15 anys de presó per al xic que intentà matar a punyalades al germà menor de la seua exnóvia en Altea

L'acusat de violació ha estat absolt gràcies a que la seva filla ha renunciat a declarar.

En la condemna, concorre l’agreujant de disfressa i l’atenuant de confessió i de reparació de mal | Cedida

 

La Secció Primera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a 15 anys de presó al xic que intentà assassinar al germà de la seua exnóvia en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), en setembre de 2018. A més d’això, se li imposa una indemnització de 10.000 euros en favor de la víctima, la prohibició d’arrimar-se a menys de 500 metres al menor durant 16 anys i haurà d’estar sotmés a llibertat vigilada durant els deu anys posteriors a la seua posada en llibertat.

 

En la sentència, s’exposen com a fets provats que el condemnat, de 18 anys, va esperar dins d’un quartet de la casa familiar a on el menor, de 13 anys, guardava la seua bicicleta, a que el xic apareguera per a atacar-li amb un cúter.

 

L’agressor, que portava una màscara amb filtres, ulleres de sol i una caputxa, li pegà dos punyalades en el coll i va eixir corrent. El xiquet va patir una ferida profunda de 4,5 cm, però va conseguir cridar i demanar ajuda. La germana del xiquet, exnóvia de l’agressor, i alguns veïns, el van sentir i van cridar per telèfon a una ambulància.

 

En la condemna, concorre l’atenuant de confessió 

El condemnat va ser localitzat, amagat i ple de sang, pel tio de la víctima i un amic mentres repetia: «Perdó, perdó; no volia fer-ho». En la sentència, s’incidix en què l’agressor va reconéixer els fets en el judici i va formular el seu penediment.

 

A més, la seua exnóvia va declarar que estava en casa, va sentir al seu germà cridar i que, en eixir, va vore a l’autor fugir amb la mateixa dessuadora que la xica li havia deixat. Van ser parella fins a un mes abans dels fets.

 

La sala indica que els fets provats són constitutius d’un delicte d’assassinat per traïdoria, en grau de temptativa, sobre un menor de 13 anys, i argumenta que es tracta d’un atac sorprenent, amb arma blanca i amb la intenció de matar. A més, concorre l’agreujant de disfressa i l’atenuant de confessió i de reparació de mal, perquè va entregar 6.000 euros en concepte d’indemnització.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.