10.7 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

La Policia Local ha realitzat 89 detencions per violència de gènere en quatre mesos

 

La violència de gènere continua sent un dels principals problemes de seguretat de la ciutat de València. Les últimes dades que ha facilitat la Regidoria de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València així ho confirmen. 89 detencions per violència de gènere entre gener i abril, 36 per violència domèstica, 47 per infringir ordres d’allunyament en vigor de casos de violència de gènere i vuit per infringir ordres d’allunyament per violència domèstica. També preocupa una altra dada, quatre detinguts per agressions sexuals durant el mateix període. Les dades confirmen, de nou, que la violència de gènere i domèstica continuen sent un dels principals delictes a la ciutat.

“Són dades que evidencien de nou la magnitud del problema al qual ens enfrontem, un problema que amenaça diàriament a centenars de dones a la nostra ciutat, que provoca un sofriment inimaginable en elles, en les seues famílies, en els seus fills, una por que no podem tolerar, que atempta contra drets fonamentals” manifestava Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana que admetia també com la pandèmia ha afectat la situació de vulnerabilitat en la qual es troben les dones que, en alguns casos, “estan convivint amb els seus agressors, en unes condicions extremes, per la situació econòmica tan difícil a la qual s’enfronten milers de famíliesreflexionava el responsable de Seguretat municipal en el Consistori.

De fet, el grup GAMMA, que actualment protegeix més de 1.200 dones protegides a la ciutat per GAMA i UFAM de Policía Nacional en la ciutat no únicament GAMA, ha dictat 147 noves ordres de protecció entre els mesos de gener i abril d’enguany, 32 al gener, 36 al febrer, 42 al març, 37 a l’abril, 15 ordres de protecció per violència domèstica i set per agressions sexuals. “És inassumible, ens preocupa molt la dimensió que tenen estes dades, les històries de sofriment, de desesperança que hi ha darrere” afegia Aarón Cano que ha convertit, durant estos quasi dos anys al capdavant de la Regidoria de Protecció Ciutadana, la lluita contra la violència de gènere en la seua prioritat. “No podem tolerar tant de sofriment, tanta desigualtat” assenyalava Cano que destacava l’extraordinari treball que realitza el grup GAMMA i tota la plantilla de la Policia Local de València per a protegir les dones així com el treball coordinat amb Policia Nacional i la formació específica tan important que estan rebent cada dia més agents de la Policia Local de València per a abordar casos de violència de gènere en tots els torns i unitats de districte.

Últimes notícies

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.