Demanen 9 anys de presó per a Rafael Amargo per tràfic de drogues

 

La Fiscalia ha demanat una condemna de 9 anys de presó per al ballarí Rafael Amargo per vendre droga en el seu domicili. El Ministeri Públic entén provat que Amarg i altres dos persones venien droga de manera “persistent” a la seua casa o fins i tot enviant les substàncies al domicili del client. L’acusació li atribueix un delicte contra la salut pública.

 

En l’escrit d’acusació també sol·licita altres 9 anys de presó per al productor Eduardo de Santos en considerar que tots dos actuaven de manera “conjunta” en la compra i distribució d’aquestes substàncies estupefaents, principalment metamfetamina.

Anuncios

 

Antecedents

 

Jesús Rafael García Hernández va ser detingut fa un any en el seu domicili de Madrid i acusat d’un delicte d’organització criminal i un altre més de tràfic de drogues. Els investigadors van registrar dos habitatges i tant el ballarí com els altres dos arrestats van quedar en llibertat.

En el seu acte de procediment abreujat, el jutjat que va instruir el cas va concloure que Amargo liderava un grup de traficants de droga, sobretot metamfetamina, des del seu domicili i utilitzant “mules” per a fer arribar la droga al domicili del client.

L’escrit d’acusació explica que Amargo i el seu soci “es anaven dedicant de manera concertada i persistent a la distribució de substàncies estupefaents, entre altra metamfetamina, a terceres persones a canvi de diners” i demana altres 9 anys de presó per a ell. Per a un tercer acusat l’acusació pública demana 6 anys de presó.

La Fiscalia explica que, per exemple, l’abril de 2020 un dels acusats va ser detingut per la Policia quan es disposava a entregar 0,9 grams de metamfetamina a canvi de 50 euros. La substància, segons els investigadors, havia sigut recollida en el domicili del mateix Rafael Amargo.

Els dispositius de vigilància van comprovar que la casa del ballarí era, segons l’acusació, un punt de venda. Dos persones, per exemple, van ser detingudes quan eixien de manera precipitada amb droga que havia comprat en el domicili.

En els registres realitzats el desembre de 2020 els investigadors van trobar 3 pots amb Popper  i feniletilamina en el domicili de l’artista. En el cas d’un altre acusat els agents es van fer amb metamfetamina, ketamina i MDMA entre altres drogues.

 

El ballarí era el capitost

 

Recentment, l’acte del jutge Juan Ramón Reig, va detallar que el ballarí era el capitost d’un grup que traficava amb droga venuda des del pis que Amargo compartia amb la seua dona, Luciana.

Segons l’acte del magistrat, per a la venda, en la qual participaven la parella, el productor i un altre soci anomenat Miguel Ángel B.A. utilitzaven “mules” que portaven la droga als compradors. “Actuaven de comú acord en la recepció, preparació i distribució de substàncies estupefaents, especialment metamfetamina, a tercers. Els compradors accedien després de prémer el botó del porter automàtic corresponent o bé realitzar una trucada telefònica”.

Després de diversos minuts a l’interior del domicili, “eixien portant la substància adquirida, que per la quantitat intervinguda en els supòsits en què van ser interceptats, excedia de la que pot considerar-se per a autoconsum”, segons l’acte.

En l’entramat existia “un repartiment de funcions concertat i coordinat, en el qual Amargo exercia el rol de capitost, encarregant-se de la compra de quantitats de mitjana envergadura de substàncies estupefaents per a proveir al grup d’aquesta mercaderia il·lícita destinada al seu trànsit”.

 

Policia corrupta

 

Per part seua, el coreògraf va negar aquestes acusacions i qualsevol vinculació amb grups traficants: “Les persones que sabem llegir entre línies també podem parlar d’una policia corrupta“.
 

Anuncios

Últimes notícies

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.