Jaouad Tougane, campió valencià de marató, a presó per furt

Jaouad Tougane

Jaouad Tougane en una carrera | Castellón Información

 

ACTUALITZAT 18/09/2019. El campió maratonià, Jaouad Tougane, ha entrat finalment en presó després de ser condemnat per un delicte consumat i continuat de furt. El deportista haurà d’estar huit mesos en presó, segons la resolució dictada pel jutjat d’Instrucció número 15 de València.

 

La resolució dictada este dimarts ha sigut declarada ferma,  pel que Tougane no podrà interposar cap recurs i ja ha sigut enviat al centre penitenciari de Picassent (València). Qui va ser campió autonòmic en 2018, va ser expulsat del CA Platges de Castelló, club al que pertanyia, el passat mes de juliol, després de conéixer que estava implicat en diferents robatoris.

 

La primera condemna: desintoxicar-se

Entristit i amb llàgrimes en els ulls, el campió autonòmic de marató en 2018 eixia de la Ciutat de la Justícia de València. La seua aparença era molt diferent a la de feia uns mesos. Jaouad Tougane tenia un aspecte deteriorat que no tenia res a vore amb el corredor que va conseguir les marques de 2h 13′ 35» en marató i 13′ 16» en 5.000 metres.

 

El deportista va vindre fa anys en pastera i va seguir un camí dur fins arribar a triomfar, passant per diferents clubs espanyols, com el Club Atletisme Unión Guadalajara (CAUG), amb el que va guanyar decenes de carreres abans d’arribar a la Comunitat Valenciana, segons ha informat Las Provincias. Després de nombrosos èxits, va ser fitxat pel millor club d’atletisme d’Espanya, el Platges de Castelló, però des de que consumix heroïna la seua qualitat de vida ha empitjorat considerablement.

 

El passat 16 de juny, un dia després de guanyar el VII Memorial José Manuel Zambrana Pleguezuelos en Ibi, Tougane havia de tornar al Marroc per a continuar els seus entrenaments, però no ho va fer. Des d’eixe dia, el deportista ha malviscut en el carrer acumulant un gran número de delictes. Actualment compta amb un total de 17 detencions en els últims mesos per delictes de furt, robatori amb violència i estafa, entre altres. 

 

«Necessite una segona oportunitat, un club que m’ajude, algú que em done treball. Jo no sóc un lladre. Vullc deixar de robar i competir en la pista». D’esta forma, el corredor expressava la necessitat de tornar a tindre estabilitat en sa vida. D’altra banda, també ha assegurat que deixarà les drogues, que ha de conseguir-ho per sa mare i per la seua família ja que afirma que és l’única cosa que li queda.

 

De moment, segons l’escrit d’un acte judicial dictat l’11 de setembre, Tougane no serà empresonat però haurà de complir tres condicions: no tornar a delinquir en el termini de tres anys, la prohibició d’acudir al Carrefour del centre comercial El Saler durant el mateix període, a causa dels furts que ha comés en eixe establiment, i l’obligació de sotmetre’s a un tractament de desintoxicació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.