Recuperen nou armes ocultes en el fons d’un embassament a Monòver

La Guàrdia Civil ha detingut cinc homes com a presumptes autors d’un delicte de pertinença a grup criminal, dos delictes de robatori amb força en les coses, i un delicte de tinença il·lícita d’armes.

També s’ha investigat a un altre home com a presumpte autor d’un delicte de receptació. Van sostreure nou armes d’una finca de Monòver, que van haver de recuperar els bussos de la Guàrdia Civil, després que les hagueren ocultat dins d’un embassament de reg.

A finals del mes d’agost, en dos dies alterns, es van produir dos robatoris en una mateixa finca de Monòver, de la qual van sostreure 6 escopetes de caça, 2 carrabines d’aire comprimit, 1 carabina del ’22, 4.000 kg d’ametlles, 230 garrafes de 5 litres d’oli, diverses eines i gasoil bonificat, emmagatzemat en diversos bidons.

Quan els agents van acudir a practicar la inspecció tècnica ocular, van observar que els possibles autors podien haver estudiat la finca i la manera d’accedir-hi, o fins i tot saber a quines hores estava sense els amos dins.

És més, després del primer robatori van decidir tornar per recollir els objectes que no s’havien pogut portar en el primer. Posteriorment, i després d’haver valorat els llocs per on podien haver fugit, la possibilitat que es conegueren molt bé la zona va ser la que va cobrar més força.

Finalment, amb l’anàlisi de les persones i vehicles que havien circulat per esta àrea en concret, es van obtenir una sèrie de dades concloents que va portar els agents investigadors a localitzar tres habitatges situats a la localitat del Pinós, on pogueren amagar els presumptes autors.

Va ser de matinada quan es va decidir desplegar un important operatiu, format per mig centenar de guàrdies civils, per entrar de forma simultània als habitatges, donant com a resultat la detenció de cinc individus i la recuperació de diversos efectes sostrets.

No obstant això, en estos registres van faltar els objectes més destacats del robatori: les deu armes i part de les garrafes d’oli, estigues últimes molt difícils d’amagar pel gran volum d’espai que ocupen.

Les garrafes d’oli, 132 de les 230 sostretes, es van aconseguir recuperar a la localitat murciana de Barinas, on també es va investigar al sisé implicat, com a presumpte autor d’un delicte de receptació.

Trobar les escopetes va ser molt més complicat. Es va tenir coneixement que havien intentat vendre-les al mercat negre sense èxit, però no tenien dades exactes d’on les havien pogut amagar.

Després d’analitzar minuciosament els moviments d’estos homes després del robatori, van concloure que un embassament de reg ubicat al terme municipal de Monòver, era el lloc idoni per fer-les desaparéixer i que en este lloc la Guàrdia Civil mai les buscaria.

L’Equip ROCA (Equip contra els Robatoris al Camp) d’Ibi, responsable de la investigació, va decidir llavors sol·licitar la col·laboració dels especialistes de la Comandància d’Alacant en les activitats subaquàtiques, el GEAS, perquè realitzaren una immersió en este embassament.

D’allí van aconseguir treure del fons de l’embassament, barrejades entre el fang i l’aigua estancada, les armes submergides, una a una.

En total s’han recuperat: 6 escopetes de caça, 2 carrabines d’aire comprimit, 1 carabina del 22, 132 garrafes de 5 litres d’oli, 25 litres de gasoil B, un aparell de mesurament i localització de fuites d’aigua, caretes de soldadura, trepants, serres de calar, radials i diversos martells pneumàtics.

En esta operació han intervingut l’Equip ROCA d’Ibi, com Unitat investigadora, el GEAS (bussos), efectius de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant i Torrevieja, Policia Judicial i Àrea d’Investigació de Novelda i Policia Local del Pinós.

Últimes notícies

València restaurarà el monument a les víctimes de l’accident de metro per al 20é aniversari

L’Ajuntament de València ha adjudicat per 8.002 euros la rehabilitació integral del monument a les víctimes de l’accident de metro de 2006, per a tindre’l restaurat abans del 20é aniversari el pròxim 3 de juliol.

La jutgessa de la DANA dona una nova oportunitat a Mazón per a entregar els seus missatges

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA de València ha tornat a requerir a l’expresident Carlos Mazón que entregue voluntàriament els seus registres de telefonades i missatges del dia de les riuades, després d’acceptar-se la seua personació en la causa.

Toni Pérez es posa a la faena per als objectius econòmics d’Ineca fins a 2031

El president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha assumit els objectius econòmics marcats per Ineca fins a 2031 i ha promés posar-se ‘a la faena’ per millorar el creixement, la productivitat i la governança a la província.

A la presó per atracar amb violència una gasolinera a Monforte del Cid

Un home de 49 anys ha ingressat a la presó després d’atracar amb un encaputxat fugitiu una gasolinera de Monforte del Cid, d’on es van emportar 500 euros.

Pérez Llorca carrega contra el Govern central per finançar trasvasaments a Marroc i negar-los a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca denuncia que el Govern d’Espanya bloqueja trasvasaments a la Comunitat Valenciana per motius mediambientals mentres finança projectes similars a Marroc, al qual qualifica de gran competidor agrícola.

Pérez Llorca dona per feta la suspensió de militància de Bellver en el PP després de l’Azud

Pérez Llorca ha demanat al PP que aplique els estatuts amb Jorge Bellver, investigat en el cas Azud, i considera lògic suspendre’l de militància mentre continua al càrrec de director general de Transparència.

Les empreses podran agilitzar des d’esta setmana els expedients d’Energia a la Comunitat

Les Entitats Col·laboradores de Certificació podran intervindre des d’esta setmana en la tramitació d’expedients d’Energia. El nou sistema busca reduir burocràcia i accelerar els projectes elèctrics i renovables.

Pérez Llorca defensa la cancel·lació del Festival de Les Arts per incomplir les normes de soroll

El Festival de Les Arts s'ha cancel·lat este dissabte a València després de superar els decibels permesos. Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha complit les resolucions judicials i les regles fixades.