Jaouad Tougane, campió valencià de marató, a presó per furt

Jaouad Tougane

Jaouad Tougane en una carrera | Castellón Información

 

ACTUALITZAT 18/09/2019. El campió maratonià, Jaouad Tougane, ha entrat finalment en presó després de ser condemnat per un delicte consumat i continuat de furt. El deportista haurà d’estar huit mesos en presó, segons la resolució dictada pel jutjat d’Instrucció número 15 de València.

 

La resolució dictada este dimarts ha sigut declarada ferma,  pel que Tougane no podrà interposar cap recurs i ja ha sigut enviat al centre penitenciari de Picassent (València). Qui va ser campió autonòmic en 2018, va ser expulsat del CA Platges de Castelló, club al que pertanyia, el passat mes de juliol, després de conéixer que estava implicat en diferents robatoris.

 

La primera condemna: desintoxicar-se

Entristit i amb llàgrimes en els ulls, el campió autonòmic de marató en 2018 eixia de la Ciutat de la Justícia de València. La seua aparença era molt diferent a la de feia uns mesos. Jaouad Tougane tenia un aspecte deteriorat que no tenia res a vore amb el corredor que va conseguir les marques de 2h 13′ 35» en marató i 13′ 16» en 5.000 metres.

 

El deportista va vindre fa anys en pastera i va seguir un camí dur fins arribar a triomfar, passant per diferents clubs espanyols, com el Club Atletisme Unión Guadalajara (CAUG), amb el que va guanyar decenes de carreres abans d’arribar a la Comunitat Valenciana, segons ha informat Las Provincias. Després de nombrosos èxits, va ser fitxat pel millor club d’atletisme d’Espanya, el Platges de Castelló, però des de que consumix heroïna la seua qualitat de vida ha empitjorat considerablement.

 

El passat 16 de juny, un dia després de guanyar el VII Memorial José Manuel Zambrana Pleguezuelos en Ibi, Tougane havia de tornar al Marroc per a continuar els seus entrenaments, però no ho va fer. Des d’eixe dia, el deportista ha malviscut en el carrer acumulant un gran número de delictes. Actualment compta amb un total de 17 detencions en els últims mesos per delictes de furt, robatori amb violència i estafa, entre altres. 

 

«Necessite una segona oportunitat, un club que m’ajude, algú que em done treball. Jo no sóc un lladre. Vullc deixar de robar i competir en la pista». D’esta forma, el corredor expressava la necessitat de tornar a tindre estabilitat en sa vida. D’altra banda, també ha assegurat que deixarà les drogues, que ha de conseguir-ho per sa mare i per la seua família ja que afirma que és l’única cosa que li queda.

 

De moment, segons l’escrit d’un acte judicial dictat l’11 de setembre, Tougane no serà empresonat però haurà de complir tres condicions: no tornar a delinquir en el termini de tres anys, la prohibició d’acudir al Carrefour del centre comercial El Saler durant el mateix període, a causa dels furts que ha comés en eixe establiment, i l’obligació de sotmetre’s a un tractament de desintoxicació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.