15 anys de presó per al xic que intentà matar a punyalades al germà menor de la seua exnóvia en Altea

L'acusat de violació ha estat absolt gràcies a que la seva filla ha renunciat a declarar.

En la condemna, concorre l’agreujant de disfressa i l’atenuant de confessió i de reparació de mal | Cedida

 

La Secció Primera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a 15 anys de presó al xic que intentà assassinar al germà de la seua exnóvia en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), en setembre de 2018. A més d’això, se li imposa una indemnització de 10.000 euros en favor de la víctima, la prohibició d’arrimar-se a menys de 500 metres al menor durant 16 anys i haurà d’estar sotmés a llibertat vigilada durant els deu anys posteriors a la seua posada en llibertat.

 

En la sentència, s’exposen com a fets provats que el condemnat, de 18 anys, va esperar dins d’un quartet de la casa familiar a on el menor, de 13 anys, guardava la seua bicicleta, a que el xic apareguera per a atacar-li amb un cúter.

 

L’agressor, que portava una màscara amb filtres, ulleres de sol i una caputxa, li pegà dos punyalades en el coll i va eixir corrent. El xiquet va patir una ferida profunda de 4,5 cm, però va conseguir cridar i demanar ajuda. La germana del xiquet, exnóvia de l’agressor, i alguns veïns, el van sentir i van cridar per telèfon a una ambulància.

 

En la condemna, concorre l’atenuant de confessió 

El condemnat va ser localitzat, amagat i ple de sang, pel tio de la víctima i un amic mentres repetia: «Perdó, perdó; no volia fer-ho». En la sentència, s’incidix en què l’agressor va reconéixer els fets en el judici i va formular el seu penediment.

 

A més, la seua exnóvia va declarar que estava en casa, va sentir al seu germà cridar i que, en eixir, va vore a l’autor fugir amb la mateixa dessuadora que la xica li havia deixat. Van ser parella fins a un mes abans dels fets.

 

La sala indica que els fets provats són constitutius d’un delicte d’assassinat per traïdoria, en grau de temptativa, sobre un menor de 13 anys, i argumenta que es tracta d’un atac sorprenent, amb arma blanca i amb la intenció de matar. A més, concorre l’agreujant de disfressa i l’atenuant de confessió i de reparació de mal, perquè va entregar 6.000 euros en concepte d’indemnització.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.