La Policia Local ha realitzat 89 detencions per violència de gènere en quatre mesos

 

La violència de gènere continua sent un dels principals problemes de seguretat de la ciutat de València. Les últimes dades que ha facilitat la Regidoria de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València així ho confirmen. 89 detencions per violència de gènere entre gener i abril, 36 per violència domèstica, 47 per infringir ordres d’allunyament en vigor de casos de violència de gènere i vuit per infringir ordres d’allunyament per violència domèstica. També preocupa una altra dada, quatre detinguts per agressions sexuals durant el mateix període. Les dades confirmen, de nou, que la violència de gènere i domèstica continuen sent un dels principals delictes a la ciutat.

“Són dades que evidencien de nou la magnitud del problema al qual ens enfrontem, un problema que amenaça diàriament a centenars de dones a la nostra ciutat, que provoca un sofriment inimaginable en elles, en les seues famílies, en els seus fills, una por que no podem tolerar, que atempta contra drets fonamentals” manifestava Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana que admetia també com la pandèmia ha afectat la situació de vulnerabilitat en la qual es troben les dones que, en alguns casos, “estan convivint amb els seus agressors, en unes condicions extremes, per la situació econòmica tan difícil a la qual s’enfronten milers de famíliesreflexionava el responsable de Seguretat municipal en el Consistori.

De fet, el grup GAMMA, que actualment protegeix més de 1.200 dones protegides a la ciutat per GAMA i UFAM de Policía Nacional en la ciutat no únicament GAMA, ha dictat 147 noves ordres de protecció entre els mesos de gener i abril d’enguany, 32 al gener, 36 al febrer, 42 al març, 37 a l’abril, 15 ordres de protecció per violència domèstica i set per agressions sexuals. “És inassumible, ens preocupa molt la dimensió que tenen estes dades, les històries de sofriment, de desesperança que hi ha darrere” afegia Aarón Cano que ha convertit, durant estos quasi dos anys al capdavant de la Regidoria de Protecció Ciutadana, la lluita contra la violència de gènere en la seua prioritat. “No podem tolerar tant de sofriment, tanta desigualtat” assenyalava Cano que destacava l’extraordinari treball que realitza el grup GAMMA i tota la plantilla de la Policia Local de València per a protegir les dones així com el treball coordinat amb Policia Nacional i la formació específica tan important que estan rebent cada dia més agents de la Policia Local de València per a abordar casos de violència de gènere en tots els torns i unitats de districte.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.