16 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Rescatats set gossos amb greus símptomes de maltractament a Alginet


La Guàrdia Civil de València rescata a 7 gossos de raça podenc que es trobaven amuntegats en un espai de reduïdes dimensions, alguns a la vora de l’escanyament, i amb greus símptomes de desnutrició. L’informe del veterinari va llançar que el lloc no comptava amb les condicions higienicosanitàries necessàries perquè la vida dels animals no correguera perill.

Amb motiu d’un registre realitzat per part de la Guàrdia Civil de València al costat del Ministeri Fiscal el 15 de juny, es va localitzar una finca agrícola en la localitat d’Alginet (València), en la qual s’albergaven un total de 7 animals de raça canina en els quals s’evidencien signes de desnutrició i unes condicions d’allotjament que, d’acord amb els facultatius veterinaris, posaven en greu risc la vida d’aquests.

Alguns dels animals es trobaven amuntegats en un espai de reduïdes dimensions que impedia el seu normal desenvolupament, estant lligats amb corretges d’uns cinquanta centímetres de longitud que impedien el seu lliure moviment i, en alguns casos, es trobaven a la vora de l’escanyament.

A més, l’aigua amb el qual comptaven es trobava en condicions d’insalubritat per a la seua ingestió i mancaven de l’alimentació necessària per a la seua manutenció. Tot això sumat al fet que la teulada amb el qual comptava el cubiculum era d’uralita, la qual cosa feia que la calor a l’interior fora encara més asfixiant.
En l’exterior de la caseta es van trobar 2 cadells de poca edat mancats de teulada que els refugiara de les condicions climatològiques, en plena onada de calor, mancant d’aigua i aliments.

Realitzada una inspecció, en unió a un veterinari titulat, es desprén que les condicions higienicosanitàries existents en el lloc on s’allotgen els animals no reuneixen els mínims exigits perquè la vida dels animals no correguera perill, evidenciant el seu estat físic un abandó per part del propietari, tot això segons l’informe veterinari expedit.

Del citat informe veterinari es desprén la urgent necessitat d’actuar en prevenció de la salut dels animals pel que es procedeix a realitzar la confiscació preventiva dels mateixos i a realitzar el seu trasllat a una protectora fins que per part de l’Autoritat competent es dispose el destí final d’aquests.

La Guàrdia Civil de València procedeix a la investigació d’un home de 66 anys i de nacionalitat espanyola per un delicte continuat de maltractament animal.

Les diligències han sigut entregades a la Fiscalia de Medi Ambient de València.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.

El levantinismo rep a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua imatge en el seu primer retorn al Ciutat de València amb el València. El migcampista és titular.

Dimitrievski frena al Llevant i manté viu al València en el derbi (0-0)

El Llevant va tindre l'ocasió més clara amb una cabotada d'Iván Romero que Stole Dimitrievski va traure en el 16; el València, sense connectar amb Pepelu i Ugrinic, a penes va inquietar a Ryan.

El vent marca l’obertura de temporada en el Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo ha obert la temporada amb nou carreres concentrades en diumenge pel fort vent. Van Langendonck, Ruta, Bearman, Kräling i els GT i GT4 repartixen triomfs; Stromsted domina en prototips.

La DGT alça les restriccions de velocitat a Castelló pel vent

La DGT ha alçat el límit de 80 km/h en l'AP-7 de Castelló pel vent. Seguixen restriccions per a pesats en l'A-33 i en l'AP-7, amb alerta groga.

El Ciutat de València va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va corejar 'Pepelu és una rata' i va mostrar bitllets amb el seu rostre en el seu retorn al Ciutat. Els càntics, amb el lema 'Pepelu judas', van començar en els limítrofs i es van repetir durant el calfament.

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.