Recuperen nou armes ocultes en el fons d’un embassament a Monòver

La Guàrdia Civil ha detingut cinc homes com a presumptes autors d’un delicte de pertinença a grup criminal, dos delictes de robatori amb força en les coses, i un delicte de tinença il·lícita d’armes.

També s’ha investigat a un altre home com a presumpte autor d’un delicte de receptació. Van sostreure nou armes d’una finca de Monòver, que van haver de recuperar els bussos de la Guàrdia Civil, després que les hagueren ocultat dins d’un embassament de reg.

A finals del mes d’agost, en dos dies alterns, es van produir dos robatoris en una mateixa finca de Monòver, de la qual van sostreure 6 escopetes de caça, 2 carrabines d’aire comprimit, 1 carabina del ’22, 4.000 kg d’ametlles, 230 garrafes de 5 litres d’oli, diverses eines i gasoil bonificat, emmagatzemat en diversos bidons.

Quan els agents van acudir a practicar la inspecció tècnica ocular, van observar que els possibles autors podien haver estudiat la finca i la manera d’accedir-hi, o fins i tot saber a quines hores estava sense els amos dins.

És més, després del primer robatori van decidir tornar per recollir els objectes que no s’havien pogut portar en el primer. Posteriorment, i després d’haver valorat els llocs per on podien haver fugit, la possibilitat que es conegueren molt bé la zona va ser la que va cobrar més força.

Finalment, amb l’anàlisi de les persones i vehicles que havien circulat per esta àrea en concret, es van obtenir una sèrie de dades concloents que va portar els agents investigadors a localitzar tres habitatges situats a la localitat del Pinós, on pogueren amagar els presumptes autors.

Va ser de matinada quan es va decidir desplegar un important operatiu, format per mig centenar de guàrdies civils, per entrar de forma simultània als habitatges, donant com a resultat la detenció de cinc individus i la recuperació de diversos efectes sostrets.

No obstant això, en estos registres van faltar els objectes més destacats del robatori: les deu armes i part de les garrafes d’oli, estigues últimes molt difícils d’amagar pel gran volum d’espai que ocupen.

Les garrafes d’oli, 132 de les 230 sostretes, es van aconseguir recuperar a la localitat murciana de Barinas, on també es va investigar al sisé implicat, com a presumpte autor d’un delicte de receptació.

Trobar les escopetes va ser molt més complicat. Es va tenir coneixement que havien intentat vendre-les al mercat negre sense èxit, però no tenien dades exactes d’on les havien pogut amagar.

Després d’analitzar minuciosament els moviments d’estos homes després del robatori, van concloure que un embassament de reg ubicat al terme municipal de Monòver, era el lloc idoni per fer-les desaparéixer i que en este lloc la Guàrdia Civil mai les buscaria.

L’Equip ROCA (Equip contra els Robatoris al Camp) d’Ibi, responsable de la investigació, va decidir llavors sol·licitar la col·laboració dels especialistes de la Comandància d’Alacant en les activitats subaquàtiques, el GEAS, perquè realitzaren una immersió en este embassament.

D’allí van aconseguir treure del fons de l’embassament, barrejades entre el fang i l’aigua estancada, les armes submergides, una a una.

En total s’han recuperat: 6 escopetes de caça, 2 carrabines d’aire comprimit, 1 carabina del 22, 132 garrafes de 5 litres d’oli, 25 litres de gasoil B, un aparell de mesurament i localització de fuites d’aigua, caretes de soldadura, trepants, serres de calar, radials i diversos martells pneumàtics.

En esta operació han intervingut l’Equip ROCA d’Ibi, com Unitat investigadora, el GEAS (bussos), efectius de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant i Torrevieja, Policia Judicial i Àrea d’Investigació de Novelda i Policia Local del Pinós.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.