Demanen 9 anys de presó per a Rafael Amargo per tràfic de drogues

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Fiscalia ha demanat una condemna de 9 anys de presó per al ballarí Rafael Amargo per vendre droga en el seu domicili. El Ministeri Públic entén provat que Amarg i altres dos persones venien droga de manera «persistent» a la seua casa o fins i tot enviant les substàncies al domicili del client. L’acusació li […]

 

La Fiscalia ha demanat una condemna de 9 anys de presó per al ballarí Rafael Amargo per vendre droga en el seu domicili. El Ministeri Públic entén provat que Amarg i altres dos persones venien droga de manera «persistent» a la seua casa o fins i tot enviant les substàncies al domicili del client. L’acusació li atribueix un delicte contra la salut pública.

 

En l’escrit d’acusació també sol·licita altres 9 anys de presó per al productor Eduardo de Santos en considerar que tots dos actuaven de manera «conjunta» en la compra i distribució d’aquestes substàncies estupefaents, principalment metamfetamina.

 

Antecedents

 

Jesús Rafael García Hernández va ser detingut fa un any en el seu domicili de Madrid i acusat d’un delicte d’organització criminal i un altre més de tràfic de drogues. Els investigadors van registrar dos habitatges i tant el ballarí com els altres dos arrestats van quedar en llibertat.

En el seu acte de procediment abreujat, el jutjat que va instruir el cas va concloure que Amargo liderava un grup de traficants de droga, sobretot metamfetamina, des del seu domicili i utilitzant «mules» per a fer arribar la droga al domicili del client.

L’escrit d’acusació explica que Amargo i el seu soci «es anaven dedicant de manera concertada i persistent a la distribució de substàncies estupefaents, entre altra metamfetamina, a terceres persones a canvi de diners» i demana altres 9 anys de presó per a ell. Per a un tercer acusat l’acusació pública demana 6 anys de presó.

La Fiscalia explica que, per exemple, l’abril de 2020 un dels acusats va ser detingut per la Policia quan es disposava a entregar 0,9 grams de metamfetamina a canvi de 50 euros. La substància, segons els investigadors, havia sigut recollida en el domicili del mateix Rafael Amargo.

Els dispositius de vigilància van comprovar que la casa del ballarí era, segons l’acusació, un punt de venda. Dos persones, per exemple, van ser detingudes quan eixien de manera precipitada amb droga que havia comprat en el domicili.

En els registres realitzats el desembre de 2020 els investigadors van trobar 3 pots amb Popper  i feniletilamina en el domicili de l’artista. En el cas d’un altre acusat els agents es van fer amb metamfetamina, ketamina i MDMA entre altres drogues.

 

El ballarí era el capitost

 

Recentment, l’acte del jutge Juan Ramón Reig, va detallar que el ballarí era el capitost d’un grup que traficava amb droga venuda des del pis que Amargo compartia amb la seua dona, Luciana.

Segons l’acte del magistrat, per a la venda, en la qual participaven la parella, el productor i un altre soci anomenat Miguel Ángel B.A. utilitzaven «mules» que portaven la droga als compradors. «Actuaven de comú acord en la recepció, preparació i distribució de substàncies estupefaents, especialment metamfetamina, a tercers. Els compradors accedien després de prémer el botó del porter automàtic corresponent o bé realitzar una trucada telefònica».

Després de diversos minuts a l’interior del domicili, «eixien portant la substància adquirida, que per la quantitat intervinguda en els supòsits en què van ser interceptats, excedia de la que pot considerar-se per a autoconsum», segons l’acte.

En l’entramat existia «un repartiment de funcions concertat i coordinat, en el qual Amargo exercia el rol de capitost, encarregant-se de la compra de quantitats de mitjana envergadura de substàncies estupefaents per a proveir al grup d’aquesta mercaderia il·lícita destinada al seu trànsit».

 

Policia corrupta

 

Per part seua, el coreògraf va negar aquestes acusacions i qualsevol vinculació amb grups traficants: «Les persones que sabem llegir entre línies també podem parlar d’una policia corrupta«.
 

Últimes notícies

Sánchez destaca la dimissió de Puente després de l’accident d’Urda

Sánchez ha elogiat la dimissió d’Óscar Puente, que ha assumit responsabilitat política després de l’accident d’Urda, amb 69 morts.

Pilar Bernabé reivindica València com a exemple de diferència política

El PSOE ha représ la precampanya a València amb un míting multitudinari. Pilar Bernabé ha reivindicat les diferències amb el PP i ha criticat la gestió de la dana.

La Torre homenatja els voluntaris de la dana amb una escultura

La nova escultura de La Torre recorda les persones que van ajudar durant la dana del 29 d’octubre de 2024. L’obra, dissenyada per Paco Roca, té 2,30 metres d’altura i pesa 370 quilos.

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d’euros en el sorteig de la Lotería de Navidad

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d'euros en el sorteig del 22 de desembre. La província de València concentra 242 milions.

Aguirre avisa: cal jugar perfecte per a véncer el Real Madrid

Aguirre considera que el Valencia haurà de jugar a la perfecció per a guanyar el Real Madrid. L’equip busca la primera victòria com a local este dissabte, a Mestalla.

El Valencia busca estrenar-se a casa davant un Madrid en ratxa

El Valencia rep dissabte el Real Madrid a les 21.00 hores, amb l’objectiu de sumar la primera victòria de la temporada a casa en LaLiga. Els visitants arriben amb set triomfs seguits i aspiren al lideratge.

Hugo Sotelo tornarà a Balaídos amb una samarreta diferent

El migcampista del Levante jugarà este diumenge a Balaídos davant del Celta de Vigo, el club al qual pertany. Sotelo també ha parlat de la seua recuperació i de la mort de Jesús de Miguel.

Pérez Llorca i Catalá qüestionen l’interés de Sánchez per València

Pérez Llorca ha criticat l’acte del PSOE amb Sánchez a València. María José Catalá ha qüestionat els temes que abordarà el president.