20.5 C
València
Diumenge, 20 abril, 2025

Tres morts en França per la forta onada de calor

Imatge de gent refrescant-se aquests dies a França per la forta calor

Imatge de gent refrescant-se estos dies en França per la forta calor | Agències

 

La forta onada de calor que afecta esta setmana els països occidentals d’Europa ja ha deixat tres morts en França, un dels països que més està patint esta intensa calorada que promet ser històrica amb temperatures que, fins al dissabte, poden arribar als 45º de forma puntual en algunes zones, cosa que implicaria superar els rècords de la mortal onada de calor de l’any 2003 en el país francés.

 

En concret, les víctimes són una dona de 62 anys i un home de 75 que van morir dimarts en la localitat de Marseillan, molt prop de Montpeller. La tercera persona morta és un altre home de 70 anys que va morir el dia abans a causa d’un infart en una platja de la mateixa zona, i les autoritats van considerar que la mort era fruit de les altes temperatures.

 

L'onada de calor es preveu excepcional a França

L’onada de calor es preveu excepcional en França | EFE

 

Calor extrema en mitja Europa

L’onada de calor fruit de l’arribada de vents molt càlids provinents del nord d’Àfrica està afectant de ple moltes zones de l’Europa occidental, com ara molts punts d’Espanya, França, Itàlia, Bèlgica o Suïssa, entre d’altres. I la previsió és que divendres les temperatures encara pugen més i toquen sostre.

 

En el nostre país, els termòmetres s’han disparat en molts punts de l’est i centre de la península, amb la previsió que es registren màximes d’entre 40º i 42º aen moltes províncies, especialment en Madrid, Pamplona, Osca, Saragossa, Logronyo, Toledo, Ciutat Reial, Granada i Guadalajara. Les nits també seran tropicals i de mal dormir amb moltes mínimes entre els 20º i 25º. Esta forta calorada durarà fins al cap de setmana.

Últimes notícies

Els bombers rescaten un xiquet que estava en una barca unflable a la platja de la Malva-rosa

El menor i un adult van ser traslladats a l’Hospital Clínic amb símptomes d’hipotèrmia

Rescatats de matinada els quatre espeleòlegs atrapats en una cova de Vallada

La cavitat té un desnivell de 205 metres i un recorregut de 1.300

Alarma a Paterna per un ampli desplegament policial i de bombers

Desenes de vehicles de policia i bombers per l’incendi d’una rentadora i un accident amb alcoholemia a Paterna

Disparen dos tirs per l’esquena al propietari d’un restaurant a Alfafar

La víctima, de 46 anys, va poder arribar al centre de salut amb dos ferides de bala

Mor un home de 69 anys després de ser envestit per un bou a Dos Aguas

La víctima, de 69 anys, patia lesions en el tòrax i la cuixa, contusions i traumatisme cranioencefàlic

Emergències en Setmana Santa a València: reforç especial en zones de muntanya, parcs naturals i àrees recreatives

La Generalitat activa un pla fins al 28 d’abril per a evitar incendis i accidents a la província de València

Pocs núvols i pugen les temperatures màximes a València este Divendres Sant

La Comunitat registrarà vent fluix de ponent, però canviarà a sud-oest a la vesprada