Rescaten un catamarà a punt d’afonar-se en aigües de Tabarca

catamarà

Imatge del catamarà rescatat | Guàrdia Civil

 

Agents de la Guàrdia Civil, pertanyents al Servei Marítim de la Comandància d’Alacant, rescataven a dos tripulants d’un catamarà que va estar “a punt d’afonar-se” en aigües de l’Illa de Tabarca.

 

Segons detalla la Benemèrita, cap a les 18.00 hores de la vesprada d’este diumenge, els guàrdies civils que prestaven servei a bord de la Patrullera ‘Río Ladra’, van interceptar una cridada d’emergència pel canal marí 16 VHF.

 

En esta cridada d’auxili, dos tripulants d’un catamarà de bandera austríaca, situat a una milla al nord de l’Illa de Tabarca, sol·licitaven ajuda perquè els estava sent impossible contindre l’entrada massiva d’aigua a la sala de màquines.

 

Els agents, quan van localitzar l’embarcació, en vore que estava escorant-se cap a estribord i començava a afonar-se, no van dubtar en pujar-se a ella per a contindre la via d’aigua, estabilitzar el vaixell i escortar-lo fins al port. Durant tot eixe trajecte, els agents van traure aigua sense parar per a conseguir mantindre la flotabilitat i estabilitat.

 

Cap a les 20.00 hores, ja en el Port d’Alacant, es va procedir a l’auxili per a atracar en el Varadero, on després d’instal·lar les bombes per a buidar, es va poder traure tota l’aigua del seu interior.

 

Gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, cap dels tripulants del catamarà, dos homes austríacs de 66 i 67 anys, va patir danys ni va necessitar assistència mèdica, segons destacaven des de l’Institut Armat.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.