Rescatats set gossos amb greus símptomes de maltractament a Alginet


La Guàrdia Civil de València rescata a 7 gossos de raça podenc que es trobaven amuntegats en un espai de reduïdes dimensions, alguns a la vora de l’escanyament, i amb greus símptomes de desnutrició. L’informe del veterinari va llançar que el lloc no comptava amb les condicions higienicosanitàries necessàries perquè la vida dels animals no correguera perill.

Amb motiu d’un registre realitzat per part de la Guàrdia Civil de València al costat del Ministeri Fiscal el 15 de juny, es va localitzar una finca agrícola en la localitat d’Alginet (València), en la qual s’albergaven un total de 7 animals de raça canina en els quals s’evidencien signes de desnutrició i unes condicions d’allotjament que, d’acord amb els facultatius veterinaris, posaven en greu risc la vida d’aquests.

Alguns dels animals es trobaven amuntegats en un espai de reduïdes dimensions que impedia el seu normal desenvolupament, estant lligats amb corretges d’uns cinquanta centímetres de longitud que impedien el seu lliure moviment i, en alguns casos, es trobaven a la vora de l’escanyament.

A més, l’aigua amb el qual comptaven es trobava en condicions d’insalubritat per a la seua ingestió i mancaven de l’alimentació necessària per a la seua manutenció. Tot això sumat al fet que la teulada amb el qual comptava el cubiculum era d’uralita, la qual cosa feia que la calor a l’interior fora encara més asfixiant.
En l’exterior de la caseta es van trobar 2 cadells de poca edat mancats de teulada que els refugiara de les condicions climatològiques, en plena onada de calor, mancant d’aigua i aliments.

Realitzada una inspecció, en unió a un veterinari titulat, es desprén que les condicions higienicosanitàries existents en el lloc on s’allotgen els animals no reuneixen els mínims exigits perquè la vida dels animals no correguera perill, evidenciant el seu estat físic un abandó per part del propietari, tot això segons l’informe veterinari expedit.

Del citat informe veterinari es desprén la urgent necessitat d’actuar en prevenció de la salut dels animals pel que es procedeix a realitzar la confiscació preventiva dels mateixos i a realitzar el seu trasllat a una protectora fins que per part de l’Autoritat competent es dispose el destí final d’aquests.

La Guàrdia Civil de València procedeix a la investigació d’un home de 66 anys i de nacionalitat espanyola per un delicte continuat de maltractament animal.

Les diligències han sigut entregades a la Fiscalia de Medi Ambient de València.

Últimes notícies

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.