La Policia Local ha realitzat 89 detencions per violència de gènere en quatre mesos

 

La violència de gènere continua sent un dels principals problemes de seguretat de la ciutat de València. Les últimes dades que ha facilitat la Regidoria de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València així ho confirmen. 89 detencions per violència de gènere entre gener i abril, 36 per violència domèstica, 47 per infringir ordres d’allunyament en vigor de casos de violència de gènere i vuit per infringir ordres d’allunyament per violència domèstica. També preocupa una altra dada, quatre detinguts per agressions sexuals durant el mateix període. Les dades confirmen, de nou, que la violència de gènere i domèstica continuen sent un dels principals delictes a la ciutat.

“Són dades que evidencien de nou la magnitud del problema al qual ens enfrontem, un problema que amenaça diàriament a centenars de dones a la nostra ciutat, que provoca un sofriment inimaginable en elles, en les seues famílies, en els seus fills, una por que no podem tolerar, que atempta contra drets fonamentals” manifestava Aarón Cano, regidor de Protecció Ciutadana que admetia també com la pandèmia ha afectat la situació de vulnerabilitat en la qual es troben les dones que, en alguns casos, “estan convivint amb els seus agressors, en unes condicions extremes, per la situació econòmica tan difícil a la qual s’enfronten milers de famíliesreflexionava el responsable de Seguretat municipal en el Consistori.

De fet, el grup GAMMA, que actualment protegeix més de 1.200 dones protegides a la ciutat per GAMA i UFAM de Policía Nacional en la ciutat no únicament GAMA, ha dictat 147 noves ordres de protecció entre els mesos de gener i abril d’enguany, 32 al gener, 36 al febrer, 42 al març, 37 a l’abril, 15 ordres de protecció per violència domèstica i set per agressions sexuals. “És inassumible, ens preocupa molt la dimensió que tenen estes dades, les històries de sofriment, de desesperança que hi ha darrere” afegia Aarón Cano que ha convertit, durant estos quasi dos anys al capdavant de la Regidoria de Protecció Ciutadana, la lluita contra la violència de gènere en la seua prioritat. “No podem tolerar tant de sofriment, tanta desigualtat” assenyalava Cano que destacava l’extraordinari treball que realitza el grup GAMMA i tota la plantilla de la Policia Local de València per a protegir les dones així com el treball coordinat amb Policia Nacional i la formació específica tan important que estan rebent cada dia més agents de la Policia Local de València per a abordar casos de violència de gènere en tots els torns i unitats de districte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.