Rescatats set gossos amb greus símptomes de maltractament a Alginet


La Guàrdia Civil de València rescata a 7 gossos de raça podenc que es trobaven amuntegats en un espai de reduïdes dimensions, alguns a la vora de l’escanyament, i amb greus símptomes de desnutrició. L’informe del veterinari va llançar que el lloc no comptava amb les condicions higienicosanitàries necessàries perquè la vida dels animals no correguera perill.

Amb motiu d’un registre realitzat per part de la Guàrdia Civil de València al costat del Ministeri Fiscal el 15 de juny, es va localitzar una finca agrícola en la localitat d’Alginet (València), en la qual s’albergaven un total de 7 animals de raça canina en els quals s’evidencien signes de desnutrició i unes condicions d’allotjament que, d’acord amb els facultatius veterinaris, posaven en greu risc la vida d’aquests.

Alguns dels animals es trobaven amuntegats en un espai de reduïdes dimensions que impedia el seu normal desenvolupament, estant lligats amb corretges d’uns cinquanta centímetres de longitud que impedien el seu lliure moviment i, en alguns casos, es trobaven a la vora de l’escanyament.

A més, l’aigua amb el qual comptaven es trobava en condicions d’insalubritat per a la seua ingestió i mancaven de l’alimentació necessària per a la seua manutenció. Tot això sumat al fet que la teulada amb el qual comptava el cubiculum era d’uralita, la qual cosa feia que la calor a l’interior fora encara més asfixiant.
En l’exterior de la caseta es van trobar 2 cadells de poca edat mancats de teulada que els refugiara de les condicions climatològiques, en plena onada de calor, mancant d’aigua i aliments.

Realitzada una inspecció, en unió a un veterinari titulat, es desprén que les condicions higienicosanitàries existents en el lloc on s’allotgen els animals no reuneixen els mínims exigits perquè la vida dels animals no correguera perill, evidenciant el seu estat físic un abandó per part del propietari, tot això segons l’informe veterinari expedit.

Del citat informe veterinari es desprén la urgent necessitat d’actuar en prevenció de la salut dels animals pel que es procedeix a realitzar la confiscació preventiva dels mateixos i a realitzar el seu trasllat a una protectora fins que per part de l’Autoritat competent es dispose el destí final d’aquests.

La Guàrdia Civil de València procedeix a la investigació d’un home de 66 anys i de nacionalitat espanyola per un delicte continuat de maltractament animal.

Les diligències han sigut entregades a la Fiscalia de Medi Ambient de València.

Últimes notícies

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.

Els empresaris exigixen un calendari ferm per al túnel passador ferroviari de València

La CEV ha reclamat al Govern d Espanya un calendari vinculant per a executar el túnel passador ferroviari de València, clau per a la connexió amb Europa i que, segons els empresaris, continua pràcticament a zero.

L’alumne amb millor nota de la Comunitat estudiarà Medicina a la UMH

Ricardo Regalado, alumne del col·legi La Purísima de Torrevieja, ha aconseguit un 13,92 sobre 14 en la PAU i cursarà Medicina a la Universitat Miguel Hernández, al campus de Sant Joan d’Alacant.

Rovira recorda que l’‘Extra FLA’ és deute i que a la Comunitat no li regalen res

El conseller d’Hisenda José Antonio Rovira ha remarcat que l’‘Extra FLA’ és nou endeutament i que el Govern central només ingressa a la Comunitat Valenciana el que li correspon per llei.

Set dies de paros en TRAM d’Alacant durant les Fogueres i quatre en Metrovalència este juny

Els maquinistes de FGV han convocat un nou cicle de paros entre el 19 i el 30 de juny, amb set jornades en TRAM d’Alacant, que coincidixen amb les Fogueres, i quatre dies en Metrovalència, per a reclamar més seguretat operacional i millores professionals.

Registre policial a la clínica del logopeda assassinat per uns possibles abusos a un menor

Agents d'Homicidis i Policia Científica de la Policia Nacional han registrat la clínica logopèdica de València on un pare ha assassinat el professional que tractava el seu fill de 2 anys, després de sospitar d'uns possibles abusos sexuals al menor.