Suspenen els festejos taurins en Nules per estar els bous malalts i a punt de morir-se

Bous en l'Alcora 2019

Un acte taurí | Salomé Pradas

 

Els festejos taurins organitzats este dissabte dins de les festes patronals de la Soledat en el municipi de Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), es van vore enterbolits ahir, després de què els bous es trobaren amb signes d’estar a punt de morir-se, abans de començar la cita

 

Segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat «diversos membres de la Comissió del Bou s’han desplaçat al menjador on es trobaven els dos bous previstos per exhibir a Nules. Els mateixos han alertat del mal estat de salut en què es trobava el bou previst per a la vesprada, havent decidit no exhibir-lo i substituir-lo pel de la nit que no presentava cap problema aparent».

 

«Quan s’ha iniciat el toreig del bou de la vesprada, ha presentat signes que han impossibilitat continuar amb el festeig taurí», han explicat. 

 

Els dos exemplars van ser adquirits per l’Ajuntament de Nules en la ramaderia de Manuel Caro, i després de que des de l’administració tingueren «coneixement que un altre exemplar de la mateixa va presentar problemes similars només eixir del calaix en la veïna població de la Vilavella fa unes setmanes s’ha decidit traure analítiques als dos bous per poder descobrir el que ha passat».

 

De fet, segons l’Ajuntament «en cas que siga un problema de la ramaderia d’origen, l’Ajuntament de Nules prendrà les accions judicials oportunes».

 

Finalment, a conseqüència d’este imprevist, la Comissió del Bou va haver d’adquirir ahir un nou bou per embolar per a la nit, de la ramaderia de Germans Bellés, motiu que va retardar el festeig taurí fins a la mitjanit

 

L’incident va causar un gran rebuig entre els veïns que gaudien dels festejos que van començar a xiular per a mostrar el seu descontentament. 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.