15 anys de presó per al xic que intentà matar a punyalades al germà menor de la seua exnóvia en Altea

L'acusat de violació ha estat absolt gràcies a que la seva filla ha renunciat a declarar.

En la condemna, concorre l’agreujant de disfressa i l’atenuant de confessió i de reparació de mal | Cedida

 

La Secció Primera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a 15 anys de presó al xic que intentà assassinar al germà de la seua exnóvia en Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), en setembre de 2018. A més d’això, se li imposa una indemnització de 10.000 euros en favor de la víctima, la prohibició d’arrimar-se a menys de 500 metres al menor durant 16 anys i haurà d’estar sotmés a llibertat vigilada durant els deu anys posteriors a la seua posada en llibertat.

 

En la sentència, s’exposen com a fets provats que el condemnat, de 18 anys, va esperar dins d’un quartet de la casa familiar a on el menor, de 13 anys, guardava la seua bicicleta, a que el xic apareguera per a atacar-li amb un cúter.

 

L’agressor, que portava una màscara amb filtres, ulleres de sol i una caputxa, li pegà dos punyalades en el coll i va eixir corrent. El xiquet va patir una ferida profunda de 4,5 cm, però va conseguir cridar i demanar ajuda. La germana del xiquet, exnóvia de l’agressor, i alguns veïns, el van sentir i van cridar per telèfon a una ambulància.

 

En la condemna, concorre l’atenuant de confessió 

El condemnat va ser localitzat, amagat i ple de sang, pel tio de la víctima i un amic mentres repetia: «Perdó, perdó; no volia fer-ho». En la sentència, s’incidix en què l’agressor va reconéixer els fets en el judici i va formular el seu penediment.

 

A més, la seua exnóvia va declarar que estava en casa, va sentir al seu germà cridar i que, en eixir, va vore a l’autor fugir amb la mateixa dessuadora que la xica li havia deixat. Van ser parella fins a un mes abans dels fets.

 

La sala indica que els fets provats són constitutius d’un delicte d’assassinat per traïdoria, en grau de temptativa, sobre un menor de 13 anys, i argumenta que es tracta d’un atac sorprenent, amb arma blanca i amb la intenció de matar. A més, concorre l’agreujant de disfressa i l’atenuant de confessió i de reparació de mal, perquè va entregar 6.000 euros en concepte d’indemnització.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.