16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Salven la vida a una xiqueta de 23 mesos en la platja de Canet d’en Berenguer

Xiqueta en la platja

La xiqueta estava jugant en l’arena amb sos pares quan va començar a convulsionar | Pixnio

 

Este divendres de vesprada, cap a les 14.15 del migdia, s’ha produït un fet que podria haver acabat en desgràcia. Una xiqueta de 23 mesos de vida, que estava amb sos pares en la platja de Canet d’en Berenguer, en la comarca del Camp de Morvedre (València), va deixar de respirar durant uns moments i, per sort, va poder ser reanimada pels socorristes que hi havia prop i traslladada a l’hospital de seguida. Gràcies a això, la menuda ha pogut salvar la vida.

 

Segons ha informat ‘Levante-EMV’, pareix ser que la xiqueta estava en l’arena amb els pares i, de repent, va patir convulsions. En eixe moment, els pares van demanar auxili, amb la sort que estaven al costat del post de socorrisme, a on hi havia efectius per a la reanimació, comptant assistència mèdica. Ràpidament, l’equip de salvament va posar a la menuda en posició lateral i van vore que havia entrat en parada. En eixe moment van començar les maniobres de reanimació.

 

Una volta estabilitzada, els efectius mèdics van començar el traslladat de la menuda en ambulància a l’Hospital de Sagunt i, en el trajecte, van haver de tornar a reanimar-la una altra vegada. Una volta hospitalitzada, la xiqueta va poder ser estabilitzada i va notar millora. A partir d’eixe moment, s’han iniciat els protocols per a saber quina classe de patologia podria haver causat les convulsions.

 

La sort ha vullgut que l’espant d’esta família haja quedat en res, gràcies a trobar-se molt prop del post de salvament, un fet «realment decisiu», com destaquen des de la Secció de Platges del municipi, ja que si «això els passa en una altra zona sense tants socorristes, sanitaris i ambulància, a saber què hauria passat».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.