11 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Mor un pres a Albocàsser en incendiar la seua pròpia cel·la

L’Associació Professional de treballadors penitenciaris “Tu abandono me puede matar TAMPM” Albocàsser (Castelló) ha informat a través d’un comunicat de la defunció d’un intern en la matinada del 22 d’agost. Pel que sembla el pres havia provocat intencionadament un incendi en la seua cel·la la conseqüència de la qual ha sigut, desgraciadament, la defunció de l’intern per inhalació de fum.

 

Els fets van succeir cap a les 5:45 hores aproximadament quan els treballadors que feien servei en el departament van ser alertats per les alarmes antincendis que disposen les cel·les. Es va avisar immediatament al Cap de Serveis i els funcionaris van procedir a equipar-se amb els equips de respiració autònoma (ERA), connexió de mànegues en les preses d’aigua i l’encesa dels extractors de fum, per a procedir a l’extinció i rescat de l’intern.

 
Assenyalar que a pesar que els matalassos són ignífugs, desprenen gran quantitat de fum espés que dificulta la visió i la respiració. Una vegada més, i ja van 3 en menys d’un mes, els funcionaris d’Albocàsser van haver de fer de bombers. Cal recordar que fa dos dies, el 19 d’agost, es va produir un altre incendi, encara que afortunadament en aqueixa ocasió es va aconseguir salvar la vida de l’intern.

 

L’intern va ser traslladat immediatament a la infermeria on la infermera que estava de guàrdia va intentar reanimar-li per tots els mitjans sense èxit. Hem d’assenyalar que a causa de l’escassetat de metges que pateix el centre aqueixa nit no hi havia metge de manera presencial en el centre. I és que incomprensiblement la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries considera que els caps de setmana els serveis mèdics tenen guàrdia localitzada i es troben al poble més pròxim a la presó. Des de l’associació qualifiquen que aquesta és “una anòmala situació i nefasta decisió revist encara més gravetat tenint en compte la situació geogràfica aïllada que impedeix la ràpida arribada d’altres serveis mèdics d’urgència com el SAMU.”

 
Des de TAMPM destaquen “la irresponsabilitat de l’administració penitenciària que no posa els mitjans necessaris per a solucionar aquest problema realment greu i més encara si es té compta el nombre d’interns del centre i les característiques d’aquests. Aquesta onada d’incendis que estem patint en tot el país, en les quals es posa en perill la vida del propi intern, la dels funcionaris que presten servei i la resta d’interns cada vegada es produeixen amb més freqüència, sobretot a la Comunitat Valenciana.”

 

L’entitat denuncia que gran part de culpa d’aquests incendis es deu a la permissivitat de l’administració penitenciària que no actua ni penal ni administrativament contra aquests interns incendiaris, igual que tampoc se’ls exigeix cap mena de responsabilitat econòmica pels danys ocasionats creant una sensació d’impunitat. Des d’aquesta associació professional reivindiquen la necessitat de més cursos de formació per a aquesta mena de successos, que es cobrisquen totes les vacants de metges i que s’actue penalment davant successos futurs de similar gravetat.

 

Aquests incidents se sumen a les agressions que estan patint els funcionaris de Villena i altres centres, a més dels brots de coronavirus sense control a Picassent i Fontcalent.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.