El policia local d’Alacant que es negava a portar mascareta s’enfronta a fins a sis anys sense faena

 

L‘Ajuntament d’Alacant ha notificat el plec de càrrecs a l’agent de la Policia Local del torn de nit que es negava a portar mascareta durant la seua jornada laboral i en el que l’instructor de l’expedient proposa fins a sis anys de suspensió d’ocupació i salari per una falta molt greu.

 

El consistori va obrir un expedient informatiu el mes de desembre a l’agent per negar-se a portar mascareta durant la seua jornada. Ara, li ha arribat la proposta de l’instructor, que el mateix membre de la Policia Local ha confirmat en un vídeo publicat en una xarxa social. Ara, el policia disposa d’un període de 10 dies per a presentar al·legacions, segons ha pogut confirmar Europa Press.

 

Segons l’agent, ha rebut la notificació de dos propostes de sanció: una molt greu, que contempla la suspensió de funcions per un període d’entre tres mesos i un dia fins a un màxim de sis anys i una altra greu, en la que la proposta de suspensió oscil·la entre cinc dies i un màxim de tres mesos.

 

L’agent afirma que el coronavirus no existix

El mes de desembre passat, la Prefectura de Servici, juntament amb la Regidoria de Recursos Humans, va fer un informe exposant els fets en el que es manifestava la negativa de l’efectiu a portar la protecció sanitària obligatòria. L’Ajuntament va decidir obrir un expedient informatiu per saber que havia passat per a la seua investigació, la que va derivar en la incoació d’un expedient sancionador cap a l’agent.

 

«Sis anys per no posar-me la mascareta, ja ho teniu clar, sigueu bons perquè després vos poden posar això. Si em posen sis anys per la mascareta, ja em torne boig», afirma l’agent en el vídeo. El policia ha indicat, també, que és l’«únic que està donant la cara» i ha criticat als seus companys per «deixar-li caure» per alguna cosa que «hauria d’estar fent també la resta: merda per a tots, no teniu vergonya».

 

«No hi ha por, si em fiquen sis anys tornaré per a la jubilació», expressa. L’agent ha participat de manera activa en manifestacions negacionistes i ha penjat diferents vídeos en xarxes socials amb afirmacions com «el Covid-19 no existix».

Últimes notícies

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.