en 1977, o la telenovel·la ‘Aprendiendo a Amar‘ que li van atorgar celebritat, a més, de ‘Rosaura Guzmán‘ i ‘Aprendiendo para vivir‘.

El totpoderós grup productor de Televisa va lamentar el seu decés ovacionant “el seu llegat actoral, ja que sempre estarà amb nosaltres” al qual es va unir a les condolences l’Associació Nacional d’Intèrprets de Mèxic per la seua àmplia trajectòria en la televisió i el teatre mexicans.


L’actriu va participar en 60 pel·lícules, 20 telenovel·les i com a presentadora de televisió. Considerada un sex symbol llatí dels 70, en els seus inicis va exercir de model amb la seua característica cabellera llarga negra i la seua figura elegant en programes de televisió. Va ser nomenada com el rostre més bell de Mèxic.

Va participar en films com ‘Siete evas para un Adán‘, ‘Kalimán‘, ‘El hombre increíble‘, ‘L’andariego‘ o ‘El día de los asesinos‘, alternant gèneres com el drama, comèdia, acció i terror. No obstant això, el que la va ajudar a pujar a la fama per al gran públic van ser les seues aparicions ochenteras en les telenovel·les i diversos programes de la pantalla petita. En els noranta va fer una aturada en la seua carrera quan va guanyar el premi TVyNovelas com a millor actriu antagònica.

Quant a la seua vida personal, va estar casada en tres ocasions. El primer matrimoni, que va coincidir amb l’inici de la seua carrera cinematogràfica va ser amb l’advocat espanyol Enrique Rubio González mort en 2011. Només va durar cinc anys, però d’ell van nàixer els seus dos fills, Paulina i Enrique, casat des de 2017 amb María Escrivá de Balaguer, neboda del fundador de l’Opus Dei. Dosamantes tornaria a passar per l’altar al costat del productor valencià establit a Miami, Carlos Vasalló amb qui va estar casada fins a 1988. Ho va intentar una vegada més amb l’empresari Luis Rivas que hui queda vidu de l’estrela del cinema i la televisió mexicana.

Fa huit anys van començar els seus problemes de salut i va anunciar que escriuria un llibre amb la seua profusa trajectòria. Un any després va ser operada d’un quist benigne al cap i en 2018 va celebrar el mig segle de la seua carrera.

Les xarxes socials s’acomiaden de la famosa actriu mexicana 

Últimes notícies

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.