15 anys de presó per al xic que intentà matar a punyalades al germà menor de la seua exnóvia en Altea

L'acusat de violació ha estat absolt gràcies a que la seva filla ha renunciat a declarar.

En la condemna, concorre l’agreujant de disfressa i l’atenuant de confessió i de reparació de mal | Cedida

 

La Secció Primera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a 15 anys de presó al xic que intentà assassinar al germà de la seua exnóvia en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), en setembre de 2018. A més d’això, se li imposa una indemnització de 10.000 euros en favor de la víctima, la prohibició d’arrimar-se a menys de 500 metres al menor durant 16 anys i haurà d’estar sotmés a llibertat vigilada durant els deu anys posteriors a la seua posada en llibertat.

 

En la sentència, s’exposen com a fets provats que el condemnat, de 18 anys, va esperar dins d’un quartet de la casa familiar a on el menor, de 13 anys, guardava la seua bicicleta, a que el xic apareguera per a atacar-li amb un cúter.

 

L’agressor, que portava una màscara amb filtres, ulleres de sol i una caputxa, li pegà dos punyalades en el coll i va eixir corrent. El xiquet va patir una ferida profunda de 4,5 cm, però va conseguir cridar i demanar ajuda. La germana del xiquet, exnóvia de l’agressor, i alguns veïns, el van sentir i van cridar per telèfon a una ambulància.

 

En la condemna, concorre l’atenuant de confessió 

El condemnat va ser localitzat, amagat i ple de sang, pel tio de la víctima i un amic mentres repetia: «Perdó, perdó; no volia fer-ho». En la sentència, s’incidix en què l’agressor va reconéixer els fets en el judici i va formular el seu penediment.

 

A més, la seua exnóvia va declarar que estava en casa, va sentir al seu germà cridar i que, en eixir, va vore a l’autor fugir amb la mateixa dessuadora que la xica li havia deixat. Van ser parella fins a un mes abans dels fets.

 

La sala indica que els fets provats són constitutius d’un delicte d’assassinat per traïdoria, en grau de temptativa, sobre un menor de 13 anys, i argumenta que es tracta d’un atac sorprenent, amb arma blanca i amb la intenció de matar. A més, concorre l’agreujant de disfressa i l’atenuant de confessió i de reparació de mal, perquè va entregar 6.000 euros en concepte d’indemnització.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.