12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

El policia local d’Alacant que es negava a portar mascareta s’enfronta a fins a sis anys sense faena

 

L‘Ajuntament d’Alacant ha notificat el plec de càrrecs a l’agent de la Policia Local del torn de nit que es negava a portar mascareta durant la seua jornada laboral i en el que l’instructor de l’expedient proposa fins a sis anys de suspensió d’ocupació i salari per una falta molt greu.

 

El consistori va obrir un expedient informatiu el mes de desembre a l’agent per negar-se a portar mascareta durant la seua jornada. Ara, li ha arribat la proposta de l’instructor, que el mateix membre de la Policia Local ha confirmat en un vídeo publicat en una xarxa social. Ara, el policia disposa d’un període de 10 dies per a presentar al·legacions, segons ha pogut confirmar Europa Press.

 

Segons l’agent, ha rebut la notificació de dos propostes de sanció: una molt greu, que contempla la suspensió de funcions per un període d’entre tres mesos i un dia fins a un màxim de sis anys i una altra greu, en la que la proposta de suspensió oscil·la entre cinc dies i un màxim de tres mesos.

 

L’agent afirma que el coronavirus no existix

El mes de desembre passat, la Prefectura de Servici, juntament amb la Regidoria de Recursos Humans, va fer un informe exposant els fets en el que es manifestava la negativa de l’efectiu a portar la protecció sanitària obligatòria. L’Ajuntament va decidir obrir un expedient informatiu per saber que havia passat per a la seua investigació, la que va derivar en la incoació d’un expedient sancionador cap a l’agent.

 

«Sis anys per no posar-me la mascareta, ja ho teniu clar, sigueu bons perquè després vos poden posar això. Si em posen sis anys per la mascareta, ja em torne boig», afirma l’agent en el vídeo. El policia ha indicat, també, que és l’«únic que està donant la cara» i ha criticat als seus companys per «deixar-li caure» per alguna cosa que «hauria d’estar fent també la resta: merda per a tots, no teniu vergonya».

 

«No hi ha por, si em fiquen sis anys tornaré per a la jubilació», expressa. L’agent ha participat de manera activa en manifestacions negacionistes i ha penjat diferents vídeos en xarxes socials amb afirmacions com «el Covid-19 no existix».

Últimes notícies

L’aeroport d’Alacant tanca un any rècord i frega els 20 milions de passatgers en 2025

La terminal ha registrat 19.950.394 passatgers en 2025 (+8,5%) i 126.081 operacions (+8,4%). El 88% del trànsit ha sigut internacional, amb el Regne Unit al capdavant.

Pérez Llorca no donarà suport al nou model de finançament per excloure el deute i el fons d’anivellament

Pérez Llorca ha anunciat que no recolzarà la proposta de finançament autonòmic del Govern per no contemplar la condonació de 40.000 milions ni un fons d'anivellament transitori. Advertix que el pla dividix, no té l'aire d'aprovar-se i prolonga la falta de mesures pal·liatives.

La revisió del Patricova ampliarà les restriccions a la construcció en zones inundables

La Generalitat revisarà el Patricova per a endurir el control urbanístic en àrees amb el risc d'inundació. El procés es farà en dos fases i actualitzarà els mapes de risc.

El València no gana al Getafe en el Coliseum des de 2018

El València visita este diumenge al Getafe amb una ratxa sense victòries en el Coliseum des de 2018: quatre derrotes i dos empats, amb un 1-1 com a últim antecedent. El balanç allí afavorix al conjunt local.

L’Aeroport de València tanca 2025 amb rècord de 11,8 milions de passatgers

L'Aeroport de València ha tancat 2025 amb 11,8 milions de passatgers, un 9,6% més, i 93.110 vols. El mercat internacional va suposar tres de cada quatre viatgers.

El Vila-real va guanyar quatre i va empatar una en els seus sis ultimes visites al Betis

El Vila-real visita el Villamarín en la jornada 20 amb una ratxa recent molt favorable: quatre victòries i un empat en sis eixides. La ultima derrota va ser en 2022-23.

El PSPV acusa a Mompó d’atribuir-se assoliments en la reconstrucció del clavegueram sufragada pel Govern

El PSPV ha acusat a Vicent Mompó d'atribuir-se un lideratge en la reconstrucció del clavegueram danyat per la DANA malgrat que el finançament és íntegre del Govern. Sosté que la Diputació només presta assistència tècnica i amb retard.

La comissió de la DANA en el Congrés preveu citar a Feijóo el 27 de gener

PSOE i Sumar, amb majoria en la taula, impulsen la citació de Feijóo per a explicar quina informació va rebre sobre la DANA i les seues declaracions posteriors. La data prevista és el 27 de gener, pendent de confirmació formal.