Rescaten un catamarà a punt d’afonar-se en aigües de Tabarca

catamarà

Imatge del catamarà rescatat | Guàrdia Civil

 

Agents de la Guàrdia Civil, pertanyents al Servei Marítim de la Comandància d’Alacant, rescataven a dos tripulants d’un catamarà que va estar “a punt d’afonar-se” en aigües de l’Illa de Tabarca.

 

Segons detalla la Benemèrita, cap a les 18.00 hores de la vesprada d’este diumenge, els guàrdies civils que prestaven servei a bord de la Patrullera ‘Río Ladra’, van interceptar una cridada d’emergència pel canal marí 16 VHF.

 

En esta cridada d’auxili, dos tripulants d’un catamarà de bandera austríaca, situat a una milla al nord de l’Illa de Tabarca, sol·licitaven ajuda perquè els estava sent impossible contindre l’entrada massiva d’aigua a la sala de màquines.

 

Els agents, quan van localitzar l’embarcació, en vore que estava escorant-se cap a estribord i començava a afonar-se, no van dubtar en pujar-se a ella per a contindre la via d’aigua, estabilitzar el vaixell i escortar-lo fins al port. Durant tot eixe trajecte, els agents van traure aigua sense parar per a conseguir mantindre la flotabilitat i estabilitat.

 

Cap a les 20.00 hores, ja en el Port d’Alacant, es va procedir a l’auxili per a atracar en el Varadero, on després d’instal·lar les bombes per a buidar, es va poder traure tota l’aigua del seu interior.

 

Gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, cap dels tripulants del catamarà, dos homes austríacs de 66 i 67 anys, va patir danys ni va necessitar assistència mèdica, segons destacaven des de l’Institut Armat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.