Els treballadors de l’EMT de València aproven fer aturs parcials al gener i febrer

 

Els treballadors de l’EMT de València han aprovat per majoria realitzar els aturs parcials convocats pels sindicats al gener i febrer en protesta per les condicions per a la jubilació parcial que aplica la direcció de l’empresa, entre altres punts.

  

En les votacions celebrades aquest dimarts fins a les dotze de la nit, van votar 873 treballadors -d’un total de 1.600-, dels quals 615 van emetre el seu vot a favor i 216 en contra, i es van comptabilitzar 37 vots en blanc i 5 nuls, segons ha informat a EFE el president del Comité d’empresa, Adolfo Cruz, que ha precisat que la majoria d’empleats que van treballar va acudir a votar.

   

Els aturs es desenvoluparan durant dos hores els dies 16, 24 i 29 de gener de 2019 (de 7 a 9, i de 17 a 19 hores), i el 4, 12, 20 i 27 de febrer (de 8 a 10 i de 16 a 18 hores), i no descarten convocar vagues de 24 hores en Falles.

 

Un conflicte per la jubilació parcial

 

El conflicte està motivat per les condicions per a la jubilació parcial, després que la direcció de l’EMT ordenara 131 dies de treball anuals en lloc dels 65 dies (una reducció de jornada del 15%) que es van pactar en un acord aconseguit en el marc de la negociació col·lectiva.  

  

L’Agència Antrifraude, a la qual la direcció de l’EMT va traslladar una possible il·legalitat en les jubilacions parcials, va afirmar que el presumpte crebant a l’erari públic per les condicions avantatjoses de jubilació -per percebre salaris públics de jornades de treball no realitzades- ascendia a 1,1 milions entre 2014 i 2018.

  

Després de sotmetre’s a un laude arbitral i sol·licitar un aclariment de la resolució per la part sindical, aquesta indica que és favorable als treballadors, és a dir, als 65 dies, segons ha manifestat Adolfo Cruz.

Denuncien que l’empresa deu 100 hores per treballador

 

A més de les condicions de la jubilació parcial, els aturs també estan convocats pel pla de jubilació 2019-2027, que s’havia d’haver signat a la fi de juny segons marca el conveni i encara no ha sigut negociat, i pels descansos en els finals de línia.

  

Altres punts de reivindicació són l’incompliment en la formació que ofereix l’empresa que, segons el Comité, deu 100 hores per treballador; i l’incompliment en la disgregació dels punts de relleu, que obliga els conductors a acudir a un punt de parada i no als finals de línia després de la modificació realitzada per l’empresa en les diferents línies.

El color dels uniformes no forma part de les reivindicacions

  

La polèmica sobre els colors dels nous uniformes no forma part de les reivindicacions dels aturs, ja que finalment s’inclourà el blau al costat del rosa, morat, verd i taronja, però és un motiu més que ha «calfat» a la plantilla de treballadors, segons Cruz.

 

A més dels conductors, els aturs també afectaran els empleats d’oficines i tallers, ha explicat el president del Comité d’empresa, qui ha assegurat que estan «cansats» de la direcció de l’empresa.

 

Últimes notícies

El PSPV defén que Diana Morant puga ser alhora candidata i ministra pel seu treball pels valencians

El PSPV sosté que és positiu que Diana Morant siga alhora candidata a la Generalitat i ministra, perquè considera que així reforça la defensa dels interessos de la Comunitat Valenciana enfront de les polítiques de Vox i del PP.

Extremadura i Comunitat Valenciana amplien la bretxa salarial dels seus docents enfront d’altres autonomies

Un informe d'UGT assenyala que Extremadura i Comunitat Valenciana són les regions on més s'eixampla la bretxa salarial dels docents, mentres que Astúries i Catalunya retallen distàncies i milloren les seues condicions retributives.

Xoc de xifres en la quarta vaga mèdica setmanal en la Comunitat Valenciana

La quarta vaga mèdica setmanal de l'any arranca en la Comunitat Valenciana amb un fort xoc de xifres: els convocants parlen de prop del 90% de seguiment, mentres Sanitat ho situa en el 7,96%. Les protestes s'estendran tota la setmana amb manifestacions i concentracions en les tres províncies.

La planta d’Almussafes acoblarà des de 2028 el nou Ford Bast

La fàbrica de Ford a Almussafes produirà a partir de 2028 el Bast, un SUV compacte i robust amb diferents opcions de propulsió, reforçant el pes industrial de la planta valenciana.

Awa Fam deixa el València Basket per a fer el salt a la WNBA sense haver sigut encara dominant

La pivot alacantina Awa Fam s'acomiada del València Basket i del bàsquet europeu per a iniciar la seua carrera en la WNBA i en la nova lliga privada Project B després de dos anys de creixement sense arribar encara a ser dominant.

Víctor Chust deixa clar el pla de l’Elx: anar a Girona per la victòria

Víctor Chust assegura que l'Elx no eixirà a especular davant el Girona malgrat que li n'hi ha prou amb empatar per a aconseguir la permanència. El central aposta per un partit jugat com una final, amb màxima intensitat fins al final.

Matías Moreno promet que el Llevant ho donarà tot per la permanència

El defensa argentí del Llevant, Matías Moreno, agraïx el suport de l'afició després del triomf davant el Mallorca i assegura que l'equip es deixarà la vida davant el Betis per a certificar la permanència en LaLiga.

Detingut a Alacant per un any d’assetjament a la seua exparella amb pintades sexuals en el cotxe

La Policia Nacional ha detingut a Cocentaina a un home de 47 anys acusat d'un any d'assetjament a la seua exparella mitjançant pintades sexuals en el seu cotxe i notes vexatòries en el seu entorn personal i laboral, que van obligar la víctima a rebre atenció psicològica.