8 pedòfils, 3 d’ells valencians, detinguts per assetjar a una xiqueta de 13 anys

Xica amb les mans tapant-se la cara

La xiqueta de 13 anys va arribar a ser assetjada per 8 xics  | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a huit xics –tres d’ells en València, i n’investiguen a un altre menor d’edat– en diferents punts d’Espanya, per assetjar sexualment a xiquetes menors d’edat a través d’Internet. Concretament, tots estaven relacionats amb una víctima, de 13 anys, a la que tots sol·licitaven sexualment amb insistència.

 

Les detencions s’han produït en la província de València principalment, ja que ací és a on s’han acumulat més implicats. Els altres detinguts han sigut localitzats en Badajoz, Ciutat Reial, Madrid, Tenerife i Tarragona. Segons informa la Policia en un comunicat, els arrestats estaven vinculats entre si per una de les seues víctimes, una xiqueta de 13 anys a la que tots ells assetjaven i que havia pujat diferents fotografies de la cara i el cos, en postures suggeridores, en les seues xarxes socials.

 

Això va originar que diferents pedòfils contactaren amb ella per a obtindre més material sexual i, fins i tot, quedar amb ella per a tindre relacions. De fet, un dels investigats ha sigut detingut dos voltes durant la investigació en reincidir en les seues accions delictives. A més, un altre d’ells va conseguir abusar sexualment de la menor, atés que residia a pocs quilòmetres de la víctima, tot i que ella no el va denunciar perquè pensava que eren parella.

 

Una xiqueta de 12 anys d’Alacant, entre les víctimes

La investigació es va iniciar gràcies a la informació rebuda a través del correu electrònic de la policia (denuncias.pornografia.infantil@policia.es), que la Policia Nacional posa a la disposició dels ciutadans per a que puguen comunicar –sempre de forma anònima– els fets o situacions presumptament delictives que posen en perill al menor en l’ús de les noves tecnologies.

 

El procés va començar en abril de 2017, quan els agents van rebre un missatge en què una mare alertava del contacte de la seua filla, a través d’una coneguda xarxa social, amb una persona que deia tindre una agència de models. Els agents van comprovar l’existència d’un compte en què s’anunciava una coneguda marca de llenceria femenina i que buscava xiques, menors d’edat, que volgueren ser models.

 

Eixa oferta es repetia en diferents xarxes socials i, quan van investigar l’origen d’eixos anuncis, els policies van localitzar a un sospitós, de 24 anys i resident en la comunitat de Madrid, amb diferents antecedents. Poc després, van conseguir localitzar a un total de huit víctimes, en diferents províncies espanyoles, entre 12 i 16 anys. Una d’elles era una xiqueta de 12 anys resident en la província d’Alacant, cosa que va provocar que detingueren.

 

Diferents maneres per a acostar-se a la víctima

Els 8 detinguts –i la investigació d’un altre implicat més– estaven relacionats amb la primera víctima. Tal com destaca ‘Información’, un d’ells, de 22 anys, va conseguir aprofitar-se d’ella sexualment perquè li va fer creure que eren parella i vivien prop. Un altre, resident en Tenerife i de 33 anys, es va fer passar per una dona amb una malaltia terminal i tractava de fer-li quedar ‘amb un amic’.

 

El detingut en Tarragona, de 26 anys, li havia enviat fotos sexuals pròpies a la víctima i volia convéncer-la de què la diferència d’edat no era important. De fet, esta mateixa acció la va practicar amb una altra menor, de 14 anys, amb qui volia mantindre una trobada i li havia demanat material sexual d’ella. Respecte del detingut de Ciutat Reial, és un xic de 29 anys que es va guanyar la confiança de la menor i, una volta fet, va conseguir que ella li enviara material íntim perquè, ‘si el rebutjava, se sentiria molt dolgut’.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.