Mor un pres a Albocàsser en incendiar la seua pròpia cel·la

L’Associació Professional de treballadors penitenciaris “Tu abandono me puede matar TAMPM” Albocàsser (Castelló) ha informat a través d’un comunicat de la defunció d’un intern en la matinada del 22 d’agost. Pel que sembla el pres havia provocat intencionadament un incendi en la seua cel·la la conseqüència de la qual ha sigut, desgraciadament, la defunció de l’intern per inhalació de fum.

 

Els fets van succeir cap a les 5:45 hores aproximadament quan els treballadors que feien servei en el departament van ser alertats per les alarmes antincendis que disposen les cel·les. Es va avisar immediatament al Cap de Serveis i els funcionaris van procedir a equipar-se amb els equips de respiració autònoma (ERA), connexió de mànegues en les preses d’aigua i l’encesa dels extractors de fum, per a procedir a l’extinció i rescat de l’intern.

 
Assenyalar que a pesar que els matalassos són ignífugs, desprenen gran quantitat de fum espés que dificulta la visió i la respiració. Una vegada més, i ja van 3 en menys d’un mes, els funcionaris d’Albocàsser van haver de fer de bombers. Cal recordar que fa dos dies, el 19 d’agost, es va produir un altre incendi, encara que afortunadament en aqueixa ocasió es va aconseguir salvar la vida de l’intern.

 

L’intern va ser traslladat immediatament a la infermeria on la infermera que estava de guàrdia va intentar reanimar-li per tots els mitjans sense èxit. Hem d’assenyalar que a causa de l’escassetat de metges que pateix el centre aqueixa nit no hi havia metge de manera presencial en el centre. I és que incomprensiblement la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries considera que els caps de setmana els serveis mèdics tenen guàrdia localitzada i es troben al poble més pròxim a la presó. Des de l’associació qualifiquen que aquesta és “una anòmala situació i nefasta decisió revist encara més gravetat tenint en compte la situació geogràfica aïllada que impedeix la ràpida arribada d’altres serveis mèdics d’urgència com el SAMU.”

 
Des de TAMPM destaquen “la irresponsabilitat de l’administració penitenciària que no posa els mitjans necessaris per a solucionar aquest problema realment greu i més encara si es té compta el nombre d’interns del centre i les característiques d’aquests. Aquesta onada d’incendis que estem patint en tot el país, en les quals es posa en perill la vida del propi intern, la dels funcionaris que presten servei i la resta d’interns cada vegada es produeixen amb més freqüència, sobretot a la Comunitat Valenciana.”

 

L’entitat denuncia que gran part de culpa d’aquests incendis es deu a la permissivitat de l’administració penitenciària que no actua ni penal ni administrativament contra aquests interns incendiaris, igual que tampoc se’ls exigeix cap mena de responsabilitat econòmica pels danys ocasionats creant una sensació d’impunitat. Des d’aquesta associació professional reivindiquen la necessitat de més cursos de formació per a aquesta mena de successos, que es cobrisquen totes les vacants de metges i que s’actue penalment davant successos futurs de similar gravetat.

 

Aquests incidents se sumen a les agressions que estan patint els funcionaris de Villena i altres centres, a més dels brots de coronavirus sense control a Picassent i Fontcalent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja i no aplicar-li l’aforament

L'associació de víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que siga investigat pel Jutjat de Catarroja. L'acusació invoca un precedent a Extremadura, denúncia un abús del fur i sol·licita, de manera subsidiària, que el tribunal inicie causa per homicidi i lesions per imprudència greu.

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.

Catalá critica que Renfe no haja habilitat autobusos des d’Albal per a la mascletà

L'alcaldessa ha mostrat la seua sorpresa per l'absència d'autobusos de reforç des d'Albal mentres es limita l'arribada de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà. Defén la seguretat del dispositiu i anuncia una avaluació després de les Falles.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat ha garantit la seua col·laboració a Benidorm per a acatar la sentència pels terrenys de la serra Gelada, que imposa una multa de 350 milions. El Consell emmarca el suport com a acompanyament per a executar la fallada amb responsabilitat.

Compromís proposa vivendes protegides permanents i adjudicades per sorteig

Compromís registra una proposició de llei perquè les vivendes de protecció pública siguen permanents, amb requisits iguals i adjudicació per sorteig públic. La iniciativa respon al cas dels Naus i preveu un registre de demandants i un calendari d'aprovació entre març i abril.

Possibles ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens en la Comunitat

Este dilluns hi haurà intervals nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats en el litoral al matí i a l'interior al final del dia. Les màximes pujaran.