Rescatats set gossos amb greus símptomes de maltractament a Alginet


La Guàrdia Civil de València rescata a 7 gossos de raça podenc que es trobaven amuntegats en un espai de reduïdes dimensions, alguns a la vora de l’escanyament, i amb greus símptomes de desnutrició. L’informe del veterinari va llançar que el lloc no comptava amb les condicions higienicosanitàries necessàries perquè la vida dels animals no correguera perill.

Amb motiu d’un registre realitzat per part de la Guàrdia Civil de València al costat del Ministeri Fiscal el 15 de juny, es va localitzar una finca agrícola en la localitat d’Alginet (València), en la qual s’albergaven un total de 7 animals de raça canina en els quals s’evidencien signes de desnutrició i unes condicions d’allotjament que, d’acord amb els facultatius veterinaris, posaven en greu risc la vida d’aquests.

Alguns dels animals es trobaven amuntegats en un espai de reduïdes dimensions que impedia el seu normal desenvolupament, estant lligats amb corretges d’uns cinquanta centímetres de longitud que impedien el seu lliure moviment i, en alguns casos, es trobaven a la vora de l’escanyament.

A més, l’aigua amb el qual comptaven es trobava en condicions d’insalubritat per a la seua ingestió i mancaven de l’alimentació necessària per a la seua manutenció. Tot això sumat al fet que la teulada amb el qual comptava el cubiculum era d’uralita, la qual cosa feia que la calor a l’interior fora encara més asfixiant.
En l’exterior de la caseta es van trobar 2 cadells de poca edat mancats de teulada que els refugiara de les condicions climatològiques, en plena onada de calor, mancant d’aigua i aliments.

Realitzada una inspecció, en unió a un veterinari titulat, es desprén que les condicions higienicosanitàries existents en el lloc on s’allotgen els animals no reuneixen els mínims exigits perquè la vida dels animals no correguera perill, evidenciant el seu estat físic un abandó per part del propietari, tot això segons l’informe veterinari expedit.

Del citat informe veterinari es desprén la urgent necessitat d’actuar en prevenció de la salut dels animals pel que es procedeix a realitzar la confiscació preventiva dels mateixos i a realitzar el seu trasllat a una protectora fins que per part de l’Autoritat competent es dispose el destí final d’aquests.

La Guàrdia Civil de València procedeix a la investigació d’un home de 66 anys i de nacionalitat espanyola per un delicte continuat de maltractament animal.

Les diligències han sigut entregades a la Fiscalia de Medi Ambient de València.

Últimes notícies

Dissabte amb ratxes de vent molt forts a Castelló i risc de pluges en el nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes de vent molt forts del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València, amb possibilitat de pluges febles en el litoral nord d'Alacant.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.