Mor Susana Dosamantes, cèlebre actriu mexicana i mare de Paulina Rubio

Paulina Rubio ha dit adeu a la seua mare. L’actriu mexicana Susana Dosamantes ha mort aquest dissabte en un hospital de Miami als 74 anys.

La seua filla ha confirmat la seua mort i la seua pesar pel que això significa per a ella aquesta trista notícia publicant una foto d’ella i un missatge en el seu compte d’Instagram: “Amb el cor a la mà i profund dolor els vull comunicar que la meua mare, la bella Susana Dosamantes, hui inicia un nou cicle, en total pau i envoltada de la seua família. El meu exemple de vida, un ésser de llum, una dona forta, hui s’incorpora a la vida eterna. Agraïm enormement als doctors, infermeres i tot el personal de l’hospital per cuidar professionalment al meu àngel”, ha escrit agraint la comprensió i demanant privacitat per a la família i amics en aquests moments tan difícils.


Encara que no s’ha revelat la causa de la mort, Dosamantes patia càncer de pàncrees. Li ho van diagnosticar fa només uns mesos, a l’abril, i des de llavors havia rebut tractament alguna cosa que, no obstant això, no hauria pogut acabar amb la malaltia.

Biografia

María del Perpetu Socors Guadalupe Susana Dosamantes Rul Riestra, com en realitat es deia, va nàixer a Guadalajara, Jalisco, el 9 de gener de 1948. Amb 20 anys va debutar al cinema en ‘Los recuerdos del porvenir’, dirigida per Arturo Ripstein en 1968.

Va aconseguir la fama amb algunes de les sèries més conegudes de la nació germana com a ‘Corazón Salvaje‘, estrenada en 1977, o la telenovel·la ‘Aprendiendo a Amar‘ que li van atorgar celebritat, a més, de ‘Rosaura Guzmán‘ i ‘Aprendiendo para vivir‘.

El totpoderós grup productor de Televisa va lamentar el seu decés ovacionant “el seu llegat actoral, ja que sempre estarà amb nosaltres” al qual es va unir a les condolences l’Associació Nacional d’Intèrprets de Mèxic per la seua àmplia trajectòria en la televisió i el teatre mexicans.


L’actriu va participar en 60 pel·lícules, 20 telenovel·les i com a presentadora de televisió. Considerada un sex symbol llatí dels 70, en els seus inicis va exercir de model amb la seua característica cabellera llarga negra i la seua figura elegant en programes de televisió. Va ser nomenada com el rostre més bell de Mèxic.

Va participar en films com ‘Siete evas para un Adán‘, ‘Kalimán‘, ‘El hombre increíble‘, ‘L’andariego‘ o ‘El día de los asesinos‘, alternant gèneres com el drama, comèdia, acció i terror. No obstant això, el que la va ajudar a pujar a la fama per al gran públic van ser les seues aparicions ochenteras en les telenovel·les i diversos programes de la pantalla petita. En els noranta va fer una aturada en la seua carrera quan va guanyar el premi TVyNovelas com a millor actriu antagònica.

Quant a la seua vida personal, va estar casada en tres ocasions. El primer matrimoni, que va coincidir amb l’inici de la seua carrera cinematogràfica va ser amb l’advocat espanyol Enrique Rubio González mort en 2011. Només va durar cinc anys, però d’ell van nàixer els seus dos fills, Paulina i Enrique, casat des de 2017 amb María Escrivá de Balaguer, neboda del fundador de l’Opus Dei. Dosamantes tornaria a passar per l’altar al costat del productor valencià establit a Miami, Carlos Vasalló amb qui va estar casada fins a 1988. Ho va intentar una vegada més amb l’empresari Luis Rivas que hui queda vidu de l’estrela del cinema i la televisió mexicana.

Fa huit anys van començar els seus problemes de salut i va anunciar que escriuria un llibre amb la seua profusa trajectòria. Un any després va ser operada d’un quist benigne al cap i en 2018 va celebrar el mig segle de la seua carrera.

Les xarxes socials s’acomiaden de la famosa actriu mexicana 

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.