12.5 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

8 pedòfils, 3 d’ells valencians, detinguts per assetjar a una xiqueta de 13 anys

Xica amb les mans tapant-se la cara

La xiqueta de 13 anys va arribar a ser assetjada per 8 xics  | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a huit xics –tres d’ells en València, i n’investiguen a un altre menor d’edat– en diferents punts d’Espanya, per assetjar sexualment a xiquetes menors d’edat a través d’Internet. Concretament, tots estaven relacionats amb una víctima, de 13 anys, a la que tots sol·licitaven sexualment amb insistència.

 

Les detencions s’han produït en la província de València principalment, ja que ací és a on s’han acumulat més implicats. Els altres detinguts han sigut localitzats en Badajoz, Ciutat Reial, Madrid, Tenerife i Tarragona. Segons informa la Policia en un comunicat, els arrestats estaven vinculats entre si per una de les seues víctimes, una xiqueta de 13 anys a la que tots ells assetjaven i que havia pujat diferents fotografies de la cara i el cos, en postures suggeridores, en les seues xarxes socials.

 

Això va originar que diferents pedòfils contactaren amb ella per a obtindre més material sexual i, fins i tot, quedar amb ella per a tindre relacions. De fet, un dels investigats ha sigut detingut dos voltes durant la investigació en reincidir en les seues accions delictives. A més, un altre d’ells va conseguir abusar sexualment de la menor, atés que residia a pocs quilòmetres de la víctima, tot i que ella no el va denunciar perquè pensava que eren parella.

 

Una xiqueta de 12 anys d’Alacant, entre les víctimes

La investigació es va iniciar gràcies a la informació rebuda a través del correu electrònic de la policia (denuncias.pornografia.infantil@policia.es), que la Policia Nacional posa a la disposició dels ciutadans per a que puguen comunicar –sempre de forma anònima– els fets o situacions presumptament delictives que posen en perill al menor en l’ús de les noves tecnologies.

 

El procés va començar en abril de 2017, quan els agents van rebre un missatge en què una mare alertava del contacte de la seua filla, a través d’una coneguda xarxa social, amb una persona que deia tindre una agència de models. Els agents van comprovar l’existència d’un compte en què s’anunciava una coneguda marca de llenceria femenina i que buscava xiques, menors d’edat, que volgueren ser models.

 

Eixa oferta es repetia en diferents xarxes socials i, quan van investigar l’origen d’eixos anuncis, els policies van localitzar a un sospitós, de 24 anys i resident en la comunitat de Madrid, amb diferents antecedents. Poc després, van conseguir localitzar a un total de huit víctimes, en diferents províncies espanyoles, entre 12 i 16 anys. Una d’elles era una xiqueta de 12 anys resident en la província d’Alacant, cosa que va provocar que detingueren.

 

Diferents maneres per a acostar-se a la víctima

Els 8 detinguts –i la investigació d’un altre implicat més– estaven relacionats amb la primera víctima. Tal com destaca ‘Información’, un d’ells, de 22 anys, va conseguir aprofitar-se d’ella sexualment perquè li va fer creure que eren parella i vivien prop. Un altre, resident en Tenerife i de 33 anys, es va fer passar per una dona amb una malaltia terminal i tractava de fer-li quedar ‘amb un amic’.

 

El detingut en Tarragona, de 26 anys, li havia enviat fotos sexuals pròpies a la víctima i volia convéncer-la de què la diferència d’edat no era important. De fet, esta mateixa acció la va practicar amb una altra menor, de 14 anys, amb qui volia mantindre una trobada i li havia demanat material sexual d’ella. Respecte del detingut de Ciutat Reial, és un xic de 29 anys que es va guanyar la confiança de la menor i, una volta fet, va conseguir que ella li enviara material íntim perquè, ‘si el rebutjava, se sentiria molt dolgut’.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les pluges han superat els 100 litres a la Safor en quatre hores i han provocat avisos puntuals

La Font d'En Carrós ha registrat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés trencaments de baixants. Alacant i Castelló han acumulat menys pluja.

Corma, Bisquert i Guanter, de la UPV, revaliden la seua presència en l’elit mundial de científics

Els tres investigadors vinculats a la UPV figuren de nou en la llista Highly Cited Researchers 2025 de Clarivate. Reclamen finançament estable, menys burocràcia i més aposta per risc científic.

Detingut a Elda per estafar 6.300 euros amb una app d’accés remot i accedir a dades privades

Un home de 69 anys ha sigut detingut a Elda per estafar 6.300 euros a un veí de 71 després de guiar-li per a instal·lar una app d'accés remot i entrar en la seua informació privada.

Detingut a Torrent l’amo d’una empresa per vendre entrades anul·lades d’un campionat de motociclisme

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 49 anys, amo d'una mercantil, per estafa amb entrades anul·lades per a un campionat de motociclisme. Hi ha almenys 11 denúncies i la web simulava ser l'oficial del circuit.

Impulsen un test universal i assequible per a diagnosticar malnutrició per fallades del pàncrees

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant desenrotllen biomarcadores per a crear una prova fiable, ràpida i econòmica que identifique malnutrició per fallades del pàncrees.

El temporal deixa 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d’En Carrós i Aemet ha activat el roig a València

Les pluges de la nit han acumulat 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d'En Carrós. Aemet ha establit el nivell roig des del migdia per precipitacions molt intenses.

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.