La Policia Local d’Alacant tanca cinc locals per incomplir la nova normativa ‘anticovid’

 

Ahir, dimarts, entrava en vigor la nova normativa ‘anticovid’, acordada per Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. Davant d’açò, molts hostalers encara tenien algun dubte sobre si estaven respectant o no estes noves mesures.

 

En la ciutat d’Alacant, la Policia Local ha hagut de tancar fins a cinc locals esta primera nit de mesures ‘anticovid’ per incomplir la nova normativa. Tres d’ells situats en la platja de Sant Joan, un en el centre i un en el Garbinet, segons avança ‘Información’.

 

A pesar d’això, des de la Policia asseguren que, en general, estan complint-se les mesures estrictament. També destaca la tranquil·litat que es respirava ahir en el carrer de Castaños, una tranquil·litat molt poc habitual una nit d’agost. Esta zona s’ha vist molt afectada per les noves mesures, ja que hi ha molt locals d’oci nocturn, i altres directament han de tancar perquè amb les noves restriccions «no ixen els números».

 

«Et reduïxen el número de taules per a ampliar la distància de seguretat, et limiten l’horari, t’obliguen a tancar els locals que tenen llicència de pub o discoteca… però continues pagant el mateix lloguer. Els comptes no ixen, pel que t’obliguen a tindre menys personal que altres anys. Ara estem treballant per a pagar les factures. Estem molt preocupats i tristos, hi ha males sensacions, falta molta ajuda de les administracions», assegura Daniel Ulman, responsable de tres locals de l’entorn de Castaños.

Últimes notícies

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.