Salven la vida a una xiqueta de 23 mesos en la platja de Canet d’en Berenguer

Xiqueta en la platja

La xiqueta estava jugant en l’arena amb sos pares quan va començar a convulsionar | Pixnio

 

Este divendres de vesprada, cap a les 14.15 del migdia, s’ha produït un fet que podria haver acabat en desgràcia. Una xiqueta de 23 mesos de vida, que estava amb sos pares en la platja de Canet d’en Berenguer, en la comarca del Camp de Morvedre (València), va deixar de respirar durant uns moments i, per sort, va poder ser reanimada pels socorristes que hi havia prop i traslladada a l’hospital de seguida. Gràcies a això, la menuda ha pogut salvar la vida.

 

Segons ha informat ‘Levante-EMV’, pareix ser que la xiqueta estava en l’arena amb els pares i, de repent, va patir convulsions. En eixe moment, els pares van demanar auxili, amb la sort que estaven al costat del post de socorrisme, a on hi havia efectius per a la reanimació, comptant assistència mèdica. Ràpidament, l’equip de salvament va posar a la menuda en posició lateral i van vore que havia entrat en parada. En eixe moment van començar les maniobres de reanimació.

 

Una volta estabilitzada, els efectius mèdics van començar el traslladat de la menuda en ambulància a l’Hospital de Sagunt i, en el trajecte, van haver de tornar a reanimar-la una altra vegada. Una volta hospitalitzada, la xiqueta va poder ser estabilitzada i va notar millora. A partir d’eixe moment, s’han iniciat els protocols per a saber quina classe de patologia podria haver causat les convulsions.

 

La sort ha vullgut que l’espant d’esta família haja quedat en res, gràcies a trobar-se molt prop del post de salvament, un fet «realment decisiu», com destaquen des de la Secció de Platges del municipi, ja que si «això els passa en una altra zona sense tants socorristes, sanitaris i ambulància, a saber què hauria passat».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU