10.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

La Policia Local ha realitzat 89 detencions per violència de gènere en quatre mesos

 

La violència de gènere continua sent un dels principals problemes de seguretat de la ciutat de València. Les últimes dades que ha facilitat la Regidoria de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València així ho confirmen. 89 detencions per violència de gènere entre gener i abril, 36 per violència domèstica, 47 per infringir ordres d’allunyament en vigor de casos de violència de gènere i vuit per infringir ordres d’allunyament per violència domèstica. També preocupa una altra dada, quatre detinguts per agressions sexuals durant el mateix període. Les dades confirmen, de nou, que la violència de gènere i domèstica continuen sent un dels principals delictes a la ciutat.

“Són dades que evidencien de nou la magnitud del problema al qual ens enfrontem, un problema que amenaça diàriament a centenars de dones a la nostra ciutat, que provoca un sofriment inimaginable en elles, en les seues famílies, en els seus fills, una por que no podem tolerar, que atempta contra drets fonamentals” manifestava Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana que admetia també com la pandèmia ha afectat la situació de vulnerabilitat en la qual es troben les dones que, en alguns casos, “estan convivint amb els seus agressors, en unes condicions extremes, per la situació econòmica tan difícil a la qual s’enfronten milers de famíliesreflexionava el responsable de Seguretat municipal en el Consistori.

De fet, el grup GAMMA, que actualment protegeix més de 1.200 dones protegides a la ciutat per GAMA i UFAM de Policía Nacional en la ciutat no únicament GAMA, ha dictat 147 noves ordres de protecció entre els mesos de gener i abril d’enguany, 32 al gener, 36 al febrer, 42 al març, 37 a l’abril, 15 ordres de protecció per violència domèstica i set per agressions sexuals. “És inassumible, ens preocupa molt la dimensió que tenen estes dades, les històries de sofriment, de desesperança que hi ha darrere” afegia Aarón Cano que ha convertit, durant estos quasi dos anys al capdavant de la Regidoria de Protecció Ciutadana, la lluita contra la violència de gènere en la seua prioritat. “No podem tolerar tant de sofriment, tanta desigualtat” assenyalava Cano que destacava l’extraordinari treball que realitza el grup GAMMA i tota la plantilla de la Policia Local de València per a protegir les dones així com el treball coordinat amb Policia Nacional i la formació específica tan important que estan rebent cada dia més agents de la Policia Local de València per a abordar casos de violència de gènere en tots els torns i unitats de districte.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.