Mor un pres a Albocàsser en incendiar la seua pròpia cel·la

L’Associació Professional de treballadors penitenciaris “Tu abandono me puede matar TAMPM” Albocàsser (Castelló) ha informat a través d’un comunicat de la defunció d’un intern en la matinada del 22 d’agost. Pel que sembla el pres havia provocat intencionadament un incendi en la seua cel·la la conseqüència de la qual ha sigut, desgraciadament, la defunció de l’intern per inhalació de fum.

 

Els fets van succeir cap a les 5:45 hores aproximadament quan els treballadors que feien servei en el departament van ser alertats per les alarmes antincendis que disposen les cel·les. Es va avisar immediatament al Cap de Serveis i els funcionaris van procedir a equipar-se amb els equips de respiració autònoma (ERA), connexió de mànegues en les preses d’aigua i l’encesa dels extractors de fum, per a procedir a l’extinció i rescat de l’intern.

 
Assenyalar que a pesar que els matalassos són ignífugs, desprenen gran quantitat de fum espés que dificulta la visió i la respiració. Una vegada més, i ja van 3 en menys d’un mes, els funcionaris d’Albocàsser van haver de fer de bombers. Cal recordar que fa dos dies, el 19 d’agost, es va produir un altre incendi, encara que afortunadament en aqueixa ocasió es va aconseguir salvar la vida de l’intern.

 

L’intern va ser traslladat immediatament a la infermeria on la infermera que estava de guàrdia va intentar reanimar-li per tots els mitjans sense èxit. Hem d’assenyalar que a causa de l’escassetat de metges que pateix el centre aqueixa nit no hi havia metge de manera presencial en el centre. I és que incomprensiblement la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries considera que els caps de setmana els serveis mèdics tenen guàrdia localitzada i es troben al poble més pròxim a la presó. Des de l’associació qualifiquen que aquesta és “una anòmala situació i nefasta decisió revist encara més gravetat tenint en compte la situació geogràfica aïllada que impedeix la ràpida arribada d’altres serveis mèdics d’urgència com el SAMU.”

 
Des de TAMPM destaquen “la irresponsabilitat de l’administració penitenciària que no posa els mitjans necessaris per a solucionar aquest problema realment greu i més encara si es té compta el nombre d’interns del centre i les característiques d’aquests. Aquesta onada d’incendis que estem patint en tot el país, en les quals es posa en perill la vida del propi intern, la dels funcionaris que presten servei i la resta d’interns cada vegada es produeixen amb més freqüència, sobretot a la Comunitat Valenciana.”

 

L’entitat denuncia que gran part de culpa d’aquests incendis es deu a la permissivitat de l’administració penitenciària que no actua ni penal ni administrativament contra aquests interns incendiaris, igual que tampoc se’ls exigeix cap mena de responsabilitat econòmica pels danys ocasionats creant una sensació d’impunitat. Des d’aquesta associació professional reivindiquen la necessitat de més cursos de formació per a aquesta mena de successos, que es cobrisquen totes les vacants de metges i que s’actue penalment davant successos futurs de similar gravetat.

 

Aquests incidents se sumen a les agressions que estan patint els funcionaris de Villena i altres centres, a més dels brots de coronavirus sense control a Picassent i Fontcalent.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam fa història en la WNBA en ser número 3 del draft i liderar la gran nit espanyola

Awa Fam va ser triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm i va firmar la millor elecció d'un jugador espanyol en la història de la NBA i la WNBA, en una nit amb triple presència espanyola.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts de cels poc nuvolosos i temperatures a l'alça, amb vent del nord-oest fort en el nord de Castelló i un dimecres més estable.

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.