Onada de robatoris en xalets i cases d’Estivella

Un coche de la Guardia Civil en las inmediaciones de la finca 'La lapa', en la localidad sevillana de Burguillos

Imatge d’arxiu | València Diari

 

La localitat d’Estivella, a la comarca del Camp de Morvedre, ha patit diversos robatoris en poques setmanes, tal com informava el diari Levante-EMV.

 

Un dels robatoris es va produir aquest passat diumenge, en un xalet d’una urbanització que ja havia sigut assaltat mesos enrere. En aquella ocasió el propietari va ser apallissat per tal de robar-li, quan tornava de treballar amb la recaptació del dia.

 

En aquest robatori els lladres van entrar quan la casa estava buida, i van destrossar la caixa forta, furtant les joies de l’interior. Els assaltants van actuar a fosques, a més de tapar les càmeres per a no ser vistos. Tot i això, van ser gravats mentre entraven a la vivenda, al voltant de les 22.30 hores del diumenge.

 

Els propietaris del xalet van veure com es cometia el robatori a través de les imatges de les càmeres que arribaven als seus telèfons mòbils. Segons apuntava Levante-EMV, els lladres anaven amb la cara tapada i guants.

 

A banda d’aquest fet, aquell mateix dia es denunciava un altre robatori a la localitat, per part d’un veí d’un camí proper a la ubicació d’aquest xalet.

 

Prèviament, la setmana passada, es registraven altres robatoris en la mateixa urbanització. Un d’ells només es va quedar en intent, ja que els propietaris de la casa, que es trobaven dins d’aquesta, van detectar sorolls mentre sopaven, i en dirigir-se al lloc els lladres van fugir.

 

En altres dos casos els robatoris sí que van ser comesos. En un d’ells els propietaris van patir el robatori estant també a casa, però van escoltar sorolls quan els lladres ja estaven fugint. En el segon cas, els lladres van accedir per la finestra del bany i van furtar joies i diners.

 

També dies abans una altra veïna d’Estivella va denunciar un robatori en sa casa.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.