8 pedòfils, 3 d’ells valencians, detinguts per assetjar a una xiqueta de 13 anys

Xica amb les mans tapant-se la cara

La xiqueta de 13 anys va arribar a ser assetjada per 8 xics  | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a huit xics –tres d’ells en València, i n’investiguen a un altre menor d’edat– en diferents punts d’Espanya, per assetjar sexualment a xiquetes menors d’edat a través d’Internet. Concretament, tots estaven relacionats amb una víctima, de 13 anys, a la que tots sol·licitaven sexualment amb insistència.

 

Les detencions s’han produït en la província de València principalment, ja que ací és a on s’han acumulat més implicats. Els altres detinguts han sigut localitzats en Badajoz, Ciutat Reial, Madrid, Tenerife i Tarragona. Segons informa la Policia en un comunicat, els arrestats estaven vinculats entre si per una de les seues víctimes, una xiqueta de 13 anys a la que tots ells assetjaven i que havia pujat diferents fotografies de la cara i el cos, en postures suggeridores, en les seues xarxes socials.

 

Això va originar que diferents pedòfils contactaren amb ella per a obtindre més material sexual i, fins i tot, quedar amb ella per a tindre relacions. De fet, un dels investigats ha sigut detingut dos voltes durant la investigació en reincidir en les seues accions delictives. A més, un altre d’ells va conseguir abusar sexualment de la menor, atés que residia a pocs quilòmetres de la víctima, tot i que ella no el va denunciar perquè pensava que eren parella.

 

Una xiqueta de 12 anys d’Alacant, entre les víctimes

La investigació es va iniciar gràcies a la informació rebuda a través del correu electrònic de la policia (denuncias.pornografia.infantil@policia.es), que la Policia Nacional posa a la disposició dels ciutadans per a que puguen comunicar –sempre de forma anònima– els fets o situacions presumptament delictives que posen en perill al menor en l’ús de les noves tecnologies.

 

El procés va començar en abril de 2017, quan els agents van rebre un missatge en què una mare alertava del contacte de la seua filla, a través d’una coneguda xarxa social, amb una persona que deia tindre una agència de models. Els agents van comprovar l’existència d’un compte en què s’anunciava una coneguda marca de llenceria femenina i que buscava xiques, menors d’edat, que volgueren ser models.

 

Eixa oferta es repetia en diferents xarxes socials i, quan van investigar l’origen d’eixos anuncis, els policies van localitzar a un sospitós, de 24 anys i resident en la comunitat de Madrid, amb diferents antecedents. Poc després, van conseguir localitzar a un total de huit víctimes, en diferents províncies espanyoles, entre 12 i 16 anys. Una d’elles era una xiqueta de 12 anys resident en la província d’Alacant, cosa que va provocar que detingueren.

 

Diferents maneres per a acostar-se a la víctima

Els 8 detinguts –i la investigació d’un altre implicat més– estaven relacionats amb la primera víctima. Tal com destaca ‘Información’, un d’ells, de 22 anys, va conseguir aprofitar-se d’ella sexualment perquè li va fer creure que eren parella i vivien prop. Un altre, resident en Tenerife i de 33 anys, es va fer passar per una dona amb una malaltia terminal i tractava de fer-li quedar ‘amb un amic’.

 

El detingut en Tarragona, de 26 anys, li havia enviat fotos sexuals pròpies a la víctima i volia convéncer-la de què la diferència d’edat no era important. De fet, esta mateixa acció la va practicar amb una altra menor, de 14 anys, amb qui volia mantindre una trobada i li havia demanat material sexual d’ella. Respecte del detingut de Ciutat Reial, és un xic de 29 anys que es va guanyar la confiança de la menor i, una volta fet, va conseguir que ella li enviara material íntim perquè, ‘si el rebutjava, se sentiria molt dolgut’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.