12.7 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Rescaten un catamarà a punt d’afonar-se en aigües de Tabarca

catamarà

Imatge del catamarà rescatat | Guàrdia Civil

 

Agents de la Guàrdia Civil, pertanyents al Servei Marítim de la Comandància d’Alacant, rescataven a dos tripulants d’un catamarà que va estar “a punt d’afonar-se” en aigües de l’Illa de Tabarca.

 

Segons detalla la Benemèrita, cap a les 18.00 hores de la vesprada d’este diumenge, els guàrdies civils que prestaven servei a bord de la Patrullera ‘Río Ladra’, van interceptar una cridada d’emergència pel canal marí 16 VHF.

 

En esta cridada d’auxili, dos tripulants d’un catamarà de bandera austríaca, situat a una milla al nord de l’Illa de Tabarca, sol·licitaven ajuda perquè els estava sent impossible contindre l’entrada massiva d’aigua a la sala de màquines.

 

Els agents, quan van localitzar l’embarcació, en vore que estava escorant-se cap a estribord i començava a afonar-se, no van dubtar en pujar-se a ella per a contindre la via d’aigua, estabilitzar el vaixell i escortar-lo fins al port. Durant tot eixe trajecte, els agents van traure aigua sense parar per a conseguir mantindre la flotabilitat i estabilitat.

 

Cap a les 20.00 hores, ja en el Port d’Alacant, es va procedir a l’auxili per a atracar en el Varadero, on després d’instal·lar les bombes per a buidar, es va poder traure tota l’aigua del seu interior.

 

Gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, cap dels tripulants del catamarà, dos homes austríacs de 66 i 67 anys, va patir danys ni va necessitar assistència mèdica, segons destacaven des de l’Institut Armat.

Últimes notícies

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.