Recuperen nou armes ocultes en el fons d’un embassament a Monòver

La Guàrdia Civil ha detingut cinc homes com a presumptes autors d’un delicte de pertinença a grup criminal, dos delictes de robatori amb força en les coses, i un delicte de tinença il·lícita d’armes.

També s’ha investigat a un altre home com a presumpte autor d’un delicte de receptació. Van sostreure nou armes d’una finca de Monòver, que van haver de recuperar els bussos de la Guàrdia Civil, després que les hagueren ocultat dins d’un embassament de reg.

A finals del mes d’agost, en dos dies alterns, es van produir dos robatoris en una mateixa finca de Monòver, de la qual van sostreure 6 escopetes de caça, 2 carrabines d’aire comprimit, 1 carabina del ’22, 4.000 kg d’ametlles, 230 garrafes de 5 litres d’oli, diverses eines i gasoil bonificat, emmagatzemat en diversos bidons.

Quan els agents van acudir a practicar la inspecció tècnica ocular, van observar que els possibles autors podien haver estudiat la finca i la manera d’accedir-hi, o fins i tot saber a quines hores estava sense els amos dins.

És més, després del primer robatori van decidir tornar per recollir els objectes que no s’havien pogut portar en el primer. Posteriorment, i després d’haver valorat els llocs per on podien haver fugit, la possibilitat que es conegueren molt bé la zona va ser la que va cobrar més força.

Finalment, amb l’anàlisi de les persones i vehicles que havien circulat per esta àrea en concret, es van obtenir una sèrie de dades concloents que va portar els agents investigadors a localitzar tres habitatges situats a la localitat del Pinós, on pogueren amagar els presumptes autors.

Va ser de matinada quan es va decidir desplegar un important operatiu, format per mig centenar de guàrdies civils, per entrar de forma simultània als habitatges, donant com a resultat la detenció de cinc individus i la recuperació de diversos efectes sostrets.

No obstant això, en estos registres van faltar els objectes més destacats del robatori: les deu armes i part de les garrafes d’oli, estigues últimes molt difícils d’amagar pel gran volum d’espai que ocupen.

Les garrafes d’oli, 132 de les 230 sostretes, es van aconseguir recuperar a la localitat murciana de Barinas, on també es va investigar al sisé implicat, com a presumpte autor d’un delicte de receptació.

Trobar les escopetes va ser molt més complicat. Es va tenir coneixement que havien intentat vendre-les al mercat negre sense èxit, però no tenien dades exactes d’on les havien pogut amagar.

Després d’analitzar minuciosament els moviments d’estos homes després del robatori, van concloure que un embassament de reg ubicat al terme municipal de Monòver, era el lloc idoni per fer-les desaparéixer i que en este lloc la Guàrdia Civil mai les buscaria.

L’Equip ROCA (Equip contra els Robatoris al Camp) d’Ibi, responsable de la investigació, va decidir llavors sol·licitar la col·laboració dels especialistes de la Comandància d’Alacant en les activitats subaquàtiques, el GEAS, perquè realitzaren una immersió en este embassament.

D’allí van aconseguir treure del fons de l’embassament, barrejades entre el fang i l’aigua estancada, les armes submergides, una a una.

En total s’han recuperat: 6 escopetes de caça, 2 carrabines d’aire comprimit, 1 carabina del 22, 132 garrafes de 5 litres d’oli, 25 litres de gasoil B, un aparell de mesurament i localització de fuites d’aigua, caretes de soldadura, trepants, serres de calar, radials i diversos martells pneumàtics.

En esta operació han intervingut l’Equip ROCA d’Ibi, com Unitat investigadora, el GEAS (bussos), efectius de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant i Torrevieja, Policia Judicial i Àrea d’Investigació de Novelda i Policia Local del Pinós.

Últimes notícies

Pedro Martínez explica per què deixa el València Basket per a fitxar pel Reial Madrid

L’entrenador del València Basket Pedro Martínez ha detallat que assumix el repte del Reial Madrid per provar-se en un projecte de màxima ambició i pressió, després de rebre una oferta de tres temporades i valorar la seua eixida amb el club taronja.

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.

Una directora de centre de dia conta com va decidir evacuar 35 majors abans de la dana

La responsable del centre de dia Lloc del Major de Picanya ha explicat a la jutgessa de Catarroja que va tancar per decisió pròpia i va avisar les famílies per a arreplegar 35 residents hores abans que la riada arrasara l’edifici.

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.