12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Salven la vida a una xiqueta de 23 mesos en la platja de Canet d’en Berenguer

Xiqueta en la platja

La xiqueta estava jugant en l’arena amb sos pares quan va començar a convulsionar | Pixnio

 

Este divendres de vesprada, cap a les 14.15 del migdia, s’ha produït un fet que podria haver acabat en desgràcia. Una xiqueta de 23 mesos de vida, que estava amb sos pares en la platja de Canet d’en Berenguer, en la comarca del Camp de Morvedre (València), va deixar de respirar durant uns moments i, per sort, va poder ser reanimada pels socorristes que hi havia prop i traslladada a l’hospital de seguida. Gràcies a això, la menuda ha pogut salvar la vida.

 

Segons ha informat ‘Levante-EMV’, pareix ser que la xiqueta estava en l’arena amb els pares i, de repent, va patir convulsions. En eixe moment, els pares van demanar auxili, amb la sort que estaven al costat del post de socorrisme, a on hi havia efectius per a la reanimació, comptant assistència mèdica. Ràpidament, l’equip de salvament va posar a la menuda en posició lateral i van vore que havia entrat en parada. En eixe moment van començar les maniobres de reanimació.

 

Una volta estabilitzada, els efectius mèdics van començar el traslladat de la menuda en ambulància a l’Hospital de Sagunt i, en el trajecte, van haver de tornar a reanimar-la una altra vegada. Una volta hospitalitzada, la xiqueta va poder ser estabilitzada i va notar millora. A partir d’eixe moment, s’han iniciat els protocols per a saber quina classe de patologia podria haver causat les convulsions.

 

La sort ha vullgut que l’espant d’esta família haja quedat en res, gràcies a trobar-se molt prop del post de salvament, un fet «realment decisiu», com destaquen des de la Secció de Platges del municipi, ja que si «això els passa en una altra zona sense tants socorristes, sanitaris i ambulància, a saber què hauria passat».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Localitzen a la jove desapareguda a Favara i l’evacuen en helicòpter des d’un barranc

Els bombers han trobat a la jove en una zona de barranc i han iniciat la seua evacuació aèria per a transferir-la als medis sanitaris. La troballa s'ha produït a les 16.19 després d'una busca guiada per indicis.

El camp manté les protestes malgrat la paralització de l’acord UE-Mercosur

Les organitzacions agràries han decidit continuar mobilitzant-se encara que l'Eurocambra ha enviat el pacte UE-Mercosur al TJUE. Reclamen evitar la seua aplicació provisional.

Troben roba i calçat de la desapareguda a Favara i creuen que pot haver-se refugiat a prop

Els equips han localitzat un abric i el calçat de la dona i orienten el rastreig al seu entorn immediat. Després d'una nit de fred i pluja, les previsions són optimistes.

València, premiada en Fitur pels seus avanços en turisme inclusiu i sostenible

València ha rebut en Fitur els premis FITUR4all i FITURNext per integrar accessibilitat i sostenibilitat en el seu model turístic. Els guardons destaquen la gestió de l'aigua i la millora de l'experiència per a totes les persones.

La Guàrdia Civil coordina la busca d’una dona desapareguda en un barranc de Favara (València)

Guàrdia Civil i bombers han activat un ampli operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en un barranc de Favara. En el dispositiu intervenen equips terrestres, canins, drons i suport aeri.

Adif limita a 160 km/h un tram de l’AVE Madrid-València després d’avisos d’un maquinista

Adif ha limitat temporalment a 160 km/h un tram de 1,8 km de l'AVE Madrid-València després d'avisos d'un maquinista. La resta de la línia manté la velocitat habitual.

Un jutge ordena a Benidorm complir el pagament de 350 milions pels terrenys de Serra Gelada

El jutjat ha instat l'Ajuntament de Benidorm a executar la sentència del TSJCV pel APR-7 de Serra Gelada i a articular el pagament d'uns 350 milions.

Madrid i la Comunitat Valenciana pacten impulsar junts el seu turisme amb un conveni estratègic

Madrid i la Comunitat Valenciana han firmat un conveni per a coordinar la seua promoció turística i guanyar projecció internacional. L'acord es recolza en innovació, dades i formació per a atraure més visitants.