12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Rescaten un catamarà a punt d’afonar-se en aigües de Tabarca

catamarà

Imatge del catamarà rescatat | Guàrdia Civil

 

Agents de la Guàrdia Civil, pertanyents al Servei Marítim de la Comandància d’Alacant, rescataven a dos tripulants d’un catamarà que va estar “a punt d’afonar-se” en aigües de l’Illa de Tabarca.

 

Segons detalla la Benemèrita, cap a les 18.00 hores de la vesprada d’este diumenge, els guàrdies civils que prestaven servei a bord de la Patrullera ‘Río Ladra’, van interceptar una cridada d’emergència pel canal marí 16 VHF.

 

En esta cridada d’auxili, dos tripulants d’un catamarà de bandera austríaca, situat a una milla al nord de l’Illa de Tabarca, sol·licitaven ajuda perquè els estava sent impossible contindre l’entrada massiva d’aigua a la sala de màquines.

 

Els agents, quan van localitzar l’embarcació, en vore que estava escorant-se cap a estribord i començava a afonar-se, no van dubtar en pujar-se a ella per a contindre la via d’aigua, estabilitzar el vaixell i escortar-lo fins al port. Durant tot eixe trajecte, els agents van traure aigua sense parar per a conseguir mantindre la flotabilitat i estabilitat.

 

Cap a les 20.00 hores, ja en el Port d’Alacant, es va procedir a l’auxili per a atracar en el Varadero, on després d’instal·lar les bombes per a buidar, es va poder traure tota l’aigua del seu interior.

 

Gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, cap dels tripulants del catamarà, dos homes austríacs de 66 i 67 anys, va patir danys ni va necessitar assistència mèdica, segons destacaven des de l’Institut Armat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir una orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la dona assassinada al costat de la seua filla de 12 anys a Xilxes per infringir l'orde d'allunyament vigent. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i la Policia Judicial investiga el doble crim.

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.