Recuperen nou armes ocultes en el fons d’un embassament a Monòver

La Guàrdia Civil ha detingut cinc homes com a presumptes autors d’un delicte de pertinença a grup criminal, dos delictes de robatori amb força en les coses, i un delicte de tinença il·lícita d’armes.

També s’ha investigat a un altre home com a presumpte autor d’un delicte de receptació. Van sostreure nou armes d’una finca de Monòver, que van haver de recuperar els bussos de la Guàrdia Civil, després que les hagueren ocultat dins d’un embassament de reg.

A finals del mes d’agost, en dos dies alterns, es van produir dos robatoris en una mateixa finca de Monòver, de la qual van sostreure 6 escopetes de caça, 2 carrabines d’aire comprimit, 1 carabina del ’22, 4.000 kg d’ametlles, 230 garrafes de 5 litres d’oli, diverses eines i gasoil bonificat, emmagatzemat en diversos bidons.

Quan els agents van acudir a practicar la inspecció tècnica ocular, van observar que els possibles autors podien haver estudiat la finca i la manera d’accedir-hi, o fins i tot saber a quines hores estava sense els amos dins.

És més, després del primer robatori van decidir tornar per recollir els objectes que no s’havien pogut portar en el primer. Posteriorment, i després d’haver valorat els llocs per on podien haver fugit, la possibilitat que es conegueren molt bé la zona va ser la que va cobrar més força.

Finalment, amb l’anàlisi de les persones i vehicles que havien circulat per esta àrea en concret, es van obtenir una sèrie de dades concloents que va portar els agents investigadors a localitzar tres habitatges situats a la localitat del Pinós, on pogueren amagar els presumptes autors.

Va ser de matinada quan es va decidir desplegar un important operatiu, format per mig centenar de guàrdies civils, per entrar de forma simultània als habitatges, donant com a resultat la detenció de cinc individus i la recuperació de diversos efectes sostrets.

No obstant això, en estos registres van faltar els objectes més destacats del robatori: les deu armes i part de les garrafes d’oli, estigues últimes molt difícils d’amagar pel gran volum d’espai que ocupen.

Les garrafes d’oli, 132 de les 230 sostretes, es van aconseguir recuperar a la localitat murciana de Barinas, on també es va investigar al sisé implicat, com a presumpte autor d’un delicte de receptació.

Trobar les escopetes va ser molt més complicat. Es va tenir coneixement que havien intentat vendre-les al mercat negre sense èxit, però no tenien dades exactes d’on les havien pogut amagar.

Després d’analitzar minuciosament els moviments d’estos homes després del robatori, van concloure que un embassament de reg ubicat al terme municipal de Monòver, era el lloc idoni per fer-les desaparéixer i que en este lloc la Guàrdia Civil mai les buscaria.

L’Equip ROCA (Equip contra els Robatoris al Camp) d’Ibi, responsable de la investigació, va decidir llavors sol·licitar la col·laboració dels especialistes de la Comandància d’Alacant en les activitats subaquàtiques, el GEAS, perquè realitzaren una immersió en este embassament.

D’allí van aconseguir treure del fons de l’embassament, barrejades entre el fang i l’aigua estancada, les armes submergides, una a una.

En total s’han recuperat: 6 escopetes de caça, 2 carrabines d’aire comprimit, 1 carabina del 22, 132 garrafes de 5 litres d’oli, 25 litres de gasoil B, un aparell de mesurament i localització de fuites d’aigua, caretes de soldadura, trepants, serres de calar, radials i diversos martells pneumàtics.

En esta operació han intervingut l’Equip ROCA d’Ibi, com Unitat investigadora, el GEAS (bussos), efectius de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USECIC) d’Alacant i Torrevieja, Policia Judicial i Àrea d’Investigació de Novelda i Policia Local del Pinós.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les Corts tornen a suspendre el Dia de la Cambra del 25 d’abril per falta de consens

Les Corts Valencianes no celebraran per segon any consecutiu el seu dia institucional del 25 d'abril per la falta d'acord sobre com commemorar la data, decisió que ha deslligat crítiques de l'oposició.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per a la confrontació política

Pilar Bernabé critica que María José Catalá use el procés de regularització d'immigrants per a l'enfrontament polític i defén l'ampli suport social i institucional a la iniciativa.

Reobert un carril de la A-3 després de més de 30 hores tallada pel xoc de dos camions a Conca

L'A-3 recupera parcialment la circulació en sentit Madrid a l'altura d'Honrubia, després de romandre més de trenta hores totalment tallada per la col·lisió de dos camions.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela estarà llesta abans de 2027

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa d'Orihuela, amb dos nous edificis, més de 82 milions d'inversió i un fort augment de consultes i quiròfans.

Vox sosté que la prioritat nacional d’Extremadura ja està en el pacte amb Pérez Llorca

Vox defén que el concepte de prioritat nacional de l'acord a Extremadura ja s'aplica en el pacte d'investidura amb Juanfran Pérez Llorca, mentres PP, PSPV i Compromís discrepen sobre el seu abast.

El PSPV exigix l’expedient íntegre de la campanya institucional de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE reclama a la Generalitat l'expedient complet de contractació de la campanya institucional que atribuïx al president Juanfran Pérez Llorca, a la qual acusa de ser propaganda personal pagada amb fons públics.

Pérez Llorca defén tancar ràpid els pactes i posa a la Comunitat Valenciana com a exemple

Juanfran Pérez Llorca sosté que retardar els acords de govern desatén als electors i reivindica la Comunitat Valenciana com a referència enfront del pacte a Extremadura.

Detinguda una persona pel robatori de maquinària agrícola en una finca d’Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona per un robatori amb força en una finca d'Alcalà de Xivert, on es van sostraure maquinària i ferramentes agrícoles, i ha recuperat un motocultor venut a Benicarló.