La Policia Local ha realitzat 89 detencions per violència de gènere en quatre mesos

 

La violència de gènere continua sent un dels principals problemes de seguretat de la ciutat de València. Les últimes dades que ha facilitat la Regidoria de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València així ho confirmen. 89 detencions per violència de gènere entre gener i abril, 36 per violència domèstica, 47 per infringir ordres d’allunyament en vigor de casos de violència de gènere i vuit per infringir ordres d’allunyament per violència domèstica. També preocupa una altra dada, quatre detinguts per agressions sexuals durant el mateix període. Les dades confirmen, de nou, que la violència de gènere i domèstica continuen sent un dels principals delictes a la ciutat.

“Són dades que evidencien de nou la magnitud del problema al qual ens enfrontem, un problema que amenaça diàriament a centenars de dones a la nostra ciutat, que provoca un sofriment inimaginable en elles, en les seues famílies, en els seus fills, una por que no podem tolerar, que atempta contra drets fonamentals” manifestava Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana que admetia també com la pandèmia ha afectat la situació de vulnerabilitat en la qual es troben les dones que, en alguns casos, “estan convivint amb els seus agressors, en unes condicions extremes, per la situació econòmica tan difícil a la qual s’enfronten milers de famíliesreflexionava el responsable de Seguretat municipal en el Consistori.

De fet, el grup GAMMA, que actualment protegeix més de 1.200 dones protegides a la ciutat per GAMA i UFAM de Policía Nacional en la ciutat no únicament GAMA, ha dictat 147 noves ordres de protecció entre els mesos de gener i abril d’enguany, 32 al gener, 36 al febrer, 42 al març, 37 a l’abril, 15 ordres de protecció per violència domèstica i set per agressions sexuals. “És inassumible, ens preocupa molt la dimensió que tenen estes dades, les històries de sofriment, de desesperança que hi ha darrere” afegia Aarón Cano que ha convertit, durant estos quasi dos anys al capdavant de la Regidoria de Protecció Ciutadana, la lluita contra la violència de gènere en la seua prioritat. “No podem tolerar tant de sofriment, tanta desigualtat” assenyalava Cano que destacava l’extraordinari treball que realitza el grup GAMMA i tota la plantilla de la Policia Local de València per a protegir les dones així com el treball coordinat amb Policia Nacional i la formació específica tan important que estan rebent cada dia més agents de la Policia Local de València per a abordar casos de violència de gènere en tots els torns i unitats de districte.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.