Rescaten a 16 senderistes en el camí conegut com a Barranc del Boquella de Moixent

 

El passat dia 16 de maig, al voltant de les 16.30 hores, la Guàrdia Civil de Moixent va rebre l’avís del COS perquè es traslladaren a la zona de la Cova dels Mosseguellos, amb l’objectiu de prestar auxili a un grup de senderistes que havien realitzat una anomenada al 112 sol·licitant assistència, ja que diversos components es trobaven exhaustos i amb signes de deshidratació greu.

Immediatament agents de la Guàrdia Civil de Canals es van desplaçar fins a la zona per a iniciar el rastreig juntament amb els de Moixent, realitzant la comprovació de camins rurals i sengles confrontants de la serra de la Talaia. Finalment, van aconseguir posar-se en contacte amb el senderista que va emetre la crida d’auxili a través del whatsapp, el qual els va facilitar una ubicació més exacta del parador dels seus companys.

Els agents van aconseguir arribar fins al lloc, on ja es trobaven dos unitats de l’equip de bombers de la localitat de Xàtiva, i van realitzar maniobres de reanimació a dos membres del grup que havien perdut el coneixement a causa de la deshidratació.

Finalment, al voltant de les 19.00, es persona una ambulància en el lloc dels fets i trasllada als afectats cap a l’hospital més pròxim, on romanen en observació fins a l’endemà.

Gràcies a la professionalitat i determinació que van demostrar els participants en esta actuació, van aconseguir auxiliar al desaparegut evitant així un mal major.

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar mitjançant el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la manera d’actuar davant una possible incidència:

1. PLANIFICAR L’ACTIVITAT I CONSULTA LA PREVISIÓ METEOROLÒGICA. Intentant no deixar res a l’atzar.(revisar la ruta, activitat, horaris, dificultada tècnica, temperatures, etc.)

2. NO EIXIR NOMÉS A la MUNTANYA. L’aconsellable és un grup mínim de tres, així mentre un es queda amb l’accidentat altre pot demanar ajuda.

3. AVISAR A ALGÚ DE L’ACTIVITAT QUE ES FARÀ. Informar de la ruta exacta, de les hores que ens portarà fer-la, del punt d’inici i fi d’activitat. Mai canviar a última hora i sense avisar a ningú de l’activitat a realitzar. D’esta manera en cas d’accident algú donarà l’avís si nosaltres no podem.

4. PORTAR ROBA, CALÇAT I MATERIAL NECESSARI I ADEQUAT PER A CADA ACTIVITAT.

5. MAI OBLIDAR ROBA D’ABRIGAR, ALIMENT I UNA FARMACIOLA, per al cas que alguna cosa isquera malament. Fins i tot a l’estiu.

6. NO SOBREESTIMAR LES TEUES POSSIBILITATS. Valora el teu nivell físic i tècnic en relació amb l’activitat a realitzar.

7. VALORAR LES HORES DE LLUM DE LES QUALS ES DISPOSA I NO EIXIR TARD A FER ACTIVITAT.

8. CONTROLAR SEMPRE EL LLOC EXACTE EN EL QUAL ET TROBES, per a això porta mapes, GPS, alguna aplicació mòbil que permeta saber la teua ubicació com ALERTCOPS, etc. Assegurar-se de saber utilitzar-los.

9. PORTAR EL TELÈFON CARREGAT DE BATERIA I INTENTAR CONSERVAR-LA FINS A la FI DE L’ACTIVITAT.

10. FINALMENT CAL SABER RENUNCIAR A temps. En cas de sorgir inconvenients o dificultats imprevistes que ens facen dubtar de la conveniència de continuar l’activitat, és millor donar la volta i intentar-ho un altre dia amb una millor planificació.

Des de la Comandància de la Guàrdia Civil de València els recordem que estem a la seua disposició les 24 hores els 365 dies de l’any a través del 062.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.