El policia local d’Alacant que es negava a portar mascareta s’enfronta a fins a sis anys sense faena

 

L‘Ajuntament d’Alacant ha notificat el plec de càrrecs a l’agent de la Policia Local del torn de nit que es negava a portar mascareta durant la seua jornada laboral i en el que l’instructor de l’expedient proposa fins a sis anys de suspensió d’ocupació i salari per una falta molt greu.

 

El consistori va obrir un expedient informatiu el mes de desembre a l’agent per negar-se a portar mascareta durant la seua jornada. Ara, li ha arribat la proposta de l’instructor, que el mateix membre de la Policia Local ha confirmat en un vídeo publicat en una xarxa social. Ara, el policia disposa d’un període de 10 dies per a presentar al·legacions, segons ha pogut confirmar Europa Press.

 

Segons l’agent, ha rebut la notificació de dos propostes de sanció: una molt greu, que contempla la suspensió de funcions per un període d’entre tres mesos i un dia fins a un màxim de sis anys i una altra greu, en la que la proposta de suspensió oscil·la entre cinc dies i un màxim de tres mesos.

 

L’agent afirma que el coronavirus no existix

El mes de desembre passat, la Prefectura de Servici, juntament amb la Regidoria de Recursos Humans, va fer un informe exposant els fets en el que es manifestava la negativa de l’efectiu a portar la protecció sanitària obligatòria. L’Ajuntament va decidir obrir un expedient informatiu per saber que havia passat per a la seua investigació, la que va derivar en la incoació d’un expedient sancionador cap a l’agent.

 

«Sis anys per no posar-me la mascareta, ja ho teniu clar, sigueu bons perquè després vos poden posar això. Si em posen sis anys per la mascareta, ja em torne boig», afirma l’agent en el vídeo. El policia ha indicat, també, que és l’«únic que està donant la cara» i ha criticat als seus companys per «deixar-li caure» per alguna cosa que «hauria d’estar fent també la resta: merda per a tots, no teniu vergonya».

 

«No hi ha por, si em fiquen sis anys tornaré per a la jubilació», expressa. L’agent ha participat de manera activa en manifestacions negacionistes i ha penjat diferents vídeos en xarxes socials amb afirmacions com «el Covid-19 no existix».

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.