El policia local d’Alacant que es negava a portar mascareta s’enfronta a fins a sis anys sense faena

 

L‘Ajuntament d’Alacant ha notificat el plec de càrrecs a l’agent de la Policia Local del torn de nit que es negava a portar mascareta durant la seua jornada laboral i en el que l’instructor de l’expedient proposa fins a sis anys de suspensió d’ocupació i salari per una falta molt greu.

 

El consistori va obrir un expedient informatiu el mes de desembre a l’agent per negar-se a portar mascareta durant la seua jornada. Ara, li ha arribat la proposta de l’instructor, que el mateix membre de la Policia Local ha confirmat en un vídeo publicat en una xarxa social. Ara, el policia disposa d’un període de 10 dies per a presentar al·legacions, segons ha pogut confirmar Europa Press.

 

Segons l’agent, ha rebut la notificació de dos propostes de sanció: una molt greu, que contempla la suspensió de funcions per un període d’entre tres mesos i un dia fins a un màxim de sis anys i una altra greu, en la que la proposta de suspensió oscil·la entre cinc dies i un màxim de tres mesos.

 

L’agent afirma que el coronavirus no existix

El mes de desembre passat, la Prefectura de Servici, juntament amb la Regidoria de Recursos Humans, va fer un informe exposant els fets en el que es manifestava la negativa de l’efectiu a portar la protecció sanitària obligatòria. L’Ajuntament va decidir obrir un expedient informatiu per saber que havia passat per a la seua investigació, la que va derivar en la incoació d’un expedient sancionador cap a l’agent.

 

«Sis anys per no posar-me la mascareta, ja ho teniu clar, sigueu bons perquè després vos poden posar això. Si em posen sis anys per la mascareta, ja em torne boig», afirma l’agent en el vídeo. El policia ha indicat, també, que és l’«únic que està donant la cara» i ha criticat als seus companys per «deixar-li caure» per alguna cosa que «hauria d’estar fent també la resta: merda per a tots, no teniu vergonya».

 

«No hi ha por, si em fiquen sis anys tornaré per a la jubilació», expressa. L’agent ha participat de manera activa en manifestacions negacionistes i ha penjat diferents vídeos en xarxes socials amb afirmacions com «el Covid-19 no existix».

Últimes notícies

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.

València entra en el rànquing mundial de ciutats i se situa en el lloc 180

València sha situat en el lloc 180 del Índex Global de Ciutats 2026 de Oxford Economics, com a tercera ciutat espanyola darrere de Madrid i Barcelona.