Demanen 9 anys de presó per a Rafael Amargo per tràfic de drogues

 

La Fiscalia ha demanat una condemna de 9 anys de presó per al ballarí Rafael Amargo per vendre droga en el seu domicili. El Ministeri Públic entén provat que Amarg i altres dos persones venien droga de manera «persistent» a la seua casa o fins i tot enviant les substàncies al domicili del client. L’acusació li atribueix un delicte contra la salut pública.

 

En l’escrit d’acusació també sol·licita altres 9 anys de presó per al productor Eduardo de Santos en considerar que tots dos actuaven de manera «conjunta» en la compra i distribució d’aquestes substàncies estupefaents, principalment metamfetamina.

 

Antecedents

 

Jesús Rafael García Hernández va ser detingut fa un any en el seu domicili de Madrid i acusat d’un delicte d’organització criminal i un altre més de tràfic de drogues. Els investigadors van registrar dos habitatges i tant el ballarí com els altres dos arrestats van quedar en llibertat.

En el seu acte de procediment abreujat, el jutjat que va instruir el cas va concloure que Amargo liderava un grup de traficants de droga, sobretot metamfetamina, des del seu domicili i utilitzant «mules» per a fer arribar la droga al domicili del client.

L’escrit d’acusació explica que Amargo i el seu soci «es anaven dedicant de manera concertada i persistent a la distribució de substàncies estupefaents, entre altra metamfetamina, a terceres persones a canvi de diners» i demana altres 9 anys de presó per a ell. Per a un tercer acusat l’acusació pública demana 6 anys de presó.

La Fiscalia explica que, per exemple, l’abril de 2020 un dels acusats va ser detingut per la Policia quan es disposava a entregar 0,9 grams de metamfetamina a canvi de 50 euros. La substància, segons els investigadors, havia sigut recollida en el domicili del mateix Rafael Amargo.

Els dispositius de vigilància van comprovar que la casa del ballarí era, segons l’acusació, un punt de venda. Dos persones, per exemple, van ser detingudes quan eixien de manera precipitada amb droga que havia comprat en el domicili.

En els registres realitzats el desembre de 2020 els investigadors van trobar 3 pots amb Popper  i feniletilamina en el domicili de l’artista. En el cas d’un altre acusat els agents es van fer amb metamfetamina, ketamina i MDMA entre altres drogues.

 

El ballarí era el capitost

 

Recentment, l’acte del jutge Juan Ramón Reig, va detallar que el ballarí era el capitost d’un grup que traficava amb droga venuda des del pis que Amargo compartia amb la seua dona, Luciana.

Segons l’acte del magistrat, per a la venda, en la qual participaven la parella, el productor i un altre soci anomenat Miguel Ángel B.A. utilitzaven «mules» que portaven la droga als compradors. «Actuaven de comú acord en la recepció, preparació i distribució de substàncies estupefaents, especialment metamfetamina, a tercers. Els compradors accedien després de prémer el botó del porter automàtic corresponent o bé realitzar una trucada telefònica».

Després de diversos minuts a l’interior del domicili, «eixien portant la substància adquirida, que per la quantitat intervinguda en els supòsits en què van ser interceptats, excedia de la que pot considerar-se per a autoconsum», segons l’acte.

En l’entramat existia «un repartiment de funcions concertat i coordinat, en el qual Amargo exercia el rol de capitost, encarregant-se de la compra de quantitats de mitjana envergadura de substàncies estupefaents per a proveir al grup d’aquesta mercaderia il·lícita destinada al seu trànsit».

 

Policia corrupta

 

Per part seua, el coreògraf va negar aquestes acusacions i qualsevol vinculació amb grups traficants: «Les persones que sabem llegir entre línies també podem parlar d’una policia corrupta«.
 

Últimes notícies

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.