17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Jaouad Tougane, campió valencià de marató, a presó per furt

Jaouad Tougane

Jaouad Tougane en una carrera | Castellón Información

 

ACTUALITZAT 18/09/2019. El campió maratonià, Jaouad Tougane, ha entrat finalment en presó després de ser condemnat per un delicte consumat i continuat de furt. El deportista haurà d’estar huit mesos en presó, segons la resolució dictada pel jutjat d’Instrucció número 15 de València.

 

La resolució dictada este dimarts ha sigut declarada ferma,  pel que Tougane no podrà interposar cap recurs i ja ha sigut enviat al centre penitenciari de Picassent (València). Qui va ser campió autonòmic en 2018, va ser expulsat del CA Platges de Castelló, club al que pertanyia, el passat mes de juliol, després de conéixer que estava implicat en diferents robatoris.

 

La primera condemna: desintoxicar-se

Entristit i amb llàgrimes en els ulls, el campió autonòmic de marató en 2018 eixia de la Ciutat de la Justícia de València. La seua aparença era molt diferent a la de feia uns mesos. Jaouad Tougane tenia un aspecte deteriorat que no tenia res a vore amb el corredor que va conseguir les marques de 2h 13′ 35” en marató i 13′ 16” en 5.000 metres.

 

El deportista va vindre fa anys en pastera i va seguir un camí dur fins arribar a triomfar, passant per diferents clubs espanyols, com el Club Atletisme Unión Guadalajara (CAUG), amb el que va guanyar decenes de carreres abans d’arribar a la Comunitat Valenciana, segons ha informat Las Provincias. Després de nombrosos èxits, va ser fitxat pel millor club d’atletisme d’Espanya, el Platges de Castelló, però des de que consumix heroïna la seua qualitat de vida ha empitjorat considerablement.

 

El passat 16 de juny, un dia després de guanyar el VII Memorial José Manuel Zambrana Pleguezuelos en Ibi, Tougane havia de tornar al Marroc per a continuar els seus entrenaments, però no ho va fer. Des d’eixe dia, el deportista ha malviscut en el carrer acumulant un gran número de delictes. Actualment compta amb un total de 17 detencions en els últims mesos per delictes de furt, robatori amb violència i estafa, entre altres. 

 

«Necessite una segona oportunitat, un club que m’ajude, algú que em done treball. Jo no sóc un lladre. Vullc deixar de robar i competir en la pista». D’esta forma, el corredor expressava la necessitat de tornar a tindre estabilitat en sa vida. D’altra banda, també ha assegurat que deixarà les drogues, que ha de conseguir-ho per sa mare i per la seua família ja que afirma que és l’única cosa que li queda.

 

De moment, segons l’escrit d’un acte judicial dictat l’11 de setembre, Tougane no serà empresonat però haurà de complir tres condicions: no tornar a delinquir en el termini de tres anys, la prohibició d’acudir al Carrefour del centre comercial El Saler durant el mateix període, a causa dels furts que ha comés en eixe establiment, i l’obligació de sotmetre’s a un tractament de desintoxicació.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.