8 pedòfils, 3 d’ells valencians, detinguts per assetjar a una xiqueta de 13 anys

Xica amb les mans tapant-se la cara

La xiqueta de 13 anys va arribar a ser assetjada per 8 xics  | Cedida

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a huit xics –tres d’ells en València, i n’investiguen a un altre menor d’edat– en diferents punts d’Espanya, per assetjar sexualment a xiquetes menors d’edat a través d’Internet. Concretament, tots estaven relacionats amb una víctima, de 13 anys, a la que tots sol·licitaven sexualment amb insistència.

 

Les detencions s’han produït en la província de València principalment, ja que ací és a on s’han acumulat més implicats. Els altres detinguts han sigut localitzats en Badajoz, Ciutat Reial, Madrid, Tenerife i Tarragona. Segons informa la Policia en un comunicat, els arrestats estaven vinculats entre si per una de les seues víctimes, una xiqueta de 13 anys a la que tots ells assetjaven i que havia pujat diferents fotografies de la cara i el cos, en postures suggeridores, en les seues xarxes socials.

 

Això va originar que diferents pedòfils contactaren amb ella per a obtindre més material sexual i, fins i tot, quedar amb ella per a tindre relacions. De fet, un dels investigats ha sigut detingut dos voltes durant la investigació en reincidir en les seues accions delictives. A més, un altre d’ells va conseguir abusar sexualment de la menor, atés que residia a pocs quilòmetres de la víctima, tot i que ella no el va denunciar perquè pensava que eren parella.

 

Una xiqueta de 12 anys d’Alacant, entre les víctimes

La investigació es va iniciar gràcies a la informació rebuda a través del correu electrònic de la policia (denuncias.pornografia.infantil@policia.es), que la Policia Nacional posa a la disposició dels ciutadans per a que puguen comunicar –sempre de forma anònima– els fets o situacions presumptament delictives que posen en perill al menor en l’ús de les noves tecnologies.

 

El procés va començar en abril de 2017, quan els agents van rebre un missatge en què una mare alertava del contacte de la seua filla, a través d’una coneguda xarxa social, amb una persona que deia tindre una agència de models. Els agents van comprovar l’existència d’un compte en què s’anunciava una coneguda marca de llenceria femenina i que buscava xiques, menors d’edat, que volgueren ser models.

 

Eixa oferta es repetia en diferents xarxes socials i, quan van investigar l’origen d’eixos anuncis, els policies van localitzar a un sospitós, de 24 anys i resident en la comunitat de Madrid, amb diferents antecedents. Poc després, van conseguir localitzar a un total de huit víctimes, en diferents províncies espanyoles, entre 12 i 16 anys. Una d’elles era una xiqueta de 12 anys resident en la província d’Alacant, cosa que va provocar que detingueren.

 

Diferents maneres per a acostar-se a la víctima

Els 8 detinguts –i la investigació d’un altre implicat més– estaven relacionats amb la primera víctima. Tal com destaca ‘Información’, un d’ells, de 22 anys, va conseguir aprofitar-se d’ella sexualment perquè li va fer creure que eren parella i vivien prop. Un altre, resident en Tenerife i de 33 anys, es va fer passar per una dona amb una malaltia terminal i tractava de fer-li quedar ‘amb un amic’.

 

El detingut en Tarragona, de 26 anys, li havia enviat fotos sexuals pròpies a la víctima i volia convéncer-la de què la diferència d’edat no era important. De fet, esta mateixa acció la va practicar amb una altra menor, de 14 anys, amb qui volia mantindre una trobada i li havia demanat material sexual d’ella. Respecte del detingut de Ciutat Reial, és un xic de 29 anys que es va guanyar la confiança de la menor i, una volta fet, va conseguir que ella li enviara material íntim perquè, ‘si el rebutjava, se sentiria molt dolgut’.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.

FOMOfest reunirà 5.000 persones en la seua segona edició en La Marina de València

El 28 de març, Marina d'Empreses celebrarà la segona edició de FOMOfest en La Marina de València, amb 5.000 assistents, xarrades, tallers i experiències amb referents.

Aumsa pilotarà la futura Agència Municipal de Lloguer a València

La Junta de Govern Local preveu aprovar este divendres el primer pas per a crear l'Agència Municipal de Lloguer, que dissenyarà i gestionarà Aumsa. El pla garantix rendes a propietaris a canvi de preus per davall del mercat i arranca amb 300.000 euros en 2026.

Detingut a Almassora després d’intentar eludir un control amb 26,64 grams de cocaïna

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut a un home a Almassora després d'una maniobra evasiva davant un control; portava 26,64 grams de cocaïna en bosses i una bàscula. L'arrestat, de 38 anys, va quedar a disposició judicial per un presumpte delicte contra la salut pública.

El 83% dels CEO actua com a portaveu però solo el 41,6% està format

El 83,2% dels consellers delegats exercix com a portaveu, però només el 41,6% compta amb formació per a eixe rol. El 35% manca de pla i només 4 de cada 10 dircom estan en el comité de direcció.

Renfe no garantix el reforç de Rodalia en Falles sense un pla de seguretat

Renfe advertix que no podrà mantindre el servici reforçat de Rodalia en Falles si no hi ha dispositius de seguretat suficients. L'empresa veu inviables els transbords per carretera i reclama indicacions clares a l'Ajuntament.

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.