Mor un pres a Albocàsser en incendiar la seua pròpia cel·la

L’Associació Professional de treballadors penitenciaris “Tu abandono me puede matar TAMPM” Albocàsser (Castelló) ha informat a través d’un comunicat de la defunció d’un intern en la matinada del 22 d’agost. Pel que sembla el pres havia provocat intencionadament un incendi en la seua cel·la la conseqüència de la qual ha sigut, desgraciadament, la defunció de l’intern per inhalació de fum.

 

Els fets van succeir cap a les 5:45 hores aproximadament quan els treballadors que feien servei en el departament van ser alertats per les alarmes antincendis que disposen les cel·les. Es va avisar immediatament al Cap de Serveis i els funcionaris van procedir a equipar-se amb els equips de respiració autònoma (ERA), connexió de mànegues en les preses d’aigua i l’encesa dels extractors de fum, per a procedir a l’extinció i rescat de l’intern.

 
Assenyalar que a pesar que els matalassos són ignífugs, desprenen gran quantitat de fum espés que dificulta la visió i la respiració. Una vegada més, i ja van 3 en menys d’un mes, els funcionaris d’Albocàsser van haver de fer de bombers. Cal recordar que fa dos dies, el 19 d’agost, es va produir un altre incendi, encara que afortunadament en aqueixa ocasió es va aconseguir salvar la vida de l’intern.

 

L’intern va ser traslladat immediatament a la infermeria on la infermera que estava de guàrdia va intentar reanimar-li per tots els mitjans sense èxit. Hem d’assenyalar que a causa de l’escassetat de metges que pateix el centre aqueixa nit no hi havia metge de manera presencial en el centre. I és que incomprensiblement la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries considera que els caps de setmana els serveis mèdics tenen guàrdia localitzada i es troben al poble més pròxim a la presó. Des de l’associació qualifiquen que aquesta és “una anòmala situació i nefasta decisió revist encara més gravetat tenint en compte la situació geogràfica aïllada que impedeix la ràpida arribada d’altres serveis mèdics d’urgència com el SAMU.”

 
Des de TAMPM destaquen “la irresponsabilitat de l’administració penitenciària que no posa els mitjans necessaris per a solucionar aquest problema realment greu i més encara si es té compta el nombre d’interns del centre i les característiques d’aquests. Aquesta onada d’incendis que estem patint en tot el país, en les quals es posa en perill la vida del propi intern, la dels funcionaris que presten servei i la resta d’interns cada vegada es produeixen amb més freqüència, sobretot a la Comunitat Valenciana.”

 

L’entitat denuncia que gran part de culpa d’aquests incendis es deu a la permissivitat de l’administració penitenciària que no actua ni penal ni administrativament contra aquests interns incendiaris, igual que tampoc se’ls exigeix cap mena de responsabilitat econòmica pels danys ocasionats creant una sensació d’impunitat. Des d’aquesta associació professional reivindiquen la necessitat de més cursos de formació per a aquesta mena de successos, que es cobrisquen totes les vacants de metges i que s’actue penalment davant successos futurs de similar gravetat.

 

Aquests incidents se sumen a les agressions que estan patint els funcionaris de Villena i altres centres, a més dels brots de coronavirus sense control a Picassent i Fontcalent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.