Els treballadors de l’EMT de València aproven fer aturs parcials al gener i febrer

 

Els treballadors de l’EMT de València han aprovat per majoria realitzar els aturs parcials convocats pels sindicats al gener i febrer en protesta per les condicions per a la jubilació parcial que aplica la direcció de l’empresa, entre altres punts.

  

En les votacions celebrades aquest dimarts fins a les dotze de la nit, van votar 873 treballadors -d’un total de 1.600-, dels quals 615 van emetre el seu vot a favor i 216 en contra, i es van comptabilitzar 37 vots en blanc i 5 nuls, segons ha informat a EFE el president del Comité d’empresa, Adolfo Cruz, que ha precisat que la majoria d’empleats que van treballar va acudir a votar.

   

Els aturs es desenvoluparan durant dos hores els dies 16, 24 i 29 de gener de 2019 (de 7 a 9, i de 17 a 19 hores), i el 4, 12, 20 i 27 de febrer (de 8 a 10 i de 16 a 18 hores), i no descarten convocar vagues de 24 hores en Falles.

 

Un conflicte per la jubilació parcial

 

El conflicte està motivat per les condicions per a la jubilació parcial, després que la direcció de l’EMT ordenara 131 dies de treball anuals en lloc dels 65 dies (una reducció de jornada del 15%) que es van pactar en un acord aconseguit en el marc de la negociació col·lectiva.  

  

L’Agència Antrifraude, a la qual la direcció de l’EMT va traslladar una possible il·legalitat en les jubilacions parcials, va afirmar que el presumpte crebant a l’erari públic per les condicions avantatjoses de jubilació -per percebre salaris públics de jornades de treball no realitzades- ascendia a 1,1 milions entre 2014 i 2018.

  

Després de sotmetre’s a un laude arbitral i sol·licitar un aclariment de la resolució per la part sindical, aquesta indica que és favorable als treballadors, és a dir, als 65 dies, segons ha manifestat Adolfo Cruz.

Denuncien que l’empresa deu 100 hores per treballador

 

A més de les condicions de la jubilació parcial, els aturs també estan convocats pel pla de jubilació 2019-2027, que s’havia d’haver signat a la fi de juny segons marca el conveni i encara no ha sigut negociat, i pels descansos en els finals de línia.

  

Altres punts de reivindicació són l’incompliment en la formació que ofereix l’empresa que, segons el Comité, deu 100 hores per treballador; i l’incompliment en la disgregació dels punts de relleu, que obliga els conductors a acudir a un punt de parada i no als finals de línia després de la modificació realitzada per l’empresa en les diferents línies.

El color dels uniformes no forma part de les reivindicacions

  

La polèmica sobre els colors dels nous uniformes no forma part de les reivindicacions dels aturs, ja que finalment s’inclourà el blau al costat del rosa, morat, verd i taronja, però és un motiu més que ha «calfat» a la plantilla de treballadors, segons Cruz.

 

A més dels conductors, els aturs també afectaran els empleats d’oficines i tallers, ha explicat el president del Comité d’empresa, qui ha assegurat que estan «cansats» de la direcció de l’empresa.

 

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU