Rescaten a 16 senderistes en el camí conegut com a Barranc del Boquella de Moixent

 

El passat dia 16 de maig, al voltant de les 16.30 hores, la Guàrdia Civil de Moixent va rebre l’avís del COS perquè es traslladaren a la zona de la Cova dels Mosseguellos, amb l’objectiu de prestar auxili a un grup de senderistes que havien realitzat una anomenada al 112 sol·licitant assistència, ja que diversos components es trobaven exhaustos i amb signes de deshidratació greu.

Immediatament agents de la Guàrdia Civil de Canals es van desplaçar fins a la zona per a iniciar el rastreig juntament amb els de Moixent, realitzant la comprovació de camins rurals i sengles confrontants de la serra de la Talaia. Finalment, van aconseguir posar-se en contacte amb el senderista que va emetre la crida d’auxili a través del whatsapp, el qual els va facilitar una ubicació més exacta del parador dels seus companys.

Els agents van aconseguir arribar fins al lloc, on ja es trobaven dos unitats de l’equip de bombers de la localitat de Xàtiva, i van realitzar maniobres de reanimació a dos membres del grup que havien perdut el coneixement a causa de la deshidratació.

Finalment, al voltant de les 19.00, es persona una ambulància en el lloc dels fets i trasllada als afectats cap a l’hospital més pròxim, on romanen en observació fins a l’endemà.

Gràcies a la professionalitat i determinació que van demostrar els participants en esta actuació, van aconseguir auxiliar al desaparegut evitant així un mal major.

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar mitjançant el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la manera d’actuar davant una possible incidència:

1. PLANIFICAR L’ACTIVITAT I CONSULTA LA PREVISIÓ METEOROLÒGICA. Intentant no deixar res a l’atzar.(revisar la ruta, activitat, horaris, dificultada tècnica, temperatures, etc.)

2. NO EIXIR NOMÉS A la MUNTANYA. L’aconsellable és un grup mínim de tres, així mentre un es queda amb l’accidentat altre pot demanar ajuda.

3. AVISAR A ALGÚ DE L’ACTIVITAT QUE ES FARÀ. Informar de la ruta exacta, de les hores que ens portarà fer-la, del punt d’inici i fi d’activitat. Mai canviar a última hora i sense avisar a ningú de l’activitat a realitzar. D’esta manera en cas d’accident algú donarà l’avís si nosaltres no podem.

4. PORTAR ROBA, CALÇAT I MATERIAL NECESSARI I ADEQUAT PER A CADA ACTIVITAT.

5. MAI OBLIDAR ROBA D’ABRIGAR, ALIMENT I UNA FARMACIOLA, per al cas que alguna cosa isquera malament. Fins i tot a l’estiu.

6. NO SOBREESTIMAR LES TEUES POSSIBILITATS. Valora el teu nivell físic i tècnic en relació amb l’activitat a realitzar.

7. VALORAR LES HORES DE LLUM DE LES QUALS ES DISPOSA I NO EIXIR TARD A FER ACTIVITAT.

8. CONTROLAR SEMPRE EL LLOC EXACTE EN EL QUAL ET TROBES, per a això porta mapes, GPS, alguna aplicació mòbil que permeta saber la teua ubicació com ALERTCOPS, etc. Assegurar-se de saber utilitzar-los.

9. PORTAR EL TELÈFON CARREGAT DE BATERIA I INTENTAR CONSERVAR-LA FINS A la FI DE L’ACTIVITAT.

10. FINALMENT CAL SABER RENUNCIAR A temps. En cas de sorgir inconvenients o dificultats imprevistes que ens facen dubtar de la conveniència de continuar l’activitat, és millor donar la volta i intentar-ho un altre dia amb una millor planificació.

Des de la Comandància de la Guàrdia Civil de València els recordem que estem a la seua disposició les 24 hores els 365 dies de l’any a través del 062.

Últimes notícies

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.