Els treballadors de l’EMT de València aproven fer aturs parcials al gener i febrer

 

Els treballadors de l’EMT de València han aprovat per majoria realitzar els aturs parcials convocats pels sindicats al gener i febrer en protesta per les condicions per a la jubilació parcial que aplica la direcció de l’empresa, entre altres punts.

  

En les votacions celebrades aquest dimarts fins a les dotze de la nit, van votar 873 treballadors -d’un total de 1.600-, dels quals 615 van emetre el seu vot a favor i 216 en contra, i es van comptabilitzar 37 vots en blanc i 5 nuls, segons ha informat a EFE el president del Comité d’empresa, Adolfo Cruz, que ha precisat que la majoria d’empleats que van treballar va acudir a votar.

   

Els aturs es desenvoluparan durant dos hores els dies 16, 24 i 29 de gener de 2019 (de 7 a 9, i de 17 a 19 hores), i el 4, 12, 20 i 27 de febrer (de 8 a 10 i de 16 a 18 hores), i no descarten convocar vagues de 24 hores en Falles.

 

Un conflicte per la jubilació parcial

 

El conflicte està motivat per les condicions per a la jubilació parcial, després que la direcció de l’EMT ordenara 131 dies de treball anuals en lloc dels 65 dies (una reducció de jornada del 15%) que es van pactar en un acord aconseguit en el marc de la negociació col·lectiva.  

  

L’Agència Antrifraude, a la qual la direcció de l’EMT va traslladar una possible il·legalitat en les jubilacions parcials, va afirmar que el presumpte crebant a l’erari públic per les condicions avantatjoses de jubilació -per percebre salaris públics de jornades de treball no realitzades- ascendia a 1,1 milions entre 2014 i 2018.

  

Després de sotmetre’s a un laude arbitral i sol·licitar un aclariment de la resolució per la part sindical, aquesta indica que és favorable als treballadors, és a dir, als 65 dies, segons ha manifestat Adolfo Cruz.

Denuncien que l’empresa deu 100 hores per treballador

 

A més de les condicions de la jubilació parcial, els aturs també estan convocats pel pla de jubilació 2019-2027, que s’havia d’haver signat a la fi de juny segons marca el conveni i encara no ha sigut negociat, i pels descansos en els finals de línia.

  

Altres punts de reivindicació són l’incompliment en la formació que ofereix l’empresa que, segons el Comité, deu 100 hores per treballador; i l’incompliment en la disgregació dels punts de relleu, que obliga els conductors a acudir a un punt de parada i no als finals de línia després de la modificació realitzada per l’empresa en les diferents línies.

El color dels uniformes no forma part de les reivindicacions

  

La polèmica sobre els colors dels nous uniformes no forma part de les reivindicacions dels aturs, ja que finalment s’inclourà el blau al costat del rosa, morat, verd i taronja, però és un motiu més que ha «calfat» a la plantilla de treballadors, segons Cruz.

 

A més dels conductors, els aturs també afectaran els empleats d’oficines i tallers, ha explicat el president del Comité d’empresa, qui ha assegurat que estan «cansats» de la direcció de l’empresa.

 

Últimes notícies

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.