15.6 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Jaouad Tougane, campió valencià de marató, a presó per furt

Jaouad Tougane

Jaouad Tougane en una carrera | Castellón Información

 

ACTUALITZAT 18/09/2019. El campió maratonià, Jaouad Tougane, ha entrat finalment en presó després de ser condemnat per un delicte consumat i continuat de furt. El deportista haurà d’estar huit mesos en presó, segons la resolució dictada pel jutjat d’Instrucció número 15 de València.

 

La resolució dictada este dimarts ha sigut declarada ferma,  pel que Tougane no podrà interposar cap recurs i ja ha sigut enviat al centre penitenciari de Picassent (València). Qui va ser campió autonòmic en 2018, va ser expulsat del CA Platges de Castelló, club al que pertanyia, el passat mes de juliol, després de conéixer que estava implicat en diferents robatoris.

 

La primera condemna: desintoxicar-se

Entristit i amb llàgrimes en els ulls, el campió autonòmic de marató en 2018 eixia de la Ciutat de la Justícia de València. La seua aparença era molt diferent a la de feia uns mesos. Jaouad Tougane tenia un aspecte deteriorat que no tenia res a vore amb el corredor que va conseguir les marques de 2h 13′ 35” en marató i 13′ 16” en 5.000 metres.

 

El deportista va vindre fa anys en pastera i va seguir un camí dur fins arribar a triomfar, passant per diferents clubs espanyols, com el Club Atletisme Unión Guadalajara (CAUG), amb el que va guanyar decenes de carreres abans d’arribar a la Comunitat Valenciana, segons ha informat Las Provincias. Després de nombrosos èxits, va ser fitxat pel millor club d’atletisme d’Espanya, el Platges de Castelló, però des de que consumix heroïna la seua qualitat de vida ha empitjorat considerablement.

 

El passat 16 de juny, un dia després de guanyar el VII Memorial José Manuel Zambrana Pleguezuelos en Ibi, Tougane havia de tornar al Marroc per a continuar els seus entrenaments, però no ho va fer. Des d’eixe dia, el deportista ha malviscut en el carrer acumulant un gran número de delictes. Actualment compta amb un total de 17 detencions en els últims mesos per delictes de furt, robatori amb violència i estafa, entre altres. 

 

«Necessite una segona oportunitat, un club que m’ajude, algú que em done treball. Jo no sóc un lladre. Vullc deixar de robar i competir en la pista». D’esta forma, el corredor expressava la necessitat de tornar a tindre estabilitat en sa vida. D’altra banda, també ha assegurat que deixarà les drogues, que ha de conseguir-ho per sa mare i per la seua família ja que afirma que és l’única cosa que li queda.

 

De moment, segons l’escrit d’un acte judicial dictat l’11 de setembre, Tougane no serà empresonat però haurà de complir tres condicions: no tornar a delinquir en el termini de tres anys, la prohibició d’acudir al Carrefour del centre comercial El Saler durant el mateix període, a causa dels furts que ha comés en eixe establiment, i l’obligació de sotmetre’s a un tractament de desintoxicació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.