16 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Suspesa del seu treball durant 3 anys per vendre torns en l’hospital de Vinaròs

Hospital Vinaròs

La Conselleria de Sanitat ha considerat que es tracta d’una falta molt greu | Google Maps

 

Una auxiliar d’infermeria del servici d’Urgències de l’hospital de Vinaròs, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ha sigut suspesa de la seua ocupació i del seu sou durant 3 anys per vendre els seus torns de treball a la seua companya de planta. Esta actuació ha sigut considerada com una falta molt greu per part de la Conselleria de Sanitat i ha decidit prendre mesures al respecte.

 

La infermera ha defensat la seua causa al·legant que «el canvi o venda de torns és una pràctica habitual i coneguda per tots els sanitaris». L’auxiliar fa referència a un grup de WhatsApp en el què la supervisora afirma: «Mai m’he clavat en què es venguen alguns dies, però no vaig a consentir-ho si en són molts». A demés, segons informa ‘El Mundo’, tots els treballadors saben que si hi ha un sobre amb un nom en el tauler d’anuncis, este conté els diners pactats entre companys.

 

La resposta de la Conselleria

Per part de la Conselleria de Sanitat es confirma que la tramitació s’ha fet de la forma legalment establida i amb la resolució administrativa adient. 

 

Mentres, l’opinió de l’auxiliar és contrària: «M’acusen d’una falta d’assistència al meu lloc de treball durant més de 5 dies seguits, però això no ha passat». A demés, pensa que un cessament temporal sense juí ni sentència ferma no és legal. 

 

La situació de l’auxiliar

Segons la infermera expedientada, va vendre alguns torns nocturns del mes de setembre de 2018 per una situació complicada: s’havia separat de la seua parella i havia d’ocupar-se del seu fill, que en aquell moment tenia 2 anys. 

 

Esta setmana el seu advocat presentarà un recurs davant dels jutjats per a defensar els seus drets, ja que li han aplicat una sanció sense un avís previ i que, a demés, no va dirigida a altres integrants que també fan ús d’esta pràctica. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rosalía estrena en directe LUX en Los40 Music Awards amb orquestra i veles

L'artista ha presentat per primera vegada en viu el seu quart àlbum en el Roig Arena de València amb 'Relíquia' com a obertura, orquestra i ciris. El públic ha embogit amb un xou breu i intens.

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena el dia que estrena LUX

La cantant ha acaparat l'atenció en Los40 Music Awards Santander 2025 amb una arribada que va paralitzar la catifa roja, coincidint amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX.

Rescaten a diverses persones i dos gossos en un incendi a Vinaròs: cinc ferits

Els bombers han evacuat a tres persones d'un tercer pis —una amb mobilitat reduïda— i a dos ocupants del quart, a més de dos gossos. Quatre han patit inhalació de fum i una dona presenta cremades de segon grau.

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena a València amb l’estrena de LUX

L'arribada de Rosalía a Los40 Music Awards 2025 ha detingut la catifa roja en el Roig Arena i ha coincidit amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX. Col·legues com Bombai i Nil Moliner han elogiat el disc i el significat de celebrar la gala a València.

Vox demana al PP que propose un candidat per a rellevar a Mazón en la Generalitat Valenciana

Vox ha demanat al PP que designe un candidat a la Generalitat Valenciana per a negociar amb ell les polítiques del nou Executiu. La petició arriba després de la dimissió de Mazón i la publicació en el BOE del seu cessament.

Sánchez demana eleccions a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria negacionista

El president del Govern ha reclamat comicis a la Comunitat Valenciana per a trencar la majoria de PP i Vox, a la qual ha vinculat amb l'impacte de la dana. Ha advertit que les negociacions entre els dos partits poden desmantellar l'agenda climàtica al Mediterrani.

Cinc anys de presó per agredir sexualment a la seua neta durant sis anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys de presó a un home per una agressió sexual continuada a la seua neta entre els 4 i 10 anys. La fallada afig allunyament, llibertat vigilada i indemnització.

A disposició judicial el camioner que ha atropellat mortalment a una jove a València

El camioner detingut per atropellar a una jove de 20 anys a València ha passat a disposició judicial. Va donar positiu en cànnabis i cocaïna i la Policia Local investiga les causes del sinistre.