El policia local d’Alacant que es negava a portar mascareta s’enfronta a fins a sis anys sense faena

 

L‘Ajuntament d’Alacant ha notificat el plec de càrrecs a l’agent de la Policia Local del torn de nit que es negava a portar mascareta durant la seua jornada laboral i en el que l’instructor de l’expedient proposa fins a sis anys de suspensió d’ocupació i salari per una falta molt greu.

 

El consistori va obrir un expedient informatiu el mes de desembre a l’agent per negar-se a portar mascareta durant la seua jornada. Ara, li ha arribat la proposta de l’instructor, que el mateix membre de la Policia Local ha confirmat en un vídeo publicat en una xarxa social. Ara, el policia disposa d’un període de 10 dies per a presentar al·legacions, segons ha pogut confirmar Europa Press.

 

Segons l’agent, ha rebut la notificació de dos propostes de sanció: una molt greu, que contempla la suspensió de funcions per un període d’entre tres mesos i un dia fins a un màxim de sis anys i una altra greu, en la que la proposta de suspensió oscil·la entre cinc dies i un màxim de tres mesos.

 

L’agent afirma que el coronavirus no existix

El mes de desembre passat, la Prefectura de Servici, juntament amb la Regidoria de Recursos Humans, va fer un informe exposant els fets en el que es manifestava la negativa de l’efectiu a portar la protecció sanitària obligatòria. L’Ajuntament va decidir obrir un expedient informatiu per saber que havia passat per a la seua investigació, la que va derivar en la incoació d’un expedient sancionador cap a l’agent.

 

«Sis anys per no posar-me la mascareta, ja ho teniu clar, sigueu bons perquè després vos poden posar això. Si em posen sis anys per la mascareta, ja em torne boig», afirma l’agent en el vídeo. El policia ha indicat, també, que és l’«únic que està donant la cara» i ha criticat als seus companys per «deixar-li caure» per alguna cosa que «hauria d’estar fent també la resta: merda per a tots, no teniu vergonya».

 

«No hi ha por, si em fiquen sis anys tornaré per a la jubilació», expressa. L’agent ha participat de manera activa en manifestacions negacionistes i ha penjat diferents vídeos en xarxes socials amb afirmacions com «el Covid-19 no existix».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els 120 decibels d’una mascletà: riscos i per què convé mantindre distància

Les mascletaes poden registrar pics pròxims a 120 dB en el punt de tret. La distància reduïx l'impacte: uns 30 m per a adults i més per a xiquets.

Les víctimes de la DANA demanen al TSJCV ignorar l’aforament de Carlos Mazón i mantindre la investigació a Catarroja

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que permeta investigar-lo en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca reivindica els seus 100 dies amb normalitat i mesures en marxa

El president ha defés que en els seus primers cent dies s'ha recuperat una normalitat necessària i s'ha donat estabilitat al Consell. Ha assegurat que més de la mitat dels seus compromisos d'investidura ja estan en marxa, amb baixada d'impostos, reforç de l'atenció primària, estratègia contra el càncer i suport a la reconstrucció després de la DANA.

Aemet ha establit l’avís groc este dimarts en la Comunitat Valenciana per pluges de fins a 20 l/m² en una hora

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís groc per pluges en punts d'Alacant, Castelló i València, amb llindars de 20 l/m² en una hora i fins a 60 en 12 segons zona i horari.

Pérez Llorca demana enteniment a Extremadura i Aragó per a un govern de dretes

Juanfran Pérez Llorca ha instat les forces de la dreta a entendre's a Extremadura i Aragó per a articular govern, en considerar que les urnes van apuntar a eixa majoria. Ha demanat acords ràpids i ha admés que no és el més indicat per a donar consells, malgrat que en la Comunitat Valenciana governa amb suport de Vox.

Les víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja sense aplicar el seu aforament

L'acusació popular de la Associació Víctimes de la dana 29-O ha sol·licitat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que la investigació seguisca en el jutjat de Catarroja.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’intentar aombrar el Pla Viu i anuncia més control

El president defén que el Pla Viu ja beneficia a desenes de municipis i situa la vivenda com una emergència. Avanza una llei del sòl i més control en adjudicacions.

El Roig Arena complix sis mesos amb 930.000 assistents i 182 esdeveniments

El recinte multiusos de València ha tancat el seu primer mig any amb 182 esdeveniments i 930.000 assistents. El balanç combina esport, concerts i cites corporatives.