Recuperen nou armes ocultes en el fons d’un embassament a Monòver

La Guàrdia Civil ha detingut cinc homes com a presumptes autors d’un delicte de pertinença a grup criminal, dos delictes de robatori amb força en les coses, i un delicte de tinença il·lícita d’armes.

També s’ha investigat a un altre home com a presumpte autor d’un delicte de receptació. Van sostreure nou armes d’una finca de Monòver, que van haver de recuperar els bussos de la Guàrdia Civil, després que les hagueren ocultat dins d’un embassament de reg.

A finals del mes d’agost, en dos dies alterns, es van produir dos robatoris en una mateixa finca de Monòver, de la qual van sostreure 6 escopetes de caça, 2 carrabines d’aire comprimit, 1 carabina del ’22, 4.000 kg d’ametlles, 230 garrafes de 5 litres d’oli, diverses eines i gasoil bonificat, emmagatzemat en diversos bidons.

Quan els agents van acudir a practicar la inspecció tècnica ocular, van observar que els possibles autors podien haver estudiat la finca i la manera d’accedir-hi, o fins i tot saber a quines hores estava sense els amos dins.

És més, després del primer robatori van decidir tornar per recollir els objectes que no s’havien pogut portar en el primer. Posteriorment, i després d’haver valorat els llocs per on podien haver fugit, la possibilitat que es conegueren molt bé la zona va ser la que va cobrar més força.

Finalment, amb l’anàlisi de les persones i vehicles que havien circulat per esta àrea en concret, es van obtenir una sèrie de dades concloents que va portar els agents investigadors a localitzar tres habitatges situats a la localitat del Pinós, on pogueren amagar els presumptes autors.

Va ser de matinada quan es va decidir desplegar un important operatiu, format per mig centenar de guàrdies civils, per entrar de forma simultània als habitatges, donant com a resultat la detenció de cinc individus i la recuperació de diversos efectes sostrets.

No obstant això, en estos registres van faltar els objectes més destacats del robatori: les deu armes i part de les garrafes d’oli, estigues últimes molt difícils d’amagar pel gran volum d’espai que ocupen.

Les garrafes d’oli, 132 de les 230 sostretes, es van aconseguir recuperar a la localitat murciana de Barinas, on també es va investigar al sisé implicat, com a presumpte autor d’un delicte de receptació.

Trobar les escopetes va ser molt més complicat. Es va tenir coneixement que havien intentat vendre-les al mercat negre sense èxit, però no tenien dades exactes d’on les havien pogut amagar.

Després d’analitzar minuciosament els moviments d’estos homes després del robatori, van concloure que un embassament de reg ubicat al terme municipal de Monòver, era el lloc idoni per fer-les desaparéixer i que en este lloc la Guàrdia Civil mai les buscaria.

L’Equip ROCA (Equip contra els Robatoris al Camp) d’Ibi, responsable de la investigació, va decidir llavors sol·licitar la col·laboració dels especialistes de la Comandància d’Alacant en les activitats subaquàtiques, el GEAS, perquè realitzaren una immersió en este embassament.

D’allí van aconseguir treure del fons de l’embassament, barrejades entre el fang i l’aigua estancada, les armes submergides, una a una.

En total s’han recuperat: 6 escopetes de caça, 2 carrabines d’aire comprimit, 1 carabina del 22, 132 garrafes de 5 litres d’oli, 25 litres de gasoil B, un aparell de mesurament i localització de fuites d’aigua, caretes de soldadura, trepants, serres de calar, radials i diversos martells pneumàtics.

En esta operació han intervingut l’Equip ROCA d’Ibi, com Unitat investigadora, el GEAS (bussos), efectius de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant i Torrevieja, Policia Judicial i Àrea d’Investigació de Novelda i Policia Local del Pinós.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.

Ester Muñoz lamenta la frivolitat de Sánchez sobre l’Iran i demana reflexió per a Espanya

La portaveu del PP en el Congrés ha acusat a Sánchez de tractar amb frivolitat el conflicte de l'Iran i ha reclamat una reflexió sobre els seus efectes per a Espanya. També ha arremés contra Óscar Puente pel cas Adamuz, ha assenyalat dubtes sobre el rescat de Plus ultra i ha demanat a Vox facilitar governs a Aragó i Extremadura.

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.