Rescaten a 16 senderistes en el camí conegut com a Barranc del Boquella de Moixent

 

El passat dia 16 de maig, al voltant de les 16.30 hores, la Guàrdia Civil de Moixent va rebre l’avís del COS perquè es traslladaren a la zona de la Cova dels Mosseguellos, amb l’objectiu de prestar auxili a un grup de senderistes que havien realitzat una anomenada al 112 sol·licitant assistència, ja que diversos components es trobaven exhaustos i amb signes de deshidratació greu.

Immediatament agents de la Guàrdia Civil de Canals es van desplaçar fins a la zona per a iniciar el rastreig juntament amb els de Moixent, realitzant la comprovació de camins rurals i sengles confrontants de la serra de la Talaia. Finalment, van aconseguir posar-se en contacte amb el senderista que va emetre la crida d’auxili a través del whatsapp, el qual els va facilitar una ubicació més exacta del parador dels seus companys.

Els agents van aconseguir arribar fins al lloc, on ja es trobaven dos unitats de l’equip de bombers de la localitat de Xàtiva, i van realitzar maniobres de reanimació a dos membres del grup que havien perdut el coneixement a causa de la deshidratació.

Finalment, al voltant de les 19.00, es persona una ambulància en el lloc dels fets i trasllada als afectats cap a l’hospital més pròxim, on romanen en observació fins a l’endemà.

Gràcies a la professionalitat i determinació que van demostrar els participants en esta actuació, van aconseguir auxiliar al desaparegut evitant així un mal major.

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar mitjançant el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la manera d’actuar davant una possible incidència:

1. PLANIFICAR L’ACTIVITAT I CONSULTA LA PREVISIÓ METEOROLÒGICA. Intentant no deixar res a l’atzar.(revisar la ruta, activitat, horaris, dificultada tècnica, temperatures, etc.)

2. NO EIXIR NOMÉS A la MUNTANYA. L’aconsellable és un grup mínim de tres, així mentre un es queda amb l’accidentat altre pot demanar ajuda.

3. AVISAR A ALGÚ DE L’ACTIVITAT QUE ES FARÀ. Informar de la ruta exacta, de les hores que ens portarà fer-la, del punt d’inici i fi d’activitat. Mai canviar a última hora i sense avisar a ningú de l’activitat a realitzar. D’esta manera en cas d’accident algú donarà l’avís si nosaltres no podem.

4. PORTAR ROBA, CALÇAT I MATERIAL NECESSARI I ADEQUAT PER A CADA ACTIVITAT.

5. MAI OBLIDAR ROBA D’ABRIGAR, ALIMENT I UNA FARMACIOLA, per al cas que alguna cosa isquera malament. Fins i tot a l’estiu.

6. NO SOBREESTIMAR LES TEUES POSSIBILITATS. Valora el teu nivell físic i tècnic en relació amb l’activitat a realitzar.

7. VALORAR LES HORES DE LLUM DE LES QUALS ES DISPOSA I NO EIXIR TARD A FER ACTIVITAT.

8. CONTROLAR SEMPRE EL LLOC EXACTE EN EL QUAL ET TROBES, per a això porta mapes, GPS, alguna aplicació mòbil que permeta saber la teua ubicació com ALERTCOPS, etc. Assegurar-se de saber utilitzar-los.

9. PORTAR EL TELÈFON CARREGAT DE BATERIA I INTENTAR CONSERVAR-LA FINS A la FI DE L’ACTIVITAT.

10. FINALMENT CAL SABER RENUNCIAR A temps. En cas de sorgir inconvenients o dificultats imprevistes que ens facen dubtar de la conveniència de continuar l’activitat, és millor donar la volta i intentar-ho un altre dia amb una millor planificació.

Des de la Comandància de la Guàrdia Civil de València els recordem que estem a la seua disposició les 24 hores els 365 dies de l’any a través del 062.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.