Suspenen els festejos taurins en Nules per estar els bous malalts i a punt de morir-se

Bous en l'Alcora 2019

Un acte taurí | Salomé Pradas

 

Els festejos taurins organitzats este dissabte dins de les festes patronals de la Soledat en el municipi de Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), es van vore enterbolits ahir, després de què els bous es trobaren amb signes d’estar a punt de morir-se, abans de començar la cita

 

Segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat «diversos membres de la Comissió del Bou s’han desplaçat al menjador on es trobaven els dos bous previstos per exhibir a Nules. Els mateixos han alertat del mal estat de salut en què es trobava el bou previst per a la vesprada, havent decidit no exhibir-lo i substituir-lo pel de la nit que no presentava cap problema aparent».

 

«Quan s’ha iniciat el toreig del bou de la vesprada, ha presentat signes que han impossibilitat continuar amb el festeig taurí», han explicat. 

 

Els dos exemplars van ser adquirits per l’Ajuntament de Nules en la ramaderia de Manuel Caro, i després de que des de l’administració tingueren «coneixement que un altre exemplar de la mateixa va presentar problemes similars només eixir del calaix en la veïna població de la Vilavella fa unes setmanes s’ha decidit traure analítiques als dos bous per poder descobrir el que ha passat».

 

De fet, segons l’Ajuntament «en cas que siga un problema de la ramaderia d’origen, l’Ajuntament de Nules prendrà les accions judicials oportunes».

 

Finalment, a conseqüència d’este imprevist, la Comissió del Bou va haver d’adquirir ahir un nou bou per embolar per a la nit, de la ramaderia de Germans Bellés, motiu que va retardar el festeig taurí fins a la mitjanit

 

L’incident va causar un gran rebuig entre els veïns que gaudien dels festejos que van començar a xiular per a mostrar el seu descontentament. 

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts un pare i el seu fill per estafar 140.000 euros amb factures falses a cinc persones

Pare i fill han sigut arrestats a Alacant per un suposat frau de 140.000 euros usant factures i pressupostos a nom d'empreses alienes. Hi ha cinc perjudicats, entre ells un treballador al qual van deixar a deure 4.000 euros.

Detinguts dos hòmens amb quasi 20 quilos de marihuana en un cotxe dins d’una nau a la Vall d’Albaida

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens després de trobar 19.890 grams de marihuana envasada al buit en un cotxe aparcat dins d'una nau d'un polígon de la Vall d'Albaida. Les diligències han sigut remeses al jutjat d'Ontinyent.

Detingut un regidor d’Altea de Compromís per bufetejar i lesionar a la seua parella

La Guàrdia Civil va detindre a l'edil Rafael Ramón Mompó en una vivenda de Xàbia. No constaven antecedents i l'alcalde li retira competències de manera cautelar.

Mor un home de 51 anys després de xocar el seu cotxe contra un semàfor a Sant Vicent del Raspeig

El sinistre va ocórrer de matinada i el SAMU va intentar reanimar-lo sense èxit. El cap de setmana va deixar una altra víctima mortal a la província en un xoc entre furgoneta i tractor.

Detingut un home a Albatera per clavar un tornavís al cap a un jove; està molt greu

Un home de 37 anys ha sigut detingut a Albatera després d'una batussa en la qual, presumptament, va clavar un tornavís al cap d'un jove de 25 anys. El ferit va ser traslladat a l'hospital amb la ferramenta incrustada i seguix molt greu; es preveu que l'arrestat passe hui a disposició judicial.

MariLuz, 85 anys i més de sis dècades en l’Ofrena, espera que no siga l’última desfilada

Als seus 85 anys, MariLuz Marín tornarà a desfilar en l'Ofrena de les Falles després de més de sis dècades de tradició familiar i devoció, i confia a repetir.

Mor en caure per un penya-segat en intentar arreplegar unes ulleres a Pilar de la Horadada

Un home de 28 anys ha mort en precipitar-se uns deu metres per un penya-segat a Pilar de la Horadada quan intentava recuperar unes ulleres. El cos va ser rescatat de la mar pel GEAS de la Guàrdia Civil.