11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Els treballadors de l’EMT de València aproven fer aturs parcials al gener i febrer

 

Els treballadors de l’EMT de València han aprovat per majoria realitzar els aturs parcials convocats pels sindicats al gener i febrer en protesta per les condicions per a la jubilació parcial que aplica la direcció de l’empresa, entre altres punts.

  

En les votacions celebrades aquest dimarts fins a les dotze de la nit, van votar 873 treballadors -d’un total de 1.600-, dels quals 615 van emetre el seu vot a favor i 216 en contra, i es van comptabilitzar 37 vots en blanc i 5 nuls, segons ha informat a EFE el president del Comité d’empresa, Adolfo Cruz, que ha precisat que la majoria d’empleats que van treballar va acudir a votar.

   

Els aturs es desenvoluparan durant dos hores els dies 16, 24 i 29 de gener de 2019 (de 7 a 9, i de 17 a 19 hores), i el 4, 12, 20 i 27 de febrer (de 8 a 10 i de 16 a 18 hores), i no descarten convocar vagues de 24 hores en Falles.

 

Un conflicte per la jubilació parcial

 

El conflicte està motivat per les condicions per a la jubilació parcial, després que la direcció de l’EMT ordenara 131 dies de treball anuals en lloc dels 65 dies (una reducció de jornada del 15%) que es van pactar en un acord aconseguit en el marc de la negociació col·lectiva.  

  

L’Agència Antrifraude, a la qual la direcció de l’EMT va traslladar una possible il·legalitat en les jubilacions parcials, va afirmar que el presumpte crebant a l’erari públic per les condicions avantatjoses de jubilació -per percebre salaris públics de jornades de treball no realitzades- ascendia a 1,1 milions entre 2014 i 2018.

  

Després de sotmetre’s a un laude arbitral i sol·licitar un aclariment de la resolució per la part sindical, aquesta indica que és favorable als treballadors, és a dir, als 65 dies, segons ha manifestat Adolfo Cruz.

Denuncien que l’empresa deu 100 hores per treballador

 

A més de les condicions de la jubilació parcial, els aturs també estan convocats pel pla de jubilació 2019-2027, que s’havia d’haver signat a la fi de juny segons marca el conveni i encara no ha sigut negociat, i pels descansos en els finals de línia.

  

Altres punts de reivindicació són l’incompliment en la formació que ofereix l’empresa que, segons el Comité, deu 100 hores per treballador; i l’incompliment en la disgregació dels punts de relleu, que obliga els conductors a acudir a un punt de parada i no als finals de línia després de la modificació realitzada per l’empresa en les diferents línies.

El color dels uniformes no forma part de les reivindicacions

  

La polèmica sobre els colors dels nous uniformes no forma part de les reivindicacions dels aturs, ja que finalment s’inclourà el blau al costat del rosa, morat, verd i taronja, però és un motiu més que ha «calfat» a la plantilla de treballadors, segons Cruz.

 

A més dels conductors, els aturs també afectaran els empleats d’oficines i tallers, ha explicat el president del Comité d’empresa, qui ha assegurat que estan «cansats» de la direcció de l’empresa.

 

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.