Onada de robatoris en xalets i cases d’Estivella

Un coche de la Guardia Civil en las inmediaciones de la finca 'La lapa', en la localidad sevillana de Burguillos

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La localitat d’Estivella, a la comarca del Camp de Morvedre, ha patit diversos robatoris en poques setmanes, tal com informava el diari Levante-EMV.

 

Un dels robatoris es va produir aquest passat diumenge, en un xalet d’una urbanització que ja havia sigut assaltat mesos enrere. En aquella ocasió el propietari va ser apallissat per tal de robar-li, quan tornava de treballar amb la recaptació del dia.

 

En aquest robatori els lladres van entrar quan la casa estava buida, i van destrossar la caixa forta, furtant les joies de l’interior. Els assaltants van actuar a fosques, a més de tapar les càmeres per a no ser vistos. Tot i això, van ser gravats mentre entraven a la vivenda, al voltant de les 22.30 hores del diumenge.

 

Els propietaris del xalet van veure com es cometia el robatori a través de les imatges de les càmeres que arribaven als seus telèfons mòbils. Segons apuntava Levante-EMV, els lladres anaven amb la cara tapada i guants.

 

A banda d’aquest fet, aquell mateix dia es denunciava un altre robatori a la localitat, per part d’un veí d’un camí proper a la ubicació d’aquest xalet.

 

Prèviament, la setmana passada, es registraven altres robatoris en la mateixa urbanització. Un d’ells només es va quedar en intent, ja que els propietaris de la casa, que es trobaven dins d’aquesta, van detectar sorolls mentre sopaven, i en dirigir-se al lloc els lladres van fugir.

 

En altres dos casos els robatoris sí que van ser comesos. En un d’ells els propietaris van patir el robatori estant també a casa, però van escoltar sorolls quan els lladres ja estaven fugint. En el segon cas, els lladres van accedir per la finestra del bany i van furtar joies i diners.

 

També dies abans una altra veïna d’Estivella va denunciar un robatori en sa casa.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.