Rescaten un catamarà a punt d’afonar-se en aigües de Tabarca

catamarà

Imatge del catamarà rescatat | Guàrdia Civil

 

Agents de la Guàrdia Civil, pertanyents al Servei Marítim de la Comandància d’Alacant, rescataven a dos tripulants d’un catamarà que va estar “a punt d’afonar-se” en aigües de l’Illa de Tabarca.

 

Segons detalla la Benemèrita, cap a les 18.00 hores de la vesprada d’este diumenge, els guàrdies civils que prestaven servei a bord de la Patrullera ‘Río Ladra’, van interceptar una cridada d’emergència pel canal marí 16 VHF.

 

En esta cridada d’auxili, dos tripulants d’un catamarà de bandera austríaca, situat a una milla al nord de l’Illa de Tabarca, sol·licitaven ajuda perquè els estava sent impossible contindre l’entrada massiva d’aigua a la sala de màquines.

 

Els agents, quan van localitzar l’embarcació, en vore que estava escorant-se cap a estribord i començava a afonar-se, no van dubtar en pujar-se a ella per a contindre la via d’aigua, estabilitzar el vaixell i escortar-lo fins al port. Durant tot eixe trajecte, els agents van traure aigua sense parar per a conseguir mantindre la flotabilitat i estabilitat.

 

Cap a les 20.00 hores, ja en el Port d’Alacant, es va procedir a l’auxili per a atracar en el Varadero, on després d’instal·lar les bombes per a buidar, es va poder traure tota l’aigua del seu interior.

 

Gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, cap dels tripulants del catamarà, dos homes austríacs de 66 i 67 anys, va patir danys ni va necessitar assistència mèdica, segons destacaven des de l’Institut Armat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil deté a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i extraure amb ella 1.000 euros en un caixer.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i traure 1.000 euros de manera fraudulenta.

Dimarts estable en la Comunitat Valenciana amb augment de núvols a la vesprada

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts d'ambient estable, cels poc nuvolosos al matí i augment de la nuvolositat a la vesprada, amb temperatures sense grans canvis i vents fluixos de component este.

El Girona s’imposa al Vila-real amb un autogol i frega la salvació

Un autogol de Pau Navarro va donar al Girona una victòria treballada davant el Vila-real que li allunya del descens i reforça la seua candidatura a mirar de nou cap a Europa.

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.