15 anys de presó per al xic que intentà matar a punyalades al germà menor de la seua exnóvia en Altea

L'acusat de violació ha estat absolt gràcies a que la seva filla ha renunciat a declarar.

En la condemna, concorre l’agreujant de disfressa i l’atenuant de confessió i de reparació de mal | Cedida

 

La Secció Primera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a 15 anys de presó al xic que intentà assassinar al germà de la seua exnóvia en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), en setembre de 2018. A més d’això, se li imposa una indemnització de 10.000 euros en favor de la víctima, la prohibició d’arrimar-se a menys de 500 metres al menor durant 16 anys i haurà d’estar sotmés a llibertat vigilada durant els deu anys posteriors a la seua posada en llibertat.

 

En la sentència, s’exposen com a fets provats que el condemnat, de 18 anys, va esperar dins d’un quartet de la casa familiar a on el menor, de 13 anys, guardava la seua bicicleta, a que el xic apareguera per a atacar-li amb un cúter.

 

L’agressor, que portava una màscara amb filtres, ulleres de sol i una caputxa, li pegà dos punyalades en el coll i va eixir corrent. El xiquet va patir una ferida profunda de 4,5 cm, però va conseguir cridar i demanar ajuda. La germana del xiquet, exnóvia de l’agressor, i alguns veïns, el van sentir i van cridar per telèfon a una ambulància.

 

En la condemna, concorre l’atenuant de confessió 

El condemnat va ser localitzat, amagat i ple de sang, pel tio de la víctima i un amic mentres repetia: «Perdó, perdó; no volia fer-ho». En la sentència, s’incidix en què l’agressor va reconéixer els fets en el judici i va formular el seu penediment.

 

A més, la seua exnóvia va declarar que estava en casa, va sentir al seu germà cridar i que, en eixir, va vore a l’autor fugir amb la mateixa dessuadora que la xica li havia deixat. Van ser parella fins a un mes abans dels fets.

 

La sala indica que els fets provats són constitutius d’un delicte d’assassinat per traïdoria, en grau de temptativa, sobre un menor de 13 anys, i argumenta que es tracta d’un atac sorprenent, amb arma blanca i amb la intenció de matar. A més, concorre l’agreujant de disfressa i l’atenuant de confessió i de reparació de mal, perquè va entregar 6.000 euros en concepte d’indemnització.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.