Jaouad Tougane, campió valencià de marató, a presó per furt

Jaouad Tougane

Jaouad Tougane en una carrera | Castellón Información

 

ACTUALITZAT 18/09/2019. El campió maratonià, Jaouad Tougane, ha entrat finalment en presó després de ser condemnat per un delicte consumat i continuat de furt. El deportista haurà d’estar huit mesos en presó, segons la resolució dictada pel jutjat d’Instrucció número 15 de València.

 

La resolució dictada este dimarts ha sigut declarada ferma,  pel que Tougane no podrà interposar cap recurs i ja ha sigut enviat al centre penitenciari de Picassent (València). Qui va ser campió autonòmic en 2018, va ser expulsat del CA Platges de Castelló, club al que pertanyia, el passat mes de juliol, després de conéixer que estava implicat en diferents robatoris.

 

La primera condemna: desintoxicar-se

Entristit i amb llàgrimes en els ulls, el campió autonòmic de marató en 2018 eixia de la Ciutat de la Justícia de València. La seua aparença era molt diferent a la de feia uns mesos. Jaouad Tougane tenia un aspecte deteriorat que no tenia res a vore amb el corredor que va conseguir les marques de 2h 13′ 35” en marató i 13′ 16” en 5.000 metres.

 

El deportista va vindre fa anys en pastera i va seguir un camí dur fins arribar a triomfar, passant per diferents clubs espanyols, com el Club Atletisme Unión Guadalajara (CAUG), amb el que va guanyar decenes de carreres abans d’arribar a la Comunitat Valenciana, segons ha informat Las Provincias. Després de nombrosos èxits, va ser fitxat pel millor club d’atletisme d’Espanya, el Platges de Castelló, però des de que consumix heroïna la seua qualitat de vida ha empitjorat considerablement.

 

El passat 16 de juny, un dia després de guanyar el VII Memorial José Manuel Zambrana Pleguezuelos en Ibi, Tougane havia de tornar al Marroc per a continuar els seus entrenaments, però no ho va fer. Des d’eixe dia, el deportista ha malviscut en el carrer acumulant un gran número de delictes. Actualment compta amb un total de 17 detencions en els últims mesos per delictes de furt, robatori amb violència i estafa, entre altres. 

 

«Necessite una segona oportunitat, un club que m’ajude, algú que em done treball. Jo no sóc un lladre. Vullc deixar de robar i competir en la pista». D’esta forma, el corredor expressava la necessitat de tornar a tindre estabilitat en sa vida. D’altra banda, també ha assegurat que deixarà les drogues, que ha de conseguir-ho per sa mare i per la seua família ja que afirma que és l’única cosa que li queda.

 

De moment, segons l’escrit d’un acte judicial dictat l’11 de setembre, Tougane no serà empresonat però haurà de complir tres condicions: no tornar a delinquir en el termini de tres anys, la prohibició d’acudir al Carrefour del centre comercial El Saler durant el mateix període, a causa dels furts que ha comés en eixe establiment, i l’obligació de sotmetre’s a un tractament de desintoxicació.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.