Mor un pres a Albocàsser en incendiar la seua pròpia cel·la

L’Associació Professional de treballadors penitenciaris “Tu abandono me puede matar TAMPM» Albocàsser (Castelló) ha informat a través d’un comunicat de la defunció d’un intern en la matinada del 22 d’agost. Pel que sembla el pres havia provocat intencionadament un incendi en la seua cel·la la conseqüència de la qual ha sigut, desgraciadament, la defunció de l’intern per inhalació de fum.

 

Els fets van succeir cap a les 5:45 hores aproximadament quan els treballadors que feien servei en el departament van ser alertats per les alarmes antincendis que disposen les cel·les. Es va avisar immediatament al Cap de Serveis i els funcionaris van procedir a equipar-se amb els equips de respiració autònoma (ERA), connexió de mànegues en les preses d’aigua i l’encesa dels extractors de fum, per a procedir a l’extinció i rescat de l’intern.

 
Assenyalar que a pesar que els matalassos són ignífugs, desprenen gran quantitat de fum espés que dificulta la visió i la respiració. Una vegada més, i ja van 3 en menys d’un mes, els funcionaris d’Albocàsser van haver de fer de bombers. Cal recordar que fa dos dies, el 19 d’agost, es va produir un altre incendi, encara que afortunadament en aqueixa ocasió es va aconseguir salvar la vida de l’intern.

 

L’intern va ser traslladat immediatament a la infermeria on la infermera que estava de guàrdia va intentar reanimar-li per tots els mitjans sense èxit. Hem d’assenyalar que a causa de l’escassetat de metges que pateix el centre aqueixa nit no hi havia metge de manera presencial en el centre. I és que incomprensiblement la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries considera que els caps de setmana els serveis mèdics tenen guàrdia localitzada i es troben al poble més pròxim a la presó. Des de l’associació qualifiquen que aquesta és “una anòmala situació i nefasta decisió revist encara més gravetat tenint en compte la situació geogràfica aïllada que impedeix la ràpida arribada d’altres serveis mèdics d’urgència com el SAMU.”

 
Des de TAMPM destaquen “la irresponsabilitat de l’administració penitenciària que no posa els mitjans necessaris per a solucionar aquest problema realment greu i més encara si es té compta el nombre d’interns del centre i les característiques d’aquests. Aquesta onada d’incendis que estem patint en tot el país, en les quals es posa en perill la vida del propi intern, la dels funcionaris que presten servei i la resta d’interns cada vegada es produeixen amb més freqüència, sobretot a la Comunitat Valenciana.”

 

L’entitat denuncia que gran part de culpa d’aquests incendis es deu a la permissivitat de l’administració penitenciària que no actua ni penal ni administrativament contra aquests interns incendiaris, igual que tampoc se’ls exigeix cap mena de responsabilitat econòmica pels danys ocasionats creant una sensació d’impunitat. Des d’aquesta associació professional reivindiquen la necessitat de més cursos de formació per a aquesta mena de successos, que es cobrisquen totes les vacants de metges i que s’actue penalment davant successos futurs de similar gravetat.

 

Aquests incidents se sumen a les agressions que estan patint els funcionaris de Villena i altres centres, a més dels brots de coronavirus sense control a Picassent i Fontcalent.

Últimes notícies

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.